Mijn vriendin Pindakaas op de fries(nav vorige topic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leonie456

Re: Mijn vriendin Pindakaas op de fries(nav vorige topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:37

melandri33 schreef:
Die laatste foto is niet bewerkt, maar de foto is met mijn telefoon genomen en aangezien ik zelf op mijn pony zat, kon ik de camera niet goed stil houden. Vandaar het uitgerekte hoofd van de ruiter en de vreemd uitziende nek.

Verder krijgt het paard heel wat kilo brok op een dag, dus extra lijkt me niet nodig, het is gewoon geen dik paard.

Het zonder cap rijden is volledig vertrouwd op dit dier, omdat hij er nooit vandoor zal gaan, aangezien hij daar te lui voor is. Vanwege het lui zijn wordt er ook met sporen en zweep gereden. Maar bedankt voor de reacties.

De ruiter zelf moet letten op haar handen (pianohanden), haar hakken en haar spoorgebruik (veel te veel, en sowieso, waarom op zo'n jong paard?? leer hem eerst maar eens op je hulpen rijden, sporen zijn voor de verfijning van de hulpen; niet voor het voorwaarts rijden!) Ook kunnen de beugels een gaatje langer.
Een jong paard kan altijd ergens van schrikken hoor! cap is slimmer...

Hij is ook wel erg mager, probeer hier iets aan te doen, kennelijk niet genoeg vitaminen/mineralen of brokken..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:38

Ok in vergelijking met vorig topic word hij niet aan 1 kant getrokken maar ik vind dit er ook niet fijn uit zien.

Gympen en geen cap ok jou keus (maar toch...)
Probeer je (je vriendin dan ) handen meer te dragen en rechtop te houden. Beugels een gaatje of 2 langer. Hakken omlaag houden, en probeer onstpannen te zitten in je rug want het ziet er nu heel ontspannen uit (ik weet dat foto's moment opnames zijn). Sporen zou ik nu nog niet om doen want heb is om je hulpen ermee te verfijnen en als je er nu al mee begint heb je zometeen een paard dat lui / sloom (of hoe je het ook wil noemen) op het been wordt. En zou je ermee beginnen doe dan een knopje om een paard eraan te laten wennen helemaal zo'n jong dier. Probeer hem lang laag te laten lopen voor meer gespiering op zijn achterhand rug en zeker de nek. Ga hem op zijn eigen benen leren lopen en ontspannen in balans. Sperriem zou ik wat losser doen want hij trekt de neusriem naar beneden.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:41

Zonder cap is misschien eigen risico maar vind het wel een beetje dom Slapen
En hoe lang is die fries onder het zadel ?
Geloof nog niet zo lang en dan al met sporen rijden Scheve mond ?
De fries heeft idd een dun nekje.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:41

[..........]
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-01-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:42

En genoeg brok krijgen zegt niet alles brokken vult de lange lijnen of beter gezegt ondersteunt de training om de lange lijnen te vullen hierbij bedoel ik nek, rug, achterhand enz. Om bij de flanken meer vulling te krijgen moeten ze ook genoeg ruwvoer krijgen. Een paard dat net onder het zadel is verbruikt veel energie zowel fysiek als mentaal.

En ookal is een paard lui hij kan altijd schrikken nooit 100% vertrouwen het zijn en blijven dieren. Hoeveel vertrouwen je er ook in kan hebben. Het hoeft maar 1x fout te gaan Knipoog

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:42

Laura24 schreef:
Ik ken genoeg luie paarden, maar ook die gaan er wel eens vandoor...Of struikelen, of whatever... Maar goed, het is haar hoofd...

Maar nogmaals mijn vraag: waarom dit topic naar aanleiding van dat vorige topic... Wat moet dit bewijzen?

Ik wil laten zien hoe ik mijn paard mishandel met mijn vriendinnen Rolleyes

Nee, in het vorige topic werd ik totaal afgezeken en moest ik er een meer ervaren ruiter op laten rijden. Pindakaas heeft Z dressuur gereden en Z gesprongen. Ze heeft dus meer ervaring dan veel van jullie. Ik laat jullie nu foto's zien van een meer ervaren ruiter op mijn paard, mag dat niet?

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:43

En waarom zeiken jullie zo over die dunne nek van dat beest? Dat zie ik zelf ook heus wel. Dit is toch om rijtechnisch commentaar te geven? Dat lijkt me niet echt rijtechnisch.

Dit is overigens de 10e keer dat er iemand op dit paard zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:44

Prima dat je een ander op je paard laat: het ziet er al wat beter uit. Maar: Z zegt niet alles... dan zou je juist moeten weten dat sporen niet bedoelt zijn voor luie paarden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:45

Natuurlijk mag je het laten zien, ik was gewoon benieuwd...

Maar het spijt me zeer, maar ik geloof er niets van dat ze Z heeft gereden in welke discipline dan ook Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:47

Laura24 schreef:

Maar het spijt me zeer, maar ik geloof er niets van dat ze Z heeft gereden in welke discipline dan ook Clown

Daar ga ik in mee. Misschien is het zo maar aan deze foto's is het neit te zien sorry.

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:48

Laura24 schreef:

Waarom zou ik daarover liegen? Ze heeft Z gesprongen en gedressuurd bij de pony's en springt nu M bij de paarden. Jij bent op de man aan het spelen omdat je zelf F6 rijdt Boos! En kijk naar Anky, ook zij rijdt niet perfect. Ik zeg alleen dat ze meer ervaring heeft dan ik, ik zeg niet dat ze met dit paard op Z niveau rijdt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:49

Ok, ff een aanvulling, mocht het waar zijn dat je vriendin z dressuur heeft gereden, dan is dat vast heel lang geleden... Naar haar hand en been houding te oordelen... Voor de rest zit ze op zich nog best netjes, dus zou kunnen dat dat ooit bij de pony's is geweest ofzo? Maar nee, eigenlijk geloof ik het nog steeds niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:51

Nivo zegt niet alles over paardvriendelijk rijden. Z betekent niet automatisch dat je een perfecte ruiter bent. Mijn nog bijrijdster die op B nivo rijd, rijd mijn pony rustig, en zonder dwang. Ondanks dat hij ook sloom is zal zij het niet in haar hoofd halen om hem met sporen te rijden daardoor.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-06-07 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:51

melandri33 schreef:
Laura24 schreef:

Waarom zou ik daarover liegen? Ze heeft Z gesprongen en gedressuurd bij de pony's en springt nu M bij de paarden. Jij bent op de man aan het spelen omdat je zelf F6 rijdt :( En kijk naar Anky, ook zij rijdt niet perfect. Ik zeg alleen dat ze meer ervaring heeft dan ik, ik zeg niet dat ze met dit paard op Z niveau rijdt.

Ik kan maar 1 ding zeggen ROFL (oh ja, en ik rij nu in de F9 Knipoog en ik het niet de luxe van een eigen paard om op te oefenen)

Nu ff serieus: als ik kijk naar hoe ze rijdt, zou ik het gewoon echt niet zeggen... Wat heeft Anky ermee te maken?

Ach, waarom hap ik ook eigenlijk...

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:52

Laura24 schreef:
Ok, ff een aanvulling, mocht het waar zijn dat je vriendin z dressuur heeft gereden, dan is dat vast heel lang geleden... Naar haar hand en been houding te oordelen... Voor de rest zit ze op zich nog best netjes, dus zou kunnen dat dat ooit bij de pony's is geweest ofzo? Maar nee, eigenlijk geloof ik het nog steeds niet...

Ik vind het belachelijk dat jullie alleen maar kunnen zeiken. Dit paard is sloom en gaat écht niet vooruit zonder sporen en/of zweep. Je mag hem een keer uit komen proberen, dan moet je maar pb'en. Zelfs de beste ruiter krijgt dit paard niet vooruit zonder sporen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:53

Waar woon je? Knipoog

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:53

Oldebroek, kom maar langs.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:54

Ik rijd maar F9, dat gaat me vast niet lukken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:55

melandri33 schreef:
Laura24 schreef:

Ik vind het belachelijk dat jullie alleen maar kunnen zeiken. Dit paard is sloom en gaat écht niet vooruit zonder sporen en/of zweep. Je mag hem een keer uit komen proberen, dan moet je maar pb'en. Zelfs de beste ruiter krijgt dit paard niet vooruit zonder sporen.

Zeiken? nee, wij geven commentaar en tips. Maar door je oogkleppen zie je niet dat wij het beste voor hebben met het paard. Paard moet meer ruimte krijgen in de hals, misschien helpt dat. Want hulpmiddelen zijn geen redmiddelen.

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:56

Laura24 schreef:
Ik kan maar 1 ding zeggen ROFL (oh ja, en ik rij nu in de F9 Knipoog en ik het niet de luxe van een eigen paard om op te oefenen)

Nu ff serieus: als ik kijk naar hoe ze rijdt, zou ik het gewoon echt niet zeggen... Wat heeft Anky ermee te maken?

Ach, waarom hap ik ook eigenlijk...

Dan ben je vast jaloers.

Anky heeft er niks mee te maken, ik zeg dat niemand perfect rijdt, zelfs iemand die olympisch kampioen is niet. Dit heeft er dus niets mee te maken of je bixie of F9 of grand prix rijdt.

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:56

Als dit pas de 10e keer is dat er iemand op zit, lijkt het me dat dit paard de hulpen misschien nog niet kent/snapt?

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:56

Laura24 schreef:
Ik rijd maar F9, dat gaat me vast niet lukken...

Je krabbelt terug. Ik meen serieus dat iedereen die loopt te zeiken op het met sporen rijden mijn paard mag komen uitproberen.

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:57

Too schreef:
Als dit pas de 10e keer is dat er iemand op zit, lijkt het me dat dit paard de hulpen misschien nog niet kent/snapt?

Whaha, dat is een goeie. Zonder sporen loopt ie niet en aangezien dit pas de 10e keer is, moet ik misschien maar de hele tijd stilstaan ofzo? Want zonder sporen verzet ie geen stap.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:58

Sja, hoe langer je door blijft rijden met sporen, des te moeilijker het gaat worden om het zonder sporen te doen. Dan is hij helemaal niet meer gevoelig voor het been.
Ik heb mijn pony ook gevoelig aan het been gekregen zónder sporen, en mijn pony is ook een lui geval. Het heeft erg lang geduurd, maar ik heb het niet opgegeven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:59

Ja ik ben hardstikke jaloers joh!! Je hebt je paard zover dat ie na 10 keer erop zitten niet zonder spoor te rijden is... Ligt vast aan het paard, tuurlijk...