Hete Tuiger en ehm.. ik @ Work :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Hete Tuiger en ehm.. ik @ Work :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:19

Helemaal niet slecht hoor! Ik vind dat je ém netjes aan het lopen hebt. En het is inderdaad een schat van een beest, in de wei erg lief voor Malou! Tenzij Ambi er achteraan gaat Lachen

Macken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:20

tessie1985 schreef:
jemig wat een reacties
sayang is geen makkelijk paard om ontspannen te laten lopen
het is echt een heethoofd
ik vind dat je hem knap rijd patries Lachen

Mee eens Haha! !

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:25

Welshcobfan schreef:
Mooi paard, maar ik zie 1 brok spanning... Je zet hem/haar te kort vast. Handen wat verder naar voren (en niet meer zo vast zetten), rug recht, en ontspan. Werk eerst naar ontspanning toe, voordat je het paard netjes wil laten lopen. Want dat gaat je zo niet lukken. Zo is het voor het paard als jou niet leuk.
1 vraag: als je zelf als zegt dat je houding bagger is, waarom rijd je dan met sporen?

Ik ontspan niet in mijn bovenlichaam Knipoog kijk altijd naar het hoofd van het paard Lachen Mijn been ligt gewoon waar het hoort en stoort niet.
Ik rijd met sporen omdat hij nogal heftig op de zweep reageerd, met spoortjes kan ik klein doorkomen met mijn beenhulpen en daar doet hij het goed op Lachen
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 16-06-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:25

Het ziet er misschien onrustig uit,maar ik weet wel dat tuigers geen makkelijke paarden zijn.Ik heb mijn tuigermerrie kort geleden verkocht omdat ik de klik niet meer met haar had omdat ze zo hyper,gevoelig en druk was elke dag weer.Met rijden was dat precies het zelfde.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:26

super gaaf paard!
over je houding, als je begint met jezelf te oefenen in voor je kijken, dus kin op, dat scheelt denk ik al een hele boel.
verder zou ik echt de sporen aflaten eigenlijk (edit, gelezen waarom sporen, toch trek ik dat in twijfel)
en mischien moet je hem iets meer vertrouwen, niet zo kort houden, gewoon eens kijken wat er gebeurd als je hem wat meer teugel ruimte geeft.
heb je wel les met hem?
dat zou denk ik heel goed zijn, want foutjes die je jezelf hebt aangeleerd zijn moeilijk te veranderen vaak.

ik wil met dit alles niet zeggen dat je er niks van bakt, zeker niet, ik zou zelf echt niet op dat paard durven haha
Laatst bijgewerkt door Marigold op 16-06-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wat een gaaf dier joh !
Ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien, gespannen misschien, maar je houding is niet zo slecht hoor Lachen

vuurneon

Je ontspant ook niet in je armen en handen... Geef het paard wat meer de vrijheid van voren Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:28

Welshcobfan schreef:
Je ontspant ook niet in je armen en handen... Geef het paard wat meer de vrijheid van voren Lachen

Het heeft te maken met dat ik mezelf vastzet in mijn schouders Knipoog er is amper teugeldruk aanwezig aangezien het paard dan opkrult Nagelbijten / Gniffelen
Kan volgende keer beter een flimpje plaatsen Nagelbijten / Gniffelen

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:30

errug leuke foto's!!
probeer idd op je houding te letten, maar dat zei je zelf ook al..!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:30

Marigold schreef:
super gaaf paard!
over je houding, als je begint met jezelf te oefenen in voor je kijken, dus kin op, dat scheelt denk ik al een hele boel.
verder zou ik echt de sporen aflaten eigenlijk (edit, gelezen waarom sporen, toch trek ik dat in twijfel)
en mischien moet je hem iets meer vertrouwen, niet zo kort houden, gewoon eens kijken wat er gebeurd als je hem wat meer teugel ruimte geeft.
heb je wel les met hem?
dat zou denk ik heel goed zijn, want foutjes die je jezelf hebt aangeleerd zijn moeilijk te veranderen vaak.

ik wil met dit alles niet zeggen dat je er niks van bakt, zeker niet, ik zou zelf echt niet op dat paard durven haha

Ik heb geen les met hem, wel met mijn bijrijdpaard Ambition aangezien dat ook geen makkelijk paard is Nagelbijten / Gniffelen Daar wordt erg op mijn houding getimmerd Ja
Sayang rijd ik maar af en toe, eigenaresse heeft wel veel les met hem. Hij is als je m zag dat ie net kwam en hoe die t nu doet al echt 100% vooruit gegaan! Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:33

Canaletto schreef:
Doe niet zo banketstaaf sayang is echt een super moelijk paard...

foto's staan op een openbaar forum dan kan je reacties verwachten, ik vind het er ook niet fijn uitzien en wel erg toevallig dat er alleen foto's zijn van de mindere momenten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:36

@ TS, ik geloof je wel hoor!
het is in theorie altijd wel te vertellen waar de verbeterings punten liggen, maar als je erop zit dan is het zo maf om het anders te doen dan je gewend bent.
ik denk zelf, dat het wel interessant kan zijn voor je als je instructeur een keer les aan je geeft op dit paard, ipv je bijrijd paard.
ook gewoon, voor jezelf dus he, dat je een keer op een ander paard zit met les.

een tuiger is vaak moeilijker onder het zadel, idd dat opkrullen, ze hebben een heel andere bouw en beweging dan een rijpaard.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:40

Marigold schreef:
@ TS, ik geloof je wel hoor!
het is in theorie altijd wel te vertellen waar de verbeterings punten liggen, maar als je erop zit dan is het zo maf om het anders te doen dan je gewend bent.
ik denk zelf, dat het wel interessant kan zijn voor je als je instructeur een keer les aan je geeft op dit paard, ipv je bijrijd paard.
ook gewoon, voor jezelf dus he, dat je een keer op een ander paard zit met les.

een tuiger is vaak moeilijker onder het zadel, idd dat opkrullen, ze hebben een heel andere bouw en beweging dan een rijpaard.

Dat klopt helemaal Lachen
Ik rijd nog een ander tuiger vast, Noach. Hij is ook echt een draak met rijden en heb ook echt leren zitten op hem aangezien je hem nogal vaak met 2 benen in de lucht ziet Nagelbijten / Gniffelen
Ach, paardrijden is niet makkelijk ik heb het geluk dat ik er zoveel verschillende heb om te rijden, ik leer er heel veel van Ja

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:42

Ik heb het hele topic nu doorgelezen. Je kunt nooit van achter je computer beoordelen hoe een paard is. Daarvoor moet je er eerst op zitten. Het is al vaak genoeg genoemd dat de houding van de topic starter niet helemaal goed is.. dus het lijkt me niet nodig om in herhaling te vallen. Niemand zit van het begin af aan perfect.

Ik vind de foto's er netjes uit zien. Als je nagaat dat de topicstarter dit paard niet vaak rijd. Ik doe het haar niet zo maar na. Ik heb zelf ook een hele hete KWPN merrie en daar rij je ook niet zomaar mee weg als je niet vaak rijd. En een westfaler ruin die er dan wel heel braaf uitziet maar enorm moeilijk is om te rijden. Dus een foto zegt niets over hoe het paard is. Dus voor iedereen die het beter weet.. oordeel pas voordat je het zelf hebt gevoeld.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:43

tessie1985 schreef:
jemig wat een reacties

En omdat dat paard niet gemakkelijk is mag je er bagger opzitten?
Of is dat paard moeilijk omdat de houding van de ruiter te wensen overlaat?
Alles valt en staat met de houding.. hoe kan een paard in balans lopen als de ruiter niet in balans zit? Hoe kun je ontspannen verwachten als de ruiter gespannen is?
Het 1 heeft met het ander te maken...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:46

Alane schreef:
tessie1985 schreef:
jemig wat een reacties

Alles valt en staat met de houding.. hoe kan een paard in balans lopen als de ruiter niet in balans zit? Hoe kun je ontspannen verwachten als de ruiter gespannen is?

Nee, je mag niet bagger zitten omdat een paard moeilijk is... Maar al zit ik op het makkelijkste paard van de wereld dan zit ik nog niet goed Zij zijn groot en ik is klein!
IK zit bagger in mijn schouders en nek, het paard heeft geen last van mijn hand of beenhouding, aangezien die prima in orde zijn Lips are sealed

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:46

Tsaartje schreef:
Ik heb het hele topic nu doorgelezen. Je kunt nooit van achter je computer beoordelen hoe een paard is. Daarvoor moet je er eerst op zitten. Het is al vaak genoeg genoemd dat de houding van de topic starter niet helemaal goed is.. dus het lijkt me niet nodig om in herhaling te vallen. Niemand zit van het begin af aan perfect.

Ik vind de foto's er netjes uit zien. Als je nagaat dat de topicstarter dit paard niet vaak rijd. Ik doe het haar niet zo maar na. Ik heb zelf ook een hele hete KWPN merrie en daar rij je ook niet zomaar mee weg als je niet vaak rijd. En een westfaler ruin die er dan wel heel braaf uitziet maar enorm moeilijk is om te rijden. Dus een foto zegt niets over hoe het paard is. Dus voor iedereen die het beter weet.. oordeel pas voordat je het zelf hebt gevoeld.

Maar dan mag je toch wel commentaar geven? Van alleen maar ja en amen heeft nog nooit iemand wat geleerd! Lachen

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:49

Alane schreef:
tessie1985 schreef:
jemig wat een reacties

Niemands houding is van het begin af aan perfect. Als dat wel zo is dan ben jij de grote uitzondering op de regel. En een paard kan zich wel degelijk ontspannen als je niet helemaal perfect zit. Dus wat je nu zegt is gewoon dikke onzin. Houding verander je niet 1 2 3. Als je naar de ena laatste foto kijkt is het paard wel degelijk ontspannen... Maar ja.. jullie doen aldoor zo negatief.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:52

Welshcobfan schreef:
Tsaartje schreef:

Maar dan mag je toch wel commentaar geven? Van alleen maar ja en amen heeft nog nooit iemand wat geleerd! Lachen

Dat mag Lachen maar 100x hetzelfde is vervelend Nagelbijten / Gniffelen
Maar je hebt je commentaar gegeven en met een aantal tips en adviezen die gegeven zijn kan ik wel wat Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:57

Daarom zei ik daar ook niets meer over! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:01

Tsaartje schreef:
Alane schreef:

Niemands houding is van het begin af aan perfect. Als dat wel zo is dan ben jij de grote uitzondering op de regel. En een paard kan zich wel degelijk ontspannen als je niet helemaal perfect zit. Dus wat je nu zegt is gewoon dikke onzin. Houding verander je niet 1 2 3. Als je naar de ena laatste foto kijkt is het paard wel degelijk ontspannen... Maar ja.. jullie doen aldoor zo negatief.

Beter lezen... je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd/geschreven heb...
Nee houding verander je niet 123 daar moet je moeite voor doen, heel veel moeite. Een goede houding is net zo aangeleerd als een slechte, het verschil zit hem in het wel of niet hebben van goede les...
Iemand schreef ooit eens: "Ein Pferd ist zum reiten geschaffen, wenn wir richting draufsitzen"
Een paard is er om op te rijden, maar dan moeten we er wel goed opzitten...

Een slecht zittende ruiter is hetzelfde als een slecht passend zadel....

Daarbij schrijft TS dat het moment opnames zijn... wat is dan de regel en wat de uitzondering?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:02

gezellig topic hier, pfff

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:07

cranberry schreef:
Nee, je mag niet bagger zitten omdat een paard moeilijk is... Maar al zit ik op het makkelijkste paard van de wereld dan zit ik nog niet goed Zij zijn groot en ik is klein!
IK zit bagger in mijn schouders en nek, het paard heeft geen last van mijn hand of beenhouding, aangezien die prima in orde zijn Lips are sealed

Dan weet je in ieder geval wat je punt is om aan te werken Knipoog Je handen zijn op een aantal foto's wel degelijk te streng, dus daar zou ik ook flink op letten als ik jou was Lachen

Dit is nou eenmaal een openbaar forum, dus dan kun je constructieve kritiek verwachten Lachen

Leuk paard!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:20

Alane schreef:

Niemands houding is van het begin af aan perfect. Als dat wel zo is dan ben jij de grote uitzondering op de regel. En een paard kan zich wel degelijk ontspannen als je niet helemaal perfect zit. Dus wat je nu zegt is gewoon dikke onzin. Houding verander je niet 1 2 3. Als je naar de ena laatste foto kijkt is het paard wel degelijk ontspannen... Maar ja.. jullie doen aldoor zo negatief.[/quote]

Beter lezen... je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd/geschreven heb...
Nee houding verander je niet 123 daar moet je moeite voor doen, heel veel moeite. Een goede houding is net zo aangeleerd als een slechte, het verschil zit hem in het wel of niet hebben van goede les...
Iemand schreef ooit eens: "Ein Pferd ist zum reiten geschaffen, wenn wir richting draufsitzen"
Een paard is er om op te rijden, maar dan moeten we er wel goed opzitten...

Een slecht zittende ruiter is hetzelfde als een slecht passend zadel....

Daarbij schrijft TS dat het moment opnames zijn... wat is dan de regel en wat de uitzondering?[/quote]

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Een slecht zittend zadel is 10 keer slechter dan als je houding toevallig niet even goed is. Daar krijgt een paard niet de drukkingen van op zijn rug. Ten eerste zit de topic starter niet vaak op het paard en elk paard rijd anders dus je zit altijd anders op zo'n paard dan je op je vertrouwde paard zit. Ten 2de heeft dit niets met lesgeven te maken. Want er zijn ook mensen die met heel goed les (neem bijvoorbeeld iemand die bij coby van baalen lest nog hartstikke achteruitzitten ( en die rijden hoger dan Z2, wil je daarvan dan ook beweren dat het paard niet ontspannen loopt?) bij het doorzitten in draf). Dat is ook niet de juiste houding dus je theorie gaat daar niet op. Het gaat er meer om hoe je met het paard omgaat. Of je het van het paard vraagt en niet dwingt. En ik vind dat er bij deze foto's geen sprake is van dwang. En ten derde je hebt die woorden niet geschreven, dat klopt maar het is er wel uit de toon waarop je schrijft uit op te maken.

En als allerlaatste.. een paard is er niet zodat we er op kunnen rijden. Dat is echt niet waarvoor het op deze aarde rondloopt. Het paard is er langer dan dat wij bedenken dat we er op kunnen zitten. Dus dit is echt onzin wat je nu zegt. Een paard is en blijft een paard die toevallig de goedheid heeft dat we er op mogen rijden. En dat we er goed op moeten zitten.. Tuurlijk heeft dat een voordeel maar dat is niet alles. Je kunt nog zo goed zitten, maar als je een paard dwingt dan ben je veel slechter bezig dan dat je toevallig niet helemaal de perfecte houding hebt.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:54

Hé Patries, lekker ding heb je weer onder je kont!
Bofkont Knipoog

Ik vind de discussie hier een beetje overkomen als "als je niet perfect zit, rijdt dan ook niet"
Hoe kan je dan aan je houding werken? Zoals al eerder gezegd is niemand zijn houding van het begin perfect.
Het is al meerdere keren door de TS gezegd dat ze er aan werkt.
Lijkt me duidelijk.