Wie O Wie heeft rijdtips voor mij ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Wie O Wie heeft rijdtips voor mij ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:19

Ik heb hele tijd met rijschoenen gereden en merk duidelijk het verschil met laarzen. Met laarzen houd ik m'n benen veel rustiger. Al zitten schoenen wel prettiger en minder zweterig, maar voor je beenligging zou ik voor laarzen gaan.
Daarnaast zeg je ook dat je jezelf slungelig voelt. Zoals Marigold ook zegt helpt het ook als je jezelf beter voelt. Ik voel me ook niet altijd even op me gemak in me lichaam (tja, klinkt vreemd maar goed zo voelt het nou eenmaal) ik vind het ook maar onhandig en slungelig. Ik doe nu tijdje aan bodybalance / poweryoga en merk dat ik daardoor veel meer controle krijg over me lichaam en veel betere lichaamshouding, wat me weer enorm helpt met paardrijden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:26

Ik heb eigenlijk niet zo veel toe te voegen. Commentaar van anderen is denk ik al vrij duidelijk. Neem een goede instructeur, stel daar je vragen ook eens aan. Hij kan je immers het in de praktijk leren, terwijl wij hier alleenmaar theorie kunnen geven Knipoog.

Inderdaad kun je ook beter met laarzen of chaps e.d. rijden dan met gymschoenen. Zowel beter voor de ligging van het been als voor de veiligheid. Met gymschoenen kun je namelijk verder in de beugel schuiven, en aan het lipje bij de bovenkant van je voet blijven hangen in de beugel Knipoog.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:50

Ik zou inderdaad ook met jophurs+chaps of met laarzen gaan rijden, is wat veiliger Knipoog verder zou ik als ik jou was je beugels iets langer doen.. ziet er wat minder slungelig uit denk ik...

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:35

Misschien ben ik heel dom, maar het lijken 2 verschillende mensen (als je goed kijkt)
SORRY,, als ik het mis heb Bloos

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:04

chanora schreef:
Misschien ben ik heel dom, maar het lijken 2 verschillende mensen (als je goed kijkt)

Ik vond de 2e persoon ook al wel iets groter lijken Bloos

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:16

McSquizzy schreef:
chanora schreef:

Ik vond de 2e persoon ook al wel iets groter lijken Bloos

Grappig Clown
Op allebei de foto's ben ik het
Komt denk ik door verschillende kleren en op foto 1 heb ik een cap op Knipoog

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:24

Het lijken inderdaad twee verschillende mensen maar als je goed kijkt zie je dat ze wel dezelfde gympen aanheeft! Tong uitsteken En ik ken Miriam goed genoeg om te zien dat zij het op allebei de foto's is!! Haha!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:40

ik vind het er nog geen eens heel erg bagger uitzien..
Maar inderdaad je hakken uitdrukken..
als je en paard aan de teugel wilt rijden moet je kleine kneepjes in de teugels geven en lekker er mee gaan spelen.. pakt het paard het bit op rechts ga jij met links lopen klieren..
mocht die zover zijn..ontspan dan direct.. gaat zyn/haar hoofd de lucht weer in.. begin dan weer kleine kneepjes te geven