Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DeniseES schreef:Die paarden die zijn echt heel wat gewent, die zijn dus ook niet echt 'bang', maar hebben gwoon ff nodig dat ze erlangs gaan, en die mensen worden erin getraind ze GOED te gebruiken, niet om t paard naar voren te schoppen (sorry als dat zo overkwam). Maar ik denk toch dat je, als het niet nodig is, de meest vriendelijke sporen moet gebruiken als t is.
sunnygirl schreef:even voor de duidelijkheid: westernsporen zijn zeker niet scherper dan engelse sporen....het is juist tegenovergesteld!!

gipsyboy schreef:sunnygirl schreef:even voor de duidelijkheid: westernsporen zijn zeker niet scherper dan engelse sporen....het is juist tegenovergesteld!!
bij de dresuursport mag je de hele tijd lopen prikken met die sporen zonder dat de jury er wat van zegt en dat is dus zeer pijnlijk bij het paard.
bij de western zijn die sporen voor de SIER
als je ze gebruikt word je gediscualificeerd.
dus als je ze niet gebruikt voelen ze ze niet ( of zie ik dat nou verkeesd)
en als je dan zegt sommige gebruiken die wstern sporen wel.
en dresuur ruiter kan ok westernsporen om doen. en dan zijn de gevolgen erger.
Sonja schreef:Nee knopsporen veroorzaken de meest smerige kneuzingen die op het eerste gezicht niet gezien worden. Dát is vriendelijk zullen we zeggen
Wat versta jij in hemelsnaam onder pizzamessen dan? En zou je het niet als positief moeten zien dat als je je spoor te ruw gebruikt er bloed komt? Dat wil je als ruiter immers niet op je geweten hebben
gipsyboy schreef:sunnygirl schreef:even voor de duidelijkheid: westernsporen zijn zeker niet scherper dan engelse sporen....het is juist tegenovergesteld!!
bij de dresuursport mag je de hele tijd lopen prikken met die sporen zonder dat de jury er wat van zegt en dat is dus zeer pijnlijk bij het paard.
bij de western zijn die sporen voor de SIER
als je ze gebruikt word je gediscualificeerd.
dus als je ze niet gebruikt voelen ze ze niet ( of zie ik dat nou verkeesd)
en als je dan zegt sommige gebruiken die wstern sporen wel.
en dresuur ruiter kan ok westernsporen om doen. en dan zijn de gevolgen erger.
Sonja schreef:Cowboysporen niet? Nou ik gebruik ze toch echt dagelijks hoor
poes schreef:Yamcha: in België ken ik iemand die bij de bereden politie zit, en hoewel die beesten goed bomproof gemaakt worden, is het plaatje verre van zo ideaal... Het bomproof maken gebeurt ook niet overal even vriendelijk, net zo goed als die dieren niet altijd op hoog niveau doorgetraind worden.
(petje af trouwens hoor voor die paarden) Jennefer_88 schreef:een dikke no
en zeker bij mensen die niet weten hoe ze die dingen moet gebruiken,,,
Ashquar schreef:Dat sommige mensen met van die pizzamessen rijden snap ik ook echt niet.Dat zij echte supergemene sporen en daar kan je ook gewoon mee drijven tot je paard gaat bloeden. Met knopsporen of met van die wielsporen met botte puntjes gaat dat niet. Ik snap ook niet dat die pizzames sporen te koop zijn, want dat is gewoon mishandeling. Die dingen kán je volgensmij niet eens goed gebruiken.
Je gaat toch ook niet met mes rijden ipv met zweep..