Eindelijk weer eens: Vivara (haf) in training!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romatjuh

Re: Eindelijk weer eens: Vivara (haf) in training!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:32

Mag ik vragen hoe jij je teugels vast heb? Want zie eigenlijk niet dat je teugel tussen je pink en je ringvinger doorgaat.. (kan het verkeerd hebben, maar tel elke keer 4 vingertjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:36

Ja klopt, zo rijd ik altijd, vind ik zelf fijner.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:37

wat een pracht haf!
Ziet er heel erg leuk uit! ga zo door

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:39

VivaLaVida schreef:

Maar is het dan niet zo dat je je handen vast/vaster zet dan op de 'normale' manier?

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:39

Mooie haflinger heb je! Ik zou persoonlijk toch proberen je teugels anders vast te houden, al is het maar voor op wedstrijden. Als je aan de goede manier went vind je het vast net zo prettig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:47

romatjuh schreef:
VivaLaVida schreef:

Maar is het dan niet zo dat je je handen vast/vaster zet dan op de 'normale' manier?

Nee hoor, helemaal niet Lachen
Ik rijd ook wedstrijden en heb er nog nooit commentaar op gehad Lachen
Die pink is een keer zwaar beschadigd (toen ik van een rodeostier afdonderde Rolleyes )
en het doet pijn als ik mijn teugels tussen ringvinger en pink doordoe.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:49

suuuper haf!! en een prachtig plaatje jullie 2 zo!
echt mooi om naar te kijken Knipoog

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:27

Ik kan niet zien waarom je je vinger vaster zou zetten onder je pink door ipv er boven langs... Volgens mij is dat gewoon weer zo'n gekke aangeleerde gewoonte, net als altijd links opstappen.
Mensen die met S&T rijden zouden dan ook konstant hun trensteugel (die meestal onder de pink loopt, en de stangteugel onder de ringvinger) of anders, nog erger, hun stangteugel, 'vast' houden.

Maar verder pakt Vief het echt weer super snel op zeg! Maar goed dat je haar zo lang het nog goed ging hebt gereden, is voor haar toch veel beter, bevallen, de boel weer oppakken etc. als ze in goede conditie blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:51

Ja idd.. ze heeft het zo goed weer opgepakt!!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:57

Hoe je teugels vasthoudt, was ook het eerste wat mij opviel... Maar als het voor jou prettiger en je zet je hand er niet mee vast (heb meerdere mensen horen beweren dat je dat wel doet daarmee, maar dat doet er verder niet toe), prima toch? Verder vind ik je beugels eigenlijk niet te kort. Ziet er netjes uit, en een leuk beestje heb je onder je kont Haha!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:30

En dat begrijp ik dus niet, kunnen die mensen ook verklaren waaróm je dan je handen zou vast zetten? Ik wil altijd namelijk graag de onderbouwing weten voor ik iets klakkeloos aanneem Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:32

Sorry, daar heb ik het antwoord niet op Lachen Heb het wel van emerdere mensen gehoord (waaronder een jurylid, een instructrice en nog wat mensen) maar heb er eigenlijk nooit aan gedacht door te vragen Bloos Aangezien ik zelf mn teugels "normaal" hou en ik geen ambities heb om instructrice of jurylid te worden, hechtte ik hier niet zoveel waarde aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:34

Is ook niet erg hoor Lachen Vind het al leuk dat je de moeite neemt commentaar te geven en mn fotos te bekijken Lachen

Maar ik rijd dus zelf zo en ik kan je zeggen dat je dan je handen niet meer vastzet als anders Lachen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:36

Haha, ja ik hecht verder ook weinig waarde aan wat juryleden etc. zeggen in dat soort gevallen Lachen Ze houden imo vaak veel te veel vast aan ingeburgerde gewoontes, zonder verdere uitleg te (willen/kunnen) geven Tong uitsteken
Maarrr ik ga off-topic!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:01

Allegra schreef:
En dat begrijp ik dus niet, kunnen die mensen ook verklaren waaróm je dan je handen zou vast zetten? Ik wil altijd namelijk graag de onderbouwing weten voor ik iets klakkeloos aanneem Knipoog

Dat zou ik zelf ook wel willen weten. Ik heb vanochtend mijn handen ook op die manier gedaan, maar op die manier is het net of je wel vast houd en heel veel kracht heb. (Mijn instructrice bevestigde dat ook)

Voor de rest zien de foto's er goed uit hoor! (Is nu net of ik alleen kritiek op je handen heb, maar dat was gewoon het 1e wat me opviel.)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:17

Ik denk dat heel erg afhankelijk is van hoe goed je je handen kan ontspannen/spannen. Als ik op die manier rij heb ik mijn vingers net als anders gewoon ontspannen. Mijn pink gaat dan ook gewoon iets naar voren, wat je ringvinger zegmaar ook doet als de teugel daar onderdoor loopt. Als ik op de normale manier kan ik mijn vingers ook goed aanspannen en vasthouden (als ze bijvoorbeeld door mijn hulp heen loopt).

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:35

Hey Roos,

Leuke fotos van jullie saampjes in aktie, het ziet er al stukke beter uit. OK dan!

*Probeer jezelf toch aan te leren je pink niet te gebruiken in je teugelvoering, misschen dat de jury er niks van zegt (zegt misschien ook iets over hun oplettendheid Dromen ) maar in de hogere klasse maak je het jezelf wat moeilijker en dan is het nog moeilijker 'af te leren'.

Als je je pink erbijn betrekt, ben je minder fijngevoelig met je hand, misschien dat je dat onbewust niet eens door hebt, maar je gaat dan meer vanuit je onderarmspier rijden en kun je minder makkelijk je hand 'luchtig' en openen en sluiten!

*Je onderbeen iets meer laten 'hangen' en vanuit je bekken rijden met een rustige/flexibele kuitdruk, klinkt simpel zoals ik het nu zeg maar dat het lastiger is als je op het paard zit weet ik al te best.

*Probeer niet te steggelen Tong uitsteken met je buitenhand in de wending, zie alle fotos in de wending, maar vooral de 1 na laatste.

Nogmaals het ziet er al stukke rustiger en netter uit, ga lekker door en let vooral op je houding en manier van hulpen geven, Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:39

VivaLaVida schreef:
Nee hoor, helemaal niet Lachen
Ik rijd ook wedstrijden en heb er nog nooit commentaar op gehad Lachen
Die pink is een keer zwaar beschadigd (toen ik van een rodeostier afdonderde Rolleyes )
en het doet pijn als ik mijn teugels tussen ringvinger en pink doordoe
.

Degene waar ik voor heb gewerkt rijdt paarden in het M t/m ZZ-L en heeft er ook nog nooit commentaar op gehad.. Ik kan mijn hand net zo goed toestaan als op de andere manier..
Maargoed een beetje off-topic allemaal Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:42

Als het je echt zeer doet om je hand op de normale manier te doen, kun je misschien beter zo laten, anders ga je je bewust of onbewust je arm/hand meer aanspannen en dat is nou net niet de bedoeling....

off-topic vind ik het niet aangezien het over je rijhouding gaat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:46

Nee alleen mijn pink doet dan zeer, en na het rijden krijg ik m niet meer recht, dan staat ie helemaal krom Scheve mond
Maar ik vind het ook gewoon fijn om mijn hand zo te houden Lachen
Heb niet het idee dat ik er dan meer kracht op zet, lijkt me ook best apart..

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:56

Vind het leuek foto's en een leuke hafje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:21

Ziet er leuk uit hoor! Ik vind die eerste foto wel echt heel erg gaaf!

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:35

Leuke Haf!!!
Ziet er mooi uit !

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:22

Jeetje zeg, wat is ze weer mooi in conditie zo na het veulen!
Furie heeft nog steeds een enorme buik....
Netjes hoor! Ziet er goed uit.

gorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:27

wat een gave foto,s!!!