Atlantic (Haf) @ work, vertrouwen komt terug!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Re: Atlantic (Haf) @ work, vertrouwen komt terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:52

sam_amore schreef:
hey ik persoonlijk vind halflingers niet kunnen springen ze zijn te zwaar niet goed voor de beenen....

Als je er nu elke dag en intensief met springt, ja, maar een als je dit maar een paar keer doet? Ze gaan er heus niet aan sterven!
En deze Haf vindt springen erg leuk, ik dwing hem er niet toe hé. En waarom zou een Haf niet kunnen springen en een Warmbloedpaard wel? Alle paarden/pony's/... kunnen dit..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:58

Ziet er super uit!
Ik vind hem echt geweldig Ja

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:06

Dank je Foryourneeds!
Ik vind hem echt fantastisch!
Ie was even lastig vandaag in de les, maar heeft toch zijn best gedaan ondanks alles. Kan eens gebeuren hé..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:13

sam_amore schreef:
hey ik persoonlijk vind halflingers niet kunnen springen ze zijn te zwaar niet goed voor de beenen....

Jah, en fjorden kunnen geen Z rijden Koe Knipoog

zie hier genoeg hafjes passeren die erg leuk kunnen springen, ze zijn zwaarder van bouw, maar hun benen zijn ook niet zo fijn als die van de gemiddelde KWPN'er Knipoog en als een haf iets niet leuk vindt zal hij het niet zomaar gaan doen Vork
Hafjes zijn een stuk minder teer als de meeste warmbloedpaarden, dat is gemakkelijk te bedenken als je even de geschiedenis van het ras doorneemt Ja

(sorry, vond het gewoon een nogal bizarre opmerking Knipoog )

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:00

sam_amore schreef:
dit vind ik dus een onterechte opmerking! Hoe komt het dan dat deze haf 1 meter springt (en misschien nog wel hoger kan?) er zijn tal van paarden, geen hafs, die geen meter springen, deze haf springt het wel dus waarom zouden haflingers niet kunnen springen?! En haflingers zijn paarden met enorm sterke benen, dus dat vind ik eigenlijk maar een vreemde redenering... Hij zou zo hoog niet springen moest hij het niet kunnen hé Tong uitsteken. En zoals Paljassofie al zei, een haf doet niet snel iets wat hij niet graag doet (ze hebben namelijk een sterk eigen willetje Clown ). Ongeloofelijk hoe nog zo neergekeken wordt op die leuke paardjes! Het is niet omdat een paard wat steviger van bouw is dat hij niet kan springen. Er zijn heel wat haflingers en fjorden die prima hun mannetje staan in de springsport. Dit kun je nu echt een vooroordeel noemen Nagelbijten / Gniffelen .

Nu weer even on-topic. Rijd je met sporen? (op sommige foto's lijkt het van wel, anderen niet dus ik vraag het gewoon maar even, kan ook aan je laarzen liggen hoor Clown ) Ik zou je wel aanraden om ze met springen uit te doen -moest je er dragen- want je draait je tenen ongeloofelijk naar buiten wat dus wilt zeggen dat je in zijn buik zit te prikken terwijl hij springt. Als je er geen draagt: tenen dus naar binnen houden, en niet echt gaan hangen op hem als je in verlichte zit gaat, blijf iets rechter zitten. Ben het voor de rest met je eigen commentaar eens. Het ziet er netjes uit hoor Lachen. Heb er ook zo eentje lopen die over een balkje springt, maar na wat trainen gaat ze er nu ook gewoon in draf over Clown . Veel succes nog Knipoog.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:06

ziet er goed uit

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:10

leuke haf zeg!
ziet er trouwens goed uit Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:18

Van biks worden paarden nou niet dik, dus ik zie er niet echt wat in om over te gaan op van die PAVO-koeken(denk dat dat bedoeld wordt).

Voor de rest!! TOPPIE

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:19

MyStar schreef:
Je kunt nog wel een beetje de onzekerheid zien in je zit vind ik, maar dat is heel begrijpelijk. Ik vind het heel goed van je dat je gewoon doorzet en er na anderhalve week toch maar weer lekker op gaat zitten! Lachen Dat vertrouwen komt vanzelf wel terug. T ziet er goed uit hoor heel veel succes verder!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik wou ongeveer hetzelfde plaatsen, maar zo is makkelijker Haha!

Leuke haf ook hoor, lekker vol, en dat dikke vind ik wel meevallen. Het is en blijft een Haflinger en die zie ik liever lekker vol en wat dikkig dan dun! Ga zo door!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:32

inderdaad Fiehke Ja

edit : en bij dat Z van fjorden bedoelde ik dus dressuur Clown (kijk naar Guusje, Taco, Banshee... Knipoog )

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:37

Ticcie schreef:
sam_amore schreef:

Als je er nu elke dag en intensief met springt, ja, maar een als je dit maar een paar keer doet? Ze gaan er heus niet aan sterven!
En deze Haf vindt springen erg leuk, ik dwing hem er niet toe hé. En waarom zou een Haf niet kunnen springen en een Warmbloedpaard wel? Alle paarden/pony's/... kunnen dit..

ik ben het helemaal met ticcie eens ik spring af en toe (lees 1x in de 2 weken) met mijn verzorg tinker.... oke ik zal er niet mee doen met wedstrijden maar gewoon een sprongentje tussen door zonder verplichting vind hij heerlijk...
oke dan is een warmbloed breder gebouwd en worden niet zo heel vaak gebruikt op wedstrijd (natuurlijk gebeurt dit wel) maar wat maakt het uit.... als julie er maar plezier in hebben Knipoog

het ziet er echt super uit !!! Vingers aflikken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:38

Paljassofie schreef:
inderdaad Fiehke Ja

edit : en bij dat Z van fjorden bedoelde ik dus dressuur Clown (kijk naar Guusje, Taco, Banshee... Knipoog )
Indeed, bewijzen zijn er genoeg!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:40

sam_amore schreef:

Waar slaat dat nu op Nagelbijten / Gniffelen Haflingers zijn veelzijdige paardjes, zowel voor de dressuur als voor het springen zijn het super beesten Ja

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:08

Hee, leuk beestje heb je! Hij springt ook lekker. Wel vind ik persoonlijk dat als je laatst bent gevallen je nu beter niet zo kunt gaan springen, omdat de kans dan groter is op weer een val. Ik zou het vertrouwen ietsje voorzichtiger terug winnen. Dekje is leuk. Succes!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:40

janinetjjj schreef:
Hee, leuk beestje heb je! Hij springt ook lekker. Wel vind ik persoonlijk dat als je laatst bent gevallen je nu beter niet zo kunt gaan springen, omdat de kans dan groter is op weer een val. Ik zou het vertrouwen ietsje voorzichtiger terug winnen. Dekje is leuk. Succes!

Zo kan hij mij bewijzen dat hij te vertrouwen is.. Hij sprong en hij was rustig, dat was voor mij super en zo vergeet ik alles rondom mij en kan ik "alles" aan.. Daarom dus die 100cm die we sprongen..
Is nog niet zo "hoog"..

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:42

fiekhe schreef:
sam_amore schreef:
dit vind ik dus een onterechte opmerking! Hoe komt het dan dat deze haf 1 meter springt (en misschien nog wel hoger kan?) er zijn tal van paarden, geen hafs, die geen meter springen, deze haf springt het wel dus waarom zouden haflingers niet kunnen springen?! En haflingers zijn paarden met enorm sterke benen, dus dat vind ik eigenlijk maar een vreemde redenering... Hij zou zo hoog niet springen moest hij het niet kunnen hé Tong uitsteken. En zoals Paljassofie al zei, een haf doet niet snel iets wat hij niet graag doet (ze hebben namelijk een sterk eigen willetje Clown ). Ongeloofelijk hoe nog zo neergekeken wordt op die leuke paardjes! Het is niet omdat een paard wat steviger van bouw is dat hij niet kan springen. Er zijn heel wat haflingers en fjorden die prima hun mannetje staan in de springsport. Dit kun je nu echt een vooroordeel noemen Nagelbijten / Gniffelen .

Nu weer even on-topic. Rijd je met sporen? (op sommige foto's lijkt het van wel, anderen niet dus ik vraag het gewoon maar even, kan ook aan je laarzen liggen hoor Clown ) Ik zou je wel aanraden om ze met springen uit te doen -moest je er dragen- want je draait je tenen ongeloofelijk naar buiten wat dus wilt zeggen dat je in zijn buik zit te prikken terwijl hij springt. Als je er geen draagt: tenen dus naar binnen houden, en niet echt gaan hangen op hem als je in verlichte zit gaat, blijf iets rechter zitten. Ben het voor de rest met je eigen commentaar eens. Het ziet er netjes uit hoor Lachen. Heb er ook zo eentje lopen die over een balkje springt, maar na wat trainen gaat ze er nu ook gewoon in draf over Clown . Veel succes nog Knipoog.

Ja, ik rijd me sporen..
Dat mijn tenen naar buiten draaien is denk ik omdat ik net voor de sprong hem nog eens benen geef voor zijn afzet en dus niet op tijd mijn tenen goed houdt.
Ik zal hieraan proberen werken, maar zo vaak spring ik niet en het was al 2 maand ofzo geleden denk ik dat ik nog eens zo heb gesprongen..
En het zijn ronde/stompe korte spoortjes, en ik denk dat wanneer ik neerkom mijn benen uit zijn buik hou, daar let ik normaal wel op.
Ga er zeker aan werken en bedankt voor de verdediging. Clown

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:04

Tic ziet er weer geweldig uit Lachen . Springen ziet er ook goed uit.
Zeke rna zo'n val! Jullie zijn echt een geweldig duo Lachen .

En Haflingers kunnen indd niks *LOL* . Die horen voor de kar Clown . Nagelbijten / Gniffelen

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:08

Ziet er goed uit Lachen Ben blij voor je dat je je vertrouwen begint terug te winnen!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:09

Cassia bedankt voor de reactie!
Je hebt hem zelf ook wel al zien bokken hé. Knipoog
Zeker bij het springen! (Dit deed hij deze keer niet..)

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:13

Als je over balkjes loopt moet je nog niet zo'n "overdreven" verlichte zit nemen .
Als hij over een balkje springt dan is dat jij met te weinig controle daar over rijd.
Je moet eens een sprong zetten met een drafbalk ervoor daardoor leer je een goede controle over je paard te houden.
De slordigheid is meestal omdat jij minder sterk naar de sprong toe rijd en door het paard zelf.
Je moet anders eens een V midden op de sprong leggen dan moeten ze hun benen wel opheffen. Maar meestal hangt het van de ruiter zelf af. Dus bij lagere sprongen mag je even sterk rijden.
Voor de rest ziet het er goed uit ja ! Mooi haflingertje

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 22:50

Miss_Maya schreef:
Als je over balkjes loopt moet je nog niet zo'n "overdreven" verlichte zit nemen .
Als hij over een balkje springt dan is dat jij met te weinig controle daar over rijd.
Je moet eens een sprong zetten met een drafbalk ervoor daardoor leer je een goede controle over je paard te houden.
De slordigheid is meestal omdat jij minder sterk naar de sprong toe rijd en door het paard zelf.
Je moet anders eens een V midden op de sprong leggen dan moeten ze hun benen wel opheffen. Maar meestal hangt het van de ruiter zelf af. Dus bij lagere sprongen mag je even sterk rijden.
Voor de rest ziet het er goed uit ja ! Mooi haflingertje

De eerste sprongen waren met een drafbalk..
Daar staan er nu gewoon geen foto's op..
En galop over de balk: de eerste 2 keren ging ie er gewoon in galop over, daarna begon ie te springen.. Geeft voor mij niet..
En of ik nu sterker aanrijd of niet, hij zal (bijna) altijd stoppen vlak ervoor en dan op zijn dooie gemak "slordig" springen.. Hij zal wel altijd hoog genoeg zijn.
Wel bedankt voor de info.
x

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:03

Ben jij zo klein of is je haflinger zo groot Bloos ? Jullie zijn een leuke combinatie!!

Groetjes,

Suzanne

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:25

Suzanne_18 schreef:
Ben jij zo klein of is je haflinger zo groot Bloos ? Jullie zijn een leuke combinatie!!

Groetjes,

Suzanne

En weer komt die vraag er. Knipoog
Mijn Haf meet 150cm, ik 160cm (ongeveer).
Hij is dus niet zo groot, maar oogt gewoon zo groot aangezien hij ook zo breed is..
Wanneer ik naast hem sta, lijkt hij kleiner. Tong uitsteken

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:58

Vindt het er goed uitzien voor iemand die nog niet helemaal het vertrouwen terug heeft hoor. ZOu je niet zeggen als ik je zo zie springen.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:41

Sorry Ach gut , ik had in je profiel gekeken of er daar iets over de stokmaat van je paardje stond, maar ik kon het niet terugvinden (of heb ik er overheen gelezen Koe ) Misschien een idee om in je profiel te zetten dan vragen mensen er misschien wat minder naar Knipoog

Groetjes,

Suzanne