Je zal er natuurlijk wel meer tijd ervoor nodig hebben.
Maar met stemhulpen als ze dat een beetje onder de knie heeft dan gaat het weer wat makkelijker, en vooral ook aan de hand dingen laten doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zijn.
. Nu is alles in orde, maar in het begin had ze echt problemen met het "afgeven" van haar leiderschap. Uitproberen, staken, dominant zijn,.. Gewoon echt hééél erg consequent blijven en niet opgeven, dan komt het wel in orde.
denice schreef:als ze niet een lastig karakter heeft zou ik het proberen, zorg wel dat je haar terug kan geven binnen een maand als het niet bevalt ofzo!
ze zijn zeker trager in oppakken, maar ook niet traag.
ligt aan jullie ervaring en die van het paard tot nu toe. als je er op mag zitten en het loopt al scheelt dat al veel.
ik kon er toen dertijd nieteens op zitten, dat was echt temmen dus
half jaar vind ik ook wel lang hoor!
ik had het in een maand voor elkaar!
Jolijntjeh schreef:Dat kan prima! Aan het beleren van een wat ouder paard zit een groot voordeel: ze zijn minder ondeugend en proberen minder uit. Tenminste, dat was mijn ervaring
ThaGirl schreef:Dit is absoluut niet waar. Het ligt helemaal aan het paard zelf. De 4jarige pony van een vriendin is 10x makkelijker in omgang en aanleren dan mijn 14jarige tuigpaard. Ik ben al geregeld met paard en al de bak uit gerend, omdat meneer naar de wei wilde. Ook ben ik al eens in volle galop de dijk over gegaan omdat meneer naar huis wilde. Gelukkig is die uitprobeer fase nu wel voorbij, maar dat eeen oud paard minder ondeugend is, dat is absoluut niet zo..

En dan ook nog wat hulp vanaf de grond en niet op je eigen houtje proberen..
(al zijn we nog steeds bezig en hebben we onze diepe dalen)