Mijn fjord is in de hals stijf en wil niet doorbuigen naar l

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Mijn fjord is in de hals stijf en wil niet doorbuigen naar l

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:00

Wat vraagjes: is je paard gechipt? Zo ja, wanneer en door wie?
heb je er al een fysio bij gehad? Is de tandarts al geweest?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:10

Mijn fjord pakte ook vast op links. Ik heb een ander zadel gekocht en de tandarts laten komen, nu doet hij het niet meer Knipoog

Dus, elimineer 1 voor een de oorzaken en blijf net zo lang zoeken tot je het gevonden heb. Neem ook les, is ook erg belangrijk.

Lichamelijke klachten kunnen zijn:
- last van de rug ivm zadel of andere oorzaken
- Last van het gebit

Gewoon eens iemaqnd bijhalen, werkt het niet, zoek dan verder.

brunettie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:00

Ik heb Zita nu vanaf vorig jaar september, en heb er toen een merkloos veelzijdigheidszadeltje bij gekocht 18 inch. Opzich reed hij in het begin wel redelijk, maar nu ik wat langer rij, ga je toch meer eisen stellen aan een zadel. In galop vloog ik zowat door het zadel en had geen hou vast. Vorig week heb ik een 2de hands, keurig net Kentaur Medea 17,5 inch zadel gekocht. Hij zit echt hartstikke lekker. Mooie diepe zit en dikke kniewrongen. Hier zit ik een stuk rechter op in, en de beenligging is vele malen beter. Ik kon eerst en kentaur zadel bij een ruitershop 2de hands kopen, maar vond het veel te duur. Toen keek ik bij marktplaats, en vond hier het zadel voor een aanzienlijke lagere prijs. Ik ben er echt heel erg blij mee, en ook dit lijkt wel beter te helpen met het rijden van mijn zo nu en dan ondeugende fjordje.

brunettie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 22:21

Hier een leuke foto van mijn Zita. Dan hebben jullie een beeld van haar.

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:41

ik zie een heel krom paard dat haar ribben naar links drukt en daar dus bolt en rechts hol wordt in het lichaam (buiging) en daarom dus moeilijk links in kan buigen. Zou aanraden trainen aan de hand, schouderbinnenwaarts op de volte etc (kan uitleg via pb) en veel gedult.Daarna zorgen dat je zelf ook zo recht mogelijk bent voodat je weer gaat rijden zodat je het paard recht kan houden

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:55

Het helpt trouwens ook (volgens internet) om vaker rechts op te stappen! Want we stappen nu eigenlijk alleen maar links op, omdat de ridders dat eerder altijd deden (ivm hun sabel die aan de linkerkant van hun lijf zat), en dat wij dat nu gewoon standaard over hebben genomen, maar het blijkt dus dat het ook zelfs goed is om soms aan de rechterkant op te stappen.
Ik weet niet of het toeval is, maar de laatste drie lessen ben ik rechts opgestapt, en hij liep beter op de rechter hand (want soms gaat hij met zn achterhand van de hoefslag af, want hij kan niet goed recht op de rechterhand over de hoefslag lopen) en hij ging in 1 keer in de rechtergalop waar ik normaal altijd met veel moeite drie keer over doe! (Ik denk niet dat het er mee te maken heeft, maar het is wel héél erg toevallig)