Echo Welsh A @ Longeren met touwtjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Echo Welsh A @ Longeren met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:44

Bedankt voor de reacties.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen het wel met mij eens.
Degene met de reactie met het menhoofdstel longeren is niet nodig ik oefen ook nog is 2x in de week dressuurmatig met tuig in de bak en er heeft al 2x een bandje achter gehangen.
Dubbele longe vind ze ook moeilijker ook al is ze de aanleuning met mennen gewent maar ik ga het er wel als extra bij doen.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 21-06-07 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:45

ik vind die longeertouw ook niet levensgevaarlijk .... ik heb ze ook wel is zow zitten .. en als een paard er echt vandoor gaat gaat die toch wel hoe je hem ook vast heb zitten. en me dat bitstukkie vind ik ook niet prettig kletterd aan alle kanten.

voor de rest leuke pony. succces er verders mee

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:46

Onzin over die longeerlijn Lachen..!! Prima zo, en je verkrijgt net dat ene beetje meer stelling. Ga zo door Knipoog
Beestje doet super zn best! Erg leuk pony'tje ook om te zien Ja. Rechts lijkt me niet zijn sterkste kant, hij komt ook niet mooi in de buiging op deze kant, hier zou je meer aan kunnen werken.
Voor een driejarige gaat t verder super!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:47

Wat een b*llsh*t over die longeerlijn echt belachelijk! Wel moet zou ik als ik jou was écht een ander bit kopen, dit kan echt niet en is echt zielig voor je pony...
Met de touwtjes ziet er netjes uit hoor, zo went ze tenminste vast aan wat druk voordat ze voor de kar gaat. Leuke pony, succes op de keuring!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:48

@Zalvador: Ja het is meer moment opnames want ik keek op de foto`s idd ook huh ze heeft rechts meer moeite maar opzich met longeren valt het meestal wel mee maar ik denk dat ze het een beetje gehad had want het was best benaud Knipoog
Maar ben al super trots op haar vorderingen en we gaan stapje voor stapje vooruit.
@: Ander bit kopen Nagelbijten / Gniffelen Gestoord kom anders maar nog een keer even langs tom dan kan je zelf goed oordelen want dat valt harstikke mee de bitringen zijn groot maar het bit past harstikke goed en ze loopt er fijn op ..
Er komt ooit nog wel een ander bit maar het enige wat hier aan stoort is voor het uiterlijk verder heeft ze er geen last van en is het dus nog niet nodig.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:56

Wat een knappe pony zeg Kwijl

Ziet er goed uit hoor San, lekker ontspannen! Vind het er ook niet super gevaarlijk uit zien ofzo, en ik weet, zo'n BITstukje is er dan voor. maar als je daar druk op uit oefent zeg maar, dan word dat bit ook op een rare manier gekanteld of hoe zeg je dat *ze hadden het ooit uitgelegd bij Wellant college paardenhouderij* Dus daar werd het netjes gedaan, zo doe ik het ook altijd:

er zit een knoopje in de lijn op ong 25 cm? afstand van de musketon

longeerlijn door binnen bitring, onder kin door, naar buiten bitring

weer terug klippen achter de knoop Lachen

Touwtjes kunnen toch makkelijk voor een 3jarige? En een dubbele longe zou wel goed zijn?

Succes nog met haar, tis een prachtig ding!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:57

Onee? Kijk eens goed naar haar mond, dit bit lijkt toch echt veelste dik voor haar mond! Mensen denken vaak hoe dikker hoe zachter en hoe vriendelijker maar 9 van de 10 paarden hebben geen ruimte voor zo'n dik bit.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:59

@Coentjuh: Thnx voor je reactie. Ik zelf vind deze manier gewoon fijn.
Dubbele longe is idd wel goed maar doe ik er afentoe bij maar ze loopt ook met tuig enzo en wil zowiezo niet teveel van der gaan vragen want ze vind dubbele longe moeilijker dan met tuig en touwtjes.
En ik vind dat ik zelf nog wel mag bepalen hoe ik mijn pony beleer Clown
@Ienna: Zucht volgens mij weet ik zelf ook wel een beetje wat niet of wel goed is voor me pony en had je het ook anders kunnen brengen.
En als ze bezig is met het menhoofdstel heeft ze een stang in der mond nou dat is veel dikker hoor..
Goh wat is mijn pony zielig wordt hier een beetje gek van hoor.
Als je er zo graag over door wilt gaan Pb even ok Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 21-06-07 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:06

Zoo San dat ziet er leuk uit Lachen Doe lekker rustig verder met Echo en trek je even niks aan van al dat gezeur Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:08

Wat kunnen we toch weer lekker zeuren en niet eens iets normaal brengen? Ik denk dat de TS zelf wel weet wat ze doet en ze het allemaal goed voor heeft met der pony.
Wel raar dat in mijn topics nooit iets word gezegd over de manier van longeren(doe precies het zelfde als TS) maar bij haar wel.. Beetje raar maar ik vind het ook super fijn om zo te longeren en mijn pony is er hartstikke fijn op als ik haar dan ga rijden. Lekker losjes in de mond en los in haar nekkie en rug omdat ze lekker ontspannen laag loopt.

Ga zo door en succes op de keuring Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:09

Volgens mij kan jij niet echt tegen commentaar en tips! Als je zo goed weet hoe het moet, waarom laat je dat dan niet zien? En ook een vatsoenlijk passende stang moet te vinden zijn hoor.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:11

@Dustinlover: Thnx voor je reactie Lachen
@Ienna heb je Gepbt wordt hier beetje gek van.
Zo ik kom zo te zien op deze manier wel aan de 3 pagina`s Nagelbijten / Gniffelen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:16

Sanniej_ schreef:
@Coentjuh: Thnx voor je reactie. Ik zelf vind deze manier gewoon fijn.
Dubbele longe is idd wel goed maar doe ik er afentoe bij maar ze loopt ook met tuig enzo en wil zowiezo niet teveel van der gaan vragen want ze vind dubbele longe moeilijker dan met tuig en touwtjes.
En ik vind dat ik zelf nog wel mag bepalen hoe ik mijn pony beleer Clown

Natuurlijk! Bedoelde van die dubbele longe anders hoor.. Want ze lopen allemaal te mutsen dat touwtjes niet goed zouden zijn voor een 3 jarige pony, maar een dubbele longe weer wel.. maar dan vind ik touwtjes veel beter voor zo'n ponytje en dubbele longe zou ik dan nog even mee wachten.

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:20

Sanniej_ schreef:
@Dustinlover: Thnx voor je reactie Lachen
@Ienna heb je Gepbt wordt hier beetje gek van.
Zo ik kom zo te zien op deze manier wel aan de 3 pagina`s Nagelbijten / Gniffelen

Mmm zullen we ten eerste Tom buiten dit verhaal houden!
Ten tweede wordt er door onder andere ienna erg postief gereageerd op je stukje..ze neemt het voor je op met touwtjes en longeerlijn! En dan geeft ze alleen als tip mee dat je een ander bit moet overwegen....misschien moet je zelf eens beter leren om te gaan met wat er gezegd wordt! Niet alles is meteen een aanval.....je zet hier foto's neer en dan kan je een reactie verwachten! Als iemand je de hemel in prijst ben je blij! Tja maar je kan ook wat kritiek verwachten! Vind ik zelf ook nooit leuk, maar dat is wel het risico van bokt........En zeker als je dan zelf weer in de aanval gaat....dan kan je hem ook weer terug verwachten natuurlijk!

Verder vind ik echo wederom een super leuke en brave pony!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:24

@Tommy10: Jeetje.. Ik weet nog de topics met tom dat er ook vol op afgesnauwd werd als mensen er iets over zeiden maar dat er maar even te buiten.
Ik ben niets voor niets met Ienna via de PB gegaan.
En ik vond haar reactie wel erg overdreven maar k heb der geen zin meer in vind het zo irritant.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:24

Ziet er goed uit san! Bit is niet te groot, alleen de bitringen zijn erg huge. Heb het zelf meerdere malen gezien.
Longeerlijn is niet mijn idee maar als de TS dit prettig vind moet ze dat toch zelf weten? Tis niet zo dat de pony ieder moment dood neer kan vallen of wel soms?
Echo komt dr wel Lachen

*zou ik nu de post zijn die de derde pagina opent? Schijnheilig
*edit: Ships nee Tong uitsteken

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:27

Sanniej_ schreef:
@Tommy10: Jeetje.. Ik weet nog de topics met tom dat er ook vol op afgesnauwd werd als mensen er iets over zeiden maar dat er maar even te buiten.
En ik vond haar reactie wel erg overdreven maar k heb der geen zin meer in vind het zo irritant.

Sorry maar dan mag je die topics mij eens laten lezen.....Er is nu echt niets aan de hand...je maakt er zelf n big issue van!
We zeggen allemaal dat je een geweldige pony hebt die het goed doet!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:30

Tommy10 schreef:
Sanniej_ schreef:

Sorry maar dan mag je die topics mij eens laten lezen.....Er is nu echt niets aan de hand...je maakt er zelf n big issue van!
We zeggen allemaal dat je een geweldige pony hebt die het goed doet!
How.. ik bedoelde 1 topic maar het was ene voorbeeld zullen der nu mee stoppen.
Ik vind dit zo kinderachtig om maar door en door te gaan en zo zonde van me topic.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:33

Ruzie's kunnen ook per PB.
Als iemand nu temt heb je grote kans dat het topic op slot gaat, lijkt me niet de bedoeling. Lachen

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:36

Ok...er is ook helemaal niets aan de hand.....weer verder on topic!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:52

sannnn ze is zo leuk he!

ziet er netjes uit, als ze d'r evenwicht beter heeft in galop komt 't helemaal goed! Lachen

ik longeer ook op deze manier (als ik longeer Knipoog ) en vind het ook prettig werken!

ga zo door flups! Lachen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:08

Dankje ilse,
En je moet idd echt langs komen Lachen.

LoveSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:18

erg leuk welshje zeg ziet er goed uit.
en een hele mooie bouw.
keep up the good work!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:20

Nou San, gaat lekker zo:P. Gelukkig weet San heel goed wat ze doet en en ik ben er vaak bij als ze wat doet met Echo. Ik heb Echo aan haar gegeven en dat zou ik echt niet doen als ik zou denken dat San niet met verstand met de pony zou omgaan.
Maar on topic, longeren op deze manier is niet "gevaarlijker" dan andere manieren. Als een paard losbreekt, is de lijn altijd gevaarlijk, ongeacht hoe deze vast zit. Op deze manier houd je stelling op de binnenkant. De pony is super braaf en heel licht aan de hulpen. Het bit past prima, alleen de ringen zijn toevallig wat groot. De maat is goed.
Maar goed, er is altijd wel iets aan te merken volgens Bokt. Gelukkig zijn wij zelf tevreden met hoe Echo alles oppakt en San neemt overal ruim de tijd voor en gebruikt haar gezonde verstand.

O ja, btw Ienna, het is Fatsoenlijk:P

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:13

Zoals je over pb ook al zei, je was geiriteerd over de reacties over de longe en helaas gooi je dat dan maar allemaal over mij heen terwijl ik voor de rest super positief reageerde. en zoals jullie zelf ook al zeggen zijn de bitringen te groot, conclussie het is dus géén goed passen bit want ook de bitringen zijn van belang. tja en als ik zelf niet tegen commentaar kan of bang ben dat ik eigenlijk geen gelijk heb zou ik inderdaad ook maar gauw op pb overgaan!