Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, dank je wel
meer fotos graag! haha 

, en fijn om te horen dat je het begrijpt 
bijou is 1.46

dank je wel voor het compliment.....zal er aan denken om iemand binnenkort weer te strikken voor mooie kodak momentjes 

Roseane schreef:Het lijkt erop dat je erg streng bent met je binnenhand, maar dit kunnen ook moment opnames zijn.
Verder loopt ze wel lekker en ziet er goed uit!
, waar is die party tent voor??Megan_ schreef:Hmm bij de titel dacht ik ook, relaxte training maar toch ziet het er niet zo relaxt uit. Je zegt lekker laag, rond en diep te hebben getraind? Zo ziet het er niet uit... Je hebt wel langere teugels, maar je paardje volgt je hand niet, dus zit jij elke keer in je buik/bovenbeen te plukken om contact te krijgen omdat je paard te opgekropt loopt voor jou teugellengte.
Daarnaast zie ik op het filmpje veel los vast verbinding, telkens valt die boog in de teugel na jou ophouding. Zo kun je nooit een fijne constante aanleuning creeren. Laag en rond is ook iets wat een paard moet leren maar op deze manier, als ze je hand niet lang en laag volgt, heeft het geen enkele nut. Nu wordt de aanleuning steeds verstoord door jou gepluk.
Ik zou haar dan met teugels op maat in een fijne aanleuning en nageeflijkheid rijden, en dan haar iets uitschuiven, zo ver dat je aanleuning en nageeflijkheid behouden blijft, komt ze eruit, niets aan de hand, pak ja haar weer iets korter en probeer je het opnieuw. Zo leert ze correct lang en laag te lopen, en hoef jij niet te plukken naar contact.
Verder vind ik je netjes zitten, ik zou je handen wat meer naast elkaar plaatsen zodat ze wat meer gesloten is in haar hals, maar goed, met te lange teugels werkt dat ook niet.
Succes volgende keer en hopelijk heb je wat aan mijn tips

ladylay schreef:klopt idd, en zoals ik zei dat het kwam door name door de lange teugel
want ik nu wel gewoon korter heb dan hier...

mistery schreef:ladylay schreef:klopt idd, en zoals ik zei dat het kwam door name door de lange teugel
want ik nu wel gewoon korter heb dan hier...
Dus doordat je zo'n lange teugel hebt moet je maar gaan sjorren in de mond? Sorry, maar als je niet met de lange teugel laag en rond kunt rijden doet he dan gewoon niet. Tuurlijk moet je het eerst leren voordat het ook kan lukken, maar ik vind dit gewoon geen vriendelijke manier.
Maar ik heb wel door dat je het zelfs na uitleg van Megan_ en mij én op het haflingerforum niet snapt.
Jammer maar helaas.
Ik wil trouwens je hele rijstijl niet afkraken hoor, want je zit verder netjes op je paard, maar ik ben het gewoon niet met je een op dit punt. Daarom is dit ook maar het laatste wat ik erover zeg omdat jij het op jouw manier ziet en ik het op de mijne.
Succes verder met je paardje

WowAmigo schreef:Ik vind het een erg leuke pony, maar voor wat je probeert te doen moet ze meer de hals willen laten vallen vind ik. Ze blijft er nu net elke keer tegenaan waardoor jij wat onrustig blijft met je hand. Probeer eens meer met je been naar je hand te rijden zodat je een constantere teugelvoering kunt krijgen. Dan kan je met stille hand wat meer doorvragen tot ze echt nageeft en de hals wil laten vallen. Dan kan je daarna je hand mooi ontspannen en stil houden. Nu is ze in mijn ogen niet echt nageeflijk, het is net of ze in een houdinkje blijft hangen.
Probeer ook rechter op je pony te blijven zitten!