Boomloos op mini-fjord Diddle (1e keer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Boomloos op mini-fjord Diddle (1e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:17

Hoi , ik antwoord hier even op je mailtje Knipoog

Ik vind het zadel ook te klein voor je , en zeker op de foto waar je vriendin erop ziet zie je dat ook erg duidelijk , jullie billen komen op het achterboogje en dat is niet de bedoeling.

Het achterboogje hoort echt achter je billen te zitten als een soort "rugleuning" (even overdreven) zeg maar.

Als je er op gaat zitten dan is dat niet echt comfortabel zowel voor je paard als jezelf , paard krijgt het harde vormdeel in de rug gedrukt en je zit zelf niet meer goed horizontaal en zal moeite hebben met een goed evenwicht vinden en goed rechtop zitten. Dus ik zou zeker een maatje groter nemen.

Ik hoor overigens ook wel mensen dat hun Randolls kleiner is nog dan de maat 1 van Barefoot ! Dus let daar even op.

Je kunt je zadel eventueel opmeten en vergelijken met de maten van Barefoot : http://www.boomloosrijden.nl/matentabel.htm

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:16

Ik vind je al aardig netjes zitten zo voor de eerste keer op een boomloos zadel Ja
Leuke fjord is Diddle ook Ja

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 07:58

pmarena schreef:
Hoi , ik antwoord hier even op je mailtje Knipoog

Ik vind het zadel ook te klein voor je , en zeker op de foto waar je vriendin erop ziet zie je dat ook erg duidelijk , jullie billen komen op het achterboogje en dat is niet de bedoeling.

Het achterboogje hoort echt achter je billen te zitten als een soort "rugleuning" (even overdreven) zeg maar.

Als je er op gaat zitten dan is dat niet echt comfortabel zowel voor je paard als jezelf , paard krijgt het harde vormdeel in de rug gedrukt en je zit zelf niet meer goed horizontaal en zal moeite hebben met een goed evenwicht vinden en goed rechtop zitten. Dus ik zou zeker een maatje groter nemen.

Ik hoor overigens ook wel mensen dat hun Randolls kleiner is nog dan de maat 1 van Barefoot ! Dus let daar even op.
Je kunt je zadel eventueel opmeten en vergelijken met de maten van Barefoot : http://www.boomloosrijden.nl/matentabel.htm

haha, sorry Lachen maar als mijn vriendin erop zit, dan is dat haar achterwerk Tong uitsteken moest even om die uitspraak lachen sorry Bloos Knipoog

Ik ga hem vanmiddag opmeten. Maar Randolls zat toch tussen 1 en 2 in? was toch maat 1,5 ?

@cas, bedankt Lachen En die houding ga ik vanmiddag goed op letten Haha!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:05

wat moet dat heerlijk zijn om na z'n lange tijd weer emt zadel op je paard zijn rug te zitten Haha! hij ziet er in elk geval goed uit Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:06

hij wel Clown nu ik nog... Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:11

Even over de maat: ik heb het opgemeten en de Randolls komt overeen met maat 1 barefoot. Soms íetsje kleiner Ja

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:14

damn.. dus OF ga ik ernstig afvallen (neuh,,) of koop ik een barefoot.. maar welke maat barefoot moet ik dan? maat 1 of 2?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:18

Ik denk dat je gewoon even een testzadel maat 1 moet aanvragen, en als je daarin te krap zit moet je een maat 2 denk ik.
(al weet ik niet of dat op de rug van je fjord zal passen...)

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:27

Ik heb hem net even voor je nagemeten: het is ong. wel zo precies mogelijk hoor.

http://www.boomloosrijden.nl/matentabel.htm
Daar even kijken voor de a,b,c,d.

Barefoot Cheyenne (standaard model):
A: 56
B: 36
C: 22
D: 50

Randolls:
A: 52
B: 32
C: 19
D: 43

Edit:
Randolls komt dus beter overeen met Barefoot Shetty:
A: 51
B: 33
C: 19
D: 47
Laatst bijgewerkt door 901823 op 18-06-07 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:28

oke bedankt Lachen
dan gaan we nog maar verder sparen... Had wel genoeg voor een nieuwe randolls, maar een nieuwe barefoot gaat moeilijk worden..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:30

Er staan er op marktplaats. Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:31

ow toch kleiner als de maat 1 barefoot? Bloos! wist ik niet.
En een 2e hands Barefoot, is dat niks? op MP staan er behoorlijk wat aangeboden Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:33

ja, heb er nu 1.. voor 400,- maar dan moet er nog een pad bij...
achja, het is maar zo..
baal er ontzettend van Koe voor mijn gevoel zat het zadel zo lekker.. Lachen

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:47

ja dat is flink balen Angela je vindt er nog wel 1 tje meis komt allemaal goed:)

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:52

zoals ik al zei, je kunt beter wat langer doorsparen dat je een goedpassend zedel, voor zowel je zelf als je paard hebt dan dat je te krap zit en er over een paar jaar als je weer wat ouder bent en automatisch wat gegroeit bent er niet meer inpast.
nu is het dus even poedersuiker, maar in de lange loop heb je er dus meer plezier van als je even doorspaart.
succes ermee angele, en kijk inderdaad even op mp, staan hele goede 2e handse barefoots op.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:19

Ik heb op een 2e hands barefoot maat 1 (ja toch echt maat 1, zoals hierboven staat scheelt dat ook al in maat, en ik heb er bij het rijden op gelet, en ik zit toch echt niet OP dat boogje, hooguit ertegen, maar daar istie voor toch?)
ik heb er vandaag mee gereden, en het ging qua houding al een stuk beter. Na het rijden was de ruggengraat perfect droog, dus dat is al heel mooi! Lachen hij loopt in stap al netjes nageeflijk (heeftie nog nooit gedaan) en hij volgt mijn hand mooi Lachen