Viëgro in de training en op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: Viëgro in de training en op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:06

Mee eens dat het wel wat nageeflijker kan allemaal, maar dat moet je ook opbouwen. Hij werkt in ieder geval van achter mee. Ik ga er vanuit dat je dit paard pas kort hebt Sjuim?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 08:08

Tuurlijk wil ik daar over uitweiden Ja Het is geen geheim dat ik hem met slof rij, anders had ik de foto's ook niet geplaatst Lachen

Dit paard heeft heel veel buiging in het achterbeen maar plaatste het been amper onder de massa. Hier zijn wij afgelopen maanden erg druk mee geweest en het is stukken verbeterd, hij vind het echter nog erg moeilijk en zou zich het liefste er aan de voorkant uitdrukken zodat hij van het achterbeen af kan lopen en langer kan worden. Om dit te voorkomen heb ik er een slof aan.

Ik start dit paard M1, hij is nu 5.

Ik heb hem nu een jaar onder mijn hoede SP,
heb er wel een paar keer voor langere tijd naast gelopen door een blessure en een heftige schimmelaanval. Lachen

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:17

ziet er netjes uit.. naar mijn idee zit de slof inderdaad soms wat te strak!
verder nog gefeliciteerd met je puntje! en wat een prachtpaard heb je onder je kont zitten zeg! Kwijl

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:19

Ik vindt het er netjes uitzien!! en tja de slof is eigenkeuze daar heb ik geen commentaar op.. Succes

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:23

Nou zeg, dit kan ook wel wat normaler. De ts heeft hierboven uitgelegd wat haar beweegredenen zijn voor het gebruik van de slof. Dat de slof wat losser zou mogen, ben ik het mee eens. Maar ik krijg toch wel het idee dat de ts goed weet waar ze mee bezig is..

@ ts: ik vind het een prachtig mooi paard. Als tip zou ik willen geven dat je kunt proberen om in de training af en toe de slof los te laten.

edit: ik zie dat je je post al verwijderd hebt...
Laatst bijgewerkt door Apple op 19-06-07 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd die door poster ook was verwijderd

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:24

Ik vind het een stoere bok maar kan me absoluut niet vinden in het slofgebruik en je commentaar daarop.... Hoe kun je nou écht een achterbeen door het lijf heen naar voren laten komen op het moment dat je hem totaal blokkeert aan de voorkant? Op geen enkele foto krijgt hij ook maar ietwat lucht vanuit je hand, je maakt mij niet wijs dat hij daardoor beter en losser door zijn lichaam aan de gang gaat

Ik ben absoluut niet tegen de slof maar in zulk gebruik zie ik geen heil!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 08:35

Heleen1988 schreef:
Nou zeg, dit kan ook wel wat normaler. De ts heeft hierboven uitgelegd wat haar beweegredenen zijn voor het gebruik van de slof. Dat de slof wat losser zou mogen, ben ik het mee eens. Maar ik krijg toch wel het idee dat de ts goed weet waar ze mee bezig is..

@ ts: ik vind het een prachtig mooi paard. Als tip zou ik willen geven dat je kunt proberen om in de training af en toe de slof los te laten.

edit: ik zie dat je je post al verwijderd hebt...

Vanzelfsprekend geef ik hem regelmatig wat meer lucht, voor hem is dit echt krachttraining en hij kan dat natuurlijk niet aan 1 stuk door volhouden Lachen

Remember, wij hebben aan de hand van een topic van iemand anders al een soortgelijke discussie gehad en wij verschillen gewoon van mening hierover, kan nu wel weer opnieuw de discussie aangaan maar denk niet dat we ook maar één steek verder komen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-06-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:38

Kijk naar de foto op wedstrijd, zonder slof, toont ook nog steeds een fijn gereden paard, dus ik geloof niet dat de TS op de verkeerde weg zit.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:42

Sjuimpje schreef:
Remember, wij hebben aan de hand van een topic van iemand anders al een soortgelijke discussie gehad en wij verschillen gewoon van mening hierover, kan nu wel weer opnieuw de discussie aangaan maar denk niet dat we ook maar één steek verder komen Knipoog

Welk topic was dat dan? Mijn geheugen laat me even in de steek Haha!

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het soort van 'jammer' vind dat ik nu zulke foto's zie, normaal gesproken zie ik juist allemaal fijne plaatjes en over het algemeen kan ik me altijd goed vinden in je commentaar her en der Ja! In deze heb je denk ik gelijk en zullen we geen steek verder komen als we de discussie aangaan, we staan allebei dik achter ons standpunt, allebei ons zegje gedaan en that's it.

Evengoed veel succes met deze knappe vent en hoop dat je het doel mag bereiken dat je jezelf gesteld hebt!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 08:47

Dat was het topic van Winston Remember Knipoog

Jammer dat je deze foto's niet zo fijn vind als anders, maar ik zit nu een beetje in moeilijkere fase in de training, had natuurlijk ook pas plaatjes kunnen plaatsen als we daar helemaal doorheen zijn maar dat vind ik dan ook zo flauw. Het mag best gezien worden dat het trainen van een paard lang niet altijd van een leien dakje gaat Ja

Thanks iig voor je succes wensen Party!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:48

Viegro Lovers

Pracht dier !
En weet zeker dat Sjuim echt wel weet waar ze mee bezig is !

Kom snel weer een keer langs !

Kusje voor Bea & Las Bloos Haha!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-06-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:50

Remember schreef:
Ik vind het een stoere bok maar kan me absoluut niet vinden in het slofgebruik en je commentaar daarop.... Hoe kun je nou écht een achterbeen door het lijf heen naar voren laten komen op het moment dat je hem totaal blokkeert aan de voorkant? Op geen enkele foto krijgt hij ook maar ietwat lucht vanuit je hand, je maakt mij niet wijs dat hij daardoor beter en losser door zijn lichaam aan de gang gaat

Ik ben absoluut niet tegen de slof maar in zulk gebruik zie ik geen heil!

Ik ga hier jammer genoeg geheel in mee. Ben totaal niet tegen de slof, maar ik zie hem hier absoluut niet goed gebruikt worden.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:52

Schitterend paard, jammer dat je hem zo vreselijk aan zijn kop trekt met de slof...............
Maar goed, daar zullen we maar niet over discussiëren, dat moet ieder voor zich weten, ik persoonlijk vind het zonde van het paard.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:54

Sjuimpje schreef:
Dat was het topic van Winston Remember Knipoog

Nu snap ik waarom ik het me niet herinner, heb daar maar 1 post gedaan en toen nam ik het voor Karin op, daar hebben wij heul geen discussie gevoerd hoor Vork (niet naar mijn weten in ieder geval!).

Tuurlijk hoef je niet alleen de 'beste' foto's te plaatsen in tijden dat het goed gaat, snap best dat het niet altijd even soepel en makkelijk gaat en ik sta ook niet altijd even christelijk op de foto Bloos ROFL, maar volg in deze gewoon het slofgebruik niet. Denk dat je op de lange termijn een fijner resultaat zou boeken zónder slof. Maar goed, je weet verder prima waar je mee bezig bent en je zult hem hierdoor echt niet de vernieling in rijden, maar ik vind het helaas nare plaatjes...

Volgende topic hopelijk beter Haha!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:56

Blijf het een aansprekend paard vinden. Je ziet ook zeker wel vooruitgang. Haha!

Ik rij zelf ook wel eens met slof maar zie hem idd liever af en toe wat losser hangen.
Vindt ze anders wel erg taai worden van voor. Veel succes nog want je kunt wel zien
dat je er serieus mee bezig bent.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:57

Viegro is en blijft een gave bok Ja. Goed te zien dat zijn onderhals nagenoeg verdwenen is Lachen.

Altijd mooi dat men je hele rijkunst kan beoordelen aan de hand van 15 foto's Haha!.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:58

de hele rijkunst word toch niet beoordeeld?mensen beoordelen wat ze zien.

ik blijf het wel een heel mooi paard vinden.
ben benieuwd naar meer rij foto's

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:01

Sjuimpje schreef:

wel jammer dat iemand je dan zo aanvalt in een nieuw topic! Bloos!
zoiemand zou zo je naam naar beneden kunnen halen, ik vind het niet netjes!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:02

Erg gaaf dier om te zien!!
En dat gezeur over die slof, tsja als ie altijd los hing hoefde hij er ook niet aan Knipoog
Heb van jou zoveel rijfoto's gezien met verschillende paarden die het stuk voor stuk goed deden dat je volgens mij echt wel weet wat je doet.
Benieuwd hoe hij het verder op concours gaat doen, volgens mij kan je met hem nog ver komen!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:03

ik heb je vaker zien rijden, en dan bungelde dat ding er gewoon aan.. vroeg ik nog waarom je hem erbij had omdat ie zo los hing

dus het zal wel nut hebben gehad nu denk ik dan

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:04

Marshaha schreef:
Sjuimpje schreef:

wel jammer dat iemand je dan zo aanvalt in een nieuw topic! Bloos!
zoiemand zou zo je naam naar beneden kunnen halen, ik vind het niet netjes!

Als je even verder had gelezen had je kunnen zien dat dat een misverstand is, wij hebben in dat topic namelijk geen discussie gehad Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 09:05

Sorry Remember! Dan heb ik je verward met iemand anders Bloos!

Anoukie schreef:
Viegro is en blijft een gave bok Ja. Goed te zien dat zijn onderhals nagenoeg verdwenen is Lachen.

Altijd mooi dat men je hele rijkunst kan beoordelen aan de hand van 15 foto's Haha!.

Super he?
Als ik hem nou aan de hand stap slingert de onderkant van zijn hals van links naar rechts, een behoorlijk verschil vergeleken met voorheen Pling

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:06

ik las het net ja
sorry

maar nog vind ik dat slechte dingen soms anders verwoord mogen worden op het net.. iedereen kan het lezen, mss kan je dan beter pb;en
kan zomaar iemand z'n naam omlaag halen oid he Knipoog
no offence verder!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:06

@TS: er bestaan ook betere methoden om het paard zijn achterbeen beter onder te laten plaatsen. Daar heb je geen slof voor nodig.

Om het achterbeen goed door te laten treden, heb je juist lossigheid nodig. Een paard op slot zetten aan de voorkant dmv een slof is, mijn inziens, helemaal niet handig.

Ik ga met Zep en Remember mee..

@Renske: een slof dient als begrenzer te werken. Zodra het paard nageeft, zou hij juist los moeten hangen. Een paard moet je niet op de slof rijden..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:07

pff wat een gezeur hier over die slof.. foto's zijn momentopnames, nu had ze die hier toevallig erbij!! verder is het een super leuk paard!