Wessel(fries) weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: Wessel(fries) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:56

aa wessel is echt een knap paard hij blijft mooi
xxx flamon

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:07

Wessel!

ziet er hoed uit jammer van de manen maar het groeit wel weer aan. Dat halster is wel lastig ja

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:20

Hij ziet er goed uit Fem!! Hoop dat je der dalijk lekker mee kan rijden hoor... en euhh zoals je al weet heb ik ook geen oplossing voor je Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:25

Wessel Go jij! Go jij! Fijn dat hij nu in ieder geval een mens op zijn rug toelaat Haha!
Ik hoop dat het los rijden ook voorspoedig zal gaan Lachen
En tja, dat hoofdstel, een lastig en complex probleempje. Ik hoop voor je dat er zich snel iemand meld met de gouden tip Knipoog

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:30

Dit is nou wat je zegd een hele mooie fries. Heb er al lang niet eentje gezien met zo'n mooi klein hoofdje. Echt prachtig. En wat een nek heeft ie zeg, super.
Ken maar een fries die ook zo mooi is maar die is wel wat ouder, zou eens vragen hoe oud deze is. Heb hem al in geen 3 jaar gezien. Maar ga eens snel bij haar langs en dan zou ik wel een foto van hem maken. Is ook echt Barok.

Wees maar heel erg trots op hem en zeker veel foto's plaatsen van deze mooie man.

ElleTjEe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:31

mooi paardje! jammer van z'n manen!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:54

irmalouise : Wessel is 3jr op het moment...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:56

Mooi paardje hoor!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:03

Mooie wessel Lachen
Hij loopt erg mooi, jammer van z'n manen.

Wat is er met z'n hoeven?
Het lijkt beetje gescheurd?

Kan ook aan m'n ogen liggen.
Succes met dit mooie paard.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:26

knappe wessel, wat heb ik die gemist hierzo Knipoog
hij word steeds mooier fem

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:46

hij is zo knap, ik heb geen idee wat je tegen het hoofdstel zou kunnen doen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:52

Toch maar wel weer Wesselfoto's? Jeej Go jij! Go jij!
Hij ziet er goed uit hoor, dat van die manen viel me nog niet eens op tot je het zei. Hij is zonder lange manen ook gewoon een knapperd.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:59

Wat kijkt hij maar vrolijk op alle foto's!
Volgens mij heeft hij het wel goed naar zijn zin.
Viel me nu pas op dat hij korte manen heeft. Was me eerder nog nooooooit opgevallen.
Ik vindt het echt een heel stoer paardje!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:15

hij heeft idd kleine oortje en een dikke kop Clown haha leuk beestje hoor Knipoog

Wat voor een hoofdstel gebruik je?

Dat dat halster de enige is die blijft zitten.. Nagelbijten / Gniffelen als je zo kijkt lijkt het eigenlijk eerder dat ie der zo afgleid Clown
Maar nog heel veel succes en plezier met hem Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 14:22

ja toch maar weer wesselfoto's... Ja

hij had tot een maandje terug gewoon lange manen,maar hij is begonnen met schuren,en een paar dagen later had ie echt een heel stuk eraf geschuurt,zo zonde,ik ga het uiteindelijk een keer allemaal kort maken,zodat het weer in 1 lengte terug kan groeien...

dat hoofdstel is heel lastig,omdat het er echt van de zijkanten afschiet,hij heeft bolle wangen Haha!

Niien_ hij heeft de voeten van zijn moeder geerft zag ik gister...echt van die zachte brokkelhoefjes,dus er zijn inderdaad wat stukken af,nou ja,over een paar weekjes komt de smid weer,en dan maar zien of hij evt op ijzers moet met zijn voorvoetjes..

miekske ze gebruiken een gewoon engels hoofdstel...

dit halster is een koeienhalster,een dikker halster glijd er nog sneller vanaf...eigenlijk moeten ze dus de zijkanten van het halster ook vastmaken aan die keelband,maar omdat het maar voor eventjes was heeft ie hem even zo gelongeerd...

lekker makkelijk zo'n hoofd Haha!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:25

wat een mooi paard Kwijl

het eige wat bij mij op komt Tong uitsteken wat misschien blijft zitten is een halsterhofdstel waar je een bitje in kan klikken maar aangezien halsters ook niet goed blijven ztiiten zou ik het niet weten Clown

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:29

Wat een leuk paard zeg!
Altijd zonde hé als een paard zijn manen er afschuurt:( mijn fries doet het ook, maar nu hij een exceem deken gebruikt doet die het al veel minder:D
Enne inderdaad erg lastig met dat hoofdstel.. Men frieske heeft het ook een beetje onder het mennen.. wat al eerder is genoemd is dat wij ook een vlechtje achter het hoofdstel maken en daar een veter door heen doen zoo blijft het bij ons zitten maar blijkbaar is dat niet in jouw geval.. Verder weet ik geen oplossing. Succes verder met je paard en het rijden!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:51

Misschien een oplossing voor het hoofdstel: Als je nu aan beide kanten van het hoofdstel de bakstukken verlengt, je kruist ze onder de kaak, en maakt ze dan vast aan de ringen van de neusriem (deze aan de tegenovergestelde kant van het hoofd)... zou dat niet werken?
Een beetje het principe van het cook-hoofdstel, alleen dan nog met bit, en er komt geen druk op die gekruiste bakstukken.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:16

Bitloos rijden op zo'n beer van een fries leek mij ook geen perfecte oplossing, maar het was het proberen waard! Hoop dat je een goede reactie krijgt!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:19

Femke, wat een heerlijk dier is het toch zeg.
begin spontaan te kwijlen als ik je paardjes zie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:54

Ashkerlon ik vat hem even niet helemaal.. Blond aan zijn bakstukken zit toch het bit,dan zit dat kruislings onder zijn kaak,dus ook gekruist aan het bit???

ik heb volgend mij ooit ergens een foto gezien van een hoofdstel met 2 keelriemen,waarvan de onderste laag zat...de bovenste keelriem hing dan gewoon losjes en de onderste zat strakker,maar waar dat was...geen idee...

Marijuhhhhh bitloos op wessel op dit moment is niet zo'n heel goed plan,hij wordt ingereden,en is erg bang,en wil dan nogal gaan rennen,zonder rem... Zij zijn groot en ik is klein! ,en dat is niet zo heel prettig op hem.. Haha!

en ja,die manen zijn echt heel erg zonde...hij heeft toch al niet zo heel veel manen,niet echt een mooie dikke bos ofzo...dus ja,het is er al snel afgeschuurt..maar ja,straks met deken op zal het beter gaan.. Lachen

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:57

Daar is die knappe Wessel weer!! Kwijl Ik vind hem zo onwijs stoer! En hij loop echt super, ben benieuwd als hij straks echt helemaal onder het zadel is over paar maanden. Echt super hoor!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:41

kimmie261 schreef:
Barvrouwke ik zal eens zeggen dat ze het stukje achter zijn oren weg moeten scheren,verder hebben ze al het kopstuk ingevlochten,het probleem is meer,dat het via zijn kaken/wangen eraf gaat,die zijn bollig bij hem,dus nu maken ze de bakstukken heel strak met een touwtje aan die keelriem vast...dan gaat het hoofdstel er niet vanaf,maar ja,echt mooi ziet dat er niet uit.. Haha!

Bij menhoofdstellen hebben ze ook wel een riempje onder de kaak tussen de keelriem en neusriem. Kan zo snel geen foto ervan vinden, maar misschien weten ze op de beleerstal wel wat ik bedoel.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:59

WESSEL! Bloos! Lovers

Zo'n lekkerding!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:16

kimmie261 schreef:
wordt ingereden,en is erg bang,en wil dan nogal gaan rennen,zonder rem... Zij zijn groot en ik is klein! ,en dat is niet zo heel prettig op hem.. Haha!

en ja,die manen zijn echt heel erg zonde...hij heeft toch al niet zo heel veel manen,niet echt een mooie dikke bos ofzo.

geen manen meer om je aan vast te houden als hij ervandoorgaat Nagelbijten / Gniffelen Clown