Lusitanohengst @ (Z2)Almelose ruiterdagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marte

Re: Lusitanohengst @ (Z2)Almelose ruiterdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:33

mooi paard! echt een plaatje Haha!
maar soms ziet het er een beetje krampachtig uit...(qua houding)
maar hij loopt heel mooi vind ik Haha!
en gefeliciteerd met je punten en su6 verder in de Z2 of ZZL! Lachen OK dan!

groetjes

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:29

Inderdaad een erg mooi paard! Als je hem ooit ter dekking aanbied zullen er vast genoeg gegadigden zijn Knipoog . Je moet alleen echt aan je houding gaan werken, maar dit zeg je zelf ook al. Het ziet er soms op de foto's veel te onrustig uit. Succes.

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:31

waauw wat een super mooi paard zeg! Ziet er super uit!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:41

wat een mooi dier zeg!

wat waren je punten? ( of heb ik daar weer overheen gelezen Clown)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:43

daar is hij weer!!
ik had in het vorige topic al een reactie geplaatst..
geen idee of je die al gezien had..
maar mijn vraag was:
je rijdt nu met trens (wat ik trouwens echt súper vind!!) en daar reageert hij blijkbaar prima op! maar hoe ga je dat straks doen als je ZZ Licht gaat starten?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:01

Wauw! Echt een mooi paard!
Super combi! De min puntjes geef je zelf al.
Goeie punten ook.
En mag ik vragen hoe jij m zo wit krijgt? Welk spul gebruik je?

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:03

Heel mooi paard ! je past er leuk op!
Gefeliciteerd met je punten Lachen
Fijn trouwens dat je hem gewoon met een trensje rijd!! OK dan! super
Succes in t Z2 of ZZL !

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:05

Zitten leuke plaatjes tussen! Commentaar word al gegeven.

Suc6 verder Knipoog

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:10

Liezel1 schreef:
daar is hij weer!!
maar mijn vraag was:
je rijdt nu met trens (wat ik trouwens echt súper vind!!) en daar reageert hij blijkbaar prima op! maar hoe ga je dat straks doen als je ZZ Licht gaat starten?

Je mag in het ZZ licht ook nog met een trensje rijden Knipoog Dat is sinds kort veranderd.

Super leuke combinatie en veel suc6 nog! Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:18

Ytjuuuh schreef:
Liezel1 schreef:
daar is hij weer!!
maar mijn vraag was:

Je mag in het ZZ licht ook nog met een trensje rijden Knipoog Dat is sinds kort veranderd.

Super leuke combinatie en veel suc6 nog! Haha!

is dat zo? Blond
moet eerlijk zeggen dat ik niet in de regels van de KNHS thuis ben.. heb ze ook nergens voor nodig.. Haha!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:56

Ik zit al een tijdje naar de fotos te kijken wat een mooi beest heb je zeg!Ziet er ook zwara netjes uit!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:06

Ik vind het erg knap wat je allemaal presteerd met je hengst. Succes verder!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:10

Mooie hengst heb je zeg! Bloos!
Loopt ook super mooi Ja
Ik rijd zelf 'n 4 jarige Lusitano merrie, we hebben d'r 4, en ik heb het gevoel dat ze erg snel schrikken, is dat met die van jou ook zo? Tong uitsteken

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:13

More schreef:
En mag ik vragen hoe jij m zo wit krijgt? Welk spul gebruik je?
Ik was hem alleen voor concours en als hij dan mestvlekken heeft, was ik dat met water en wat shampoo (hele simpele paardenshampoo) de shampoo goed inwrijven met je hand en dan met water afspoelen.. Knipoog
Zijn staart ook met normale shampoo, maar ik wrijf zijn staart tussen mijn handen wel helemaal van boven naar beneden. Dus goed boenen en dan weer uitspoelen.. Vork maar over het algemeen is hij behoorlijk schoon Haha! . (doe 2x per dag de stal)

Je mag nu in de ZZ-licht én ZZ-zwaar met trens rijden Haha! ... dus kan nog heel lang op trens rijden Knipoog Tong uitsteken

@Naomi_Jortje: nee! die van mij is juist heel moedig Knipoog hij schrikt heel weinig Tong uitsteken hij durft langs de gekste dingen. (als ik hem aanmoedig en met hem praat Vork )

Bedankt voor de super leuke reacties!! Haha! Tong uitsteken Haha!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:15

Met Vals is het juist heel erg, ik kan d'r aanmoedigen wat ik wil, en praten, maar als ze iets eng vind moet ik er echt even met m'n instructrice langslopen, zonder dat ik d'r op zit Tong uitsteken
We hebben reclameborden bij ons in de bak hangen, en eentje was d'r 'n keer schuingezakt, en Vals ging er ook echt níet meer langs Vork
Maar echt 'n mooie hengst Ja
Hoe oud is ie nou? Lachen

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:17

wauwwww
echt prachtig,,
je rijdt hem zelf ook super Bloos!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:22

Wat een plaatje!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:23

Wow wat gaaf. En wat mij betreft een welkome afwisseling tussen alle KWPN-ers daar aan de top Afgod !

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:26

prachtig paard, je hangt op sommige foto's wel wat veel achterover en naar links

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:34

TeeGee schreef:
Ik vind jullie echt een hele leuke combi, volgens mij heb ik jullie zaterdag zien rijden. Vind het alleen jammer dat je af en toe zo achterover hangt.

Ik heb zaterdag geen proef gereden.. Knipoog of bedoel je dat je mij langs hebt zien stappen? Ik heb zaterdag namelijk een buitenrit gemaakt Vork (vrijdag was laatste proefdag van mij)
Ja, ik besteed nu extra aandacht aan mijn houding. Een aantal mensen die mij hebben zien rijden, zeggen dat het veel erger lijkt op foto's dan in het echt. Het moeten kennelijk steeds een paar seconden zijn dat ik het doe, dus niet in het algemeen (alleen in uitgestrekte gangen). Maar dat neemt nog niet weg dat ik stiller moet worden in mijn houding!, daar ben ik nu heel erg op aant letten Vork
Ik moet dat achteroverhangen even afwennen Knipoog

@studentje1: haha Haha! barokke paarden zijn nog steeds in de minderheid! Tong uitsteken

Hij is nu 11 jaar. Hij is opgegroeid in een kudde in Portugal, hij heeft daar 5 jaar gewoont Clown Hij is tussen de paarden opgegroeid en heeft lekker kunnen spelen met soortgenootjes Vork
Toen hij 5 jaar was, is hij naar Nederland gekomen en is hij in NL zadelmak gemaakt. Twee weken was hij onder het zadel toen ik hem kocht. Ik wilde namelijk wel graag voelen hoe zijn gangen waren, maar hem wel zelf verder inrijden.
Hij was net die dag voordat ik kwam al verkocht geweest aan een mevrouw. Maar Andre Mos kon hem dezelfde dag alweer ophalen want ze konden er niets mee Clown hij was er vandoor gegaan en konden hem niet meer te pakken krijgen of zelfs uit de stal halen... wat een boefje he? Clown Vork
Toen ik hem voor het eerst zag was er meteen een klik, heb lekker met hem zitten spelen voor de stal (hij had een open stal) en toen vroegen ze of ik wel eens eerder op een hengst had gereden.. mijn antwoord: "nee.." hun zo: "Oh...", "heb je wel eens eerder op een lusitano gereden dan?" Ik weer "Nee?..."
De verzorger had hem even een paar rondjes gereden om te laten zien hoe hij liep. Toen wilden ze dat ik eerst aan de longe ging!, maar dat wilde ik niet.. als ik een paard kocht wilde ik meteen op hem weg kunnen rijden.. (TOen hadden ze nog niet verteld dat hij die vorige dag nog bij een vreemde ervandoor was gegaan.. Nagelbijten / Gniffelen haha)
Dus ik eigenwijs erop.. liep super fijn! niet schrikachtig, zat fijn.. ik wist al dta ik hem wilde hebben!
Ze vertelden dat ik voorzichtig moest zijn met het uitkrabben van zijn achterhoeven.. Nagelbijten / Gniffelen nog nooit problemen mee gahad.. kan door de stal heen kruipen, onder hem door.. kan achter hem zitten en zijn achterbenen knuffelen Clown hahaha (Dat deed ik natuurlijk niet toen ik hem nog niet kende! )
Hij is echt een lieve knuffel geworden, zeer betrouwbaar, waar je lekker mee kan stoeien Tong uitsteken

oeps.... lang verhaal.. Bloos

Bedankt weer voor de leuke reacties! Party!! Haha!
Laatst bijgewerkt door Palhaço op 27-06-07 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:41

Schitterend paard heb je zeg! Ziet er erg goed uit! Inderdaad nog wat aan je zit werken, vooral dat naar achteren zitten verbeteren en de ellebogen langs je lijf houden. De hoogte van je handen is minder storend naar mijn mening. Ook niet teveel de linkerzitbeenknobbel belasten.. Maar je gaf zelf ook al dzelfde punten aan.. Succes in het ZZ-licht.
foto 10 is trouwens net een piaffe Haha!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:38

Wat een prachig paard heb je! Mooi ook om te zien dat je dit niveau gewoon op een trensje rijdt! Heel veel succes samen verder in de sport.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:10

Prachtige foto´s hoor! Ik vind het knap wat je voor elkaar rijdt op je hengst, en dat op trens. Je hebt hem helemaal zelf opgeleid toch?
Het meisje dat hem zadelmak heeft gemaakt ken ik, is een vriendin van mij en staat nu bij mij op stal met haar lusitanohengstje. Hoewel ik niet 100% zeker weet of zij hem heeft ingereden, ze werkte wel bij Andre indertijd in ieder geval.
Veel succes met hem in het ZZ licht straks!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:28

Wat een knap paard Wow!
Je geeft zelf al de verbeterpunten aan, maar verder vind ik het er echt schitterend uitzien!
Op naar de ZZ-licht

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:02

Bedankt voor de leuke reacties! Haha! Haha!
@lusitano: ja heb hem zelf opgeleid Ja
wat grappig dat je haar kent, ik weet nog dat ze blond haar in een staart had en dat ze best wel lang was. Herkent ze Palhaço nog terug? Tong uitsteken want als ik foto's terug zie van hoe hij eruit zag toen ik hem kocht... hij is echt heeel erg veranderd! Tong uitsteken haha