haflinger hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Re: haflinger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:52

't Is geen mis dier, en de nodige commentaar is al gegeven, ga zeker zo door, maar ik denk dat je toch ook iets te ver naar achteren leunt.. (Durf ik ook doen hoor.. Bloos ) Maar 't valt mij erg op omdat het op de meeste foto's is..

Nog veel succes!
x, Ticcie.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:53

Je hebt wel strenge handen zeg.. Rolleyes

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:56

Ticcie schreef:
't Is geen mis dier, en de nodige commentaar is al gegeven, ga zeker zo door, maar ik denk dat je toch ook iets te ver naar achteren leunt.. (Durf ik ook doen hoor.. Bloos ) Maar 't valt mij erg op omdat het op de meeste foto's is..

Nog veel succes!
x, Ticcie.

idd, ik wil altijd te recht gaan zitten zodat ik dan soms teveel naar achteren leun, dit gaat samen met drijven en opvangen, dus je paard samen houden en dan ga ik zo gaan zitten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:59

Ik wordt niet zo vrolijk van deze foto's. Lips are sealed
Waarom liepen ze met 2,5 jaar al samen in het span ? Verward

Nog zoiets; als je weet dat het hoofdstel veel te groot is (neusriem hangt op zijn knieën) waarom rijd je er dan mee ? Niet echt fijn voor hem.

Over je rijden;
Het ziet eruit of je zijn mond in tweeen trekt.
Misschien een idee mee te zijn in je hand, recht op te gaan zitten en hem op zijn achterbenen te laten lopen. (ipv op z'n voorhand)

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:59

Six schreef:

Dit zijn geen strenge handen maar handen die het paard van de been naar de hand rijden, nageven en opvangen. Wanneer de wending wordt gemaakt kan je goed zien dat er opening gegeven wordt en niet gevraagd wordt. Wij rijden onze paarden op de buitenteugel. Ik heb zelfs mijn handen heel ontspannen zitten want die zijn nog belange niet gesloten.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:01

Vue schreef:
Ik wordt niet zo vrolijk van deze foto's. Lips are sealed
Waarom liepen ze met 2,5 jaar al samen in het span ? Verward

Nog zoiets; als je weet dat het hoofdstel veel te groot is (neusriem hangt op zijn knieën) waarom rijd je er dan mee ? Niet echt fijn voor hem.

Over je rijden;
Het ziet eruit of je zijn mond in tweeen trekt.
Misschien een idee mee te zijn in je hand, recht op te gaan zitten en hem op zijn achterbenen te laten lopen. (ipv op z'n voorhand)

Op zijn voorhand?? yeah, right. Tong uitsteken
http://users.skynet.be/elsie/nodeshfarm ... ur%203.jpg

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:03

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:07

elsie1 schreef:
Six schreef:

Dit zijn geen strenge handen maar handen die het paard van de been naar de hand rijden, nageven en opvangen. Wanneer de wending wordt gemaakt kan je goed zien dat er opening gegeven wordt en niet gevraagd wordt. Wij rijden onze paarden op de buitenteugel. Ik heb zelfs mijn handen heel ontspannen zitten want die zijn nog belange niet gesloten.

Sorry, maar ik vind jouw rijstijl gewoon niet fijn kijken. Knipoog
Kijk nou eens zelf goed naar je foto's.. En dan eens naar het paard zelf..
Vind je hem er vrolijk uit zien? Krijg je er een fijn gevoel bij?
Ik helaas niet..
Laatst bijgewerkt door Six op 13-06-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:07

Vue schreef:
http://users.skynet.be/elsie/nodeshfarm ... ur%204.jpg

Geen reactie op de rest van mijn post ?

een 3 jarige kan niet altijd constant goed lopen, en ik had er ook bij gezegd dat er rekening mag gehouden worden met de hoeveel keer hij is bereden.

Die foto is ook niet volledig op de voorhand want zijn achterbeen is nog altijd goed onder gezet. Knipoog

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:09

op de tweede foto lijkt 't idd net of hij op zn voorhand loopt.
maar 't kan een momentopname zijn.

verder ziet het er idd wel een beetje uit alsof er veel spanning op de teugels staat en alsof hij erg zwaar is.
misschien met nog meer ontspanning, kunnen zelfs wij op een foto zien dat het paard goed nageeft. Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:11

Lieve Agios Lovers

Handen te hoog.. :S beter dan te laag hoor! en zo hoog zijn ze niet, misschien klein beetje breed maar kan toch geen kwaad..
Ze weet wel wat ze doet Knipoog
En ja , Agios is altijd al een vrolijk paardje geweest.

Groetjes! x en geef Agios een dikke zoen van mij Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:12

Ik zou het fijn vinden als je op de rest van mijn post ook zou reageren.
Het lijkt ook of hij op het bit hangt, en dat betekent dat hij dus niet op zn achterkant loopt. anders zou hij geen steun aan je hand nodig hebben, ofwel ?
Paard moet op zijn eigen benen lopen en zijn eigen hoofd dragen en niet op jouw hand leunen.

Dat hij 'pas' 3 jaar is is ook geen excuus, als je hem met 2,5 al in het tweespan had staan zul je er vast ook al wel even opzitten. Genoeg om hem op zijn eigen benen te laten lopen lijkt me (moet na een paar keer wel kunnen mijn inziens)

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:13

Dit zijn geen strenge handen maar handen die het paard van de been naar de hand rijden, nageven en opvangen. Wanneer de wending wordt gemaakt kan je goed zien dat er opening gegeven wordt en niet gevraagd wordt. Wij rijden onze paarden op de buitenteugel. Ik heb zelfs mijn handen heel ontspannen zitten want die zijn nog belange niet gesloten.[/quote]

Sorry, maar ik vind jouw rijstijl gewoon niet fijn kijken. Knipoog
Kijk nou eens zelf goed naar je foto's.. En dan eens naar het paard zelf..
Vind je hem er vrolijk uit zien? Krijg je er een fijn gevoel bij?
Ik helaas niet..[/quote]

Ben het helemaal met je eens, vind het niet egt zo leuk uitzien.
Ik zou een driejarige egt nog niet zo nageeflijk rijden...

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:18

ik vind het er idd ook een beetje gespannen uit zien..
en dan maakt het nog niet erg uit hoe kort hij nog maar onder het zadel is.
rij zelf ook 3 3jarige hengsten en die zien er een stuk ontspannener uit..

& ik snap ook niet waarom je een pony zadelmak maakt met een enkelgebroken D trens.. dat is gelijk al een behoorlijk scherp bit.
ben benieuwd hoe hij er over een half jaar bij loopt ..
verder wel leuke hengst Lachen

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:21

Vue schreef:
Ik zou het fijn vinden als je op de rest van mijn post ook zou reageren.
Het lijkt ook of hij op het bit hangt, en dat betekent dat hij dus niet op zn achterkant loopt. anders zou hij geen steun aan je hand nodig hebben, ofwel ?
Paard moet op zijn eigen benen lopen en zijn eigen hoofd dragen en niet op jouw hand leunen.

Dat hij 'pas' 3 jaar is is ook geen excuus, als je hem met 2,5 al in het tweespan had staan zul je er vast ook al wel even opzitten. Genoeg om hem op zijn eigen benen te laten lopen lijkt me (moet na een paar keer wel kunnen mijn inziens)

de reden dat we hem zijn gaan rijden is omdat hij idd in de koets ging gaan hangen op bit. Dit hebben we eruit gekregen door te gaan rijden en hem van achteren naar voren te gaan rijden. Toch zo goed mogelijk. Mss niet goed genoeg voor jouw maar voor ons was het goed genoeg ondanks zijn leeftijd.
Nu dat we met hem rijden snapt hij veel beter om dus niet te gaan hangen en hij probeerd het dan ook niet als mijn benen er maar goed genoeg bij zijn en ik nageef wanneer hij dat doet. Na een paar keer perfekt kunnen lopen is haast onmogelijk, mss lukt jouw dat maar mij niet ondanks de proffesionele hulp. Tfeit dat zijn been zo ondertreed, kan het niet anders zijn dan goed gebruik van zijn achterhand en het nageven van mijn binnenhand want anders zou hij zelfs zijn achterbeen in de galop zo niet onderzetten lijkt mij als ik aan zijn binnenteugel zou trekken. Of heb ik het nu helemaal verkeerd geleerd van Angelic (die 200 paarden rijdt van de cavalerie) Ach gut .

Toch blijf ik erbij dat hij al goed loopt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:24

Ligt eraan hoe hij normaal loopt.
Maar is op zijn eigen benen lopen perfect ?
Mijn inziens niet, dat is gewoon de basis die ieder paard moet hebben.

En over het hoofdstel + de leeftijd dat hij in het span stond ??

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:25

Misschien is het een idee om met een dubbel gebroken of normaar trensje te gaan rijden en zonder die sporen..
En je handen bij elkaar en net boven zijn schoft dan zal het een heel ander beeld gaan geven.
Want je zegt ja ik heb die sporen OF zweep nodig voor de merries in de andere piste.. Gooi dan die sporen eraf en ga normaal met je kuiten rijden en een keertje een tikje als die niet oplet. Het ziet er namelijk echt niet fijn uit..

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:27

miej_monty schreef:
ik vind het er idd ook een beetje gespannen uit zien..
en dan maakt het nog niet erg uit hoe kort hij nog maar onder het zadel is.
rij zelf ook 3 3jarige hengsten en die zien er een stuk ontspannener uit..

& ik snap ook niet waarom je een pony zadelmak maakt met een enkelgebroken D trens.. dat is gelijk al een behoorlijk scherp bit.
ben benieuwd hoe hij er over een half jaar bij loopt ..
verder wel leuke hengst Lachen

hij dus altijd gelongeerd geweest met een dubbelgebroken bit en nu sinds een maand is dit bit te klein geworden. Vandaar dit bit die niet echt zwaar is te noemen.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:32

Vue schreef:
Ligt eraan hoe hij normaal loopt.
Maar is op zijn eigen benen lopen perfect ?
Mijn inziens niet, dat is gewoon de basis die ieder paard moet hebben.

En over het hoofdstel + de leeftijd dat hij in het span stond ??

over het hoofdstel is er al een antwoord gegeven. In het span daar gaat het hier niet over maar als u erop staat wil ik antwoorden.

Dit is de leeftijd die wij paarden laten lopen in de koets. Ja het is vroeg voor de meeste maar daar is al genoeg over gediscuteerd geweest hier op bokt. Hoe komt het dat sommige paarden al Z lopen op 5 jarig leeftijd? De koets kan niet zo'n kwaad doen als dagelijks onder het zadel. Is uw mening daar anders over dan kan je dit in een ander topic vertellen en uw hartje luchten. Knipoog

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:33

Dustinlover schreef:
Misschien is het een idee om met een dubbel gebroken of normaar trensje te gaan rijden en zonder die sporen..
En je handen bij elkaar en net boven zijn schoft dan zal het een heel ander beeld gaan geven.
Want je zegt ja ik heb die sporen OF zweep nodig voor de merries in de andere piste.. Gooi dan die sporen eraf en ga normaal met je kuiten rijden en een keertje een tikje als die niet oplet. Het ziet er namelijk echt niet fijn uit..

Die sporen en de zweep heb ik altijd wanneer er andere paarden in DEZELFDE piste lopen, gewoon uit veiligheid, zoals ik al heb vermeld. Dit is de reden dat ik ze gebruik.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:34

Je hoeft geen U te zeggen hoor, doe ik ook niet.
Maar toch bedankt voor je antwoord Lachen

Even op je laatste post; waarom lopen die in dezelfde piste als je aan het trainen bent ? Niet echt handig met een hengst.
Weg concentratie.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:40

Ik vind het ook niet echt een vriendelijk beeld geven, je handen staan wel erg breed en zien er ook echt streng uit.
Dat hij op de voorhand loopt vind ik zeker meevallen, hij mag er nog meer bij van achteren maar dat komt wel, veel oefenen!
Verder zou ik wel even dat andere hoofdstel zoeken ja want dit zit veelste laag en zal echt niet fijn zitten..
Leuke hengst hoor! Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:54

Hoi, jij bent toch Elsie van Ter Sloepe hé, ik sta bij Jozef (zeebruggelaan). Sorry beetje oftopic Bloos .
Nu weer ontopic. Ik vind het op de voorhand lopen best meevallen, op het bit heb ik niet echt commentaar, ik heb ook een tijdje met een zwaar bit gereden. Iets rechter zitten, handen iets dichter bij elkaar en iets naar beneden en dan ziet het er een stuk beter uit Knipoog . Leuke hengst hoor, wie is dit van de 2?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:00

vind dat die erg op de voorhand loopt en je handen zijn veels te streng, laat hem eerst op zijn eigen benen lopen en lekker voorwaarts, ga daarna pas aan het neerwaarts en over de rug lopen werken, dit geeft een veel aangenamer beeld om naar te kijken dan wat ik nu zie, hij is trouwens wel super gaaf voor de kar

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:03

ziet er goed uit hoor!

Wij trainen onze paarden (van alle leeftijden) ook zo dat ze op hun eigen benen lopen , én daarbij loslaten over de rug(waardoor je actief achterbeen krijgt) en een 3 jarige hoeft absoluut niet 100% op het achterbeen te lopen hoor! (is volgensmij ook onmogelijk..)

en sporen en zweep, valt geen discussie over te voeren, van een foto kan je niet afleiden hoe deze hulpmiddelen gebruikt worden!

veel succes!!