Mijn paard maakt helen kleinen pasjes...??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_S

Re: Mijn paard maakt helen kleinen pasjes...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:24

_Jorien_ schreef:
Veel benen, maar wel proberen t zelfde tempo te houden, dus diep gaan zitten..
maar ik wil juist nie veel been hulpen de helenrtijd geven dan reageert ze daar later niet meer op. En ik ben nu opzoek naar een goeie fisio.

raizarobin

Re: Mijn paard maakt helen kleinen pasjes...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:30

Allereerst moet je idd kijken of het paard ergens last van heeft. Dat moet je zoiezo uitsluiten.
Met rijden kan je balkjes stappen en draven. Veel overgangen rijden stap draf, draf galop overgangen. Omdat ze in de galop het bekken naar voor moeten kantelen wordt de rug vaak losser. Aan de voorkant noet te veel vragen je paard moet eerst leren 1 en het zelfde tempo te houden als ie dat kan probeer veel land en laag te rijden zodat ie leert het achterbeen te verruimen en de rug bol te maken. Verder helpt lengtebuiging oefeningen ook goed.
Met longeren kan je een stoot teugel gebruiken. Dan het je niet het hele gedoe van al die touwtjes en het achter been hoeft er niet de heletijd bij. Stoot teugel tussen de voor benen vast maken en dan met een tussen stukje aan het bit. Niet zo strak dat ie met z'n kop in de krul wordt getrokken maar dat ie niet hoger als horizontale hoogte. Als ie gaat ontspannen brengt je paard zijn hoofd van zelf naar beneden