.Ziet er goed uit hoor, en als ik vragen mag; wat voor zadel heb je?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
.
.Iris_panta schreef:x__Ellis schreef:Wat doe jij met je voeten op foto 4. en 5. ?!![]()
Zit je dat paard te schoppen ofzo?!
Zucht, kun je geen normale reactie geven?
Je steekt inderdaad je benen af, probeer daar aan te werken. Verder leuke combi

Lenja schreef:Hee.
Ziet er goed uit hoor, en als ik vragen mag; wat voor zadel heb je?
Sanchowtju schreef:Nogmaals allemaal erg bedankt voor de goede tips.
Ik weet dat als hij sterk wordt ik zelf niet ook sterk moet worden, alleen dat vind ik nog wel lastig,
want als ik hem niet tegen hou van voren dan loopt hij heel erg onder me vandaan, hij wil namelijk graag hard![]()
en hij loopt idd erg op de voorhand, maar ik vind het ook heel lastig om z'n achterhand eronder te krijgen.
Veel overgangen rijden, zou dan helpen, maar overgangen gaan nou juist ook niet zo goed, dan komt hij helemaal omhoog met z'n hoofd.![]()
Hoe kan ik dat dan het beste oplossen?![]()
Ik denk dat ik me zit ook meer moet gebruiken, ik weet iig aan welke punten we allemaal moeten werken, nu alleen nog alles proberen toe te passen![]()
Ik zie trouwens nog een paar keer 'zij/ze' staan maar Sancho is echt een hij hoor![]()
en FunkyMistiC Sancho is 12 jaar.
En zo voel je meteen hoe je moet zitten voor een overgang. Aangezien je nx vast hebt, zal je paard normaal zijn hals laag houden. ( overgangen ook met lange teugel )
Als dit lukt kan je draf == stap proberen.
En kijk of het werkt. En verder; lessen!
Jimbo schreef:Je hebt een leuke pony en ik vind de foto's er op zichzelf leuk uitzien. Probeer de stap langzaam te houden en het neusje er wat meer uit, dan gaat ie ook niet zo onregelmatig.
Je had het over de overgangen. juist omdat ze zo moeilijk zijn moet je ze juist veel oefenen. Hij vind ze moeilijk omdat hij dan zijn rug extra moet gebruiken en jij vind ze moeilijk omdat hij steeds zijn hoofd omhoog doet.
Geef hem iets meer ruimte en probeer goed mee te zitten tijdens de overgang. probeer de overgang heel langzaam te maken en houd de hals niet te kort.
Hoe wordt hij heftig met de galop? gaat hij met zijn hoofd schudden of wil hij steeds harder? Probeer ook hierbij wat meer halslengte erin te houden en laat hem maar eens gewoon goed uitgalloperen. hij wordt vanzelf rustiger naarmate jij rustiger zit.
goed oefenen en succes ermee.
Gewoon je paard veel meer vrijheid gunnen
zal het zeker proberen toe te passen, hopelijk gaat het dan over een tijdje wat beter
eerst ging ik weleens van helemaal achter het weiland terug galopperen en hem dan gewoon helemaal laten gaan,
)