Bijou le Cheval Unique @ relaxing training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

Re: Bijou le Cheval Unique @ relaxing training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:57

het ziet er goed ut.. het commentaar is verder al gegeven ,,, maar ik denk dat het voor jezelf beter is als je je teugel wat minder lang hebt.. als je met te lange teugel rijd is het moeilijker om stil contact te hebben .. en met je handen meer naar voren en je teugels iets korter zul je het zelfde bereiken en ook heb je dan nog teugel genoeg over om te geven wanneer ze daar zo fijn loopt...verder zijn jullie een leuke combinatie.. en wil k je nog veel succes wensen met je wedstrijden etc..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:06

Ziet er weer super uit.
Vooral aangezien ze nog niet al te lang
onder het zadel is.

Super haf!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:31

Hey Hannah
Op het filmpje kan ik wel zien dat ze steeds losser word en ontspannender loopt
maar zou toch je teugels wel wat korter pakken... dit is te lang en daardoor heb je zo af en toe niet gelijke druk op je teugels..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:39

Hee Hannah!
Ziet er goed uit hoor, commentaar is al gegeven.
Hoe gaatie met de wedstrijden? Lachen
En ben je btw geslaagd? Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:32

Ziet er mooi uit zeg, vooral dat filmpje! Ze loopt mooi ontspannen. Echt ontzettend leuke haf Lachen
Die schimmel die ook in de bak rijdt vind ik trouwens ook prachtig!

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:33

Commentaar is al gegeven. Ziet er super uit, mooie haf ook!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:37

Hee hannah. Leuke foto's!
Alleen zoals Marijke zei, je teugels mogen wel wat korter en je bent op sommige foto's wel streng met je binnenhand Knipoog
Verder ziet bies er goed uit! Haha!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:33

gave fotos hannah.
je haf ziet er weer mooi uit.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:22

Ik moet zeggen dat ik het een slecht excuus vind dat je zo aan die teugels loopt te sjorren omdat je teugels te lang zijn. Want zelfs met lange teugels moet je goed laag en rond kunnen rijden zonder dat je je paardje achter de loodlijn hebt lopen. Jij bent nu gewoon het hoofd van je paard aan het tillen terwijl het toch echt de bedoeling is dat zij deze zelf draagt. En doordat ze achter de teugel loopt heb je geen constante aanleuning. Hierdoor krijg je dus teveel rek in de nekgewrichten. Je handen zijn gewoon te onrustig waardoor je geen constante aanleuning kunt krijgen. Als je op deze manier door gaat met rijden weet ik zeker dat de nek en rug spieren van jouw paardje het niet lang zullen volhouden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 23:14

bedankt allemaal voor de reacties, tips en complimenten echt super om te lezen Lachen

ook
mistery : ik til haar hoofd niet, en ze loopt overduidelijk op haar eigen benen...
als ik de teugels korter had genomen was het een heel ander beeld geweest, het lijkt erger dan dat het daadwerkelijk is....
dus wat je nu verteld is waar, maar is niet van toepassing in dit geval Knipoog

o0valerie0o erg leuk om te horen Bloos , dank je wel

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:37

wauw... echt super mooie fotos, prachtige pony gewoon en je rijd hem zo lekker actief, ga zo door Tong uitsteken meer fotos graag! haha

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:31

perla : thanks, haha idd zo zijn ding Knipoog
14 july heb ik slagharen weer wedstrijd Lachen

magic12
: dank je wel Knipoog

Selinaa : bedankt voor het compliment, ik vind het altijd leuk om te prutsen met dat soort dingen Lachen

laverite
: haha, klopt ik moest idd mijn teugels wat korter nemen, hierdoor lijkt het dus ook erger dan dat het is zeg maar het 'plukken'

worteltje : dank je wel voor de tip Lachen , en fijn om te horen dat je het begrijpt

flamon : Haha!

_maud : thanks meid

liins : Bloos

Esmee : haha, ik ook Haha! bijou is 1.46 Clown

jorinda : klopt hoor, mijn teugels moesten ook korter...
bedankt voor je aanmoediging Knipoog

chocotof : Haha!

marijkeee : Knipoog

hee marit , thanks...met de wedstrijden gaat het wel goed. alleen nog maar 4 gestsart....ze begint eindelijk aan het hele gebeuren te wennen....
maar zit straks met vak. dus einde vak. ga ik weer veel wedstrijden rijden...
en moest herren!!! woensdag moet ik bellen of ik geslaagd ben ja of ne
jij gefeliciteerde he Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

chrisje : dat is de schimmel van mijn trainer, en dat is idd een geweldig beest...
heel gaaf ding, en die kan lopen Kwijl

ginnybanshee : hahaha Bloos dank je wel voor het compliment.....zal er aan denken om iemand binnenkort weer te strikken voor mooie kodak momentjes Knipoog

en voor de rest allemaal bedankt voor de onwijs leuke reacties !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:16

Het lijkt erop dat je erg streng bent met je binnenhand, maar dit kunnen ook moment opnames zijn.
Verder loopt ze wel lekker en ziet er goed uit!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:11

Roseane schreef:
Het lijkt erop dat je erg streng bent met je binnenhand, maar dit kunnen ook moment opnames zijn.
Verder loopt ze wel lekker en ziet er goed uit!

dank je wel....en het lijkt idd erger dan dat het in werkelijk is Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:14

ziet er echt super uit
en zeker al veel prijzen in de wacht geleept in de B ? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:40

ziet er goed uit!
Alleen dat laag en lang zie ik niet zo?
Je handen staan er wel naar, maar ik vind haar nog vrij hoog/te hoog opgericht voor een 'relaxte' training!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:00

Hmm bij de titel dacht ik ook, relaxte training maar toch ziet het er niet zo relaxt uit. Je zegt lekker laag, rond en diep te hebben getraind? Zo ziet het er niet uit... Je hebt wel langere teugels, maar je paardje volgt je hand niet, dus zit jij elke keer in je buik/bovenbeen te plukken om contact te krijgen omdat je paard te opgekropt loopt voor jou teugellengte.

Daarnaast zie ik op het filmpje veel los vast verbinding, telkens valt die boog in de teugel na jou ophouding. Zo kun je nooit een fijne constante aanleuning creeren. Laag en rond is ook iets wat een paard moet leren maar op deze manier, als ze je hand niet lang en laag volgt, heeft het geen enkele nut. Nu wordt de aanleuning steeds verstoord door jou gepluk.

Ik zou haar dan met teugels op maat in een fijne aanleuning en nageeflijkheid rijden, en dan haar iets uitschuiven, zo ver dat je aanleuning en nageeflijkheid behouden blijft, komt ze eruit, niets aan de hand, pak ja haar weer iets korter en probeer je het opnieuw. Zo leert ze correct lang en laag te lopen, en hoef jij niet te plukken naar contact.

Verder vind ik je netjes zitten, ik zou je handen wat meer naast elkaar plaatsen zodat ze wat meer gesloten is in haar hals, maar goed, met te lange teugels werkt dat ook niet.

Succes volgende keer en hopelijk heb je wat aan mijn tips Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:44

Heel leuke haf, en leuke plek om te rijden Knipoog, waar is die party tent voor??

Hm OF je teugels korter en dus je hand meer op 1 plaats of je teugels zo langer en je paardje moet wat meer volgen. Volgens mij heb je niet altijd een vaste constante aanleuning. Op een foto heb je ook een totaal losse teugel.
Zou der proberen nog actiever te maken van achteren, zodat jij met je teugels wat meer op maat, een constantere aanleuning kan krijgen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:40

Megan_ schreef:
Hmm bij de titel dacht ik ook, relaxte training maar toch ziet het er niet zo relaxt uit. Je zegt lekker laag, rond en diep te hebben getraind? Zo ziet het er niet uit... Je hebt wel langere teugels, maar je paardje volgt je hand niet, dus zit jij elke keer in je buik/bovenbeen te plukken om contact te krijgen omdat je paard te opgekropt loopt voor jou teugellengte.

Daarnaast zie ik op het filmpje veel los vast verbinding, telkens valt die boog in de teugel na jou ophouding. Zo kun je nooit een fijne constante aanleuning creeren. Laag en rond is ook iets wat een paard moet leren maar op deze manier, als ze je hand niet lang en laag volgt, heeft het geen enkele nut. Nu wordt de aanleuning steeds verstoord door jou gepluk.

Ik zou haar dan met teugels op maat in een fijne aanleuning en nageeflijkheid rijden, en dan haar iets uitschuiven, zo ver dat je aanleuning en nageeflijkheid behouden blijft, komt ze eruit, niets aan de hand, pak ja haar weer iets korter en probeer je het opnieuw. Zo leert ze correct lang en laag te lopen, en hoef jij niet te plukken naar contact.

Verder vind ik je netjes zitten, ik zou je handen wat meer naast elkaar plaatsen zodat ze wat meer gesloten is in haar hals, maar goed, met te lange teugels werkt dat ook niet.

Succes volgende keer en hopelijk heb je wat aan mijn tips Lachen

Hier ben ik het helemaal mee eens, maar dat had je denk ik ook wel begrepen na mijn eerdere reactie.

Jij zegt dat het erger lijkt dan dat het is. Maar toch ziet ik op elke foto weer een te strenge hand en geen constante aanleuning. Als dit nou op 1 foto was, ok momentopname. Maar het is op elke foto te zien, dus is het zeker geen moment opname meer te noemen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:12

klopt idd, en zoals ik zei dat het kwam door name door de lange teugel Lachen
want ik nu wel gewoon korter heb dan hier...
en zoals je op het filmpje kan zien dat het veel minder erg is dan dat het lijkt Lachen
vandaag weer training gehad en het gaat al weer een stuk beter...

natje93 : haha, thanks Lachen
we zijn nog maar net begonnen, ze heeft nu 4 wedstrijden gelopen, en ze begint het nu allemaal te snappen en er aan te wennen...

lauss idd, niet overal heb toch ook een stukje opgericht gereden....
vandaag constant laag lang gereden Knipoog

voor de rest bedankt allemaal voor de reacties en tips.....
en het was hier idd een te lange teugel, maar dat kwam mede door afgelopen zat. dan is het lastig rijden, en niet zo fijn als normaal.....
staat in begin topic Lachen

edit : en van achter is ze al heel actief.....kan altijd meer zeker, dat is met alles zo.....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:17

ladylay schreef:

Dus doordat je zo'n lange teugel hebt moet je maar gaan sjorren in de mond? Sorry, maar als je niet met de lange teugel laag en rond kunt rijden doet he dan gewoon niet. Tuurlijk moet je het eerst leren voordat het ook kan lukken, maar ik vind dit gewoon geen vriendelijke manier.
Maar ik heb wel door dat je het zelfs na uitleg van Megan_ en mij én op het haflingerforum niet snapt.
Jammer maar helaas.

Ik wil trouwens je hele rijstijl niet afkraken hoor, want je zit verder netjes op je paard, maar ik ben het gewoon niet met je een op dit punt. Daarom is dit ook maar het laatste wat ik erover zeg omdat jij het op jouw manier ziet en ik het op de mijne.

Succes verder met je paardje

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:32

Ik vind het een erg leuke pony, maar voor wat je probeert te doen moet ze meer de hals willen laten vallen vind ik. Ze blijft er nu net elke keer tegenaan waardoor jij wat onrustig blijft met je hand. Probeer eens meer met je been naar je hand te rijden zodat je een constantere teugelvoering kunt krijgen. Dan kan je met stille hand wat meer doorvragen tot ze echt nageeft en de hals wil laten vallen. Dan kan je daarna je hand mooi ontspannen en stil houden. Nu is ze in mijn ogen niet echt nageeflijk, het is net of ze in een houdinkje blijft hangen.
Probeer ook rechter op je pony te blijven zitten!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:34

mistery schreef:
ladylay schreef:

Dus doordat je zo'n lange teugel hebt moet je maar gaan sjorren in de mond? Sorry, maar als je niet met de lange teugel laag en rond kunt rijden doet he dan gewoon niet. Tuurlijk moet je het eerst leren voordat het ook kan lukken, maar ik vind dit gewoon geen vriendelijke manier.
Maar ik heb wel door dat je het zelfs na uitleg van Megan_ en mij én op het haflingerforum niet snapt.
Jammer maar helaas.

Ik wil trouwens je hele rijstijl niet afkraken hoor, want je zit verder netjes op je paard, maar ik ben het gewoon niet met je een op dit punt. Daarom is dit ook maar het laatste wat ik erover zeg omdat jij het op jouw manier ziet en ik het op de mijne.

Succes verder met je paardje

en ik heb het over het zogenaamde sjorren.....dat het erger lijkt dan dat het is Lachen

maar je kan niet altijd met iemand eens zijn Knipoog
en ik kan het wel degelijk, maar het rijden gaat met pieken en dalen
dus dat houdt niet in dat ik het meteen niet kan deze methode toepassen...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:37

WowAmigo schreef:
Ik vind het een erg leuke pony, maar voor wat je probeert te doen moet ze meer de hals willen laten vallen vind ik. Ze blijft er nu net elke keer tegenaan waardoor jij wat onrustig blijft met je hand. Probeer eens meer met je been naar je hand te rijden zodat je een constantere teugelvoering kunt krijgen. Dan kan je met stille hand wat meer doorvragen tot ze echt nageeft en de hals wil laten vallen. Dan kan je daarna je hand mooi ontspannen en stil houden. Nu is ze in mijn ogen niet echt nageeflijk, het is net of ze in een houdinkje blijft hangen.
Probeer ook rechter op je pony te blijven zitten!

ik rijd met mijn benen naar mijn handen toe....
zoals er in het begin topic staat had ze afgelopen zat. een ongelovelijk klier dag... dat kan
maar ze moet er weer van acclematiseren, wat inhoudt dat ze erna er niet zomaar even loslaat zoals normaal....
gewoon een klein dipje, heel normaal. hierdoor is mijn zit mijn benen en mijn handen niet optimaal zoals normaal.
het zijn uiteraard ook moment opname, en ze was heerlijk ontspannen Lachen
en dit was 1 dag, en het lijkt veel erger dan dat het in werkelijk was...

en nogmaals bedankt voor de reacties en tips

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:43

Ziet er ontspannen uit Haha!
Maar misschien iets te ontspannen, nu heeft ze haar achterhand er niet onder?
Sommige stukken film is dit het geval volgens mij Knipoog