Arabische Hengst DubaiDream 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: Arabische Hengst DubaiDream 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:01

dat geloof ik best. maar als je dan te horen krijgt dat er voldoende penny reacties zijn over het benieuwd of er papier bij zit ed, terwijl het absoluut niet penny is maar misschien ook gewoon interesse.
En ik blijf me afvragen waar op eerste foto de koker is van de hengst. zijn er nog meer foto's van hoe hij op de veiling was?

ik vind het gewoon een hardstikke mooi dier, maar wil voor mezelf ook dingen uitsluiten. het is voor haar waarschijnlijk een kleine moeite zodat het duidelijk is.
Dit is trouwens geen aanval naar de TS of iemand anders, maar wil het voor mezelf gewoon uitsluiten namelijk

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:03

nou het is zeker een knapperd hoor!!! ik vind het erg opgeknapt
Super mooi paard!!!!

Succes met hem!

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:06

Sorry hoor, maar er zijn steeds mensen die er zo vervelend over doen, en dan schrik ik toch weer (en let ik niet op mijn nederlands, hihi)

Ik had al gevraagd hier of mensen dachten dat hij volbloed kon zijn, niet om een 'echte' arabier te hebben, maar gewoon om het van iemand anders te horen. Hij zal echt zeker geen zuiver arabier zijn, maar hij ziet er wel heel erg zo uit, of misschien anglo arabier? Maar maakt ook niet uit Lachen

Kunnen we weer verder gaan naar het rijden?

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:48

Wie meer foto's wil van op de veiling, pb alsjeblieft!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:49

Super mooie hengst heb je daar. Heel moi sprekend koppie en mooie springtechniek die met training een heel eind kan komen Lachen. Tips.. Probeer zelf je onderbeen wat naar voren te houden zodat je makkelijker balans houd en natuurlijk de tenen iets naar binnen. Probeer misschien eens met een grondbalk te werken daarbij help je je paard de afzet te bepalen. Handen iets meer ontspannen maar wel licht verbinding houden. (dit is was ik overgens alleen uit de foto's opmaak hoor, het zijn natuurlijk moment op namen.) Heb je ook een springfilmpje toevallig.. Ben benieuwd naar zijn sprong. Succes in de toekomst Lachen

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 23:57

Dank je Lachen Onderbeen naar voren, tenen naar binnen en licht contact houden. Omdat hij ook nu nogal ontstuimig is laat ik inderdaad teveel vieren. Als hij wat beter met mensen omgaat, laat ik hem denk ik ook doorrijden door iemand die beter is met springen, nu traint mijn instructrice hem ook weleens, maar hij wil haar niet zo graag op zijn rug, dus moeten we even wachten, en dan kijken voor iemand waarmee hij ook klikt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:01

Haha jammer dat ikniet in de buurt woon wil wel op zo'n schoonheid rijden Nagelbijten / Gniffelen. Maar hij is omstuinig dus. Doordat je toch licht verbinding houd en je onderbeen naar voren ect. Help je hem hierbij zijn balans te houden op de sprong en zowel bij afzet als bij het neerkomen. Lachen Grondbalk maakt de hindernis natuurlijk wat duidelijker voor hem Knipoog. Probeer ook iets minder plat te gaan boven de sprong. Blijf je ieets rechter zitten maar toch licht dan help je ook aan de balans mee Knipoog.

P.S. je hebt PM Knipoog

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 00:12

Hij drukte zich eerder vaak weg, en soms doet hij dat nu nog, de dierenarts zegt van spanning, of als hij schrikt, en dan laat ik hem meestal even, zodat hij kan zien dat er niets is (ik weet het, je zou dan eigenlijk alles moeten negeren en doorrijden, maar dan word het erger), maar het is er inderdaad wel duidelijk ingeslopen Lachen

Terug naar de balkjes en cavaletti, en het springen maar even laten liggen, want zo verpest ik straks meer dan ik goed doe. Eerst maar even werken aan de voorbereiding van de sprong.

Eerst was het al heel wat dat hij er al overheen ging, maar ik denk dat we nu toch op het punt in de training aangekomen zijn dat we kunnen zeggen 'zo, leuk dat je het kunt, maar hoe kunnen we het samen goed doen', dus ik ben blij met alle tips!

Jij hebt trouwens ook pm/pb Knipoog

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 01:19

Niemand meer?

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 02:50

Okee Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 02:51

Ik denk dat je toch meer moet oefenen met de afzet, en je lijkt een beetje voor te zijn op de sprong. Ik bedoel het niet banketstaaf, maar je ellebogen steken behoorlijk uit, je hand staat te hoog, en je tenen steken uit, en je moet proberen je rug wat rechter te houden. Je bent wel al vooruit gegaan qua houding, maar er kan nog aan gewerkt worden.

Inderdaad, meer werken aan de voorbereiding van de sprong, dus cavaletti en lage inuitjes zijn een hele goede oefenmethode.
Of je dan meteen iemand moet huren voor het springen weet ik niet, ik denk dat het je zo ook best zou moeten lukken. Het gaat tenslotte om hoe jullie samen werken, als iemand anders hem traint, kan hij het wel, maar jij misschien nog niet Clown

Trouwens, je mag je topic niet omhoogschoppen Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:38

Ik vind het een mooi dier Lachen

Heb je ook foto's van hem, los in bak/wei? Recente foto's?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:10

mooi dier is het geworden hoor....
echt super Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:35

chantalvdv schreef:
..maar wil voor mezelf ook dingen uitsluiten. het is voor haar waarschijnlijk een kleine moeite zodat het duidelijk is.

Waarom zou je voor jezelf iets willen uitsluiten, het is toch niet jouw paard?
Als je er echt belang bij zou hebben omdat je dit paard denkt te kennen kun je dat beter via PB doen.

TS; prachtig paard hoor, je mag best trots zijn dat je 'm zo op hebt kunnen lappen! Ja

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:47

chantalvdv schreef:
En ik blijf me afvragen waar op eerste foto de koker is van de hengst. zijn er nog meer foto's van hoe hij op de veiling was?

op foto 5 kun je zijn koker echt wel zien.

ik vind het een mooi dier. je hebt hem mooi opgeknapt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:55

Een arabier zonder papieren is geen arabier en zo moet je hem dan ook niet noemen
Verder kom ik uit de buurt van eindhoven en kan me geen veiling hier herinneren...
Ik ben dus heel benieuwd welke veiling dat is geweest Ja

En fokken met hem zonder dekboek zou ik niet doen Dat worden slachtpaarden dan. En zonder papieren kun je niet naar de hengstenkeuring. Misschien toch maar proberen er NRPS papieren bij te krijgen via de vorige eigenaar Ja

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:14

Nicole85: de laatste twee foto's zijn recent

Griebels: Nee, sorry, ik had op bokt ook al gevraagd of hij van uiterlijk een 'echte' zou kunnen zijn, en hij is waarschijnlijk geen pure, maar anders zou hij ook niet in die conditie, zonder papieren op een veiling terecht komen. Dat jij je de veiling niet kan herinneren kan ik niets aan doen, maar ik weet ook niet meer welke veilingen er hier in de buurt zijn geweest drie jaar geleden Lachen

We willen ook niet met hem fokken, we willen hem, omdat het zo ook heel goed gaat, hengst laten tot minstens over een paar jaar. We willen dan kijken voor een mooie merrie, ook omdat we een veulentje willen dat we zelf willen houden.

Ik begrijp ook wel wat je zegt over 'geen papieren, dus geen arabier', maar zoals khirshanta zei, als je een shet ziet denk je ook 'een shet', en vraag je je niet af of die papieren heeft. Wij zagen er duidelijk arabier in, maar ik had de topic naam ook al willen veranderen toen ze hier zeiden dat hij waarschijnlijk geen pure was.

daarbij: hij is nu zeven of acht, dat hengstengedrag krijg je er toch niet meer uit, dus waarom niet gewoon laten zoals hij is

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:23

hengstengedrag krijg je er wel uit hoor...
het is gewoon in mijn ogen (en die van vele andere arabliefhebbers) geen arabische hengst...
Maar een hengst met arabisch bloed Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:25

Citaat:
daarbij: hij is nu zeven of acht, dat hengstengedrag krijg je er toch niet meer uit, dus waarom niet gewoon laten zoals hij is

dat is niet helemaal waar, als je hem castreert zal hij zeker veranderen. Als hij toch niet dekt is het fijner voor hem om ruin te zijn, heeft ie minder stress en kan ie lekker met andere paardjes op de weide (tenzij hij dat al kan enzo)
ik zou idd enkel voor eigen gebruik een veulen fokken en niet met vreemde merries dekken.

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:27

Zoal ik al zei: ik had hier een topic geplaatst over of het wel kon, en waarschijnlijk geen zuivere. Ik had de naam willen veranderen, maar dat kon ik niet, en er waren mensen die mij pmden omdat het eerste topic gesloten was, dus het was het handigste de vorige titel over te nemen (ook al had ik de vraag 'zuiver arabier?' niet gesteld nog)

Hoe vraag ik trouwens een slotje? Het gaat namelijk wéér niet over het rijden Boos!

Voor de mensen met de tips: heel hartelijk bedankt, ik heb overal wat aan, en we hebben weer genoeg ideeën om weer een heeeeeeele tijd aan de slag te gaan Haha!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:52

Gimli_ schreef:
chantalvdv schreef:
..maar wil voor mezelf ook dingen uitsluiten. het is voor haar waarschijnlijk een kleine moeite zodat het duidelijk is.

Waarom zou je voor jezelf iets willen uitsluiten, het is toch niet jouw paard?
Als je er echt belang bij zou hebben omdat je dit paard denkt te kennen kun je dat beter via PB doen.

TS; prachtig paard hoor, je mag best trots zijn dat je 'm zo op hebt kunnen lappen! Ja

dat is al gedaan via PB! ook ik heb gezegt dat het een schitterend dier is! Haha!

Rocco1 schreef:
chantalvdv schreef:

op foto 5 kun je zijn koker echt wel zien.

ik vind het een mooi dier. je hebt hem mooi opgeknapt.

ik had het ook over foto 1 op de veiling! maar het is uitgesproken via pb hoor

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:40

Ja hoor, het was allemeel heel netjes opgelost, en er is geen haat en nijd tussen ons Clown

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:44

WOW! Die is echt mooi geworden! Van zo'n mager scharminkel naar een gigantisch sierlijke en elegante hengst!! Pling Good job!!! Cool

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:06

DubaiDream schreef:
Bedankt Lachen

Ik wíl ook helemaal geen penny zijn maar iedereen wil wete of het wel klopt. Is het soms verboden een arabier te hebben?
Ik heb het gevraagd, maar er zaten geen papieren bij, daarom hebbe we hem laten schatten. De dierenarts zei toen dat hij vier of vijf was en dus vieren we zijn verjaardag ook niet spesjaal. het maakt verder ook niet uit, want of het een arabier is of een koe, ik hou van hem en hij heeft gewoon een paspoort en hijs ingeent en alles.

ik vind het een kanpperd hoor leuk dier veel plezier ermee

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:32

je mag wel meer uit je zadel komen en meer meegeven Knipoog
en ook niet 'op' de hals gaan liggen.

Leuk paardje en je hebt hem mooi opgeknapt!

veel plezier nog met hem Knipoog