poging tot oefenen wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: poging tot oefenen wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:29

Ik heb die andere foto's ook bekeken en het ziet er daar een stuk beter uit.. kan misschien net een minder dagje zijn geweest Knipoog maar inderdaad zoals degene bove mij zegt als je ziet dat ze een wat minder dagje heeft, kun je beter geen foto's op HAW zetten Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:33

Wolffie schreef:
Misschien is het beter om meer naar de ontspanning toe te werken ipv naar de wedstrijden of andere 'prestaties', want het is misschien fijner om hier eerst met je paard nog op verder te werken, als je merkt dat ze niet volledig ontspant etc. Beter nu doorwerken en een goed contact met je paard dan 'nu meteen' wedstrijden rijden...

normaal gesproken is ze ook veel relaxter met rijden maar ieder paard heeft er wel eens een dag tussen zitten dat die geen zin heeft en die van mij had dat vandaag
en niet iedereen heeft een automatische piloot op zijn paard zitten
mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan
en dan ook nog eens dat ik les heb gehad van een Z2 ruiter die mijn paard verklootte
daar ben ik mee gestopt en nu les ik bij iemand anders dus nu zijn we alles weer opnieuw aan het leren zeg maar
als iemand het hele verhaal wilt horen dan hoor ik het wel

de meeste mensen durven alleen hun beste foto's hier te plaatsen dus ik plaats een keer foto's dat mijn paardje haar dag niet heeft
ik schaam me daar niet voor dat ze een dag niet wilt ontspannen
ik durf het te laten zien
en als jullie het grof vinden denken jullie dat maar
bij deze wil ik jullie een keer uitnodigen om eens grof op mijn paard te komen rijden
eens kijken wat jullie dan zeggen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:34

en het valt me ook op dat er meer reacties komen op een minder goed topic dan op een goed topic

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:35

als je dan toch die foto's wilt plaatsen is het misschien beter dat je anders met het commentaar omgaat, alhoewel sommigen een beetje lomp overbrengen Knipoog

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:35

Nee hoor, op een goed topic wordt wel degelijk gereageerd.. Knipoog

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:38

Het is idd dat mensen elkaar gauw opfokken over 'te grof', 'te wat-dan-ook', maar kwam het niet zo over, dan hadden veel mensen die er goed naar hebben gekeken, ook echt niet zo gereageerd Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:40

ik heb diverse topics geplaatst hier waar mijn paard wel haar dag had (heb zelfs filmpjes geplaatst) en daar heb ik lang niet zoveel reacties als in dit topic

leuke reacties zijn ook welkom hoor

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:49

en nu is het niet interessant meer Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:53

heb ik al 2 keer gedaan maar je zei er niks op terug Tong uitsteken

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:58

GinnyBanshee schreef:
heb ik al 2 keer gedaan maar je zei er niks op terug Tong uitsteken

ja sorry
was druk met de mensen die zeiden dat ik hardhandeg ben voor mijn paard

dat dekje staat haar inderdaad goed en ja ik weet dat het vorige topic beter was maar ik had al vermeld dat het niet zo lekker ging als normaal

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:00

precies maar dat zei ik ook al:
ik vond de fotos in jou onderschrijft wel netjes, beter dan deze maar ja je zei al dat het niet zo goed ging al, kan gebeuren toch!
komt goed!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 00:04

GinnyBanshee schreef:
precies maar dat zei ik ook al:
ik vond de fotos in jou onderschrijft wel netjes, beter dan deze maar ja je zei al dat het niet zo goed ging al, kan gebeuren toch!
komt goed!

bedankt Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 05:48

Ik vind het idd ook geen fijn beeld geven, het lijkt alsof je erg op kracht rijd ook al heeft ze een slechte dag. Ook zet je op best veel foto's je sporen er recht op in.

Verder vind ik het een erg leuk paardje en ze kan wel strekken zeg Vingers aflikken

McRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 05:53

Héél gaaf paard heb je, maar het stoort me gigantisch dat je continu, op elke foto je hakken optrekt en in haar buik loopt te 'porren'. Dat is het enige wat ik er over te zeggen heb. Als je je benen netjes lang maakt en je hakken uitdrukt ga je in z'n algemeen wat beter zitten en val je ook niet meer zo voorover. Daarbij kun je dan veel duidelijker zijn in je hulpen, wanneer jij iets vraagt 'prik' je gewoon één keer met je spoortje of drijf je met je kuit en dan is de reactie waarschijnlijk ook veel beter, omdat het paard het dan uit elkaar kan houden zeg maar.

Ik wens je heel veel succes ermee. Jullie kunnen het wel, dat geloof ik zeker, maar blijf je benen lang maken en hakken uitdrukken. Echt waar, daar heb je later zó veel profeit van. Knipoog

Edit: Ik keek in je andere topic, en als je zo rijdt op je wedstrijd, dan gaat het helemaal goed komen! Super. Ja
Dit is inderdaad een wat mindere dag, maar dat heb ik ook wel eens. Knipoog

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 06:01

Eerlijk gezegt ben ik het met het bovenstaande eens, het ziet er niet leuk uit. Je hebt een leuk paardje, en de combinatie is ook leuk maar het rijden Nors opkijken
Je roept wel dat je paardje zo ontzettend gevoelig is maar waarom gebruik je dan sporen?(en nog niet eens goed gebruiken ook Ik zou toch zeggen dat je ze dan helemaal niet nodig hebt. En dan nog, stel het is een momentopname dat je zo hard rijd, is het dan niet toevallig dat je op geen enkele foto op je kont zit, hem goed van achteren rijdt maar wel de teugels loeistrak en het spoor d´r in. Nee mij kan je vertellen wat je wilt, maar ik blijf het een rot beeld vinden om naar te kijken.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:45

Ik vind dat je een leuk paardje hebt !!
ook een leuk dekje maar zoals je al genoeg reacties hebt ga ik daar heel erg in mee maar dat zal je nu vast wel weten ..
je moet je paardje wat meer van achter naar voren rijden .
Ik vind de fto's in je odnerschrift er veel beter uit zien als deze
en wat yvotje zegt waaro mrij je met sporen als je paard ''zo geveolig'''is ?? :s
Om eerlijk te zijn moet je niet zo als hier rijden maar in je onderschrift met je wedstrijd ! dan gaat het wel goed komen !

veel succes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:57

Ik ben het helemaal eens met yvotje14.

Als het een momentopname is, lijkt het me dat er toch zeker een paar goede/mooie foto`s bij zouden moeten zitten.
Als het hele rijden die dag namelijk slecht ging, zou ik gewoon wat rustiger aan gedaan hebben.

Nu ziet het er gewoon heel onvriendelijk uit.
En bij de één na laatste foto kun je gewoon niet ontkennen, dat je je sporen op een misselijke manier in je paard drukt.
Precies wat iemand eerder al zei, je ziet niet eens wat voor spoortje het is.

Verder vind ik het een leuk paard om te zien.

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:00

Dit vind ik helemaal geen leuke foto´s, je zegt dat ze gigantisch sterk was die dag. Een paard wordt niet ´gigantisch sterk´ als je er zelf NIET bent met je handen, zodra jij trekt dan trekt het paard terug. Als jij je handen luchtig houdt zal je paard niet trekken omdat er niets is om tegen te kunnen trekken.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:40

missanous schreef:
mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan

Dus jij beweerd dat een paard gefokt in een bepaalde richting, niet 'makkelijk' iets anders kan lopen?
ik zie genoeg springgefokte paarden supergoed presteren onder een dresuurruiter, ook genoeg paarden die dresuurgefokt zijn die een leuke sprong kunnen maken, en dan nog niet te spreken over dressuur of spring gefokte paarden die het leuk doen als westernpaard, misschien niet helemaal aan de top van de sport, maar de basisdingen, kunnen ze makkelijk.

En als je het dan allemaal zo moeilijk vind, waarom dan tóch doorgaan in de dressuur...? (als je hier wilt antwoorden omdat ze het wel kan, en ik ook wil, dan moet je dit dus niet meer als argument aanvoeren dat zij wat moeilijker is omdat ze westerngefokt is!)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:43

Ik hoor eigenlijk alleen maar: "ja maar......" de hele tijd. Misschien iets strenger naar jezelf kijken en iets minder smoesjes verzinnen waarom het slecht gaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:34

Inderdaad, het is veelal, Ja maar het is toch niet zo.

Oke, als het niet zo is, en wij weten het toch niet volgens de TS dan kun je beter geen topic openen.
Op bokt weet je nou eenmaal dat je commentaar krijgt.
Als je vind dat je dat zelf niet nodig hebt (lijkt duidelijk door de alsmaar: Ja, maar) zou ik gewoon geen foto`s meer plaatsen.

En als het normaal zo goed gaat, lijkt het me dubbel onnodig om dan net foto`s van een mindere dag te moeten plaatsen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:53

Vindt het er niet fijn uitzienn, maar de andere foto´s zien er heelijk uit, dus senk dan inderdaaad dat het een wat mindere dag is.

Succes met je wedstrijd, komt vast goed, denk dat sommige mensen hier ook wel iets overreageren, het is eenn leuk beest, en vooral de foto´s die niet in dit topic staan zijn naar mijn idee wel eenn fijn beeld om naaar te kijken, komt vast goed

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:58

Ik vind het lastig om iets hier iets te typen wat je niet verkeerd op gaat vatten. Tuurlijk wil je het beste voor je paard, wie wil dat niet... Echter op deze foto's is gewoon het 1 en ander op aan te merken. Ten eerste vind ik jullie een leuke combinatie, maar er zijn zeker verbeter punten. Die heeft iedereen, ik heb er ook heel veel.

Wat mij op alle foto's opvalt is je beenligging/houding. Het lijkt of je iets verkrampt zit waardoor je je been optrekt. Hierdoor trek je ook je hak wat op en je tenen wijzen naar buiten. Komt bij dat je sporen draagt, die op deze wijze gauw je paard raken. Denk zelfs zonder dat jij het weet.

In je houding zit je ook wat voorover, waardoor je je paard JUIST tegenwerkt. (Goh tis net of ik mezelf zie zitten, ja ik heb ook dit probleem) Let goed op je houding en voel hoe je paard erop reageerd. Ik kan namelijk goed merken wanneer ik rechtop ga zitten, met name in de draf. Zodra ik namelijk rechtop zit draaft mijn paard veel meer van achteren en is dus voorwaartser.

Komen we op je handhouding. Ik rijd ook wel eens breed en dicht bij mij. Eigenlijk heel lastig want ik kan zo weinig met mijn handen op mijn benen. Teugels korter nemen en vandaaruit proberen te werken. Ik werk meestel nog wel wat breed los en zodra ze loslaten ga ik echt aan mijn houding en hulpen werken. Het werkt allemaal samen en kost veel tijd en niet te vergeten bloed, zweet en tranen. Ik rijd ook regelmatig zonder sporen met alleen een zweep. Op deze manier houd ik mijn paard lekker aan mijn been en wanneer ik een keer niet meezit, plaag ik hem onbewust niet.

Ik heb echter ook gezien dat dit niet jullie topdag is, maar dit zijn wel punten die je altijd in de gaten moet houden....

Heel veel succes (ook voor as zondag)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:07

egnie schreef:
Ik vind het lastig om iets hier iets te typen wat je niet verkeerd op gaat vatten. Tuurlijk wil je het beste voor je paard, wie wil dat niet... Echter op deze foto's is gewoon het 1 en ander op aan te merken. Ten eerste vind ik jullie een leuke combinatie, maar er zijn zeker verbeter punten. Die heeft iedereen, ik heb er ook heel veel.

Wat mij op alle foto's opvalt is je beenligging/houding. Het lijkt of je iets verkrampt zit waardoor je je been optrekt. Hierdoor trek je ook je hak wat op en je tenen wijzen naar buiten. Komt bij dat je sporen draagt, die op deze wijze gauw je paard raken. Denk zelfs zonder dat jij het weet.

In je houding zit je ook wat voorover, waardoor je je paard JUIST tegenwerkt. (Goh tis net of ik mezelf zie zitten, ja ik heb ook dit probleem) Let goed op je houding en voel hoe je paard erop reageerd. Ik kan namelijk goed merken wanneer ik rechtop ga zitten, met name in de draf. Zodra ik namelijk rechtop zit draaft mijn paard veel meer van achteren en is dus voorwaartser.

Komen we op je handhouding. Ik rijd ook wel eens breed en dicht bij mij. Eigenlijk heel lastig want ik kan zo weinig met mijn handen op mijn benen. Teugels korter nemen en vandaaruit proberen te werken. Ik werk meestel nog wel wat breed los en zodra ze loslaten ga ik echt aan mijn houding en hulpen werken. Het werkt allemaal samen en kost veel tijd en niet te vergeten bloed, zweet en tranen. Ik rijd ook regelmatig zonder sporen met alleen een zweep. Op deze manier houd ik mijn paard lekker aan mijn been en wanneer ik een keer niet meezit, plaag ik hem onbewust niet.

Ik heb echter ook gezien dat dit niet jullie topdag is, maar dit zijn wel punten die je altijd in de gaten moet houden....

Heel veel succes (ook voor as zondag)

dank jullie wel

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:10

waar is jou wedstrijd zondag eigenlijk?