Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
frankiej schreef:nou in elke klasse lijkt me dat een gebroken lijn beter gereden kan worden met doorzitten. Als er dan lichtrijden gevraagd wordt, en je blijft doorzitten heb je een strafpunt verdiend.
LiSSy schreef:frankiej schreef:nou in elke klasse lijkt me dat een gebroken lijn beter gereden kan worden met doorzitten. Als er dan lichtrijden gevraagd wordt, en je blijft doorzitten heb je een strafpunt verdiend.
bij alle klasses moet je de gebroken lijn doorzitten... zelfs die van 5 meter in de B
:
Jeanineeee schreef:ik heb het nooit geleerd, als er in een proef doorzitten wordt gevraagd zit je door, lichtrijden, dan rij je licht. simpel
Niezzz schreef:Jeanineeee schreef:ik heb het nooit geleerd, als er in een proef doorzitten wordt gevraagd zit je door, lichtrijden, dan rij je licht. simpel
Ja,
Heb er nog nooit van gehoord vind het wel apart want je verandert geen moment van hand.
Sprintje schreef:Dat staat dus niet in de proef of reglementen! Lees de B proef 6 eens door:
Proefnr 6. Klasse B
Uitgave 2006
Rijtijd: 5.30 minuten
Rijbaan: 20x40 meter
Lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd
1 A-F-B-M-C Binnenkomen in arbeidsdraf op de linkerhand
2 H-K Gebroken lijn 5 meter
3 F-X-H Van hand veranderen en enkele passen middendraf
4 M-F Gebroken lijn 5 meter
5 E-B-E Grote volte en na enkele drafpassen paard de hals laten strekken
6 Tussen E en H Teugels op maat maken
7 C-X-C Grote volte, doorzitten
8 Op de volte tussen X en C Arbeidsgalop rechts aanspringen
alleen dan steeds op de helft van de gebroken lijn.. dus paar meter voor de x en paar meter voor de hoefslag, maar het idee is hetzelfde 

.... gelukkig, ik ben toch niet de enige die dat wel zo heeft geleerd.
Evenals je contragalop hebt. Immers, je verandert toch ook niet van galop op een gebroken lijn?
Lizzle schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom dat logisch zou zijn? Je blijft immers op dezelfde hand rijden. Bij bijvoorbeeld m-x-f zou x-f al het einde van de diagonaal zijn, als het zo beredeneerd word.