Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Tips.. Probeer zelf je onderbeen wat naar voren te houden zodat je makkelijker balans houd en natuurlijk de tenen iets naar binnen. Probeer misschien eens met een grondbalk te werken daarbij help je je paard de afzet te bepalen. Handen iets meer ontspannen maar wel licht verbinding houden. (dit is was ik overgens alleen uit de foto's opmaak hoor, het zijn natuurlijk moment op namen.) Heb je ook een springfilmpje toevallig.. Ben benieuwd naar zijn sprong. Succes in de toekomst
Onderbeen naar voren, tenen naar binnen en licht contact houden. Omdat hij ook nu nogal ontstuimig is laat ik inderdaad teveel vieren. Als hij wat beter met mensen omgaat, laat ik hem denk ik ook doorrijden door iemand die beter is met springen, nu traint mijn instructrice hem ook weleens, maar hij wil haar niet zo graag op zijn rug, dus moeten we even wachten, en dan kijken voor iemand waarmee hij ook klikt
. Maar hij is omstuinig dus. Doordat je toch licht verbinding houd en je onderbeen naar voren ect. Help je hem hierbij zijn balans te houden op de sprong en zowel bij afzet als bij het neerkomen.
Grondbalk maakt de hindernis natuurlijk wat duidelijker voor hem
. Probeer ook iets minder plat te gaan boven de sprong. Blijf je ieets rechter zitten maar toch licht dan help je ook aan de balans mee
.

chantalvdv schreef:..maar wil voor mezelf ook dingen uitsluiten. het is voor haar waarschijnlijk een kleine moeite zodat het duidelijk is.
chantalvdv schreef:En ik blijf me afvragen waar op eerste foto de koker is van de hengst. zijn er nog meer foto's van hoe hij op de veiling was?

Dat worden slachtpaarden dan. En zonder papieren kun je niet naar de hengstenkeuring. Misschien toch maar proberen er NRPS papieren bij te krijgen via de vorige eigenaar

Citaat:daarbij: hij is nu zeven of acht, dat hengstengedrag krijg je er toch niet meer uit, dus waarom niet gewoon laten zoals hij is

Gimli_ schreef:chantalvdv schreef:..maar wil voor mezelf ook dingen uitsluiten. het is voor haar waarschijnlijk een kleine moeite zodat het duidelijk is.
Waarom zou je voor jezelf iets willen uitsluiten, het is toch niet jouw paard?
Als je er echt belang bij zou hebben omdat je dit paard denkt te kennen kun je dat beter via PB doen.
TS; prachtig paard hoor, je mag best trots zijn dat je 'm zo op hebt kunnen lappen!
Rocco1 schreef:chantalvdv schreef:En ik blijf me afvragen waar op eerste foto de koker is van de hengst. zijn er nog meer foto's van hoe hij op de veiling was?
op foto 5 kun je zijn koker echt wel zien.
ik vind het een mooi dier. je hebt hem mooi opgeknapt.
Good job!!!
DubaiDream schreef:Bedankt
Ik wíl ook helemaal geen penny zijn maar iedereen wil wete of het wel klopt. Is het soms verboden een arabier te hebben?
Ik heb het gevraagd, maar er zaten geen papieren bij, daarom hebbe we hem laten schatten. De dierenarts zei toen dat hij vier of vijf was en dus vieren we zijn verjaardag ook niet spesjaal. het maakt verder ook niet uit, want of het een arabier is of een koe, ik hou van hem en hij heeft gewoon een paspoort en hijs ingeent en alles.