Rijden in deze hitte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yentlstyl

Re: Rijden in deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:03

Gewoon rijden, ook al is het afzien in deze hitte. Maar als je iets wil bereiken zal er toch echt gewerkt moeten worden ook in deze hitte. Het enige wat je kan doen is idd vroeg in de ochtend gaan, laat op de avond scheeld ook niet altijd in temperatuur...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:04

Neeee, zo midden op de dag is het veelste benauwd! (vind jij geen pretje, vindt het paard geen pretje)
Toen ik nog reed, reed ik met deze temperaturen pas rond een uur of 9/10 's avonds.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:05

het is afzien, zie het als caolrieen verbranden, goed voor de lijn.
ga nu lekker vroeg, breng zoon lief naar school, en ga meteen door.
rond 9 uur zat ik er op, was het ook al heet, maar nog niet zo heeeeelll heet.
afspuiten is een verademing, ze staan te genieten, was in staat om mijn eigen hoofd ook onder de slang te stoppen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:06

Ik rij wel gewoon in deze hitte, maar ik krijg mezelf nog niet eens zo ver dat ik actief ga lopen doen laat staan dat ik iemand anders (in dit geval het paard) zo ver krijg. Clown
Maarja, hij heeft zijn dagelijkse portie beweging nodig.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:14

Ik hoor het al donderen hier.. dus ik denk dat er dadelijk een bui aankomt! Niet te geloven.. het is echt donker hier.. Als ie maar snel klaar is want om 7 uur heb ik les Tong uitsteken

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:16

Lekkker joh in de hitte je paard afmatten Tong uitsteken haha nee ik rij rond een uur of half 7 ,, bij ons is het dan rond de 20 grade maar later kan ik nooit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:18

Ik rijd niet in zulke hitte
Vind ik echt niet te doen, als ik rijd dan vaak lekker door de bossen en dan rustig aan, en dan samen met mijn paard onder de slang Clown

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:49

Als de onweer op tijd over is nu, ga ik dalijk héérlijk rijden!
Maar met die hitte rijd ik niet hoor.. Niet prettig voor mn paard, en ook niet voor mij!
En als ik rijd, dan (zoals de meesten) 's ochtends of 's avonds..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:07

Absoluut niet ! Met 32 graden pal in de zon ? Nee, dat vind ik niet kunnen hoor.

Maar nu, wat later op de dag is het al veel meer afgekoeld én de zon schijnt niet meer.
Vooral nu de onweer voorbij is, is het lekker rijden Lachen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:13

Ik rijd niet als het zo warm is, pff moet er niet aan denken.
Ga dr wassen met dit weer, gewoon lekker met water helemaal afdoen, paar keer laten rollen, en weer afspuiten, dan droogstappen en dan zijn we allebei zo ver afgekoeld dat we wel een rondje zouden kunnen maken, maar op het heetst van de dag krijg je mij er echt niet op, vind het ook niet helemaal eerlijk tegenover het paard. Nee de mijne mag lekker doen wat ze wil en ik sta er met mn waterslang langs Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:57

MOah, wat niet kan...

Maar dan idd 's ochtends vroeg of 's avonds laat, anders is het echt niet te doen. =)
En dan wel lekker buiten!. =)

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:07

Vond het vandaag té benauwd om te rijden.
Heb dus van de trailer naar een meertje gestapt en ben toen met d'r gaan zwemmen. Voor het eerst trouwens en ze vond het prachtig Lachen

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:09

ik ga vaak sochtend voor 7 uur rijden, of idd heel laat, ligt er ook aan hoe laat moet werken enz

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:45

Rij het liefst voor 10e en na 9e ongeveer. Dan is het nog wel te doen. Lachen Voor mij en me paard. Komt het niet uit, krijgt ze vrij of doe ik een rondje over de weg.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:50

als het zo warm is rijd ik ook 's avonds heel laat of niet, mijn pony vind die absoluut niet lekker in de hitte en gezien zijn leeftijd (28) zal ik het hem ook niet aan doen. Helaas wordt het zondag weer zo warm en hebben we wedstrijd, met dezelfde oude pony in de L2, dus als het echt te warm word zit er niets anders op dan afmelden Lachen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:58

Ik rijd dan meestal na 20.00 als het echt heel warm is en daarna lekker afspuiten. Als ik zelf vrij ben op een warme dag spuit ik hem lekker s'middags nog effen af. Als het sávonds nog benauwd en warm is train ik niet zo zwaar of ga lekker op een buitenritje met hem.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:11

Gister heb ik mijn paarden laten staan, vandaag heb ik wel gereden, er staat wel een lekker windje(ik woon aan het ijselmeer)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:13

als het heel erg heet is dan sóchtend op sávonds... maar of ze nu op dewei/stal staan te zweten of heel even losgewerkt worden en daarna weer lekker helemaal afgespoten worden maakt toch ook niet uit?!

in de wei/stal zweten ze met dit weer ook Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:14

hier 33 gradne in de bak in de volle zon en onwijs benauwd.
heb lekker 20 minuutjes rustig aan gedaan vele gestapt , mevrouw was al zeiknat.
5 minuutjes beide kantne gedraafd en beide kanten 3 rondjes galop, en toen vod k het wel best.
onder de slang ermee en t land weer in.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:16

yentlstyl schreef:
Gewoon rijden, ook al is het afzien in deze hitte. Maar als je iets wil bereiken zal er toch echt gewerkt moeten worden ook in deze hitte. Het enige wat je kan doen is idd vroeg in de ochtend gaan, laat op de avond scheeld ook niet altijd in temperatuur...

Mee eens!
Ik werk ook gewoon door! Ik begin wel vaak om 6 uur, en heb dan voor 12ven ongeveer 7 paarden gereden.
Toen ik in luxemburg werkte werd er ook gewoon gereden met 35 graden om 3 uur smiddags, ook met de friezen, dat was wel redelijk link, heb regelmatig een zonnesteek gehad

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:16

Wij trainen wel gewoon door hoor.
Op concours 'moet' t ook kunnen overdag Knipoog

Plus dat wij rijden als werk dus dat kan echt niet allemaal op prettige/koele tijdstippen!

Maar als je er rekening mee houd wat betrefd de intensiteit van de training en ze goed naverzorg zie ik echt geen probleem

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:30

Ik rijd dan of om 7 uur 's ochtends of 's avonds. Zomenteen rond 8/9 uur stap ik er weer op. Overdag ga ik dan altijd lopend met 'm naar 't bos en lekker zwemmen.

Ga het rijden ook nog even goed verzorgen ('s ochtends spuit ik dan wel af, 's avonds niet) Dan is het makkelijk te doen hoor.

De reden is dat ik 's middags niet rijd, omdat ik het zelf ook niet heel fijn vind in die hitte Clown Jolly maakt er eigenlijk geen probleem van, loopt even fijn als 's avonds. Vaak ben ik gewoon diegene die zich aanstelt.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:54

bij ons word er gewoon door getraind, maar daarna ook goed uitstappen en afspuiten

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:53

Ik rijd nu wel ,
maar in de avond of ochtend , en ik doe natuurlijk ook lekker rustig aan Knipoog

heb donderdag wel intensief gereden maar haar daarna lekker afgespoelt , voor haar spieren

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:49

ik kan niet tegen de zon en warmte dus rijden met dit weer is taboe;)