Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:22

Echt super mooie foto's Sjaantje!! Ik vind die eerste foto echt wat hebben, heel artistiek! Ga zo door! Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:31

Mensen, alsjeblieft geen ruzies gaan maken in dit topic.

Barmat schreef:
Ik ben er niet bijgeweest, maar ik vind je toch wel wat onredelijk overkomen t.o.v. de juryleden. Heeft iemand dat keihard tegen jou beweerd, dat de jury jou laag gepunt heeft omdat ze jouw hele stal niet leuk vindt? Of omdat ze je niet kent?
Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak, en alhoewel ik mij er heel erg van bewust ben dat juryleden niet altijd objectief zijn, vind ik toch dat je op moet passen om gelijk je conclusies zo te trekken Lachen

De foto's zien er niet onaardig uit, maar waarom mag er niks gezegd worden over je houding? Met een betere houding denk ik dat je nog hoger zult scoren, dus wellicht is het tóch iets om aan te werken Knipoog

Ik ben me ervan bewust dat ik niet gelijk conclusies moet trekken en dat doe ik ook zéker niet, maar bij ons is het algemeen bekend dat er een paar juryleden zijn (en helaas hadden we tekort in Almelo, dus die hebben nogal veel proeven gejureerd) die ik qua jurering niet helemaal serieus kan nemen. Ik waardeer het dat ze hun vrije tijd opofferen om ons te beoordelen en ik zal niet verder uitwijden over wat ze precies doen (want dat vind ík niet netjes), maar ik ben geen prof en doe het voor de hobby, dus dan kun je je wel eens ergeren aan dat soort dingen. Als je toch wilt weten waarom ik die uitspraak gedaan heb, kan ik het je via PB vertellen.

Ik denk dat je de opmerking wat betreft mijn houding verkeerd begrepen hebt, want ik heb het er neer gezet omdat ik wéét wat er aan schort en er dus aan werk, want voor die correctie heb ik instructeurs, dus dat niet nog een keer hier hoeft te staan Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:45

Barmat schreef:
enne... als iemand zich al zó bewust is van haar houding... waarom verbetert deze dan niet? geeft wellicht stof tot nadenken?

Ik snap dat je hiermee reageert op de post van my_fee, maar ik vind het niet netjes dat je nu dingen gaat roepen, waar je helemaal niks vanaf weet. Wie zegt dat mijn houding niet verbetert??? Wie zegt dat ik daar niet aan werk?

Barmat schreef:
Als je NIET tegen commentaar kunt, moet je GEEN foto's op HAW zetten, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden?

Wie zegt dat ik niet tegen commentaar kan? Ik heb nog niet eens de káns gekregen om te reageren en je roept dit al.
De foto’s staan op Bokt omdat meerdere mensen gevráágd hebben om foto’s van Sjaak. Daarbij wil ik via deze weg graag de fotografen bedanken, zodat anderen hun foto’s ook kunnen bewonderen en bekritiseren. Daarbij hoor ik graag andere kritische punten, maar heb gewoon genoemd wat mensen beter niet kunnen vermelden, omdat ze me daar ws toch niet mee zouden kunnen helpen.

Sizzle schreef:
Ik vind het mooie foto's en een mooi paard. Jammer alleen dat hij op een aantal foto's in de kaak lijkt te knikken ipv de hele hals welft, maar daar werken jullie vast wel aan.
Ook vind ik dat het geheel wat 'voorzichtig' overkomt, vooral de draffoto's lijken weinig 'power' te hebben. Misschien nog wat werken aan stoer en gedurft rijden en dan vliegen de punten je helemaal om de oren. Leuke combinatie.

Dankjewel voor je reactie. Je hebt gelijk wat betreft dat afknikken. Vorige week zondag hebben we Young Riders gestart en hij was toen slecht te rijden. Zette zich volledig vast, dus ik heb in Almelo gestart om daar weer een beetje doorheen te komen. In de eerste proeven die ik daar reed hield hij zich nog erg vast en kon ik onmogelijk zitten. Daarbij is hij ook altijd erg kijkerig, dus dat maakt hem ook gespannen.
Dat voorzichtige lijkt waarschijnlijk doordat hij zich vast zette. Ik kón gewoon niet meer naar voren, want als hij de rug vast zet komt hij niet door zn lijf en komt zn voorbeen er ook niet uit. Heel jammer en dat was mij ook opgevallen op die foto’s! Het heeft helaas niet zoveel te maken met gedurft rijden. Meer krijg ik gewoon niet voor elkaar, maar dat zal vast met de tijd nog wel komen Lachen

Adil18 schreef:
Jammer vind ik wel dat je opmerkingen maakt als "Hij liep niet fijn" en "De jury mag ons niet dus daarom heb ik niet voldoende punten".

Kijk, als ik nu alles even relativeer; jij geeft zelf aan dat er wat aan je houding scheelt, mogelijk loopt jouw paard daarom niet zo fijn als je normaal van hem kent...En als je paard niet zo fijn loopt (zoals je zelf aangeeft) kun je het de jury toch eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze jou minder punten hebben gegeven dan dat jij waarschijnlijk doorgaans krijgt, toch?

Ik heb het waarschijnlijk niet helemaal duidelijk geformuleerd. Hij liep niet fijn in sommige proeven, maar dat was vooral in het begin. Dan voelt het voor mij niet goed, maar het beeld gaat dan meestal nog wel.
Daar waarbij ik vond dat ik (veel) te lage punten kreeg, liep hij wel fijn (we hebben nl in totaal 5 proeven gereden). In de finaleproef was het losrijden dramatisch (vandaar die foto’s met het commentaar dat hij niet fijn was), maar ging hij in de proef super voor zijn doen! Dus ik het de hele proef zitten lachen, zo goed kon ik hem ineens weer rijden.
Wel bedankt voor al je leuke opmerkingen!!! Daar ben ik blij mee Lachen

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:59

erg leuke foto`s en ik blijf het een geweldig paard vinden!
je kunt op sommige foto`s zien dat het er niet allemaal even makkelijk uit
ziet maar zulke dagen zitten er ook tussen toch.. Knipoog
ik wens je veel succes op je volgende wedstrijden!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:05

Vind het een mooi paard!
Verder ga ik met het commentaar mee van Maartje!
Succes verder!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:16

hoi Chantal Haha!
mooie foto's hoor! Ik vind het knap dat je al zo goed gaat in het ZZL OK dan!
ik vind Sjaaks hoofd op foto 5 echt prachtig! mooi gevlochten voorknot Knipoog heeft hij zeg!
succes verder!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:41

Heey chantal!

Jeetje wat een gezeur, heb ze niet wat beters te doen of iets beter lezen, zodat ze t begrijpen. ( misschien helpt het)

Wat jammer van enkele jurys, wij begrijpen er soms ook helemaal niks van, soms te hoog of te laag.. Maar dat houd je in de dressuur. Maar het is een super leuk beest en je hebt ook een paar keer goed gescoord, toch? Vond je t ruiterbal nog leuk?
x krista

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:42

Hey, leuke combinatie om te zien hoor. Ziet er erg goed uit. Als je paard wat fijner loopt, ga je vanzelf ook wel wat lekkerder (en beter??) zitten dus dat komt vást nog wel goed hoor! Dacht op 1 foto te zien dat je zadel wel wat te groot voor je lijkt, maar misschien was het net even het moment van de foto?

Verder: als je góed rijdt, kan de jury níet om je heen en móeten ze de juiste (hoge) waardering geven. Waarschijnlijk rijden er in jouw regio meerdere toppers mee (met meerdere paarden?) die al járen meedraaien en dus ervaring hebben, weten op welke punten ze moeten scoren en daarom vind/denk jij dat je ondergewaardeerd wordt.
Maar tóch, als je goed rijdt, krijg je er ook de punten naar, that's it.
De fout bij de jury zoeken is mijns inziens dan ook niet helemaal eerlijk. Zorg dat je alles voor elkaar hebt en dan komt het helemaal goed!
Veel succes bij je verdere vorderingen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:53

Dank je voor je reactie Lachen Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat als hij lekkerder zou lopen dat ik dan ook beter zou zitten Knipoog 1 april startte ik ZZ licht in Almelo, waarvan ook foto's hier op Bokt hebben gestaan en die waren echt véél mooier. Was toen ook veel beter te rijden.

Anderen, ook bedankt voor de leuke reacties! @krista; ik vond het ruiterbal niet zo leuk Nagelbijten / Gniffelen Vroeg afgelopen..

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:36

Haha ging mij net zo, en er waren best veel buitenstaanders had ik het idee.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:40

Ziet er goed uit, heb geen commentaar! Behalve leuke combinatie. Haha!

Volgens mij heb ik dezelfde sporen. Clown

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:45

Zoo ziet er mooi uit die 1e foto is zeer moooi..!!

Maarrr wow wat een volle staart heeft die zeg,, ben der jarloers op Bloos

gefeliciteer met je punten.Knipoog

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:52

Wauw Chantal...

Wat een onwijs lekkerding heb jij weer onder je kont!
Ik vind het er netjes uit zien!
Zullen waarschijnlijk zoals je zelf als zei wel wat puntjes zijn
die verbeterd moeten worden, maar daar ga ik pas commentaar
over geven als ik zelf zover ben! (als ik ooit zover kom!)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:39

ik blijf het echt een mega gaaf paard vinden...

en over die jury's: ik ben het er volkomen mee eens!!! mijn vriendin reed in een B ring waar maar 2 (!!) wp werden gegeven op 28 starts terwijl het gewoon nette proeven waren over het algemeen.
ook in de finale in de B zat er mega veel verschil in de punten (jury bij C en jury bij H) en dat is bij jou ook het geval in het Z2, vind ik ook nogal vaag!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:50

Hee!! gave foto's zitten echt super mooie tussen.... vind die eerste foto ook echt iets aparts hebben!
maar het ruiterbal was minder veel mensen die niets met paarden hebben , maar ik heb me prima vermaakt later ook nog gezellig met je gezeten in waag!!
moeite waard om nog eens te doen!:D
ik spreekje snel!
als je leuk vind mag je wel keer foto's maken bij lin als ik kom trainen? je hebt toen ook mooie van aldyn gemaakt!
k hoor het wel!
groetjes

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:22

He Chantal, wat een gezeur op jouw topic zeg. Ik vind het onwijs knap wat jij daar als jonkie doet tussen de gevestigde orde.
Over de juryleden ga ik verder geen uitspraken doen, maar in het Z werd er wel erg vaag jureerd. Succes bij de YR, en tot volgend jaar *LOL*.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:22

Ziet er super uit!!
Echt gave combi!!!
Mooi paardje!
Succes nog verder!!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:47

Ziet er goed uit Chantal! Sjeek is en blijft een lekkerding!

we missen je wel bij BB hoor Knipoog wanneer kom je weer eens langshupsen?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:50

jaaa dat is die mooie vos die mijn zus en ik zijn tegen gekomen op de almelose ruiterdagen.. wat eigenlijk meteen opviel was zijn staart!!!

super mooi paard!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:30

Dank jullie wel voor de leuke reacties!!
@Anniek; Had je hem echt nog niet gezien? Ik dacht van wel! Maar misschien dat ik toen Mazzel nog had Lachen
@Inge; Vond ik ook, gaan we snel nog een keer doen! Wil wel een keer foto's van jullie maken, maar ga zaterdag zeilen en kom pas half augustus weer terug... Ben bang dat het er dan niet inzit. Of je moet toevallig deze week nog gaan lessen, maar dat lijkt me niet? Anders kom ik wel een keer naar Jaap Lachen

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:39

leuke foto's hoor.. jammer van de finale maarja, juryleden he Knipoog
ik ben wel zeer verliefd op zen staart Vingers aflikken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:40

Vind het beetje gek...Lage punten (k*tjury) hoge punten...Helemaal geen commentaar. Clown Typisch menselijk om alleen het slechte te zien. Ik denk ook wel eens 'pff ......' (vul zelf maar in) maar ik denk het dan ook alleen. Die mensen zitten daar evezeer in hun vrije tijd. Wees blij dat ze er zitten; zonder jury's geen dressuur. Knipoog

Om positief te eindigen vind ik het een prachtig en imponerend paard Lachen Je hebt hem fijn aan het lopen ondanks dat hij wat sterk was.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:45

pharagirlke schreef:
Vind het beetje gek...Lage punten (k*tjury) hoge punten...Helemaal geen commentaar. Clown Typisch menselijk om alleen het slechte te zien. Ik denk ook wel eens 'pff ......' (vul zelf maar in) maar ik denk het dan ook alleen. Die mensen zitten daar evezeer in hun vrije tijd. Wees blij dat ze er zitten; zonder jury's geen dressuur. Knipoog

Om positief te eindigen vind ik het een prachtig en imponerend paard Lachen Je hebt hem fijn aan het lopen ondanks dat hij wat sterk was.

Ik was dit keer te teleurgesteld om het alleen te denken. Nu zeg ik het ook maar eens en het zal me een worst wezen of het professioneel overkomt of niet. Ik waardeer het dat mensen dit soort dingen doen in hun vrije tijd, daar is geen twijfel over mogelijk.
Verder heb ik bij die 221 veel teveel punten gekregen, maar was dat vergeten erbij te zetten en kon het niet meer veranderen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:41

Wat heb jij toch een geweldig mooi paard. ben jaloers op die mooie staart die erachter hangt Tong uitsteken .. Haha!
Ik vind de eerste foto heel mooi Haha!!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:35

Prachtig paard heb je!
Ik vind vooral die 1e foto ook erg mooi gelukt! Wow!
En tja, het is nou eenmaal een jury-sport..