iiCk_angel schreef:heeft mijn verzorgpaard ook last van, dan heeft ze half uur gelopen.. heeft ze geen zin meer en blijft ze bokken totdat je eraf ligt. gewoon kleine tikjes geven telkens als hij bokt.
Maar de TS zegt al dat er nog niemand die bokken heeft kunnen uitzitten. Als dit paard zo gemeen bokt (vat dit niet verkeerd op, ik bedoel in de zin van 'lastig uitzitbaar
) dan kom je er denk ik niet eens meer aan toe om je paard een tik te geven. En als ze daar toch aan toe komt, dan heeft één flinke mep denk ik meer effect dan allemaal kleine tikjes. Ik denk dat een bokriempje je misschien inderdaad kan helpen om te blijven zitten, maar wat is dit lastig, zeg. Als het telkens zo onverwachts en zonder enige aanleiding is zodat je je er niet op kan voorbereiden dan lijkt dat me echt enorm lastig zitten. Vliegt hij er na zo'n bok ook vandoor of dat dan weer niet? Misschien kun je vragen of iemand je een keer wil filmen met een beetje goede camera. Misschien kun je dan toch iets herkennen; oortjes die opeens naar voren of juist naar achteren prikken, of dat je (onbewust) iets met je been doet dat hij blijkbaar niet prettig vindt of wat dan ook? Ik zou het echt niet meer weten. Sterkte ermee iig! 

Voordat ik hem ging rijden bokte hij ook al. Dus hij kende zowiezo het kunstje al.
Ik er daarna weer vrolijk op gaan zitten en verder rijden.