Romanca 1e x @ wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Romanca 1e x @ wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:08

Leuk paardje!

Maar: Je moet je handen niet op je zadel vastzetten, maar de teugels iets korter nemen en de handen wat meer naar voren brengen. Het ziet er niet heel ontspannen uit, maar ik denk dat dat komt omdat jij gespannen was Lachen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:11

Heee, daar zijn we weer! Ziet er leuk uit meis!
waar was die wedstrijd eigenlijk???

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:21

Het comentaar wat we geven is echt niet rot bedoelt Ach gut Er worden enkel punten genoemd die een storende factor zijn op de foto's.

Je plaatst foto's van je pony op bokt omdat je graag wil weten wat anderen van jullie als combinatie vinden en eventuele verbeteringspunten noemen. Als je foto's plaatst met een slof kan je al snel comentaar daarop verwachten (ongeacht of dat je die wel of niet goed gebruikt). Dit omdat het in onkundige handen meer kwaad dan goed doet.

De manier waarop jij je slof gebruikt is niet goed. Dit uit zich in een pony die van voren krampachtig in de krul gewerkt wordt met het gevolg dat hij zijn rug weg drukt, z'n onderhals er op zet en daardoor z'n achterhand niet optimaal kan gebruiken. Probeer zelf eens in deze houding te lopen met een last op je rug. Ik denk dat het je al heel snel zeer gaat doen met het gevolg dat als je onder dwang zo moet blijven lopen je je lijf kapot loopt. Bovendien beleef je dan ook weinig plezier aan het werk dat je moet verzetten omdat het pijn doet. We proberen je daarvoor te waarschuwen zodat je je pony niet onbedoelde schade toebrengt.

Ik hoop dat je nu begrijpt wat de motivatie van ons comentaar is. En nogmaals, het is niet rot bedoelt, enkel een waarschuwing. Neem les bij een kundig persoon en ga niet zelf lopen modderen met allerlei hulpmiddelen want je komt op deze manier niet tot de oplossing die je zoekt.

Nogmaals veel plezier met je leuke pony gewenst Knipoog .

Groetjes,

Suzanne

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:26

Hey Laura. Haha!
Ziet er goed uit hoor. Knipoog
Ik heb verder geen commentaar.
xxx Bianca.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:39

Hey Laura, het ziet er zeker al beter uit als in het begin!! Ze begint weer een beetje body te krijgen!

Ben het eerlijk gezegd ook niet zo eens met je slof, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten dus daar zeg ik niks van! Knipoog

Nog verbeterpuntjes die niet bedoeld zijn als afkraken Knipoog :
Probeer dr lekker van achter naar voren te rijden. Meer op je been dan op je handen. Moeilijk is het wel, ik weet er alles van. Maar het beeld wordt dan wel iets mooier. Let vooral op je binnenteugel

Verder vind ik dat je goed bezig bent met dr. Ben je van plan nog meer wedstrijden met haar te rijden??

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:22

Ik word geholpen bij het gebruik v/d slof.. en ik had hem in het begin (het stuk van wei naar wedstrijdterrein) zo goed als loshangen..
Door de slof trek ik haar absoluut niet in de krul, maar het is gewoon voor haar, zodat ze haar hoofd niet constant helemaal omhoog gooit. Ik probeer haar zeker van achteren naar voren te rijden, maar het is nog heel moeilijk omdat ze voordat ze bij mij kwam heeeel erg vberwaarloosd was. En ze nog helemaal geen sterke achterhand heeft...

nicole, ja in september is onze volgende wedstrijd (weer gewoon bij de vereniging).
Thuis rij ik nu gewoon zonder slof, maar op wedstrijd zijn we toch allebei gespannen enzo..