Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vereniging komt me bekent voor..

.
. blensink schreef:Oh sorry ben zijn naam aan het veranderen
Eef1400, jij leest ook niet goed denk ik er word niet gezegt dat het paard aan de teugel moet lopen.
blensink schreef:Oh sorry ben zijn naam aan het veranderen
Eef1400, jij leest ook niet goed denk ik er word niet gezegt dat het paard aan de teugel moet lopen.

.
Lees inderdaad niet goed
Eef1400 schreef:blensink schreef:Oh sorry ben zijn naam aan het veranderen
Ik bedoelde dat er een paar mensen hier in het topic waren die zeiden dat dat paardej aan de teugel moest lopen
Ik lees wel goed.
_lies_ schreef:Toch niet zo zeer aan de teugel lopen?
Meer dat hij zijn hoofd naar beneden doet als hij zich ontspant.
leandros schreef:oke dat is iedereen zijn eigen manier van aanrijden denk ik. maar bedankt voor het leuke commetaar
Milly_ schreef:_lies_ schreef:Toch niet zo zeer aan de teugel lopen?
Meer dat hij zijn hoofd naar beneden doet als hij zich ontspant.
Laat het paard eerst maar leren op zijn eigen benen lopen met een ruiter op zijn rug!
Een paard kan onmogelijk ontspannen en het hoofd naar beneden houden,
als hij elke pas nog "wiegel-waggelt"![]()
Myukii schreef:Nee, natuurlijk hoeft hij nog niet aan de teugel en al zijn oefeningen te lopen, maar dit is ook niet goed, zoals hij nu gereden word![]()
Nouja, naar mijn mening dan. Ik vind dat je zus er opzich netjes opzit, goed haar handen meegeeft, maar persoonlijk denk ik datje het wat rustiger aan moet doen.
Als ik zie hoe heftig hij reageert op het zadel, is dit ook een van de eerste keren met een zadeltje op? Mijn advies:
Ga lekker nog een stuk of 10 keer longeren met een zadeltje op, en hoofdstel om, zodat hij dáár in ieder geval aan gewend is. En laat dán pas je zus rustig gaan hangen, en zitten. Draven zou ik zoiezo zo snel nog niet doen. Laat hem eerst in stap maar een beetje ontspannen, op een grote volte. Zo klein is niet goed voor zijn jonge lijfje..![]()
Succes met hem