Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lot_

Re: Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:22

Het ziet er netjes uit, maar ben het er niet mee eens dat je het niet aan de teugel lopen afrekend op het feit dat het een manege paard is. Ook een manege paard kan prima lopen wanneer hij goed gereden word. De ruiter rijdt het paard, je lift niet mee!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:54

Heb zelf vroeger(20 jaar geleden Bloos Bloos Bloos ) ook op een manege gereden en daar mee gedaan met de onderlinge wedstrijden. Om op zo een dag met de hele manege tegen elkaar te rijden is gewoon erg leuk. Natuurlijk zijn er ook verschillende niveaus op zo een dag, anders zou het niet helemaal eerlijk zijn.
Zo voor een onderlinge wedstrijd op een manege ziet het er echt leuk uit.
Jullie zijn een leuke combinatie.

Dus het commentaar ook aanpassen naar de omstandigheid.
TS zal zelf ook wel weten dat ze op een landelijke wedstrijd niet op dit niveau mee zou kunnen rijden en dat de jury's die op deze onderlinge wedstrijden jureren niet hetzelfde jureren als op een landelijke wedstrijd. Dan zouden ze ten eerste de combinatie al moeten diskwalificeren wegens een hulptteugel.

Maar al met al, is het natuurlijk super netjes dat je eerste bent en daarmee dus de beste van jou klasse die dag en daar mag je best trots op zijn!!! OK dan!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:40

Dankjewel Lachen Je snapt het helemaal Haha! Je verwoordt het alleen iets beter dan ik Bloos

Zoals ik nu rij(in de zin van niet aan de teugel) zou ik waarschijnlijk nog niet eens een wp rijden in de B, landelijk dan he Knipoog

Ook vind ik het flauw dat het op mij afgerekend wordt dat het paard niet aan de teugel loopt... In de manegelessen mag ik mazzel hebben als ik een keer om de week op Target word ingedeeld, en dan alleen nog maar omdat ze weten dat ik hem leuk vind. In de les heb je meer tijd om op bepaalde dingen te oefenen, zoals dus bijv. het nageeflijk rijden. Het is geen eigen paard wat nog helemaal soepeltjes is. Wat dan ook weer niet zegt dat ie het niet kan... Alleen niet in de korte 20min. inrijden en dan nog in een proefje....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:14

hele mooie cob. Mooie kleur, mooi sterretje. Ik vind het echt nog meevallen hoor. Zeker voor een eerste keer en met een manegepaard. Het is nu ook niet dat hij de sterren uit de hemel kijkt. Volgende keer gaat het vast nog beter. Veel succes in ieder geval.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:20

Dankjewel Lachen Jaa ik was zelf natuurlijk ook beetje zenuwachtig Knipoog En ik ga weer hard oefenen als ik op m ingedeeld wordt Lachen

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:35

hoi hoi,

gefeliciteerd met je eerste plek Lachen wat een leuk paardje he! hij loopt idd. niet nagevelijk en zelf bij een onderlingen wordt er bij L2 niveau vaak wel op gelet... dit is dus nog een punt om op te oefenen. Ik weet zelf hoe lastig het is om een paard dat compleet vast zit en met een korte tijd van los rijden een beetje normaal de ring door te krijgen dus goed gedaan !! Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:55

Hee fenk Haha! Ho eheb je het topic gevonden joh Tong uitsteken haha Lachen Maar hij liep opzich wel ontspannen, want normaal gaat altijd lekker wolkjes kijken Tong uitsteken Dus het ging de goeie kant op, maar net niet goed genoeg dat ie helemaal mooi liep Knipoog
En omdat de meeste(op uitzonderingen na Knipoog) paarden en pony's niet aan de teugel lopen, simpelweg omdat de ruiters het niet doorhebben in zo'n korte tijd, letten ze daar bij onderlinge niet op Knipoog

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:12

Hejj annelotte Lachen
Target is echt een lekkerding Haha!
Het nageveelijkheid komt nog wel Knipoog
En nog gefeliciteerd met je punten en wp
xx

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:20

_Lot_ schreef:
Het ziet er netjes uit, maar ben het er niet mee eens dat je het niet aan de teugel lopen afrekend op het feit dat het een manege paard is. Ook een manege paard kan prima lopen wanneer hij goed gereden word. De ruiter rijdt het paard, je lift niet mee!

tuurlijk, maar mensen rijden zo verschillend dat je vaak veel tijd nodig hebt om die pony naar je hand te zetten.

beetje makkelijk gezegt vind ik hoor, want las je ook zelf op manege paarden hebt gereden weet je vast wel waar je over praat!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:29

Gefeliciteerd met je prijs Haha!
Jullie zien er heel er netjes uit beide, mooie combi samen!
Hopen dat je regelmatig op hem mag rijden, zodat je wat meer kunt trainen Ja

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:29

Jep Lachen Hoop ik ook Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:39

Mensjes: ik ken Lotte (=Amethyst red.) en Target al veel langer dan vandaag en ik kan jullie wel vertellen dat het een behoorlijke prestatie is die ze leveren hoor.
Ik was er zelf bij tijdens de proef, aangezien ik haar protocol heb geschreven bij de jury en ik heb meer gezien dan alleen die moment opnamen.
Dus stap uit je 'mijn-paard-moet-altijd-nageeflijk-lopen-anders-is-het-niet-goed-wereldje' en lees vantevoren ook even goed de tekst voordat je over gaat op het 'plaatjes kijken'.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:56

malouuu schreef:
_Lot_ schreef:

tuurlijk, maar mensen rijden zo verschillend dat je vaak veel tijd nodig hebt om die pony naar je hand te zetten.

beetje makkelijk gezegt vind ik hoor, want als je ook zelf op manege paarden hebt gereden weet je vast wel waar je over praat!

Ik heb zelf jaren lang manege paarden gereden dus ik weet prima waar ik over praat hoor Vork. Daarom kan ik juist vertellen dat het meestal toch echt aan de ruiter ligt, aangezien bij de ene ruiter het paard de sterren van de hemel kan rijden en bij de andere gewoon een echte luilak is. Ik geef toch verder geen verkeerd commentaar?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:58

nee da's ook niet verkeerd Lotte, maar niet ieder manegepaard is hetzelfde. En zoals Annelotte al meerdere keren heeft proberen uit te leggen, is Target niet een paardje dat met 20 minuten in de krul loopt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:07

daarom Lachen Meestal(niet om op te scheppen Knipoog) ben ik degene waarbij target de sterren van de hemel loopt... Zoals mevrouw die voor mij op target dr proefje deed daar sjokte die een beetje bij en hoeken afsnijden enzo... bij mij was ie lekker actief, aan het been en netjes hoeken door enzo...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:13

Ik vind het er leuk uitzien. Ja
Pony mag nog wel een stuk onder, zeker in de L2 ookal is het onderling, ook bij manegepony's is dit best heel haalbaar, dat is dus eigenlijk ook geen excuus.
Maar (onderlinge) wedstrijd geeft natuurlijk allemaal wat meer spanning en de pony had (dacht ik te lezen) ook al meerdere proefjes gelopen, dan worden ze vaak wat moe en lastiger te rijden.
En er heeft ook nét iemand anders op gereden met een wat andere of totaal verschillende rijstyle.
Dan kan ik best begrijpen dat de pony ook wat in de war raakt etc, en dat het dus moeilijker wordt om hem weer naar jouwn hand te rijden en hem ontspannen te maken.

Edit: Typo's
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 05-06-07 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:15

Je mag de pony heel wat meer nageeflijker rijden, ik vind het er echt niet uitzien alsof je L2 rijd. Je kunt mischien wel 181 punten hebben, maar je wp telt toch niet als je onderlinge rijd. Verders, met een martigaal berijk je niet op wedstrijd volgens mij, ookal is het onderling en het mag.. Je weet dan nog niet of je pony het wel zonder kan. Ook zou ik de volgende keer witte handschoentjes aandoen. Wel gefelciteerd met je prijs.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:17

Ja eentje meer... En die mevrouw zet hem nooit echt aan het werk... En zoals ik al vaker gezegd heb kan ik hem in de les zeker wel rond rijden, maar daar is de tijd ook niet helemaal voor op een wedstrijd Knipoog

shron_silver; Als je nou eerst eens even de tekst boven de foto's leest Knipoog Daar staat dat het niet mijn pony is maar een manegepony Knipoog En dat ik er dus ook niet over mag beslissen of ik wel of niet een martingaal doe Knipoog En aangezien ik alleen op de manege wedstrijden rij, telt mijn wp voor de club zeker wel mee Knipoog

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:23

Amethyst_ schreef:
Ja eentje meer... En die mevrouw zet hem nooit echt aan het werk... En zoals ik al vaker gezegd heb kan ik hem in de les zeker wel rond rijden, maar daar is de tijd ook niet helemaal voor op een wedstrijd Knipoog

shron_silver; Als je nou eerst eens even de tekst boven de foto's leest Knipoog Daar staat dat het niet mijn pony is maar een manegepony Knipoog En dat ik er dus ook niet over mag beslissen of ik wel of niet een martingaal doe Knipoog En aangezien ik alleen op de manege wedstrijden rij, telt mijn wp voor de club zeker wel mee Knipoog

Ik heb de tekst daarboven allemaal gelezen, maar dat wil niet zeggen dat ik je geen advies mag geven, je vraagt er tenslotten om...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:24

je schreef het alsof het mijn eigen pony is? En opzich is jouw 'advies' al zown 10 keer gegeven Knipoog Maarja, goed bedoeld misschien Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:27

Gefeliciteerd met je eerste plaats!
Manegepony's kunnen prima aan de teugel lopen, maar de 1 doet dat minder snel dan de andere, weet ik uit ervaring. De TS zegt dat dit een manegepony voor beginners is, en die zijn nog niet echt bezig met 'aan de teugel'. En zo'n pony is dat gewend, dan gaat hij ook nit snel uit zichzelf ronder lopen, of aan de teugel.. Maar hoe dan ook, ik zou m'n pony dan eerst proberen om nagevelijker te laten lopen, want vrijwel iedere pony kan datm, voordat ik L2 zou gaan proberen. Toch ziet het er niet onvriendelijk uit ofzo, 't is een mooi beestje, veel succes er nog mee Knipoog

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:32

Wel een leuke pony. Maar ik ben het ook mee eens dat je de pony wat meer bijelkaar moet rijden, en dan maakt het niets uit of het een manegepony is. Vooral op L2 niveau wordt er tenminste wel verwacht dat een paard netjes nagevelijk kan lopen. En ja, ik heb je tekst erboven gelezen. Ik weet dat je de pony in de les nagevelijk kan rijden, maar dat moet je evengoed kunnen op wedstrijd Knipoog. Uiteraard zit er wat meer uitdaging aan, omdat het een manegepony is. Verder tellen winstpuntjes niet officieel mee bij onderlinge wedstrijden (wel leuk als je er toch 1 te pakken hebt uiteraard Knipoog ). In iedergeval, toch heel veel plezier met jullie toekomstige onderlinge wedstrijdjes Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:36

Achja, ik heb mn winstpuntjes netjes bij mekaar gereden om uberhaupt naar t L2 te mogen... En ik krijg niet zomaar een wp... Zown jury vind blijkbaar dat het minder belangrijk is bije en onderlinge, en die heeft het eindoordeel...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:42

Uiteraard! Haha! Als je maar fun hebt Knipoog Daar draait het om Ja... Het is geen kritiek hoor. Ik weet dat het best lastig kan zijn, want ik heb tenslotte jarenlang op manege-ponies en paarden gereden Knipoog. Succes!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:44

Amethyst_ schreef:
je schreef het alsof het mijn eigen pony is? En opzich is jouw 'advies' al zown 10 keer gegeven Knipoog Maarja, goed bedoeld misschien Knipoog

Ja dus..? dan is het mischien wel slim om op te volgen Knipoog en ik heb hier volgends mij nog nergends zien staan, dat witte handschoentjes er netter uit ziet