sam_amore schreef:hey ik persoonlijk vind halflingers niet kunnen springen ze zijn te zwaar niet goed voor de beenen....
dit vind ik dus een onterechte opmerking! Hoe komt het dan dat deze haf 1 meter springt (en misschien nog wel hoger kan?) er zijn tal van paarden, geen hafs, die geen meter springen, deze haf springt het wel dus waarom zouden haflingers niet kunnen springen?! En haflingers zijn paarden met enorm sterke benen, dus dat vind ik eigenlijk maar een vreemde redenering... Hij zou zo hoog niet springen moest hij het niet kunnen hé

. En zoals Paljassofie al zei, een haf doet niet snel iets wat hij niet graag doet (ze hebben namelijk een sterk eigen willetje

). Ongeloofelijk hoe nog zo neergekeken wordt op die leuke paardjes! Het is niet omdat een paard wat steviger van bouw is dat hij niet kan springen. Er zijn heel wat haflingers en fjorden die prima hun mannetje staan in de springsport. Dit kun je nu echt een vooroordeel noemen

.
Nu weer even on-topic. Rijd je met sporen? (op sommige foto's lijkt het van wel, anderen niet dus ik vraag het gewoon maar even, kan ook aan je laarzen liggen hoor

) Ik zou je wel aanraden om ze met springen uit te doen -moest je er dragen- want je draait je tenen ongeloofelijk naar buiten wat dus wilt zeggen dat je in zijn buik zit te prikken terwijl hij springt. Als je er geen draagt: tenen dus naar binnen houden, en niet echt gaan hangen op hem als je in verlichte zit gaat, blijf iets rechter zitten. Ben het voor de rest met je eigen commentaar eens. Het ziet er netjes uit hoor

. Heb er ook zo eentje lopen die over een balkje springt, maar na wat trainen gaat ze er nu ook gewoon in draf over

. Veel succes nog

.