Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LittleRose schreef:Umhhh jaa.. ik wil niet zeggen dat ik alles goed doe.
Maar jullie kunnen wel erg OVERDREVEN reageren.
.. ligt dan zeker ook aan mij?
Barmat schreef:LittleRose schreef:@ Lydjaa: bedankt
Er ligt wel een balk voor de hindernis, en ik kreeg hier les van een goede springruiter dus.
Dus wat????? Er ligt GEEN balk voor de hindernis, wel eentje er net onder/voor, maar dat is zoals ik al eerder zeg, geen grondbalk
Je doet wel enorm je best jezelf te verdedigen, terwijl je gewoon aan alle kanten de plank flink misslaat, mischien zou het je aan het denken kunnen zetten? Adviezen zijn goedbedoeld, maar het lijkt er warempel op dat je vindt dat je de wijsheid in pacht hebt.
En echt, dat is niet zo, ik adviseer je echt om goede les te nemen, of gewoon te stoppen met springen, hier komen gegarandeerd ongelukken van.

Fouten maak je om te leren toch? Frannie schreef:er ligt WEL een balk voor de hindernis, gewoon niet zo VER ervoor
Je breekt dit meisje nog steeds af terwijl ze juist WEL alle adviezen accepteert! Vriendelijker kan ook!!!
. Dat ze adviezen accepteert is niet erg duidelijk te merken als ze alles goed probeert te praten. Door haar weerwoord overal op reageert iedereen wat 'duidelijker' om de boodschap door te laten dringen. LittleRose schreef:Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.
niet elk paard kan uit zijn eigen zonder grondbalk goed afzetten dat kunnen alleen de top paarden, ik zou het eerst is met een grondbalk proberen en niet gelijk je paard als lomp beoordelen, het is ook een idee om eerst de oorzaak te bedenken dan gelijk te denken ja mn paard is toch lomp daardoor zal het wel komen dat hij zo springt!
verder ga ik mee met t commentaar van rest hier.. Coolboy schreef:Een balk voor de hindernis is niet per definitie een "grondbalk"
Met een grondbalk zoals hier geadvieseerd wordt bedoeld men dat de balk 1 galopsprong/drafpas VOOR de hindernis ligt...
Dat is op de foto's niet te zien...

de rest snapt het blijkbaar niet of heeft er geen verstand van
_Sanneman_ schreef:Grondbalk/Grondlijn is een balk die gewoon net voor/onder de hindernis ligt.. Jullie bedoelen gewoon een drafbalkjeverder ga ik mee met t commentaar van rest hier..

ik spring ook degelijk wel ja! zit bij eric v/d vleuten nu dus denk dat dat ook niet verkeerd is