'Gewonnen Shet' Switch @ Dubbele longe work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Re: 'Gewonnen Shet' Switch @ Dubbele longe work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:35

Erg leuke foto's. En het ziet er allemaal ook netjes uit Lachen
Zo te zien heeft je verzorger er ook veel plezier mee!

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:20

ja inderdaad jammer dat mijn naam 'gejat' is Merrieveulen bedankt!!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:55

Ik vind hem er ook erg leuk uitzien!
Alleen vind ik wel dat hij veel over zijn schouder wegvalt, vooral op de filmpjes kan je dat zien.
En ook door een s van hand veranderen is veel te abrupt, ik zou hem veel meer de ruimte geven om hem die bocht te laten maken. Nu "lijkt" het of hij om word getrokken. Ik zou hem proberen wat meer te begeleiden daarin.
Iig succes ermee! Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 14:02

wanted schreef:
ja inderdaad jammer dat mijn naam 'gejat' is Merrieveulen bedankt!!

Sigaar pfoe, halló heej..... zo reageren hoeft nou ook weer niet. iemand brengt mij op een idee en mij leek het wel leuk, voor hetzelfde geld was ik zelf zo slim geweest om het te bedenken... Scheve mond
hoevaak komen er niet dezelfde paardennamen voor? alleen al hier op bokt...

vind dat je nog al overdreven reageert, sorry dat ik het zeg....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 14:09

Peachy schreef:
Ik vind hem er ook erg leuk uitzien!
Alleen vind ik wel dat hij veel over zijn schouder wegvalt, vooral op de filmpjes kan je dat zien.
En ook door een s van hand veranderen is veel te abrupt, ik zou hem veel meer de ruimte geven om hem die bocht te laten maken. Nu "lijkt" het of hij om word getrokken. Ik zou hem proberen wat meer te begeleiden daarin.
Iig succes ermee! Lachen

Dankje peachy voor het eh, 'longetechnische' commentaar Knipoog dat hij veel over zijn schouder wegvalt, klopt, goed gezien, dat heb ik ook ergens in beginpost gezet, was me al wel opgevallen Knipoog

wat betreft van hand veranderen; op het moment dat je dit in draf doet, is het gewoon een vrij korte wending, en dat gaat gewoon wel iets sneller. kan me voorstellen dat het lijkt alsof hij omgetrokken word, maar dat is zéker niet zo, zou dat wel zo zijn, dan zal hij gelijk in verzet gaan en goed laten merken.
Bovendien kan ik me voorstellen dat het voor Suzanne ook nog wel beetje lastig is om op zoveel dingen tegelijkertijd te letten.

zoals gezegd; ik hoef maar druk op binnenleidsel af te halen en commando te roepen, soms nieteens vragen, en hij gaat vanzelf al de wending in, hij snapt het dus heel goed en eigenlijk komt hierbij dus bijna géen leidselhulpen kijken Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 14:11

_bloempje_ schreef:
Erg leuke foto's. En het ziet er allemaal ook netjes uit Lachen
Zo te zien heeft je verzorger er ook veel plezier mee!

Dankje bloem Bloos natuurlijk zijn er, zoals zojuist genoemd en in de beginpost, nog wel een aantal verbeterpuntjes, maargoed hier gaan we dus nog wel even aan werken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:16

wanted schreef:
ja inderdaad jammer dat mijn naam 'gejat' is Merrieveulen Bedankt!!!

Verward dit slaat Idd nergens op! wat maakt het nou uit? je hebt er toch geen last van hoop ik?
Nou ik vind het ook erg overdreven.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:58

hoihoi! das lang geleden! Wat n dotje! Ik vind het geweldig zo! ben bijna in staat om dat ook met belle te gaan doen! (ze is alleen niet zo getallenteerd!) Veel plezier met je pony! ben benieuwd naar je fotos van t mennen!

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:47

*
Laatst bijgewerkt door wanted op 18-06-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:03

Zaya: deze kwestie tussen mij en wanted is opgelost via pb... Knipoog
Wanted en Zaya: gelieve hier niet dit soort dingen over en weer te reageren, is wel héel erg offtopic Knipoog
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 18-06-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:07

bellenadie schreef:
hoihoi! das lang geleden! Wat n dotje! Ik vind het geweldig zo! ben bijna in staat om dat ook met belle te gaan doen! (ze is alleen niet zo getallenteerd!) Veel plezier met je pony! ben benieuwd naar je fotos van t mennen!

heeey, daar was Merel weer Haha! bedankt voor je reactie Lachen eigenlijk hoeft de pony niet eens 'getalenteerd' te zijn voor het werk aan de dubbele longe, maar meer de eh 'longeur' zelf Knipoog als je het niet vaker hebt gedaan, kan het erg lastig zijn, en is het meestal zinvol als een wat meer ervaren iemand je het wat beter uitlegd Knipoog

Als alles volgens plan verloopt, staat hij in iedergeval deze zomer nog voor de kar, en misschien ook al wel in 2span met de ervaren merrie Vork en foto's gaan dan nátuurlijk komen, zo'n beetje mijn hele harddisk van de laptop zit volgepropt met foto's van die murmels Clown

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:13

sorry sorry! Knipoog fijn dat het is opgelost. wil nog wel even zeggen dat ik het er goed uit vind zien hoor!!! succes met deze mooie toverbal Clown
jullie komen er wel! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:46

Dankje Zaya Lachen er zijn natuurlijk zeker nog dingetjes die bij moeten worden geschaafd, maar voor nu vind ik het belangrijkste dat hij goed op mijn stem en leidselhulpen reageert en goed leert wennen aan de oogkleppen. staat hij dan ook voor de kar, dan kunnen we eens wat meer tijd gaan besteden aan de 'dressuurmatige probleempjes' Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:49

Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 13:58

zaya, jij bent toch det? van stal van reneé, of heb ik dat verkeerd? Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:08

JoyCiej007 schreef:
zaya, jij bent toch det? van stal van reneé, of heb ik dat verkeerd? Knipoog

yep! Haha! bernadet eigenlijk! maar iedereen noemt me altijd gewoon det Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:07

haha, kun je nagaan, wist niet eens dat het volluit 'bernadet' was Tong uitsteken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:54

Toffe foto's Joyce! Hij ziet er echt leuk uit! Haha!

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:19

Wat een schatje Lachen! Nog niet mooi in de vacht, maar komt vast wel goed.
Hij loopt erg braaf en wilt volgens mij ook best wel werken. Zorg ervoor dat je wel goed contact telkens houd met de buitenteugel. Dat hij over de schouder wegloopt is niet zo zeer een ondeugd, maar eerder een tekort aan kracht. Hij is zeker ook nog jong?
Over de schouder weglopen kan je verbeteren door goed contact te houden met buitenteugel (met binnenteugel heb je juist een averechts effect) en hem goed voorwaarts te houden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:06

Eileen: dankjewel Lachen hij is al een stuk zwarter dan eerst Knipoog

Zalvador: bedankt voor de tips! daar kan ik zeker wat mee. Gister ook weer even aan het werk gezet, en je merkt inderdaad ook wel dat het over de schouder vallen niet echt als ondeugend is bedoeld, maar meer omdat hij het gewoon niet echt snapt hoe het dan wél moet. ik moet dan inderdaad vooral rustig blijven en met buitenteugel meer gaan werken, heb met binnenteugel geprobeerd maar zoals je zegt, krijg je nóg meer averechts effect Knipoog
En tsja, die vacht.... 30 april kwam hij eigenlijk nog zo goed als wit hier aan, en dat is er nu allemaal wel zo'n beetje af. alleen dus onder zijn halsje en iets onder zijn buik + zijkant v/d buik zit nog wat, met veel poetsen gaat het er wel af, bovendien krijgt hij + ysbrand (hengstjaarling die moeilijk uit zijn vacht komt) lijnzaadolie gevoerd, dus dat zal wel goed komen Knipoog

Hij wil zéker voor je werken, al was hij gister het eerste kwartiertje echt een beetje aan het klieren. over de schouder vallen, maar dan met de bedoeling om 'uit de volte te breken' e.d. dus eerst heel veel stapwerk gedaan en goed aan de ontspanning gewerkt, toen ging het ineens een stuk beter.

Hij is relatief jong; 5 jaar, heeft hiervoor dienst gedaan als 'gezelschapspony' en af en toe eens met kids op zijn rug gehobbeld (tenminste, dit is wat ik er van heb gehoord) maar het échte werk is inderdaad vrij nieuw voor hem, dus we gaan het ook zeker langzaam opbouwen. Lachen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:52

JoyCiej007 schreef:
haha, kun je nagaan, wist niet eens dat het volluit 'bernadet' was Tong uitsteken

haha moet je na gaan! Knipoog echt iedereen noemt me zo! behalve de stalhouder Clown die noemt me gewoon bij mijn hele naam.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:07

Ziet er gaaf uit hoor Joyce! Hij wordt wel steeds zwarter zeg! Maar het ziet er echt netjes uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:06

Dankje mir Knipoog in mijn profiel staat een foto van toen hij hier net was, als je dat vergelijkt met dit, toen was hij gewoon voor 80% nog wit Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:08

ik vind switch echt heel leuk,ooit wil ik toch nog eens een moorkop shetje hebben.. Ja

en hij is echt lief he..leuke prijs heb je gewonnen Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:12

hahaha, dankje kimmie. ik moet zeggen; ik zou zelf nóóit voor een moorkop gekozen hebben, ik had echt werkelijk niets met die 'rare' kleuren, maar als je er eenmaal eentje (perongeluk) hebt, dan ga je er steeds meer aan wennen en ik vind het eigenlijk wel ontzettend leuk Lachen hij is inderdaad ontzettend lief, wel lekker koppig zoals het een rasechte shet betaamd, maar superlief ook met kinderen, en dat vind ik wel heel erg fijn. Knipoog