sleepingrose schreef:BrittKitt schreef:
Ze kan nog niet eens nageven![]()
moet je dat dan niet eerst leren voor je gaat sprinen want dressuur is de basis van springen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sleepingrose schreef:BrittKitt schreef:
Ze kan nog niet eens nageven![]()
).
Anoniem schreef:sleepingrose schreef:Ze kan nog niet eens nageven![]()
moet je dat dan niet eerst leren voor je gaat sprinen want dressuur is de basis van springen
sleepingrose schreef:Anoniem schreef:
Nou ze is al 12
Ik ben bezig
maar ik ga niet wachten tot ze dat kan voor ik ga springen
Dat kan namelijk nog wel erg lang duren
Ik ben ook bezig met steling [kan ze ook niet]
Ik heb al aan de eigenaar gevraagt of ze dat ooit heeft gekunt of kan want dat idee heb ik dus totaal niet
Anoniem schreef:sleepingrose schreef:Nou ze is al 12
Ik ben bezig
maar ik ga niet wachten tot ze dat kan voor ik ga springen
Dat kan namelijk nog wel erg lang duren
Ik ben ook bezig met steling [kan ze ook niet]
Ik heb al aan de eigenaar gevraagt of ze dat ooit heeft gekunt of kan want dat idee heb ik dus totaal niet
nou dat al valt heel erg mee maar het is echt zo dat dressuur eerst goed moet zijn voor je gaat springen

arabl0ve schreef:les nemen en een draf balkje er voor.
Leer je nog veel meer van ook
En anders bij een rijvereniging, dat is veel goedkoper dan een manege 
sleepingrose schreef:arabl0ve schreef:les nemen en een draf balkje er voor.
Ik kan geen les met haar nemen
Dat kunnen wij niet betalen
wij kunnen net mijn normale les kaart betalen dus ik kan gee les met haar erbij nemen
verootjoo schreef:Dan doe je toch les met je verzorgpony ipv manegelesLeer je nog veel meer van ook
En anders bij een rijvereniging, dat is veel goedkoper dan een manege
Verder moet idd echt je dressuur goed zijn voor je kan springen. Hoe kun jij anders haar sprongen regelen, als ze nog niet in balans kan galopperen?
Ik heb een super instucteur en mn 2 beste vriendinnen zie ik maar 1x per week... > op de manege dus
Want met dressuur zorg je ervoor dat je paard in balans komt.
arabl0ve schreef:sleepingrose schreef:Ik kan geen les met haar nemen
Dat kunnen wij niet betalen
wij kunnen net mijn normale les kaart betalen dus ik kan gee les met haar erbij nemen
ow oke , dan de je toch les op je verzorg pony inplaats van een mangege paard...
anders deed ik dat wel

verootjoo schreef:Als ze niet nageeflijk kan lopen, en geen dressuur kan lopen, kan ze dus niet in balans galopperenWant met dressuur zorg je ervoor dat je paard in balans komt.
En waarom verwerp je hier alle tips die je gegeven worden
Citaat:wat is verwerpen
verootjoo schreef:Citaat:wat is verwerpen
overal een 'jamaar' op hebben. Er worden tips gegeven, waar je om vraagt, maar die wil je allemaal niet proberen, of kunnen allemaal niet volgens jou.
maar dat kunnen we gewoon niet betalen!BrittKitt schreef:Je kan ook eens tips vragen aan je instructeur, hoe je die het beste kan toepassen op je verzorgpony

ilse18 schreef:Als jij zorgt dat je paard een goed basistempo heeft in de galop, dus een galop waarin je kan verruimen en verkorten, dan kom je meestal al juist uit bij de sprong, en zo niet is het erg makkelijk om dus wat weg te rijden of terug te rijden.
goeie tip