Beau@ join-up + Thor @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beau@ join-up + Thor @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 16:52

och jongens, ik denk maar één ding meer : het is weer bokt en al die mensen met arrogantieproblemen die moeten zeuren Bloos! het hele gedoe ging zoals omschreven in mijn boek, het eindigde zoals in mijn boek. Ik heb het getoond gekregen van mensen, uitgelegd gekregen,...
en ik denk dat ik meer vertrouwen heb ik de deskundigheid van mijn bronnen dan in die van iemand op een forum.

en deze foto's zijn dan ook zooo paardonvriendelijk Bloos!

graag nu iedereen die denkt het weer beter te weten over de join-up : via pb

en nu weer ontopic en met onderbouwde commentaar graag Knipoog

Soet : hij vindt het nog moeilijk, ja, dat is ook gewoon zo,... het moeilijk aanspringen op rechts vind hij moeilijk omdat hij volledig is vastgereden in het verleden op rechts. Daarom probeer ik hem toch ook gewoon zo los mogelijk te maken. Dat ligt niet aan mij, hij doet het altijd. En ja, daar wordt hij zenuwachtig van, het is een paard die heel hard alles wil goed doen : daarom probeer ik hem ook zo rustig mogelijk te houden en hem te kalmeren. heb je mij ergens zien zeggen dat ik alles goed doe dan?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:55

Maar paardrijden is een combinatie van 2 denk ik dan, de fout ligt (IMO) OOK aan de ruiter, sterker nog meestal aan de ruiter. Problemen oplossen begint ook bij jezelf natuurlijk.

De foto's zien er helemaal niet onvriendelijk uit, de tekst ook niet, maar ik (we?) krijg(en) er een beetje een naar gevoel van. Het rijden gaat goed, Beau volgt mooi, maar wat vooraf gebeurt is; zien wij niet natuurlijk. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 16-06-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:56

als je niet tegen commetaar kan zet het dan niet op bokt

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:57

Soet schreef:
Maar paardrijden is een combinatie van 2 denk ik dan, de fout ligt (IMO) OOK aan de ruiter, sterker nog meestal aan de ruiter. Problemen oplossen begint ook bij jezelf natuurlijk.

De foto's zien er helemaal niet onvriendelijk uit, de tekst ook niet, maar ik (we?) krijg(en) er een beetje een naar gevoel van. Het rijden gaat goed, Beau volgt mooi, maar wat vooraf gebeurt is; zien wij niet natuurlijk. Lachen

helemaal mee eens als mij paard bijv. in de stelling is het ook ij fout want hij kan ook zijn eigen kont krabben om maar ff een voorbeeld te geven Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 16:58

Soet, in het geval van het verkeerd aanspringen en alle gevolgen bij dit paard ligt het echt niet aan de mensen die momenteel met hem rijden.
het niet uitkomen voor de sprong is natuurlijk ook de ruiter, dit is een paard wat nog maar net springt en die dus ook nogal moeilijk "te regelen" is in zijn galopssprong. Maar daar heb je gelijk Ja

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 16:59

Soet schreef:

maar moet dan daarom direct de conclusie getrokken worden dat we niet weten waar we mee bezig zijn? er zijn gewoon geen fotos van tijdens de joinup

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:59

Ik denk toch niet echt dat je hele goed weet waar je mee bezig bent.
Jij doet net alsof een join-up maar even zo gedaan kan worden terwijl het toch echt wel heel wat doet met het paard.
Doe je het verkeerd dan kan je je paard geestelijk echt breken.
Van wat ik ervan weet is dat een join-up zeker geen halfuur moet duren.

Ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat je zoiets gewoon simpelweg uit een boek kunt halen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:00

Eindelijk hoor ik dan ook bij de mensen met arrogantieproblemen..
Maar misschien heb jij dan nog het grootste arrogantieprobleem door als een kip zonder kop alle kritiek, die goedbedoeld is, af te wimpelen als commentaar en diegenen die het beste met je voor hebben, en je willen helpen door je op je 'fouten' te wijzen, als arrogant te bestempelen.

Haal hetgeen uit de kritiek wat je kunt gebruiken. Doe er mee wat je wilt.. En veel plezier met je paardje nog. Ik hoop dat hij gauw van zijn dominantieprobleem af is.. Dan hoef je die join ups ook niet meer te doen en kan je verder met de leukere grondwerk spelletjes..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:02

mistery schreef:
Ik denk toch niet echt dat je hele goed weet waar je mee bezig bent.
Jij doet net alsof een join-up maar even zo gedaan kan worden terwijl het toch echt wel heel wat doet met het paard.
Doe je het verkeerd dan kan je je paard geestelijk echt breken.
Van wat ik ervan weet is dat een join-up zeker geen halfuur moet duren.

Ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat je zoiets gewoon simpelweg uit een boek kunt halen.

leer mijn posts lezen : ik heb het niet ENKEL uit een boek Bloos!

en het was ook helemaal geen halfuurtje zegt tine hier net ( fotografe), sorry voor dat misverstand dan. kwartiertje ofzo.

en de rest via pb had ik gevraagd, dit gaat helemaal offtopic en het is weer het volledige meelopereffect, graag ontopic reacties en anders via pb

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:02

Sita_ schreef:
Ik lees dat hij pas na een half uur je ging volgen?
Een join up mag je nooit langer dan een minuut of 6 (iig een bepaalde tijd) volhouden heb ik gelezen..

Ik zeg dus niet dat je niet weet waar je mee bezig bent, maar een half uur is echt té lang voor een join up..

Dus als het paard zich na 6 minuten niet overgeeft aan je dan moet je maar stoppen en dus geef je het paard het signaal dat JIJ de onderdaan bent ....?

Celine_M

Hey Sofie,
Beau ziet er erg goed uit!
En Thor gaat met sprongen vooruit (naja, deze keer letterlijk dan Haha!), helemaal sinds ik hem de laatste keer zag! Bloos!
Ik vind het knap dat je dit allemaal alleen bereikt, echt waar Ja
Groetjes,
Céline

Ogrop

Paljassofie schreef:
maar moet dan daarom direct de conclusie getrokken worden dat we niet weten waar we mee bezig zijn? er zijn gewoon geen fotos van tijdens de joinup

Maar je hoort hier ook niemand exact zeggen: 'je weet niet waar je mee bezig bent.' Ik denk niet de die personen het zo bedoelen eerder suggesties om alles volgende keer vlotter te laten lopen (lees: paard uit de weide halen niet d.m.v. join-up etc.)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:04

Juist Soet, dat word inderdaad bedoeld.. Ja

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:05

Sita_ schreef:
Steek je neus in de boeken zegt ze dan.. Mijn boek ligt hier open voor mijn neus omdat ik het toch zeker moest weten..

Een goede join up duurt maar een paar minuten. Als je langer dan 6 minuten in de round pen bezig bent geweest moet je stoppen en kun je beter hulp van een deskundige inroepen.

Al denk ik dat je dat zowiezo beter kan doen.
Want omdat je paard zich eens niet laat vangen zomaar een join up doen vind ik geen goede reden..

Het niet laten vangen kan een teken zijn van dominantie. Ik neem aan dat TS het paard goed kent en dus is een join-up een verdomd goede reden de dominantieverhouding recht te zetten. Ik doe regelmatig met mijn uiterst dominante merrie een join-up van 20 a 30 minuten omdat zij zeer dominant is en dit gewoon nodig heeft. Ik ken mijn paard door en door en zo'n join -up werkt erg goed.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:06

LilianR schreef:
Inderdaad Stef.
Het niet vangen probleem is een probleem dat bestaat uit (verkeerde) lichaamstaal en respect dat is op te lossen door oa. grondwerk.
Níet door een join up. Knipoog

Sommige paarden zijn echte alfa's en accepteren maar heel moelijk gezag, van verkeerde lichaamstaal is dus niet altijd sprake.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:06

Vanaf iemand op z'n fouten wordt gewezen is het weer 'bokt dit bokt dat' Nors opkijken

Maar ik had nog een vraagje, wat doet/deed hij dan verkeerd? Of enkel zich niet laten vangen?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:07

Ten eerste wil ik zeggen dat de TS wel wat meer mag reageren op het commentaar en het niet af te wimpelen. Aan de andere zijde, dit is echt weer typisch bokt. Iedereen zit altijd maar te klagen en probeert altijd wel iets negatiefs te vinden.

Wat ik hier persoonlijk op de foto's zie is een normaal vrolijk paard die geen last schijnt te hebben van een duivels baasje. TS geeft al aan dat ze een boek heeft geraadpleegd, dus ze heeft in ieder geval haar best gedaan om de Join-Up goed uit te kunnen voeren. Of dit goed is gebeurd weten we niet, dus daar kan je niet zomaar commentaar op geven, maar zoals ik al zei: dit is typisch bokt en gaan dus meestal (meestal he, niet iedereen) van het slechtste uit.

Nou zal ik iedereen weer over me heen krijgen waarschijnlijk

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:08

Paljassofie schreef:
Ik zat al een hele tijd met dit idee in mijn hoofd en nu werd het echt wel eens tijd.

Ik heb niet per definitie iets tegen een join up, het ligt er ook maar net aan wat je daaronder verstaat, maar dit komt een beetje over alsof je eens in de zoveel tijd maar een join up inplant. Ik zeg niet dat het zo is, maar uit je verhaal blijkt niet dat je er een gegronde reden voor hebt Lachen Dan had je natuurlijk commentaar kunnen verwachten op bokt Knipoog En wie weet is het ook wel handig om daar wat mee te doen, maar dat kan ik iig achter de computer niet beoordelen.

Verder zien de foto's er gewoon vriendelijk uit en heb je een leuk paard Ja
Laatst bijgewerkt door Maroush op 16-06-07 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:08

Beau is een dominant paard die wellicht te laat gesneden is...
Hij is niet de makkelijkste en geloof me, ook niet de braafste...
Om te zeggen dat Sofie niet weet waar ze mee bezig is, vind ik verkeerd.
Sofie heeft vroeger in haar uppie ook voor een hele dominante pony gestaan, waar het haar bloed zweet en tranen kostte om zijn vertrouwen te winnen.

Als er één iemand is die eerlijk om gaat met haar paard dan is het zij wel...

Sofie; leuke foto's van Thor, zijn techniek is al veel verbeterd!
Beau gaat erook op vooruit Lachen
Jullie raken er samen wel uit!
Tot de volgende en in het topic Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:08

lodo schreef:
Sita_ schreef:
Ik lees dat hij pas na een half uur je ging volgen?
Een join up mag je nooit langer dan een minuut of 6 (iig een bepaalde tijd) volhouden heb ik gelezen..

Ik zeg dus niet dat je niet weet waar je mee bezig bent, maar een half uur is echt té lang voor een join up..

Dus als het paard zich na 6 minuten niet overgeeft aan je dan moet je maar stoppen en dus geef je het paard het signaal dat JIJ de onderdaan bent ....?

ja dat dacht ik ook al Verward

Soet schreef:
Paljassofie schreef:
Ik denk niet de die personen het zo bedoelen eerder suggesties om alles volgende keer vlotter te laten lopen (lees: paard uit de weide halen niet d.m.v. join-up etc.)

we hebben hem dan ook niet uit de weide gehaald dmv een joinup ( leer lezen)
Charlotjuuh schreef:
Vanaf iemand op z'n fouten wordt gewezen is het weer 'bokt dit bokt dat' Nors opkijken

Maar ik had nog een vraagje, wat doet/deed hij dan verkeerd? Of enkel zich niet laten vangen?

hij steigert onder het zadel oa, maar dat heeft misschien daar niet direct iets mee te maken. Hoewel hij natuurlijk meer vertrouwen in mij zal hebben als hij mij meer als leider zal gaan zien. Als hij zich dan niet laat vangen slaat hij ook naar die persoon (dus al behoorlijk dominant Clown )

Jeniepenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:09

Volgens mij kun je beter helemaal geen foto's van een join-up plaatsen op bokt.
Ik heb nog nooit gezien dat iemand er positief commentaar op kreeg. Blijkbaar kan helemaal niemand het Clown

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:10

Jeniepenie schreef:
Ik heb nog nooit gezien dat iemand er positief commentaar op kreeg. Blijkbaar kan helemaal niemand het Clown

ja iedereen die zo zot is om er foto's van te plaatsen moet er wel slecht in zijn Clown begin ik ook te denken Vork

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:12

Tsja, mijn mening is dat je pas de join up toepast bij een probleempaard (dan heb ik het niet over slaan en steigeren, maar erger) Steigeren onder het zadel kun je oplossen met goede instructie en gericht slaan kun je oplossen met eens goed te tonen wie de baas is (dan heb ik het niet over join up) IMO.

Veel succes verder.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:13

Jeniepenie schreef:

Hmm ik wel Knipoog. Of de join up hier correct wordt toegepast of niet, dat krijgen we op de foto's niet te zien dus kunnen we daar niet over oordelen. Het is gewoon de reden WAAROM ze de join up gebruikt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:13

Jeniepenie schreef:

Die topic's heb wel al tegen gekomen anders Ja