maar inderdaad zoals degene bove mij zegt als je ziet dat ze een wat minder dagje heeft, kun je beter geen foto's op HAW zetten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar inderdaad zoals degene bove mij zegt als je ziet dat ze een wat minder dagje heeft, kun je beter geen foto's op HAW zetten
Wolffie schreef:Misschien is het beter om meer naar de ontspanning toe te werken ipv naar de wedstrijden of andere 'prestaties', want het is misschien fijner om hier eerst met je paard nog op verder te werken, als je merkt dat ze niet volledig ontspant etc. Beter nu doorwerken en een goed contact met je paard dan 'nu meteen' wedstrijden rijden...
GinnyBanshee schreef:heb ik al 2 keer gedaan maar je zei er niks op terug
GinnyBanshee schreef:precies maar dat zei ik ook al:
ik vond de fotos in jou onderschrijft wel netjes, beter dan deze maar ja je zei al dat het niet zo goed ging al, kan gebeuren toch!
komt goed!

Ik zou toch zeggen dat je ze dan helemaal niet nodig hebt. En dan nog, stel het is een momentopname dat je zo hard rijd, is het dan niet toevallig dat je op geen enkele foto op je kont zit, hem goed van achteren rijdt maar wel de teugels loeistrak en het spoor d´r in. Nee mij kan je vertellen wat je wilt, maar ik blijf het een rot beeld vinden om naar te kijken. 

missanous schreef:mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan

egnie schreef:Ik vind het lastig om iets hier iets te typen wat je niet verkeerd op gaat vatten. Tuurlijk wil je het beste voor je paard, wie wil dat niet... Echter op deze foto's is gewoon het 1 en ander op aan te merken. Ten eerste vind ik jullie een leuke combinatie, maar er zijn zeker verbeter punten. Die heeft iedereen, ik heb er ook heel veel.
Wat mij op alle foto's opvalt is je beenligging/houding. Het lijkt of je iets verkrampt zit waardoor je je been optrekt. Hierdoor trek je ook je hak wat op en je tenen wijzen naar buiten. Komt bij dat je sporen draagt, die op deze wijze gauw je paard raken. Denk zelfs zonder dat jij het weet.
In je houding zit je ook wat voorover, waardoor je je paard JUIST tegenwerkt. (Goh tis net of ik mezelf zie zitten, ja ik heb ook dit probleem) Let goed op je houding en voel hoe je paard erop reageerd. Ik kan namelijk goed merken wanneer ik rechtop ga zitten, met name in de draf. Zodra ik namelijk rechtop zit draaft mijn paard veel meer van achteren en is dus voorwaartser.
Komen we op je handhouding. Ik rijd ook wel eens breed en dicht bij mij. Eigenlijk heel lastig want ik kan zo weinig met mijn handen op mijn benen. Teugels korter nemen en vandaaruit proberen te werken. Ik werk meestel nog wel wat breed los en zodra ze loslaten ga ik echt aan mijn houding en hulpen werken. Het werkt allemaal samen en kost veel tijd en niet te vergeten bloed, zweet en tranen. Ik rijd ook regelmatig zonder sporen met alleen een zweep. Op deze manier houd ik mijn paard lekker aan mijn been en wanneer ik een keer niet meezit, plaag ik hem onbewust niet.
Ik heb echter ook gezien dat dit niet jullie topdag is, maar dit zijn wel punten die je altijd in de gaten moet houden....
Heel veel succes (ook voor as zondag)