Desiree (Haflinger) @ Dressuurwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Desiree (Haflinger) @ Dressuurwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:09

Goed hoor, eindelijk een paard dat niet in de krul getrokken word op jonge leeftijd. Haha!
Ziet er goed uit, ga zo door Ja (let alleen op dat je je handen niet te laag gaat houden!)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:10

Joscaa schreef:
Goed hoor, eindelijk een paard dat niet in de krul getrokken word op jonge leeftijd. Haha!
Ziet er goed uit, ga zo door Ja (let alleen op dat je je handen niet te laag gaat houden!)

Dat wou ik eigenlijk ook plaatsen Clown Maar ze rijd hem tof Haha! !

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:12

Allereerst: wat een prachtige haf zeg
Maar ja, ik heb zelf ook een haflinger, dus dan is die reactie erg voor de hand he Haha!

Het lijkt een beetje alsof je haf veel druk legt op jouw handen en zich uit de ontspanning trekt.
Mijn haflinger liep ook vaak 'sterren' te kijken en ik moest idd ook veel overgangen maken.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:55

lonniejj schreef:
leuke foto's kimmy! vind jou een dees een leuke combinatie.
commentaar is zo'n beetje allemaal al gegeven, ziet er toppie uit !

En wanneer kom jij haar live bewonderen? Knipoog Dankjewel!

Nadia_Mocca schreef:
Leuke foto's Kim. Leuke Haflinger ook! Succes ermee! Lachen

Bedankt Nadia! Lachen

ingelover schreef:
vindt het een erg leuke haflinger om te zien Lachen
En het nageeflijk lopen komt vanzelf Knipoog
Veel succes verder!!

Vind ik ook, bedankt! Lachen

Lovely1 schreef:
Ziet er leuk uit, leuke haf ook fijn model!
Je houding is goed alleen draai je tenen naar binnen en probeer iets meer naar achter te gaan zitten zoals eerder ook al is gezegd. Goed dat je pas later nagevelijk wil gaan rijden, het contact en ontspanning is eerst veel belangrijker.

Ja, die houding ga ik echt aan werken hoor! Lachen Bedankt!

Joscaa schreef:

Bedankt voor de tip en compliment! Lachen

Stravero schreef:
Joscaa schreef:

Dat wou ik eigenlijk ook plaatsen Clown Maar ze rijd hem tof Haha! !

Cool

ravellie schreef:
Allereerst: wat een prachtige haf zeg
Maar ja, ik heb zelf ook een haflinger, dus dan is die reactie erg voor de hand he Haha!

Het lijkt een beetje alsof je haf veel druk legt op jouw handen en zich uit de ontspanning trekt.
Mijn haflinger liep ook vaak 'sterren' te kijken en ik moest idd ook veel overgangen maken.

Bedankt hoor! Haha!
Hm, ik denk dat dat wel meevalt. Soms heeft ze weleens momenten dat ze ineens als een gek onder je uit wil lopen maar dat gaat ook al steeds beter. We leren elkaar nu echt aanvoelen dus dat is heel fijn. Lachen

Allemaal bedankt voor de reactie's, echt leuk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:10

Leuke haf Lachen

Wat betreft je houding ga ik met stravero mee... daar moet nog een hoop aan gesleuteld worden. Verder zou ik die sporen eens af doen. Als ze niet voorwaarts is aan je been, los je dat niet op met sporen, maar met goede les Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:40

De laatste foto is echt een mooie foto! Deesje is ook ontspannener gaan lopen Kimmy! Ga zo door zou ik zeggen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:58

Wendy schreef:
Leuke haf Lachen

Wat betreft je houding ga ik met stravero mee... daar moet nog een hoop aan gesleuteld worden. Verder zou ik die sporen eens af doen. Als ze niet voorwaarts is aan je been, los je dat niet op met sporen, maar met goede les Lachen

ik zie nergens een foto waar ze der hak optrekt om een por te geven? ze heeft haar benen netjes stil.
Ik vind het alleen wat jammer van je handen die soms ergens een ander leven gaan lijden en dat je wat naar voren zit, verder erg netjes, Ja

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:24

die laaste foto's zijn goed!!
waar staat je haf ergens? want ik ben wel een beetje bekend in oud-gastel, zelf kom ik uit fijnaart!
ga zo door Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:29

Ziet er goed uit, het lijkt op sommige foto's dat je naar rechts leunt, netjes recht blijven zitten en ik vraag me af waarom je met sporen rijd op zo'n jong dier? Verder een beetje op je handen letten en je tegen niet laten uitsteken maar recht houden. Ook lijkt het zo dat je kinbandje van je cap heel erg los zit?! En op de foto's lijkt het dat je rechterbeen miss door het leunen lager hangt dat je linker. Op verschillende foto's zie je dat. Even op letten dat je recht blijft zitten Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 19:44

Wendy schreef:
Leuke haf Lachen

Voorwaarts aan mijn been is ze wel hoor, en ik rijd met sporen op aanraden van mijn instructrice en zij weet echt wat ze doet. Lachen

__Marloes schreef:
De laatste foto is echt een mooie foto! Deesje is ook ontspannener gaan lopen Kimmy! Ga zo door zou ik zeggen!

Ja he! Haha! Dankje Marloes!

xDramaQueen schreef:
Wendy schreef:
Leuke haf Lachen

ik zie nergens een foto waar ze der hak optrekt om een por te geven? ze heeft haar benen netjes stil.
Ik vind het alleen wat jammer van je handen die soms ergens een ander leven gaan lijden en dat je wat naar voren zit, verder erg netjes, Ja

Bedankt DramaQueen! Ik heb ze inderdaad ook niet om haar een por te geven en dat zie je me dan ook niet doen. Knipoog Over de sporen is wel genoeg gezegd nu.

Gerlin schreef:
die laaste foto's zijn goed!!
waar staat je haf ergens? want ik ben wel een beetje bekend in oud-gastel, zelf kom ik uit fijnaart!
ga zo door Knipoog

Dankje!
Desiree staat op Bremswegje nummer 9, in de straat waar manege Reigershof is. Lachen

geluksvogel schreef:
Ziet er goed uit, het lijkt op sommige foto's dat je naar rechts leunt, netjes recht blijven zitten en ik vraag me af waarom je met sporen rijd op zo'n jong dier? Verder een beetje op je handen letten en je tegen niet laten uitsteken maar recht houden. Ook lijkt het zo dat je kinbandje van je cap heel erg los zit?! En op de foto's lijkt het dat je rechterbeen miss door het leunen lager hangt dat je linker. Op verschillende foto's zie je dat. Even op letten dat je recht blijft zitten Knipoog

Klopt mijn kinbandje zit eigenlijk iets te los, maar de cap past precies dus valt echt niet van mijn hoofd. Bedankt voor de tips. Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:48

Leuke combi zijn jullie, gaat vast en zeker helemaal goedkomen!
Ik kom snel eens een keer kijken (als dat mag? Knipoog )
Vind het echt een stoere haf!!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:49

Ziet er goed uit hoor Knipoog Leuke haf is het Lachen
Veel succes nog.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:57

hi kim ziet er harstikke goed uit hoor , ga zo door
stik leuke haf trouwens!

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:01

je beugels zitten ongelijk..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:05

blacky4life schreef:

Leuk bericht, je kan toch wel wat meer vermelden.
Sorry hoor Lips are sealed

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:11

wat een mooie haf!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:41

Mazzel-meid schreef:
Leuke combi zijn jullie, gaat vast en zeker helemaal goedkomen!
Ik kom snel eens een keer kijken (als dat mag? Knipoog )
Vind het echt een stoere haf!!

Tuurlijk mag dat!! Haha! Laat maar weten! Dankje!

nobillity schreef:
Ziet er goed uit hoor Knipoog Leuke haf is het Lachen
Veel succes nog.

Bedankt! Lachen

_Kelly schreef:
hi kim ziet er harstikke goed uit hoor , ga zo door
stik leuke haf trouwens!

Ja, jij moet ook nog naar haar komen kijken. Koe Knipoog

Valentijn schreef:
blacky4life schreef:

Leuk bericht, je kan toch wel wat meer vermelden.
Sorry hoor Lips are sealed

Ze zitten niet eens ongelijk.. Scheve mond
Misschien omdat ik bij de eerste foto net opstapte dat het zadel nog niet helemaal goed lag..

Diesel54 schreef:
wat een mooie haf!

Dankje! Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:42

IceEva schreef:
Wendy schreef:
Leuke haf Lachen

Voorwaarts aan mijn been is ze wel hoor, en ik rijd met sporen op aanraden van mijn instructrice en zij weet echt wat ze doet. Lachen

Niet dus.
Als mijn instructrice mij aan zou raden om bij een jong paard met sporen te rijden, dan kan ze meteen vertrekken. Daar zijn sporen niet voor bedoeld. Jullie zijn nog lang niet aan verfijning van de hulpen toe.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:09

@Wendy: Het zijn kleine knopspoortjes.
Ik heb Dees nou al een paar keer aan het lopen gezien en die spoortjes zijn echt beter.
Ze is heel eigenwijs en met een zweepje erbij gaat ze ontzettend klieren.
De spoortjes zijn om, als Dees weer over dr schouder wilt weglopen. haar met wat been en buitenteugel te begrenzen.

Bovendien loopt ze harstikke lekker en de spoortjes worden maar af en toe gebruikt, alleen als ze echt even stout is en de andere kant wilt oplopen.
Zweepje is, zoals ik eerder zei, geen optie...daar reageerd ze gewoon heftig op.

Ik ben ook niet voor sporen en ik weet dat ze voor de verfijning van de hulpen zijn, maar bij deze pony ligt dat net even wat anders, ze heeft een apart karakter met het rijden die je niet van de foto kunt beoordelen.

Intructrice is hartstikke goed, die heeft zelf ongelooflijk veel ervaring met lastige paarden.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 13:02

Wendy schreef:
Niet dus.
Als mijn instructrice mij aan zou raden om bij een jong paard met sporen te rijden, dan kan ze meteen vertrekken. Daar zijn sporen niet voor bedoeld. Jullie zijn nog lang niet aan verfijning van de hulpen toe.

Tuurlijk heb je ergens wel gelijk maar zoals Valentijn uitlegd ligt het bij dit paard wat anders. We rijden ook nog maar kort met sporen.
Vandaag heb ik dus mijn sporen afgedaan en de zweep erbij gepakt. In het begin was ze daar veel te heet voor dus de zweep even neergelegd en die na een tijdje gepakt. Het ging opzicht wel redelijk, er zit niks anders op dat ze daar aan moet wennen. Misschien over een tijd wel een spoortje.. maar dat komt allemaal wel in orde.

Bedankt voor alle reactie's en tip, ben onwijs aan mijn houding bezig! Lachen

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:15

Ziet er goed uit!!!
En vooral als je nog maar zo kort bezig bent ,er kunnen natuurlijk nog een aantal dingen verbeteren maar ik zie dat je het commentaar al hebt gehad
suc6

p.s leuke kleur dekje !!! Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:16

mennietje schreef:
Ziet er goed uit!!!
En vooral als je nog maar zo kort bezig bent ,er kunnen natuurlijk nog een aantal dingen verbeteren maar ik zie dat je het commentaar al hebt gehad
suc6

p.s leuke kleur dekje !!! Lachen

Kleurtje staat goed he? Haha!
Bedankt!

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:50

Jeetje, kimmy wat sta jy gaaf op die haf zeg !!!! Haha!
Echt super mooi, jullie zullen in het b wel succes hebben, ik heb veel betere foto's van je gezien ! Haha!
Ziet er leuk uit kimmy !!!! Lachen

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:15

Nou Kimmy, dat ziet er weer super uit hoor Ja Ik vind jullie echt een ontzettend leuke combi en iedere keer zie je weer vooruitgang OK dan! Op naar concours Vork Knipoog

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:54

Leuke foto's Kimmy! Hoe gaat het eigenlijk met Eva? Hoor daar de laatste tijd niet meer zoveel over. Tis allemaal Desiree Tong uitsteken