Pijn in benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Re: Pijn in benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 17:11

Cassidy schreef:
Als het dieptepunt van het zadel niet goed zit, zet het zadel je verkeerd neer. Als een zadel alleen past omdat de kussens platter zijn dan normaal, past het zadel dus niet. Ik zou het zadel laten bijvullen, kijken of dat verschil uitmaakt. Maar een zadel wat jou verkeerd neerzet te compenseren door verkrampt te gaan zitten teneinde toch je benen in de positie te krijgen die je instructrice van je verlangd: is dat nog fijn en ontspannen rijden?

Nee absoluut niet, ik ga er ook wat van zeggen,
Als ze daar niet op reageert ga ik niet meer.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 17:54

xannetju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:47

ga eens langs bij de fysio en vraag daar raadt misschien weten zij oefeningen waardoor het beter gaat. ik ga zelf ook iedere week naar de fysio voor mijn rug en dat gaat al veel beter !
succes ermee en veel sterkte Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:27

x_lieze schreef:
http://i21.photobucket.com/albums/b262/Lieze/Odiso3.jpg

zo ligt mijn zadel, past dit zadel dan niet?

Nee, zadel ligt niet goed. Kijk eens even in de link die ik je gegeven heb? Daar staat op een gegeven moment het gevolg van "riding uphill". En hoewel ik je nog niet in dat zadel heb zien zitten, durf ik zomaar te beweren dat jij dit probleem hebt.
Ik vrees zomaar dat opvullen het probleem niet gaat verhelpen. Ik zou er een goede zadelmaker naar laten kijken (en niet dat figuur langs laten komen van "zit niet helemaal goed maar het kan wel"...je lichaam geeft duidelijk aan dat het NIET kan!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-06-07 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:35

het ziet er inderdaad naar uit dat je zadel niet past. Omdat in dat zadel het dieptepunt veel te ver achterop de paardenrug ligt, worden je benen ook meer naar voren gedwongen, ik denk dat het niet meer dan logisch is dat het je erg veel moeite kost om je benen meer naar achteren te houden.
Ik denk dat je nu een zadel hebt dat én je paard, én jou gewoonweg níet past, en ik denk dat dit in ieder geval een oorzaak zou kunnen zijn van je probleem.