Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:38

IK zou zeggen breng hem kom 3 dagen in de week deze kant op , er is iemand hier op stal die les geeft en jou heel goed kan leren om je paard op een hele mooie manier te rijden, pb me me maar als je interessen hebt.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:01

Ik denk dat je een heel goed plan hebt uitbedacht hoor! Een paard van 5 kan gemakkelijk M1 starten, en nu heb je nog 2 jaar om daar te komen ook! Die 2 maanden training lijkt me een heel fijn opstapje om zelf verder te kunnen trainen aangezien je voorheen meer aandacht aan springen besteedde. Helaas zou ik niet weten welke stal daar geschikt voor is, maar er zullen vast genoeg stallen zijn die je willen helpen. Heel veel succes ermee, en ik denk dat zeker gaat lukken!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:50

Citaat:
Ik zit met een "probleem" ik doe de paardensport opleiding, met erg veel plezier. Voor elk vak sta ik er dan ook erg goed voor. Máár.. rijtechnisch heb ik een onvoldoende, dit komt omdat je over 2 jaar M1 dressuur (+winst) en M springen (+winst) moet zijn, ben je dit over 2 jaar niet betekend dat geen diploma..

Dit jaar heb ik nog al stil gestaan. Dat kwam door meerdere dingen. Wat betreft het springen maak ik me geen zorgen.. Dat komt wel goed. Maar de dressuur.. Pff..Zucht..

Nogmaals ik bedoelde het zeker niet verkeerd hoor.

Maar als ik dit stukje leest. Staat er dus dat je over 2 jaar M moet zijn maar al een jaar hebt stil gestaan. Vandaar dat ik dan dacht dat je nog maar 1 jaar hebt. Het is inderdaad ook niet vooraf vast te stellen hoeveel winstpunten je gaat rijden. Maar 1 per proef lijkt me een redelijk gemiddelde...

maar... Tuurlijk als je hard genoeg oefent en traint dan moet t lukken, het lijkt me ook niet onhaalbaar voor een 5 jarige. het enige wat ik opperde is dat het mij niet eerlijk lijkt om met wat voor paard dan ook bijna 45 weekenden in het jaar weg te gaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:53

Evelijn schreef:
Ik denk ook niet dat het onhaalbaar is, maar heb je geen kennissen die een wat ouder paardje hebben staan die al op nivo is geweest en waar je mee wedstrijden kan starten. Denk dat dat het snelst gaat. Om een leerpaard van iemand voor een paar maanden te lenen.

wilde ik net zeggen Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:57

Met een goed leerpaard is de kans groter dat je meer winstpunten in 1 proef rijdt, en dat je daardoor sneller hogerop kunt komen. Daardoor hoef je minder vaak te starten, en hou je tijd over voor als de punten toch tegenvallen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:01

Nessah schreef:
@DresslOver : Bedankt voor je reactie.. Maar mijn vraag was dus of iemand een adresje weet waar je goed kan lessen of iemand waarvan je echt goede lessen kan krijgen en meedere keren per week. ( 2-3 keer). Lachen

Jammer dat iedereen van gister nu opeens niks meer zegt.. Maar goed..

ik denk dat het wel moet lukken helaas weet ik geen adres..is er op internet niks te vinden? Waar ik nieuwsgierig naar was welke opleidin doe je en welk niveau rijd je nu?

el_conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:35

Je woont bij mij in de buurt
Ik herken de manege Santhorst
Bij wie les je nu
Mag ook via PB antwoorden

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:01

_angela_ schreef:
Met een goed leerpaard is de kans groter dat je meer winstpunten in 1 proef rijdt, en dat je daardoor sneller hogerop kunt komen. Daardoor hoef je minder vaak te starten, en hou je tijd over voor als de punten toch tegenvallen.

Mag jij vinden.. Maar ik heb geen discussie geopend of ik een ouder paard moet kopen of een leerpaard. Mijn paard is mijn meisje, die blijft bij mij en samen komen we er heus wel! Maar met de goede begeleiding, ik wil gewoon even een opstapje.

Wie zegt er trouwens dat 45 weekenden per jaar wil stappen? Ik heb nu al 100 keer gezegd dat het niet ten koste van mijn paard moet zijn dus willen jullie alsjeblieft geen dingen verzinnen en mensen die geen nuttige tips hebben en geen goed adresje hebben.. willen jullie alsjeblieft dan gewoon niks zeggen? Anders had ik wel een discussie geopend.

Mijn paard en ik zijn een team, en wij gaan dit samen bereiken.. !

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:03

getup schreef:
Evelijn schreef:
Ik denk ook niet dat het onhaalbaar is, maar heb je geen kennissen die een wat ouder paardje hebben staan die al op nivo is geweest en waar je mee wedstrijden kan starten. Denk dat dat het snelst gaat. Om een leerpaard van iemand voor een paar maanden te lenen.

wilde ik net zeggen Knipoog

En dan? dan heb ik een, laat zeggen, Z paard onder me kont.. En die rij ik door de B en L naar de M.. En dan? Maakt mij dat dan een goede ruiter? Om alles te leren op een paard waar alle knoppen al op zitten? Nee bedankt, als ik met mijn paard in de M rij.. dan heb ik dat helemaal zelf ( samen met mijn paard) bereikt! Dan kan ik, vind ik, pas zeggen dat ik een paard naar de M kan rijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 06:13

Bij ons is het probleem net andersom, Ukkie is al m1 dressuur, maar nu moet ze over 2 jaar ook M springen zijn.
B en zelfs L moet geen probleem zijn, maar het blijft een dressuurpaard!
En een dressuurkind die nooit hoger dan B heeft gesprongen, dus gaat zij op zoek naar een springinstructeur van wie ze eventueel een paard kan uitbrengen.

Met deze zou het niet fair zijn om M spring niveau te verwachten. L is al fantastisch voor zo'n paard, toch?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 06:27

Mijn paard kan goed springen en dit doet zij het liefst.. Maar de oefeningen van de M zijn niet zo zwaar als een M parcour ( vind ik) Ik vind het voor mij paard wel fair om het elk geval te proberen Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 06:41

Sorry, ik weet niemand voor je, maar ik wil even zeggen dat het best wel haalbaar is! In ruim 2 jaar kun je op een rustige manier met een vijfjarige bést M-niveau halen Ja. Zet hem op!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:03

Nee misschien kan je dan niet zeggen dat je goed kan rijden. Maar ik denk dat het dan wel makkelijker wordt met je eigen paardje. Je kan gewoon heel veel leren van zo'n Z-paard. En dat zijn echt geen automaten.
Als je alleen je eigen paard van B naar M rijdt. Vind ik nog steeds niet dat dat een garantie is voor een goede ruiter. Als dat al ligt aan het behalen van een bepaalde categorie, is de grens voor mij toch meervoudig Z.
Ik zou het juist heel slim vinden om leerpaard te gaan rijden. Je rijdt je misschien daardoor ook meer in de kijker, zodat je meer mensen je kennen. (Altijd handig als je een baan in de paardenbussiness zoekt) Je laat zien dat je niet alleen je eigen paardje kan rijden.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:23

Kun je geen paard lenen om mee te starten?
Ik zou voor de opleiding geen paard overhaasten in zijn eigen opleiding, om eerlijk te zijn. Als het aan je eigen rijtechniek ligt zou ik dat op andere paarden proberen bij te spijkeren, niet op je eigen paard extra rondjes rijden, slijt ie alleen maar meer van

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:42

Ik heb nog steeds nergens gelezen wat je huidige niveau is. Een vijfjarig paard naar niveau rijden zal vast wel lukken. Maar met die tijdsdrang erop denk ik wel dat het moeilijk wordt om objectief te blijven kijken. Als er minder tijdsdruk op ligt is het toch makkelijker om even weer een korte rustige periode in te plannen bv.

En als je dus dressuur en springen M-niveau allebei in die twee jaar wil halen is de belasting toch niet evenredig met alleen dressuurmatig naar niveau rijden..

Edit: Als je dan niet naar adviezen op zoek was had je je topic misschien beter kunnen bij EA diensten omdat je op zoek bent naar een dienst, daar had het dan beter gepast dan op het discussiegedeelte van het forum onder RT-praktijkproblemen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:55

Ik vind het goed van je dat je het tenminste wil proberen met je eigen paardje dan kun je tenminste zeggen dat JIJ dit samen met je paardje hebt bereikt..

en mensen waarom een ander paard rijden of kopen doen jullie dit dan ook allemaal als niet lukt.
en op deze opleidingen word van alle paarden verwacht dat ze kunnen springen en dresuren en daar rijden genoeg mensen met een dresuur gefokt paard dat super springt.

een paard geeft zelf wel aan wat hij wel of niet kan

en spring gefokt of dressuur gefokt wil niet altijd iets zeggen.
mijn verzorgpaardje is helemaal springgefokt maar kan echt SUPER dressuren.

Meid zet hem op ! het lukt je wel als je deze instelling houdt dat je het wel Samen wil bereiken

TIP : doe je paardje nooit zomaar weg als het even niet lukt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:59

Hallooo, een paard van 5 is volwassen, er is tot 4 weinig mee gedaan dus lekker uitgegroeid... waarom zou het niet kunnen ??
Gewoon doen !!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:04

Punt is: een paard geeft pas aan dat het teveel is, als het veel en veel te laat is.
Sportambities mogen nooit ten koste gaan van het welzijn van het dier.
Dat is wat Elcamino en liev_meisje vergeten.
Als je alle tijd hebt, moet je gewoon doorgaanmet wat je hebt. Onder tijdsdruk is dat anders. Een paard functioneert niet onder tijdsdruk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:07

maar is twee jaar nou een tijdsdruk ???
nee dat dus echt helemaal niet!

en het paard geeft nooit iets telaat aan
let niet alleen op uitstraling maar ook hoe ze doet .

mijn verzorgpaardje is wel al wat ouder maar die geeft heel duidelijk aan wat ze wel en niet meer kan.
en ik voel dit dan ook heel duidelijk met rijden.

en als ze dadelijk les gaat krijgen zien die mensen ook echt wel in wat een jong paard kan of niet en die zien dit echt wel eerder dan wij.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:15

Wat is je budget?

Overigens ben ik ook met een 5,5 jarige gestart in augustus vorig jaar.
Ik heb gemiddels 1 wedstrijd in de maand gereden, en we zijn nu ook L2+6.
Die van mij is ook met 4 jaar ingereden, en het M1 halen in 2 jaar gaat je echt lukken!
Ik ken wel meerdere mensen om les te geven, maar ik zie dat jij in Leiderdorp woont, dus dat is wel een stukje verder.
Thirza (GP amazone) geeft ook goed les (heb eens een clinic van dr gezien), het geld dat je bij haar betaald is wel hoger, maar de lessen zijn héél leerzaam.
Succes nog!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:59

Sommige mensen hier kunnen we goed overdrijven zeg! 'de opleiding van het paard overhaasten' Jeetje ze hoeft niet binnen een half jaar een Grand Prix proef te rijden! Binnen 2 jaar een wsp in de M1! Dat gaat echt wel lukken zonder te overvragen, en het is dan ook niet nodig om ieder weekend te starten hoor :S Wie komt nou weer met zoiets stoms aan :s

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:15

Hey!! je kan het doen hoor, ik heb de Z gehaald in 1 1/2 jaar met veeel pauses!! je kan het, je rijd super en je hebt een super paard, toch vind ik dat je gelijk heb over wat je zei over lessen enzo.... ik ben zo snel gegaan door mijn leraar, je zou en moet een goeie vinden en van wat ik heb gezien, staan er niet veel op santhorst, niet rot bedoeld want ik vind santhorst gewoon een goeie stal. Kan margriet jou niet helpen, zij is heel erg goed volgens mij geeft ze geen les meer maar toch kan je proberen. Anders als ik er ben (vanaf 26juni) kunnen wij wel samen ergens heen gaan, voor dressuur en springen, want ik train ook heel vaak en dat vind ik heel erg belangrijpk. Ik snap natuurlijk wel dat je het met je eigen paard wil bereiken want dat kan gewoon makkelijk maaaaarrr voor jou school als het zo MOET kan je altijd nog een ervaren paard erbij rijden op wedstrijden, alleen maar voor jou school en voor het diploma toch? Dan heb je het zoeizo gehaald. Nou ik spreek je snel weer meis! xxx Ginny (oh ja kijk ff op mijn website en laat een bericht achter Haha! Haha!)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:52

Nessah schreef:
_angela_ schreef:

Mag jij vinden.. Maar ik heb geen discussie geopend of ik een ouder paard moet kopen of een leerpaard. Mijn paard is mijn meisje, die blijft bij mij en samen komen we er heus wel! Maar met de goede begeleiding, ik wil gewoon even een opstapje.

Wie zegt er trouwens dat 45 weekenden per jaar wil stappen? Ik heb nu al 100 keer gezegd dat het niet ten koste van mijn paard moet zijn dus willen jullie alsjeblieft geen dingen verzinnen en mensen die geen nuttige tips hebben en geen goed adresje hebben.. willen jullie alsjeblieft dan gewoon niks zeggen? Anders had ik wel een discussie geopend.

Mijn paard en ik zijn een team, en wij gaan dit samen bereiken.. !

Hallo doe is rustig...

Ik zeg ook niet dat je dat wil, het enige wat ik zeg is dat ik denk dat je heel veel concoursen moet rijden voor en de ringervaring en voor je puntjes. Maar... die 45 keer ging over 1 jaar. In 2 jaar is dit dus alweer de helft. Dan moet dat toch lukken lijkt me zo. Ik weet een hele goede, maar daarvoor moet je 1,5 uur rijden als t niet meer is... Dus dat lijkt me niet de ideale oplossing.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:22

Jee, wat een gekat zeg. Wat is nou eigenlijk je probleem...? Behalve dat je iedereen gelijk als je vijand ziet wanneer ze iets niet begrepen hebben en een reactie plaatsen die jij niet blieft... Ook ik las je beginpost alsof je nog maar 1 jaar had, en maakte er nou niet uit op dat je nadrukkelijk en alleen om een 'goed adresje' vroeg.

In ieder geval is 2 jaar toch wel een ruime marge om M1+1 te worden. Tenzij je heel erg twijfelt aan je eigen kunnen of dat van je paard, maar dan doe je de verkeerde opleiding ben ik bang. Als jij je beter voelt door een wat intensievere training in de zomer, waarom niet? Waar heb je nu het advies van Bokt voor nodig dan? Alleen dat adresje? Dan had je inderdaad, zoals gezegd, je advertentie bij commercieel moeten plaatsen.

Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met starten, en eerst maar eens bekijken hoe snel de winstpunten binnenkomen. Gaat dat toch niet als gehoopt, dan kun je de problemen aanpakken met gerichte training. 2 jaar is een behoorlijke tijd, en M1 nu ook weer geen topniveau.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:03

Je hebt wel een kort lontje TS!!! Het is niet zo raar dat er zo word gereageerd. Ik had ook zoiets van....5 jaar...twee maanden?? Het staat er niet zo heel duidelijk n.l.
Maar goed , alles is nu helder en ik denk dat je je eigenlijk niet al te veel zorgen moet maken of je over twee jaar M1 kan rijden met je paard. Normaal gesproken moet je dat makkelijk kunnen halen. Als het met je huidige instructie niet echt lekker gaat verander dan eens van instructeur (trice ).Soms is een net iets andere kijk op dingen heel verhelderend. En lekker 2 maandjes trainen kan makkelijk met een 5 jarige!