) Maar 't valt mij erg op omdat het op de meeste foto's is..Nog veel succes!
x, Ticcie.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Maar 't valt mij erg op omdat het op de meeste foto's is..
Ticcie schreef:'t Is geen mis dier, en de nodige commentaar is al gegeven, ga zeker zo door, maar ik denk dat je toch ook iets te ver naar achteren leunt.. (Durf ik ook doen hoor..) Maar 't valt mij erg op omdat het op de meeste foto's is..
Nog veel succes!
x, Ticcie.

Six schreef:Je hebt wel strenge handen zeg..
Vue schreef:Ik wordt niet zo vrolijk van deze foto's.
Waarom liepen ze met 2,5 jaar al samen in het span ?![]()
Nog zoiets; als je weet dat het hoofdstel veel te groot is (neusriem hangt op zijn knieën) waarom rijd je er dan mee ? Niet echt fijn voor hem.
Over je rijden;
Het ziet eruit of je zijn mond in tweeen trekt.
Misschien een idee mee te zijn in je hand, recht op te gaan zitten en hem op zijn achterbenen te laten lopen. (ipv op z'n voorhand)
elsie1 schreef:Six schreef:Je hebt wel strenge handen zeg..
Dit zijn geen strenge handen maar handen die het paard van de been naar de hand rijden, nageven en opvangen. Wanneer de wending wordt gemaakt kan je goed zien dat er opening gegeven wordt en niet gevraagd wordt. Wij rijden onze paarden op de buitenteugel. Ik heb zelfs mijn handen heel ontspannen zitten want die zijn nog belange niet gesloten.

Vue schreef:

Vue schreef:Ik zou het fijn vinden als je op de rest van mijn post ook zou reageren.
Het lijkt ook of hij op het bit hangt, en dat betekent dat hij dus niet op zn achterkant loopt. anders zou hij geen steun aan je hand nodig hebben, ofwel ?
Paard moet op zijn eigen benen lopen en zijn eigen hoofd dragen en niet op jouw hand leunen.
Dat hij 'pas' 3 jaar is is ook geen excuus, als je hem met 2,5 al in het tweespan had staan zul je er vast ook al wel even opzitten. Genoeg om hem op zijn eigen benen te laten lopen lijkt me (moet na een paar keer wel kunnen mijn inziens)
.miej_monty schreef:ik vind het er idd ook een beetje gespannen uit zien..
en dan maakt het nog niet erg uit hoe kort hij nog maar onder het zadel is.
rij zelf ook 3 3jarige hengsten en die zien er een stuk ontspannener uit..
& ik snap ook niet waarom je een pony zadelmak maakt met een enkelgebroken D trens.. dat is gelijk al een behoorlijk scherp bit.
ben benieuwd hoe hij er over een half jaar bij loopt ..
verder wel leuke hengst
Vue schreef:Ligt eraan hoe hij normaal loopt.
Maar is op zijn eigen benen lopen perfect ?
Mijn inziens niet, dat is gewoon de basis die ieder paard moet hebben.
En over het hoofdstel + de leeftijd dat hij in het span stond ??
Dustinlover schreef:Misschien is het een idee om met een dubbel gebroken of normaar trensje te gaan rijden en zonder die sporen..
En je handen bij elkaar en net boven zijn schoft dan zal het een heel ander beeld gaan geven.
Want je zegt ja ik heb die sporen OF zweep nodig voor de merries in de andere piste.. Gooi dan die sporen eraf en ga normaal met je kuiten rijden en een keertje een tikje als die niet oplet. Het ziet er namelijk echt niet fijn uit..

.
. Leuke hengst hoor, wie is dit van de 2?