Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tessie1985 schreef:jemig wat een reacties
sayang is geen makkelijk paard om ontspannen te laten lopen
het is echt een heethoofd
ik vind dat je hem knap rijd patries
! Welshcobfan schreef:Mooi paard, maar ik zie 1 brok spanning... Je zet hem/haar te kort vast. Handen wat verder naar voren (en niet meer zo vast zetten), rug recht, en ontspan. Werk eerst naar ontspanning toe, voordat je het paard netjes wil laten lopen. Want dat gaat je zo niet lukken. Zo is het voor het paard als jou niet leuk.
1 vraag: als je zelf als zegt dat je houding bagger is, waarom rijd je dan met sporen?
kijk altijd naar het hoofd van het paard
Mijn been ligt gewoon waar het hoort en stoort niet.
Welshcobfan schreef:Je ontspant ook niet in je armen en handen... Geef het paard wat meer de vrijheid van voren
er is amper teugeldruk aanwezig aangezien het paard dan opkrult 
Marigold schreef:super gaaf paard!
over je houding, als je begint met jezelf te oefenen in voor je kijken, dus kin op, dat scheelt denk ik al een hele boel.
verder zou ik echt de sporen aflaten eigenlijk (edit, gelezen waarom sporen, toch trek ik dat in twijfel)
en mischien moet je hem iets meer vertrouwen, niet zo kort houden, gewoon eens kijken wat er gebeurd als je hem wat meer teugel ruimte geeft.
heb je wel les met hem?
dat zou denk ik heel goed zijn, want foutjes die je jezelf hebt aangeleerd zijn moeilijk te veranderen vaak.
ik wil met dit alles niet zeggen dat je er niks van bakt, zeker niet, ik zou zelf echt niet op dat paard durven haha
Daar wordt erg op mijn houding getimmerd 
Canaletto schreef:Doe niet zo banketstaaf sayang is echt een super moelijk paard...
Marigold schreef:@ TS, ik geloof je wel hoor!
het is in theorie altijd wel te vertellen waar de verbeterings punten liggen, maar als je erop zit dan is het zo maf om het anders te doen dan je gewend bent.
ik denk zelf, dat het wel interessant kan zijn voor je als je instructeur een keer les aan je geeft op dit paard, ipv je bijrijd paard.
ook gewoon, voor jezelf dus he, dat je een keer op een ander paard zit met les.
een tuiger is vaak moeilijker onder het zadel, idd dat opkrullen, ze hebben een heel andere bouw en beweging dan een rijpaard.

ik heb het geluk dat ik er zoveel verschillende heb om te rijden, ik leer er heel veel van
tessie1985 schreef:jemig wat een reacties
Alane schreef:tessie1985 schreef:jemig wat een reacties
En omdat dat paard niet gemakkelijk is mag je er bagger opzitten?
Of is dat paard moeilijk omdat de houding van de ruiter te wensen overlaat?
Alles valt en staat met de houding.. hoe kan een paard in balans lopen als de ruiter niet in balans zit? Hoe kun je ontspannen verwachten als de ruiter gespannen is?
Het 1 heeft met het ander te maken...
Tsaartje schreef:Ik heb het hele topic nu doorgelezen. Je kunt nooit van achter je computer beoordelen hoe een paard is. Daarvoor moet je er eerst op zitten. Het is al vaak genoeg genoemd dat de houding van de topic starter niet helemaal goed is.. dus het lijkt me niet nodig om in herhaling te vallen. Niemand zit van het begin af aan perfect.
Ik vind de foto's er netjes uit zien. Als je nagaat dat de topicstarter dit paard niet vaak rijd. Ik doe het haar niet zo maar na. Ik heb zelf ook een hele hete KWPN merrie en daar rij je ook niet zomaar mee weg als je niet vaak rijd. En een westfaler ruin die er dan wel heel braaf uitziet maar enorm moeilijk is om te rijden. Dus een foto zegt niets over hoe het paard is. Dus voor iedereen die het beter weet.. oordeel pas voordat je het zelf hebt gevoeld.
Alane schreef:tessie1985 schreef:jemig wat een reacties
Alles valt en staat met de houding.. hoe kan een paard in balans lopen als de ruiter niet in balans zit? Hoe kun je ontspannen verwachten als de ruiter gespannen is?
Welshcobfan schreef:Tsaartje schreef:Ik heb het hele topic nu doorgelezen. Je kunt nooit van achter je computer beoordelen hoe een paard is. Daarvoor moet je er eerst op zitten. Het is al vaak genoeg genoemd dat de houding van de topic starter niet helemaal goed is.. dus het lijkt me niet nodig om in herhaling te vallen. Niemand zit van het begin af aan perfect.
Ik vind de foto's er netjes uit zien. Als je nagaat dat de topicstarter dit paard niet vaak rijd. Ik doe het haar niet zo maar na. Ik heb zelf ook een hele hete KWPN merrie en daar rij je ook niet zomaar mee weg als je niet vaak rijd. En een westfaler ruin die er dan wel heel braaf uitziet maar enorm moeilijk is om te rijden. Dus een foto zegt niets over hoe het paard is. Dus voor iedereen die het beter weet.. oordeel pas voordat je het zelf hebt gevoeld.
Maar dan mag je toch wel commentaar geven? Van alleen maar ja en amen heeft nog nooit iemand wat geleerd!
maar 100x hetzelfde is vervelend 
Tsaartje schreef:Alane schreef:
Niemands houding is van het begin af aan perfect. Als dat wel zo is dan ben jij de grote uitzondering op de regel. En een paard kan zich wel degelijk ontspannen als je niet helemaal perfect zit. Dus wat je nu zegt is gewoon dikke onzin. Houding verander je niet 1 2 3. Als je naar de ena laatste foto kijkt is het paard wel degelijk ontspannen... Maar ja.. jullie doen aldoor zo negatief.
cranberry schreef:Nee, je mag niet bagger zitten omdat een paard moeilijk is... Maar al zit ik op het makkelijkste paard van de wereld dan zit ik nog niet goed![]()
IK zit bagger in mijn schouders en nek, het paard heeft geen last van mijn hand of beenhouding, aangezien die prima in orde zijn
Je handen zijn op een aantal foto's wel degelijk te streng, dus daar zou ik ook flink op letten als ik jou was 

Alane schreef:En omdat dat paard niet gemakkelijk is mag je er bagger opzitten?