Dit gaat een lang verhaal worden, had niet op zoveel reacties gerekend.
Komt-ie:
doom schreef:haha vind het best een grappig gezicht altijd die ijslanders ..!

lijkt wel een keer gaaf om op te rijden ..!!??!!
alleen nou moet ik wel eerlijk zijn dat ik dit meer zie als grapje als serieus ..
vind je veelste groot om op zo'n ijslander te zitten ..
combinatie vind ik niet mooi om te zien maar eerder lachwekkend ..!!
sorry bedoel het niet gemeen maar ik wilde toch even serieus reageren ..
Zoals Kuggur een eindje verderop ook al zegt: het is maar net waar je aan gewend bent qua plaatje. No offense taken.
doom schreef:doom schreef:Ja hoor ik ga lekker
ik weet dat het er vaker volwassen mensen op zitten etc
is daar ook geen aanval of wat dan ook naar toe

want dat redde ze makkelijk
ik vind alleen de combinatie niet mooi ik vind hem te lang voor een ijslander .. mag ik dat niet zeggen ..????
en ik heb er ook o,o verstand van !
ik geef alleen mijn mening mag dat niet meer tegenwoordig ..??

Edit je zit trouwens wel super goed rechtop !!!!
ooit eens aan een groter paard gedacht en dan ook de wedstrijden in ..?? volgens mij kan je het nog evr schoppen ..
Bedankt voor je compliment over mijn houding. Ik kom van oorsprong uit de dressuur, mijn zit en houding heb ik daar aan te danken. Heb een aantal jaren bij Frits Bushoff gereden, die destijds zelf bij de (toen nog) VVDR PSG startte. Zelf heb ik wedstrijden gereden t/m L2, maar les gehad tot M2 niveau. Ik ben juist overgestapt naar de IJslanders omdat het sfeertje dat in het algemeen op dressuurwedstrijden hangt ernstig slecht voor mijn eetlust was.
miss_jumpy schreef:iedereen mag zijn mening geven maar als je in iemand zijn wedstrijdtopic gaat voorstellen dat de persoon eens aan een groter paard zou moeten denken zodat hij "echte" wedstrijden kan starten dan gaat dat voor mijn gevoel verder dan een mening... Dan haal je deze hele tak van sport in een keer naar beneden!!
Ik zie ook absoluut de relevantie van zo'n opmerking niet in, het gaat er toch om dat we deze foto's mogen bekijken en van (rijkunstig) commentaar voorzien, de TS vraagt toch niet om suggesties welke andere sporten hij nog kan gaan beoefenen??
Ik vind het zelf ook altijd een vreemd gezicht, grote mensen op ijslanders maar ik zie het gewoon niet zo vaak. Ik vind de paarden in ieder geval erg veel uitstraling hebben!!
Bedankt voor je steun mbt. de "je bent te groot voor zo'n pony"-discussie, maar die heb ik afgelopen bijna 20 jaar al zo vaak gevoerd, daar ga ik alleen nog maar van gapen. En nog meer bedankt voor je aardige compliment over de paarden!
Dendie schreef:Ahhh wat waren ze zoet hè

(hier de vertraagde 'groom' van die dag

)
Ging echt goed zo voor de 1e keer! Leukleukleuk! En volgende keer ben ik er weer bij hoor!
Daar reken ik ook wel op An, zonder goeie hulp is 2 paarden in 4 rubrieken op 1 dag starten echt niet te doen. Nogmaals ontzettend bedankt dat je er met je mistige hoofd toch vroeg voor wilde opstaan!
Kuggur schreef:Mooie combi, en gefeliciteerd met het resultaat.
Dankejewel!
Kuggur schreef:heb jij er enig idee van hoe belachelijk jij er in ijslandse ogen uit ziet op jouw veel te grote, op en neer schokkende "rij"paard; niet-gangenpaarden worden hier als karrepaarden beschouwt...
mirjam_kl schreef:Hey allereerst: Super paarden! Zeker je vos doet het heel netjes voor de eerste keer, ik zou bijna zeggen dat hij dit echt al 10.000 x heeft gedaan.
Nee hoor, hij had het echt nooit eerder gedaan. Hij is net zes en nu ongeveer een jaar onder het zadel, waarvan pas de laatste paar maanden een beetje doorgereden.
mirjam_kl schreef:Misschien is het verstandig om met je zwarte nog even een klasse lager te doen, even lekker te trainen en dan weer hoger starten.
Een klasse lager starten maakt het niet makkelijker. Het verschil in moeilijkheidsgraad zit 'm er vooral in dat in de lagere klassen de sneltempo onderdelen uit de proeven weggelaten worden en aan snelheid heeft ze nou juist net geen gebrek. 
mirjam_kl schreef:Toch meng ik me ook even in de discussie over "te groot" en "de dressuursport" in gaan. Mijn mening hierover is dat 'te groot' zijn bij ijslanders niet echt relevant is, het is zelfs het beeld van de ijslandse ruiter. 'te zwaar' is een ander probleem, en ook dat vind ik absoluut niet bij deze schitterende combinaties.
mirjam_kl schreef:Ik vind het idd een lage opmerking om maar beter een andere tak van de paardensport te kiezen. (excuus is al aangeboden dus dit is niet tegen de poster gericht). Ijslandse paarden rijden heeft ook enorm veel met dressuur te maken en net als in de 'gewone' dressuursport hoort je houding ook netjes te zijn. Ik denk juist dat hij het ver kan schoppen met die houding en zulke paarden in de ijslandersport. En echt als je eenmaal het virus te pakken hebt ga je niet over op iets anders.
Het voordeel van lage opmerkingen is dat je er makkelijk boven kunt staan... En mijn houding is dus juist de erfenis van mijn dressuurverleden, waar ik nog steeds heel veel profijt van heb.
mirjam_kl schreef:Maar bovenal dus mijn complimenten en gefeliciteerd!
Dankjewel!
mirjam_kl schreef:p.s wat is de afstamming van je vos en je zwarte?
Kolbrún frá Álfhólum, IS1993284670:
V: Tígur frá Álfhólum, IS1986186025
M: Kolfaxa frá Álfhólum, 1986284670
Þómas frá Tvíburi:
V: Fálki frá Lækur
M: Mýsla von Aegidienberg
VV: Frekjur frá Fuglsang
MV: Sindri von Aegidienberg