Sancho (arab) @ dressuurwork in oranje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenja

Re: Sancho (arab) @ dressuurwork in oranje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:07

Hee Lachen.
Ziet er goed uit hoor, en als ik vragen mag; wat voor zadel heb je?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:35

Wat was er niet goed aan je rug?
Je zit toch mooi rechtop en hangt niet te ver naar voren en achter.
Gewoon zo houden hoor Knipoog.
Maar wat er met je benen gebeurt op die foto's vraag ik me een beetje af Tong uitsteken.

verder zag het er goed uit !!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:18

Iris_panta schreef:
x__Ellis schreef:
Wat doe jij met je voeten op foto 4. en 5. ?! Gaaaap
Zit je dat paard te schoppen ofzo?!

Zucht, kun je geen normale reactie geven?

Je steekt inderdaad je benen af, probeer daar aan te werken. Verder leuke combi Lachen

ja, sorry
was niet in zo'n good mood Knipoog

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:57

Bedankt weer voor de reacties Lachen

Lenja schreef:
Hee Lachen.
Ziet er goed uit hoor, en als ik vragen mag; wat voor zadel heb je?

Bedankt, het zadel is een pagony diamant extra wijd Clown Knipoog

En Eef1400, tjsa m'n benen, ik steek ze op een aantal foto's heel erg af Bloos
x__Ellis maakt niet uit hoor, heeft iedereen weleens last van toch Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:02

Sanchowtju schreef:
Nogmaals allemaal erg bedankt voor de goede tips.
Ik weet dat als hij sterk wordt ik zelf niet ook sterk moet worden, alleen dat vind ik nog wel lastig,
want als ik hem niet tegen hou van voren dan loopt hij heel erg onder me vandaan, hij wil namelijk graag hard Clown

en hij loopt idd erg op de voorhand, maar ik vind het ook heel lastig om z'n achterhand eronder te krijgen.
Veel overgangen rijden, zou dan helpen, maar overgangen gaan nou juist ook niet zo goed, dan komt hij helemaal omhoog met z'n hoofd. Scheve mond
Hoe kan ik dat dan het beste oplossen? Lachen

Ik denk dat ik me zit ook meer moet gebruiken, ik weet iig aan welke punten we allemaal moeten werken, nu alleen nog alles proberen toe te passen Knipoog

Ik zie trouwens nog een paar keer 'zij/ze' staan maar Sancho is echt een hij hoor Clown Knipoog en FunkyMistiC Sancho is 12 jaar.

Met al deze problemen heb ik ook problemen gehad ( en het is nog steeds verre van perfect ).

Mijn paardje wou ook onder me uit lopen, met als gevolg dat ik constant in de mond zat en zij dus begon tegen te trekken en op haar voorhand begon te lopen en ze heel sterk werd. Bij haar overgangen smeet ze ook haar hoofd in de lucht omdat ik te weinig met mijn zit werkte.

Probeer eens met lange teugel te rijden, dat is echt eens een goeie oefening! Gewoon alles met lange teugel doen. In het begin gaat hij rap gaan, maar als hij na een tijdje merkt dat je hem nergens stoort, zal hij wel zo slim zijn om zijn natuurlijk tempo aan te nemen ( zoals hij vb in de weide draaft )
Voor je overgangen ga je gewoon diep zitten, maak je je zwaar, knijp je je billen samen en werk je met je stem. Al duurt het lang, het zal wel lukken Lachen En zo voel je meteen hoe je moet zitten voor een overgang. Aangezien je nx vast hebt, zal je paard normaal zijn hals laag houden. ( overgangen ook met lange teugel )

Het beste gevoel voor een overgang krijg je vanuit stap ==> halt Lachen Als dit lukt kan je draf == stap proberen.

Begin hier eens mee Lachen En kijk of het werkt. En verder; lessen! Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:06

Laat hem iets meer vrij, zodat ie niet de hele tijd het gevoel heeft dat ie tegen je moet vechten! En misschien je beugels 1 gaatje langer.

Verder vind ik het er leuk uitzien, leuke pony is het Lachen

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:16

Je hebt een leuke pony en ik vind de foto's er op zichzelf leuk uitzien. Probeer de stap langzaam te houden en het neusje er wat meer uit, dan gaat ie ook niet zo onregelmatig.
Je had het over de overgangen. juist omdat ze zo moeilijk zijn moet je ze juist veel oefenen. Hij vind ze moeilijk omdat hij dan zijn rug extra moet gebruiken en jij vind ze moeilijk omdat hij steeds zijn hoofd omhoog doet.
Geef hem iets meer ruimte en probeer goed mee te zitten tijdens de overgang. probeer de overgang heel langzaam te maken en houd de hals niet te kort.
Hoe wordt hij heftig met de galop? gaat hij met zijn hoofd schudden of wil hij steeds harder? Probeer ook hierbij wat meer halslengte erin te houden en laat hem maar eens gewoon goed uitgalloperen. hij wordt vanzelf rustiger naarmate jij rustiger zit.
goed oefenen en succes ermee.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:21

Jimbo schreef:
Je hebt een leuke pony en ik vind de foto's er op zichzelf leuk uitzien. Probeer de stap langzaam te houden en het neusje er wat meer uit, dan gaat ie ook niet zo onregelmatig.
Je had het over de overgangen. juist omdat ze zo moeilijk zijn moet je ze juist veel oefenen. Hij vind ze moeilijk omdat hij dan zijn rug extra moet gebruiken en jij vind ze moeilijk omdat hij steeds zijn hoofd omhoog doet.
Geef hem iets meer ruimte en probeer goed mee te zitten tijdens de overgang. probeer de overgang heel langzaam te maken en houd de hals niet te kort.
Hoe wordt hij heftig met de galop? gaat hij met zijn hoofd schudden of wil hij steeds harder? Probeer ook hierbij wat meer halslengte erin te houden en laat hem maar eens gewoon goed uitgalloperen. hij wordt vanzelf rustiger naarmate jij rustiger zit.
goed oefenen en succes ermee.

hier ben ik het mee eens! Lachen Gewoon je paard veel meer vrijheid gunnen Lachen

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 15:29

Bedankt Laverite en Jimbo, dat zijn echt goede tips Lachen zal het zeker proberen toe te passen, hopelijk gaat het dan over een tijdje wat beter Knipoog
En Jimbo het heftig worden in de galop is idd harder willen, maar ik hou hem dan dus teveel tegen van voren, waardoor hij zich heel erg opkropt
en er heel veel spanning ontstaat Scheve mond eerst ging ik weleens van helemaal achter het weiland terug galopperen en hem dan gewoon helemaal laten gaan,
dan was die spanning wel meteen weg, maar nou vind hij dat zo leuk, dat hij al begint te stuiteren als we daar naartoe rijden,
daarom doe ik dat eigelijk niet meer Bloos

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:18

Misschien is het beter als je hem niet meer helemaal laat gaan, maar probeert in een rustig tempo hem uit te laten galloperen. doet hij het ook in een gewone rijbak?

Ga maar eens galloperen en houd hem niet in met je teugels (die houd je op normale lengte) maar met je zit (maakt ook niet uit hoe hard hij gaat, als hij maar niet uit de bochten vliegt of struikelt). blijven zitten en denken: draven....draven... hierbij is het dus wel belangrijk dat je goed op je kont blijft zitten. Uiteindelijk valt hij vanzelf wel terug in draf en dat is dan prima, want dat had je gewild dan. Later (na veel oefenen) kan je dan weer beginnen ondersteunen met het been zodat hij in galop blijft in het rustige tempo.

Probeer in ieder geval de stilstaan-stap-draf overgangen veel te maken met een rustige stap en langzame draf. dan komt later wel een goede draf-galop overgang. Als hij niet wil stilstaan (daar is ie wel het type voor volgens mij) pas stil gaan staan vlak voor het uitstappen als hij al wat vermoeider is.
dit komt niet na uren, maar na weken en maanden oefenen, dus met deze tips (als je ze gaat gebruiken) kan je nog wel even vooruit.
succes

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:55

Ziet er best netjes uit, maar er is te veel druk op te teugels en daardoor heeft de hals niet genoeg ruimte en wordt die te kort. Probeer veel te laten halsstrekken en daarbij rond te houden, dan maakt ie zich vanzelf langer. Veel op de volte werken zal ook helpen (met name galop) om een rustiger beeld te krijgen en dan kun je hem beter onder controle houden. Geen druk op de teugels houden, maar stil rustig contact met ophoudinkjes. Anders gaat hij tegenwerken en hij is toch zowieso sterker.

Succes! (mooi paardje trouwens hoor! Ja )

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:25

De achterste peesjes zijn verkeerd aan.