Zjivago(arabier) en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Re: Zjivago(arabier) en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:41

Als je je handen laag en breed zet, oefen je veel meer kracht uit op de lagen, dan als je ze wat meer bij elkaar houdt en hoger, je dwingt hem dus meer naar beneden te gaan, dan als je je handen hoger zet. Ik vind de rest er mooit uitzien, maar ik vind zelf dat hij te diep loopt, en volgens mij vanwege die druk in de mond. De rug trainen kun je ook doen door je paard langer naar beneden te laten strekken en dan te draven, dat hóeft niet op deze manier...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:48

geweldig paardje! doet me heel erg aan mn eigen arabje denken, en nu krijg ik vreselijk veel zin om te rijden Bloos maar ik ga m volgend jaar pas inrijden.

wat het rijden betreft...ik heb altijd geleerd dat ze op deze manier vaak wel mooi ontspannen gaan lopen maar dat het later nog wel lastig gaat worden om hem anders te laten lopen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:13

Ziet er netjes uit, loopt lekker ontspannen Lachen
Handen wat dichter bij elkaar voor het mooie idd, maar ik moet zeggen dat ik tijdens les enz met loswerken ook mijn handen wat breder zit.

Én niet te vergeten, erg mooi paard heb je onder je kont hoor Kwijl

* Dat dekje heb ik ook btw *LOL*

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:16

Mooi paard, loopt egt heel netjes onder je. Maar zoals hier boven al gezegt is, leg je handen niet zo ver naar beneden, ze liggen bijna op je knieen. Probeer ze wat hoger te dragen Lachen Voorderest heel netjes!

Haflinger__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:18

Netje hoor, alleen je handen iets dichter bij elkaar houden maar dat is al gezegt Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:00

Als je paard momenteel meer ontspannen loopt met je handen breed, zou ik dat zeker nog even blijven voortdoen, veel paarden vinden dit makkelijker lopen dan wanneer men direct je handen hoog bij elkaar houdt. Naargelang je paard zichzelf beter gaat dragen, kan je proberen met momenten je handen steeds hoger te doen. Let wel op dat je handen zacht en los blijven, en je ze niet gaat vastzetten als een bijzet, want dan loopt hij niet op eigen benen. Succs!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:03

Ze gaat volgens mij in je teugels hangen, als je je handen wat gaat dragen en haar met je benen naar beneden werkt moet ze zelf op haar eigen benen lopen.
Veder heb ik het zelfde commetaar als AstraGirlie.

Maar je hebt wel een mooie knol onder je knont. Lachen Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:09

Je handen horen net voor je zadel, ongeveer 10 cm boven de manenkam en net zo ver uitelkaar, niet ter hoogte van je knieen Knipoog . Verder, kijk waar je heen rijd, niet naar het hoofd van je paard, hij loopt toch wel netjes en als je zo naar beneden kijkt zie je anderen niet aankomen en het oogt bovendien niet mooi.
Maar wat een mooie arab zeg, gaaf kleurtje en lekker kontje voor een arabier! Je mag geen anky zijn maar zo te zien ben je aardig op weg, ga zo door! Kwijl

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:53

Hey, daar hebben we Shief! Lekker ding is het toch! Je hebt hem lekker aan het lopen hoor. Iedereen weet denk ik wel dat je niet zo hoort te rijden met je handen. Ik heb zelf ook les van deze instructrice en we zijn echt nog bezig om onze paarden over de rug te leren lopen. Hiervoor plaatsen we de handen nog wat breed en soms lopen ze inderdaad wat te diep, maar inmiddels kan ik steeds langer stukken blijven trainen met mijn handen op de juist plek en blijft ze ook keurig lopen het is dus een trainingsfase en zeker niet de bedoeling dat ze dit altijd zo blijft doen. Hij begint echt spieren te krijgen een heerlijk ontspannen te lopen dus ga zo door Knipoog

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:04

Een heel leuk dier!
Geeft ook een lekker ontspannen beeld.

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:42

morelia schreef:
Hey, daar hebben we Shief! Lekker ding is het toch! Je hebt hem lekker aan het lopen hoor. Iedereen weet denk ik wel dat je niet zo hoort te rijden met je handen. Ik heb zelf ook les van deze instructrice en we zijn echt nog bezig om onze paarden over de rug te leren lopen. Hiervoor plaatsen we de handen nog wat breed en soms lopen ze inderdaad wat te diep, maar inmiddels kan ik steeds langer stukken blijven trainen met mijn handen op de juist plek en blijft ze ook keurig lopen het is dus een trainingsfase en zeker niet de bedoeling dat ze dit altijd zo blijft doen. Hij begint echt spieren te krijgen een heerlijk ontspannen te lopen dus ga zo door Knipoog

IDD, ik moest zo ook in het begin rijden, en met ons is het toch ook goed gekomen, hij loopt idd erg lekker, ga zo door zou ik zeggen.