Nynke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:05

Nee, maar wie zegt dat dat goed is, ik ben niet voor niets gestopt met rijden op de manege. Ik heb nu dressuurles van iemand, en die geeft een stuk beter les.. Lachen
En hoezo ik weet het beter, ik geef commentaar, net als de rest. Daar kan ze dan alleen maar verder aan werken.
Vind jou reacties een beetje vreemd.
PS: Er zit zo'n leuk ''edit'' knopje, misschien kun je die de volgende keer gebruiken?

Vind het verder wel een hele mooie fjord Lachen
Laatst bijgewerkt door m1992 op 26-06-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:05

Ik vind het over dat wijken ook een beetje kull.. ik bdoel wat denk je bij die manege paarden die lopen ook niet allemaal in de krul bij hun ruiter maar ook deze wijken in de les.. verder kan je een paard ook lekker over zijn rug laten lopen als je deze met lange teugel rijd, het hoef niet altijd allemaal in de krul dat is onzin..

Maar de ontspanning komt vanaf de ruiter zolang de ruiter zich niet veilig/goed voelt op de pony blijft de ontspanning in beide.. Hier moet duidelijk aan gewerkt worden bij deze combinatie.. mischien grondwerk een leuk idee je leert elkaar vertrouwen en de pony leert wie de baas is..
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 26-06-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:06

heey daar hebben we nynke Haha!
meeste commentaar is al gegeven en over je houding en zit weet je zelf wel Knipoog
vind het in elk geval een onwijs leuke fjord Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:14

marlinH schreef:
Nee, maar wie zegt dat dat goed is, ik ben niet voor niets gestopt met rijden op de manege. Ik heb nu dressuurles van iemand, en die geeft een stuk beter les.. Lachen
En hoezo ik weet het beter, ik geef commentaar, net als de rest. Daar kan ze dan alleen maar verder aan werken.
Vind jou reacties een beetje vreemd.
PS: Er zit zo'n leuk ''edit'' knopje, misschien kun je die de volgende keer gebruiken?

Vind het verder wel een hele mooie fjord Lachen

Ik les niet meer op de manege

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:15

Mijn pony word saggie als je hem of aan de teugel rijd of in de krul loopt.. tja ik doe wat mijn pony wilt anders wilt ze nooit meer de bak in.. *G*d heeft altijd alleen diegene die gezeur heeft over pony* als iemand anders er op rijd zonder aan de teugel te lopen krijgt ie goed reactie
@Marlin: Hmm ik heb jou wel eens op dat dravertje zien rijden .. ik zou daar maar eerst ook naar kijken want zuiver loopt ie niet achter! zo heb ik het eindlijk gezecht.

Nynke is geen dressuur pony en op Manege in Emmeloord leerde ik niet aan de teugel te lopen maar juist trekken.. Ik rij meestal met lange teugels omdat ze vaak struikelt blablablabla.. bij een ander paard mag ik geneens aan de teugel lopen en wijken moet ik doen... En over die angeste.. Ik ben niet bang op haar.. anders zou ik wel een cap dragen.. Omdat ik haar inhou met mijn handen is omdat mijn zit daarmee niet werkt daar reageert ze niet op en ik wil zeggen het enigste wat zij haat is de bak! En les volgen ga ik helemaal niet doen.. onsin waar ik niks leer jaah das leuk daarvoor ga ik geen 50 euri besteden voor maar 4 keer en dan heb je nog de grootste kans dat het baasje niet kan brengen... en nog een ding..CAP IS EIGENRISICO en die ongeluk was met mijn hand waar nu de hele zenuw van kapot is en die niet meer goed kan gebruiken.ze heeft nu tijdelijke vakantie en jah ik kan wel comentaar aan maar dan reaggeer ik ook. Ze is een paard met een hele raare boekje en als er net een ander paard in de bak is geweest wilt ze naar stal en tja natuurlijk geef ik haar vrijheid in de mond dat doe ik echt wel .. ik kies namelijk niet wanneer de foto's genomen worden. Ik snap wel allemaal wat jullie bedoelen enzo maar als ze echt niet aan de teugel wilt laat ik het haar ook niet doen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:15

Ziet er leuk uit!
Ik zou proberen je pony wat meer 'bij elkaar' te rijden,nu hangt hij soms wat 'uit elkaar' zeg maar
en dan bedoel ik niet dat hij met zijn hoofd in de krul moet lopen Knipoog Ik zie het VEEEL liever met lange hals, dan een kin op de borst Knipoog
Dan zal het wijken ook wat makkelijker gaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:16

Marijke@ tipje.. Af en toe je handen ontspannen meestal gaat je pony dan vanzelf naar beneden omdat je je handen best hoog draagt en je best in ja teugels hangt is er telkens druk op.
Als ze nou iets naar beneden gaat geef je haar ruimte.

Hihi heb ik zelf net geleerd

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:20

marijkje1990 schreef:
Mijn pony word saggie als je hem of aan de teugel rijd of in de krul loopt.. tja ik doe wat mijn pony wilt anders wilt ze nooit meer de bak in.. *G*d heeft altijd alleen diegene die gezeur heeft over pony* als iemand anders er op rijd zonder aan de teugel te lopen krijgt ie goed reactie
@Marlin: Hmm ik heb jou wel eens op dat dravertje zien rijden .. ik zou daar maar eerst ook naar kijken want zuiver loopt ie niet achter! zo heb ik het eindlijk gezecht.

Nynke is geen dressuur pony en op Manege in Emmeloord leerde ik niet aan de teugel te lopen maar juist trekken.. Ik rij meestal met lange teugels omdat ze vaak struikelt blablablabla.. bij een ander paard mag ik geneens aan de teugel lopen en wijken moet ik doen... En over die angeste.. Ik ben niet bang op haar.. anders zou ik wel een cap dragen.. Omdat ik haar inhou met mijn handen is omdat mijn zit daarmee niet werkt daar reageert ze niet op en ik wil zeggen het enigste wat zij haat is de bak! En les volgen ga ik helemaal niet doen.. onsin waar ik niks leer jaah das leuk daarvoor ga ik geen 50 euri besteden voor maar 4 keer en dan heb je nog de grootste kans dat het baasje niet kan brengen... en nog een ding..CAP IS EIGENRISICO en die ongeluk was met mijn hand waar nu de hele zenuw van kapot is en die niet meer goed kan gebruiken.ze heeft nu tijdelijke vakantie en jah ik kan wel comentaar aan maar dan reaggeer ik ook. Ze is een paard met een hele raare boekje en als er net een ander paard in de bak is geweest wilt ze naar stal en tja natuurlijk geef ik haar vrijheid in de mond dat doe ik echt wel .. ik kies namelijk niet wanneer de foto's genomen worden. Ik snap wel allemaal wat jullie bedoelen enzo maar als ze echt niet aan de teugel wilt laat ik het haar ook niet doen.

Dat je pony chaggie word als je hem aan de teugel rijd kan Knipoog Maar ik zou dan ook gewoon niet gaan wijken. Ik ben het met je eens over cap eigenkeus. Ik vind ook niet dat je er bang opzit ofzo. Knipoog Misschien je handen wat meer ontspannen.

Over les:
Als je van iemand leskrijgt die dat goed kan, dan leer je echt wel iets. Bovendien hoef je niet altijd naar les toe te gaan, maar kan de instructrice ook naar jou toe komen. En ik krijg les voor 15 euro per keer, dus zo super duur is dat niet. Elke les leer ik wel wat.

PS: Op bokt moet je gewoon nederlands typen.. Ja

Heb je me op foto's zien rijden op die draver, of in het echt? Want op foto's lijkt me dat niet echt zichtbaar.. Knipoog
Ze heeft verder niks met haar achterbenen hoor. Ik zal er eens naar vragen bij de eigenaresse. Maar volgens mij heeft ze niets Knipoog

@ Blokje, waar rijd je nu dan? Lachen
Laatst bijgewerkt door m1992 op 26-06-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:21

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:22

@marlin H: int echt en geloof me ik werk op de drafbaan en zie ik 10,000 beenproblemen.. tja dan is het niet moeilijk voor mij om dat bij een draver te zien

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:23

uhm anders probeer je ten eerste even duidelijke berichtjes neer te zetten en niet zo op je tenen getrapt te zijn, dan moet je geen topic openen.

Nu over het rijden: die holle rug van jou, dat heb ik ook een hele tijd gehad. En volgens mij helpt het toch juist echt wel om je bekken te kantelen, want jouw houding is dezelfde als die van mij toen (en nu soms nog). Alsje je bekken kantelt en je rug staat nog steeds zo dan heb je wel een hele wazige rug volgens mij. Misschien kun je iets aan je houding doen bij een deskundige? Ik heb een jaar sesamtherapie gevolgd en dat heeft mij heel erg geholpen, als je niet oplet heb je echt heel je leven last van je rug en geloof me dat is niet prettig!

Verder vind ik het er wel leuk uitzien, maar ik mis een beetje de ontspanning. Dat wil niet zeggen dat je je paard perse aan de teugel moet laten lopen als je dat niet wilt,al is het wel goed voor het ruggebruik, heb je daar al eens over nagedacht? Je zegt dat je pony sjacherijnig wordt als je hem aan de teugel wilt rijden, misschien is dat wel omdat hij het nog moeilijk vindt om die spieren te gebruiken en gaat het na een tijdje juist hartstikke goed!

Sluit me bij de rest aan dat voor wijken ontspanning nodig is.

Letverder zelf nog op je handen en je tenen. Al denk ik dat die tenen al beter zijn als je je bekken kantelt. Misschien juist wel verstanig om les te nemen, 1 keer per week 15 euro betalen voor een uur (goede!) priveles heb je vaak meer aan dan aan een manegeles hoor!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:27

marijkje1990 schreef:
@marlin H: int echt en geloof me ik werk op de drafbaan en zie ik 10,000 beenproblemen.. tja dan is het niet moeilijk voor mij om dat bij een draver te zien

Ik zei al dat ik ernaar zou vragen bij de eigenaar, het lijkt me niet. Maar het zou altijd kunnen natuurlijk. Begin me nou wel af te vragen of je een DA nog kan vertrouwen dan.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:27

Goed ik geef dus geen commentaar meer, je spreekt jezelf tegen en dat doet je niet goed.. je wilt eingelijk alles zelf weten en volg niemand hun tips op.. ik heb zelf een fjord gehad met een heel moeilijk karakter die kon ik ook niet met zweep rijden en wou niet in de bak rijden al helemaal niet met andere paarden.. en was door niemand anders te rijden.. ik ben met mijn pony een goeie manege gaan opzoeken en heb toen les gehad en kon haar daarna met zweep rijden ze liep in de bak ze liep met andere paarden en ze was rustiger geworden het bleef een moeilijke maar ik kon er wel veel meer mee.. het is niet erg om hulp te vragen en als je zoekt vind je echt wel een goede manege.. maarje moet er wel wat voor over hebben.. wie niet waagt wie niet wint.. maar ik vind dat je niet zelf moet aankloten bij zo moeilijke pony wanthet wordt alleen maar erger en hoe erger het wordt hoe moeilijk hetis om het eruit te krijgen.. ik heb 1,5 jaar gedaan om het meeste kwade uit mijn pony te halen met veel bloed, tranen, en woede maarhet is wel gelukt.. en nog1 punt: HET LIGT NIET ALTIJD AAN DE PONY MEESTAL AAN DE RUITER !!!!!!!!!!!!!!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:29

Lessen zit er echt niet in voor mij.. dat kan ik me niet vooroorloven en laat staan dat haar baasje iedereweek ergens heen wilt brengen.. Tenen en handen ben ik druk mee bezig en zit dan soms te diep daar in de gedachten.. Ik zou de volgende keer met spooren rijden wat ook niet echt supper helpt en dan foto's maken.. Mischien wilt haar baasje me wel les geven dat kan ook nog wel een optie zijn als ze het ook echt wilt. Voor de rest. Ze reed een jaar geleden altijd aan de teugel en bleef er dan ook in als ik de teugels gewoon los had hangen.. Dit is allemaal verknalt nadat ik 4 weken niet kon rijden en toen er iemand anders erg wilt had opgereden. Nu vertikt ze om alles te doen, mischien is het nog beter om helemaal op nieuw te beginnen met haar...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:31

Sporen zijn om te verfijnen. Je gebruikt ze dus verkeerd.
Maar je hebt ook instructrices die aan huis komen, dus dan hoef je ook geen vervoer te regelen. Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:32

Ene als ik te hard heb gereageert.. sorry daar voor.. ik weet dat jullie het goed bedoelen, ik ben namelijk snel van mijn draaitje gevallen en de ene keer is het heel anders en dan heb ik de zadoekjes nodig en de andere keer kan ik heel boos worden.. Ik weet allemaal waar dit vandaan komt maar dat zeg ik liever niet hier.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:33

@Marlin: die heb ik al gezocht.. maar nooit kunnen vinden

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:42

marijkje1990 schreef:
Lessen zit er echt niet in voor mij.. dat kan ik me niet vooroorloven en laat staan dat haar baasje iedereweek ergens heen wilt brengen.. Tenen en handen ben ik druk mee bezig en zit dan soms te diep daar in de gedachten.. Ik zou de volgende keer met spooren rijden wat ook niet echt supper helpt en dan foto's maken.. Mischien wilt haar baasje me wel les geven dat kan ook nog wel een optie zijn als ze het ook echt wilt. Voor de rest. Ze reed een jaar geleden altijd aan de teugel en bleef er dan ook in als ik de teugels gewoon los had hangen.. Dit is allemaal verknalt nadat ik 4 weken niet kon rijden en toen er iemand anders erg wilt had opgereden. Nu vertikt ze om alles te doen, mischien is het nog beter om helemaal op nieuw te beginnen met haar...

dan loopt ze ook niet goed aan de teugel, je moet altijd gewicht in je handen hebben en het moet niet zo zijn dat wanneer jij de teugels los gooit, dat de pony zelf in de krul blijft lopen.
Als je les krijgt, wil dat toch niet zeggen dat je ergens heen moet? Je kan ook iemand zoeken die aan huis komt. Desnoods les je 1 keer in de 2 weken ofzo, maar les kan geen kwaad. Dan heb je ook iemand die op jouw houding let, waardoor jij beter gaat zitten en de pony automatisch beter gaat lopen

En let alsjeblieft even op je zinsformulering. Niet haar baasje wilt, maar haar baasje wil etc

(ben lerares Nederlands dus irriteer me hier ontzettend aan, het lees ook niet fijn)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:45

ik vind dat hier goed commentaar wordt gegeven, want er zijn wel degelijk dingen die jij niet goed oplost en waardoor jij die pony tegenwerkt. als ze dan niet aan de teugel hoeft te lopen geef haar dan wat meer vrijheid, je trekt veel te hard in de mond terwijl ze niet eens omlaag hoeft! ik vind het voor haar spieren ook niet bevoordelijk. als ze lekker over de rug loopt zal ze juist beter gaan lopen. overigens vind ik het ook niet goed dat jij aan de teugels gaat hangen zodat ze niet te snel gaat. en ik zou gaan oefenen dat ze reageerd op het been. want een zweep is een 'hulpmiddel'net als sporen. zo hoort het ook gebruikt te worden. dus inprincipe moet je zonder zweep gewoon kunnen rijden. ik vind dat je behoorlijk aanvallend reageert naar de anderen, en je begint zelfs over een dat haar paard onregelmatig loopt. nou sorry maar dat kan toch wel minder! zij geven gewoon commentaar, en als jij dat niet kan hebben zul je hier geen foto's moeten plaatsen! want je weet dat mensen erop reageren. en commentaar geven. maargoed je zult het toch wel niet met ons eens zijn, want jij denkt dat je al 'geweldig' rijd. maargoed ik laat je daar verder mee in je waarde. zou alleen een ander zadel aanschaffen je bent wat te 'groot' voor dat zadel. om het maar netjes te zeggen Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:47

Het wijken.. tja daar wil ik nog iets op zeggen. Het was een poging *maar 1 stap wat we deden* Achterhand neemt ze nooit mee.. net als in de oude topic's van een jaar geleden ongeveer * wat gevens ook me laatste tot die tijd waaren* Toen heeft ze een tijd goed wijken gekunt, ook aan de teugel. Ik maak wel eens als er weer iemand is foto's zonder zweep en zonder spooren, dan weet ik gewoon dat er weinig actieve foto's tussen zit. Trappen met je benen is ook niet altijd goed dan worden ze Aanspoordood. Hoe ze het ook mogen noemen.Als ze er weer zin in heeft en als we ooit weer in de bak rijden probeer ik me best te doen, heupen kantelen, teugels losser, aan de teugel, langere beugels *daar heeft mijn houding ook mee te maken* okal vloepen mijn voeten er dan uit. Dan zou ik op alles letten wat jullie hier tegen mij gezecht hebben.. en een les doen, ik zou kijken of ik wat kan vinden.. Nu tervreden? ik ga er echt wel werk aan maken als het teminste lukt.

@ Lonnie: Ik heb dislexy...

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:47

marijkje1990 schreef:

Je bent tegen in de krul rijden want een paard moet ontspannen lopen. Maar zoals jij je handen vasthoudt kan je paard niet ontspannen gaan lopen. Probeer je handen af en toe eens wat meer naar voren te brengen, is voor Nynke ook erg lekker Knipoog
Over dat je paard in 4 weken dat er iemand anders op reed verknalt is.. Ik denk niet dat dat kan. Een paard verleerd zoiets niet zo snel, ze vindt het nu misschien wel minder leuk. Als je haar voor die 4 weken dan zo goed en ontspannen kon rijden, dan kan je dat nu ook nog. Vertikt ze dit, rij haar dan een keer goed erdoorheen en naar die ontspanning, zodat ze zelf het verschil weer voelt. Maar rij haar dan ook écht ontspannen!
Had een stukje terug gelezen over dat je paard geen ruggegraatsvrijheid had, en hier ben ik het ook mee eens. Je zei dat het sjabrakje verschoof: dit is dus ook al een teken dat je zadel niet erg lekker ligt. Hij ligt veel te plat op de schoft. Ook niet lekker voor der rug..

Misschien denk je nu dat dit allemaal alleen maar negatief bedoeld is, maar ik zeg dit alleen maar om dingen te verbeteren Ja

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:50

lotjj92 schreef:
ik vind dat hier goed commentaar wordt gegeven, want er zijn wel degelijk dingen die jij niet goed oplost en waardoor jij die pony tegenwerkt. als ze dan niet aan de teugel hoeft te lopen geef haar dan wat meer vrijheid, je trekt veel te hard in de mond terwijl ze niet eens omlaag hoeft! ik vind het voor haar spieren ook niet bevoordelijk. als ze lekker over de rug loopt zal ze juist beter gaan lopen. overigens vind ik het ook niet goed dat jij aan de teugels gaat hangen zodat ze niet te snel gaat. en ik zou gaan oefenen dat ze reageerd op het been. want een zweep is een 'hulpmiddel'net als sporen. zo hoort het ook gebruikt te worden. dus inprincipe moet je zonder zweep gewoon kunnen rijden. ik vind dat je behoorlijk aanvallend reageert naar de anderen, en je begint zelfs over een dat haar paard onregelmatig loopt. nou sorry maar dat kan toch wel minder! zij geven gewoon commentaar, en als jij dat niet kan hebben zul je hier geen foto's moeten plaatsen! want je weet dat mensen erop reageren. en commentaar geven. maargoed je zult het toch wel niet met ons eens zijn, want jij denkt dat je al 'geweldig' rijd. maargoed ik laat je daar verder mee in je waarde. zou alleen een ander zadel aanschaffen je bent wat te 'groot' voor dat zadel. om het maar netjes te zeggen Knipoog

Nee dat denk ik niet.. en die zadel.. ik vind zelf al dat er een nieuwe moet komen...

En de zweep die gebruik ik geneens.. ik heb m der alleen maar bij

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:54

Citaat:
Je bent tegen in de krul rijden want een paard moet ontspannen lopen. Maar zoals jij je handen vasthoudt kan je paard niet ontspannen gaan lopen. Probeer je handen af en toe eens wat meer naar voren te brengen, is voor Nynke ook erg lekker Knipoog
Over dat je paard in 4 weken dat er iemand anders op reed verknalt is.. Ik denk niet dat dat kan. Een paard verleerd zoiets niet zo snel, ze vindt het nu misschien wel minder leuk. Als je haar voor die 4 weken dan zo goed en ontspannen kon rijden, dan kan je dat nu ook nog. Vertikt ze dit, rij haar dan een keer goed erdoorheen en naar die ontspanning, zodat ze zelf het verschil weer voelt. Maar rij haar dan ook écht ontspannen!
Had een stukje terug gelezen over dat je paard geen ruggegraatsvrijheid had, en hier ben ik het ook mee eens. Je zei dat het sjabrakje verschoof: dit is dus ook al een teken dat je zadel niet erg lekker ligt. Hij ligt veel te plat op de schoft. Ook niet lekker voor der rug..

Misschien denk je nu dat dit allemaal alleen maar negatief bedoeld is, maar ik zeg dit alleen maar om dingen te verbeteren Ja

Nynke word maar 1 keer in de week gereden, en dat meisje reed er heel erg wilt op zo van wat ik er van hoorde. Want een paard springt niet somaar in galop als je net opgestapt bent en je wilt net je beugels goed doen.. toen reed ik ook nog eens met geen hulpstukken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:57

Ik denk dat we hier nog lang over door kunnen gaan, maar dat jouw visie verandert niet. Je probeert alles goed te praten met argumenten en verhalen die nergens op slaan of elkaar tegenspreken. Zoals je dingen hier neerzet, blijkt wel dat je nog lang niet kundig bent op het gebied van rijden (wil overigens niet zeggen dat ik Anky ben, maar heb er duidelijk meer kijk op) het laaste dat ik hier in dit topic dus wil zeggen is nEEM ALSJEBLIEFT LES en werk aan jezelf en aan je pony

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:02

marijkje1990 schreef:
Citaat:

Nynke word maar 1 keer in de week gereden, en dat meisje reed er heel erg wilt op zo van wat ik er van hoorde. Want een paard springt niet somaar in galop als je net opgestapt bent en je wilt net je beugels goed doen.. toen reed ik ook nog eens met geen hulpstukken

ik snap je punt niet....Blond dit is toch geen reden voor mijn eerdere commentaar?