Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mrijn schreef:Jeetje, over de benen is het een heel ander paard zo! Dat hoofd volgt wel, daarvoor moet hij eerst zijn rug durven loslaten en leren zakken uit de schoft, maar het begin is er zeker!
Als ik jullie zo zie, weet ik haast zeker dat ik toch ook maar weer een fries ga kopen!
Dit gaf je natuurlijk zelf al aan dus ik zou zeggen: heel veel succes en knap wat je al met hem bereikt hebt!

Heleen1988 schreef:reagerend op post hierboven: je ziet op de foto's juist wel dat de ruiter hard bezig is te zoeken naar de ontspanning. Dat die er vaak nog niet helemaal is, komt ok duidelijk door een paard dat nog wat heet is en inderdaad een ruiter die het af en toe nog niet helemaal vertrouwd. Maar de rijstijl is nu juist heel relaxed en als ze zo doorgaan dan komen ze er wel! Je moet wel eerst even kijken naar de voorgeschiedenis van een combinatie voordat je zoiets post.
en idd als ze werken aan die ontspanning dan komen ze er wel ! maar ontspanning krijg je niet als je de teugels zo strak neemt enz..
dus als je het paardje al niet helemaal vertrouwd en de ontspanning is al ver te zoeken.. zou ik eerder wat grond werk doen tot je hem vertrouwt voordat je er op gaat zit. maar juist dat is mijn mening! en ik hoef hier ook geen reactie op.. want ieder heeft zijn eigen mening..als ze er wat mee doet is haar keus! en zoals ik al eerder zei: is het goed bedoeld en niet aanvallend bedoeld

Lara_Silver schreef:Ziet er al veel beter uit, echt hij loopt nu laten we zeggen 4real ooh wat klinkt dat stomen niet zeg maar naar beneden getrokken, nu kun je gaan werken aan de nageefelijkheid.
Jou houding is netjes, je hoeft alleen niet zo ver uit het zadel te komen.
Veel succes met je knapperd!

Ik had dat probleem eerst ook, ik vond korte beugels veel fijner, maar dat moet gewoon even wennen.
!
Je rijd hem ook erg netjes!! Leuk
! klomp schreef:prachtige foto's weer janien!! heel mooi gedaan!

Ik weet zeker dat het er over een tijdje helemaal ontspannen uit ziet! Ik vind trouwens dat jij je onderbenen echt recht houdt!
. Succes nog met dit mooie dier!