Te sloom + soms slecht aan het been.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Re: Te sloom + soms slecht aan het been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:31

Hij verzet zich zodra ik hem rondjes wil laten lopen. Ik kan alleen het touw er aan hangen om achteruit te lopen of gewoon wat stappen naast me, maar zodra ik hem wil rond mij laten lopen protesteerd hij zowel in stap als in draf. Hij weigerd gewoon om gelongeerd te worden. Ik hoop dat je het snapt, ik vind het nogal moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel Bloos .
Ik heb al vaker gezocht op het internet maar ik vind eigenlijk niemand aan de kust, wel meer naar Gent toe enzo maar dat word wat moeilijk....

Kafue

Re: Te sloom + soms slecht aan het been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:41

Ik vind het een leuk paard rond en gezond. En verval niet in de fout door een paard dat volop in de sport loopt op dieet te zetten, want dat vreet hij er op de weide waarschijnlijk bij. Een paard dat sportief gereden wordt moet gewoon fatsoenlijk eten krijgen.
Afvallen okee maar ga dan gewoon meer rijden en zwaarder trainen, het vet wordt omgezet naar spieren voila beter resultaat dan dieten omdat dit het paard sloom, ziek, kriebelig en verveldend kan maken.

Verder probleem twee hij is jou de baas okee aanpakken zou ik zeggen duidelijk maken ik ben de baas als ik bij je ben en dat kan alleen door consequent te zijn. Wat jij niet wilt niet tolereren wat jij wel wilt belonen.

Eerstens zou ik beginnen hem gewoon te voeren 24/7 op het land is geen probleem daartegenover 5 a 6 keer in de week actief rijden en in ieder geval voor de energie maar ook voor de mineralen en vitaminen bijvoeren met bijvoorbeeld een sportbrok.
Het paard ruimschoots werk geven dat maakt hem moe en voldaan de rest volgt dan vanzelf in een goed vaarwater.