Jens @ work deel II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dautsen

Re: Jens @ work deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:59

Echt een prachtig beest! Wat een gangen, zelden zo'n mooie Fries gezien. De ontspanning is nog ver te zoeken, maar erg knap dat je daar ondanks je eigen onzekerheid zo goed mee aan het werk bent gegaan. Zodra jij weer vertrouwen hebt, zal je snel merken dat het beter gaat. Ik vind het goed dat je je teugels niet te strak hebt, zo kan hij zelf je hand gaan opzoeken. Mijn ervaring is, eerst actief en aan het been dan komt het hoofdje vanzelf naar beneden! Succes met deze kanJer Knipoog

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:35

Ziet er goed uit Ania Ja
Je kan trots zijn hoor, dat t zo gaat.
En denk maar zo betreft t eerste topic;
"De beste stuurlui staan aan wal!"

Vork

keep up the good work!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:55

Jeetje, over de benen is het een heel ander paard zo! Dat hoofd volgt wel, daarvoor moet hij eerst zijn rug durven loslaten en leren zakken uit de schoft, maar het begin is er zeker!

Als ik jullie zo zie, weet ik haast zeker dat ik toch ook maar weer een fries ga kopen!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:07

Mrijn schreef:
Jeetje, over de benen is het een heel ander paard zo! Dat hoofd volgt wel, daarvoor moet hij eerst zijn rug durven loslaten en leren zakken uit de schoft, maar het begin is er zeker!

Als ik jullie zo zie, weet ik haast zeker dat ik toch ook maar weer een fries ga kopen!

hihi! dankje!
Ik kan het niet vak genoeg zeggen, vorig topic was een moment opname, na 10 minuten (sla me niet als het er 3 langer waren) is de slof er gewoon vanaf gegaan. ook kun je zien dat ik hem op andere foto's gewoon zonder slof rij Lachen

ps: als je een leuke fries zoekt, bij mij in de buurt staan er heel wat te koop, ik begeleid er ook meer mensen in, zou het leuk vinden om je te helpen. Zie ik ook eens wat Tong uitsteken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:10

Die benen komen idd al heel veel beter mee, dan je vorige topic. Voorwaarts kunnen gaan is de eerste goeie stap! Bravo!
Nu langzaamaam hem laag en rond over de rug gaan laten lopen aan een langere teugel, en je herkent hem niet meer!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:14

Wat een gave fries! Ziet er netjes uit, al lijkt het alsof hij op sommige foto's zijn rug wegdrukt. Probeer wat meer naar de ontspanning te rijden Lachen Dit gaf je natuurlijk zelf al aan dus ik zou zeggen: heel veel succes en knap wat je al met hem bereikt hebt! Haha!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:50

Mag ik vragen wat voor camera je hebt gebruikt?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:34

prachtige foto's weer janien!! heel mooi gedaan!

@ania; ziet er goed uit hoor!! je bent zeker vooruit gegaan, gewoon blijven lachen en oefenen, dan komt het helemaal goed!!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:43

vind het een mooie fries, maar zie geen ontspanning! dit komt mede door de ruiter Knipoog
een paarjaar geleden (5 jaar) had ik een pony, hij bokte steeds en op een gegeven moment na een half jaar stilstaan.. moest ik er weer op, natuurlijk durfde ik niet maar omdat ik in dat half jaar elke keer op een andere pony had gereden en zo mijn vertrouwen trug kreeg.. al wat minder angst! ik ben er ook zo opgestapt, zo ontspannen mogelijk. eerst een poos gestapt, tot de pony ontspannen was en toen ik draf en noem maar op.
ik zou ook bij dit paard en ruiter vooral de ontspanning opzoeken, en vindt het goed van je dat ze de teugels wat losser meot gaan houden. mischien is het ook goed voor hun om wat grond werk te doen.
vind het wel knap vn haar dat ze er op gaat!
veel sucses , maar het komt vast wel goed Lachen

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:44

Wat een mooie fries en een supper mooi hoofdstel ziet er leuk uit

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:46

Wow op deze foto's vind ik hem nog mooier! Goed van je dat je wat met het commentaar gedaan hebt! Hij loopt zo veeeeeel beter! En je ziet dat er op sommige foto's al meer vertrouwen komt van beide kanten! Ga zo door zou ik zeggen en dan komt het helemaal goed!!!!

reagerend op post hierboven: je ziet op de foto's juist wel dat de ruiter hard bezig is te zoeken naar de ontspanning. Dat die er vaak nog niet helemaal is, komt ok duidelijk door een paard dat nog wat heet is en inderdaad een ruiter die het af en toe nog niet helemaal vertrouwd. Maar de rijstijl is nu juist heel relaxed en als ze zo doorgaan dan komen ze er wel! Je moet wel eerst even kijken naar de voorgeschiedenis van een combinatie voordat je zoiets post.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:46

Heleen1988 schreef:
reagerend op post hierboven: je ziet op de foto's juist wel dat de ruiter hard bezig is te zoeken naar de ontspanning. Dat die er vaak nog niet helemaal is, komt ok duidelijk door een paard dat nog wat heet is en inderdaad een ruiter die het af en toe nog niet helemaal vertrouwd. Maar de rijstijl is nu juist heel relaxed en als ze zo doorgaan dan komen ze er wel! Je moet wel eerst even kijken naar de voorgeschiedenis van een combinatie voordat je zoiets post.

ik vind niet dat ze ontspannen is.. en al helemaal niet in haar armen
maar goed dat is mijn mening! ik heb toch gezegd dat ik het knap vond dat ze er op ging enz.. en ik zit haar ook niet af te kraken .. geef haar eerder tips! dus dan snap ik niet waarom je zo bot op mijn reactie reageert Verward en idd als ze werken aan die ontspanning dan komen ze er wel ! maar ontspanning krijg je niet als je de teugels zo strak neemt enz.. Knipoog dus als je het paardje al niet helemaal vertrouwd en de ontspanning is al ver te zoeken.. zou ik eerder wat grond werk doen tot je hem vertrouwt voordat je er op gaat zit. maar juist dat is mijn mening! en ik hoef hier ook geen reactie op.. want ieder heeft zijn eigen mening..als ze er wat mee doet is haar keus! en zoals ik al eerder zei: is het goed bedoeld en niet aanvallend bedoeld Knipoog

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:10

ziet er netjes uit.
ik vind dit een fijner beeld geven als de vorige foto's.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:37

charlotte: Wat is grondwerk? Ik longeer hem regelmatig, zowel met de dubbele longe als met een pessoa.
Daarbij ben ik totaal niet bang van hem. wel is er spanning als ik erop zit. die gaat ook steeds meer eruit.

en zeg niet dat er geen ontspanning is, want die is er op deze foto's wel degelijk. je kunt niet verwachten dat alle spanning ewr in een keer zo "hup" eruit gaat.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:50

Leuk hoofdstel
Ik heb er ook zo'n V - frontriem soort maar dan met diamantjes Knipoog
Nog een paar kleine tipjes:
*iets meer op je kont zitten , daar is ie voor gemaakt he?
*niet voorover vallen als je aanspringt in de galop.

Ziet er super uit Vork
best ontspannen Clown

Leuk paardje trouwens Pling

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:03

Ania het komt wel weer allemaal goed met jullie!!! Je hebt een ontzettend doorzettingsvermogen... Althans je gaat toch ook op arim zitten en je geeft toch niet na de eerste keer op!!
Je komt er echt wel!!! Over een maand ziet het er al heel anders uit!!!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:24

wat een prachtige fries! Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:31

Ziet er al veel beter uit, echt hij loopt nu laten we zeggen 4real ooh wat klinkt dat stomen niet zeg maar naar beneden getrokken, nu kun je gaan werken aan de nageefelijkheid.
Jou houding is netjes, je hoeft alleen niet zo ver uit het zadel te komen. Knipoog
Veel succes met je knapperd!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:43

Lara_Silver schreef:
Ziet er al veel beter uit, echt hij loopt nu laten we zeggen 4real ooh wat klinkt dat stomen niet zeg maar naar beneden getrokken, nu kun je gaan werken aan de nageefelijkheid.
Jou houding is netjes, je hoeft alleen niet zo ver uit het zadel te komen. Knipoog
Veel succes met je knapperd!

dankje Lachen
en dat ver uit het zadel, ik denk zodra ik me beugels een gaatje langer maak, en jens ontspannender dus ook minder hoog loopt, het vanzelf goed komt.

dus eerst de ontspanning, dan de beugels Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:06

Heb je helemaal gelijk in. Knipoog Ik had dat probleem eerst ook, ik vond korte beugels veel fijner, maar dat moet gewoon even wennen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 20:58

Poeh poeh ania.. dit topic zijn ze wat milder voor je.. Knipoog Knipoog !
Nee, alle gekheid op een stokje.. het beeld is al een stuk fijner.. zo ga je langzaam naar de ontspanning toe.
Je weet zelf inmiddels ook wel wat je wel en niet moet doen met jens.. en ik heb je wat huiswerk meegegeven, toch?!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:04

Een prachtig dier heb je daar Ja Je rijd hem ook erg netjes!! Leuk Haha! !

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:08

klomp schreef:
prachtige foto's weer janien!! heel mooi gedaan!

Dankje!
Na de vakantie spreken we een datum af he!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:11

Wat een mooi beest zeg Vingers aflikken
hij liep in het begin wel wat gespannen zoals je al aan gaf maar later liep die al veel meer ontspannen
ziet er voor derest goed uit Haha!
nog veel succes

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:51

Wouw, wat een super mooie fries. Lachen Kwijl
Hoofdstel vind ik er mooi, staat goed.
Ziet er al veel ontspannender uit. Lachen Ik weet zeker dat het er over een tijdje helemaal ontspannen uit ziet! Ik vind trouwens dat jij je onderbenen echt recht houdt! OK dan! Mijne zitten echt altijd schots en scheef Tong uitsteken. Succes nog met dit mooie dier!