Atlantic (eindelijk) nog eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Re: Atlantic (eindelijk) nog eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:19

Voor de meesten: bedankt voor het bericht, over de te strenge binnenhand, dat weet ik, en dit kwam vooral door de weersomstandigheden want normaal ben ik niet zo streng en niet zo kort.
Daar dus gelieve geen commentaar meer over..

Over zijn buikje: Tjah.. Hij komt van 540 kilo en weegt er nu ongeveer 470.
Er mag nog wat af, maar da's erg moeilijk hoor! Ik kan moeilijk al zijn eten en al het gras afnemen hé.

Wel iedereen bedankt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:30

Ik ben verliefd op je pony! Prachtige haflinger, maar ook ik ga even zeuren over het bit! Misschien een idee om terug te gaan naar een bustrens? In je profiel zag ik dat je daar mee reed. Dit bit ligt in elk geval niet goed! Kijk maar eens naar je bakstukken die bijna onder zijn kaak vandaan komen op een van de foto's.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:31

Nou ja ...meerdere foto's.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:38

Hanglip of niet..dat verklaard niet dat het bit een stuk uit de mond komt Knipoog
Je lijkt af en toe vrij streng met je handen..
Ook vind ik m aan de 'forse kant'..zie dat al genoemnd is, sorry!

Nou hoor je wel vaker dat haflinger vrij sterk zijn, dus het is ook wel begrijpelijk, maar dat is natuurlijk geen excuus Knipoog Ook schijnen ze dik te worden van 'de lucht' .

Ik vind jullie verder een leuke combi, maar zou het graag wat vriendelijker zien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:15

Ticcie schreef:
Voor de meesten: bedankt voor het bericht, over de te strenge binnenhand, dat weet ik, en dit kwam vooral door de weersomstandigheden want normaal ben ik niet zo streng en niet zo kort.Daar dus gelieve geen commentaar meer over..

Over zijn buikje: Tjah.. Hij komt van 540 kilo en weegt er nu ongeveer 470.
Er mag nog wat af, maar da's erg moeilijk hoor! Ik kan moeilijk al zijn eten en al het gras afnemen hé.

Wel iedereen bedankt!

Maar das natuurlijk geen excuus..
Ik snap dat je dan sneller je binnenhandje pakt, maar dat is niet de oplossing.
Verder ziet het er netjes uit hoor.
En het is echt opbouwend bedoeld, absoluut niet om je aan te vallen.
Ik denk dat z'n 90% van de ruiters met dit probleem kampt.. (inclusief ik zelf)
Als je het zelf maar weet (en dat weet je) en er aan werkt dan komt dat wel goed.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:15

wat een sypper paardje

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:08

daantjuhhh schreef:
Maar das natuurlijk geen excuus..
Ik snap dat je dan sneller je binnenhandje pakt, maar dat is niet de oplossing.
Verder ziet het er netjes uit hoor.
En het is echt opbouwend bedoeld, absoluut niet om je aan te vallen.
Ik denk dat z'n 90% van de ruiters met dit probleem kampt.. (inclusief ik zelf)
Als je het zelf maar weet (en dat weet je) en er aan werkt dan komt dat wel goed.

Mijn linkerhand maakt zich ook nog wel eens schuldig aan dit 'misdrijf' Bloos

Is gewoon even een puntje om op te letten, lijkt me?

Zou een beetje balen zijn dat de manier van rijden afhankelijk is van het weer..moet je op concours..het regent..direct geen wp meer? Clown
Gewoon doorgaan, flink oefenen en lessen.komt het vast goed Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:19

Wauw wat is het een prachtige haf zeg Lovers
Vind je ook iets te streng lijken met je handen probeer ze nog wat meer voor je uit te houden en te ontspannen. Lachen
Verder is het meeste commentaar wel gegeven ook, vind jullie een leuke combi.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:22

Je paardje loopt lekker hoor,
ik vind alleen dat je niet goed in het zadel past, door dat grote zadel lijkt het alsof jij echt een klein dingetje bent, ik zou eens een ander zadel proberen. Dan zal je houding waarschijnlijk ook een stuk verbeteren

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:00

Leuke haf, stoer al dat wit op zijn hoofdje.
Zo te zien is het een sterke beer, kan me wel voorstellen dat je je hand af en toe vast zet.

Maar ziet er leuk uit, zo te zien vindt hij het werk leuk en is hij lekker levendig! ga lekker zo door!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:28

@ keeyzie: Tjah, ik betaal wel alles zelf voor hem dus een nieuw zadel zit er niet in tenzij ik het kan verkopen..

En voor de vele anderen: het weer is geen excuus, weet ik, gelukkig ga ik niet op concours, maar hou aub rekening met dat ie toen nog maar net terug onder het zadel was, het is nu al veel beter! Hij trekt minder en ik zet me minder vast.
Ik plaats snel weer nieuwe foto's.
Oja, reden van dit bit: het ander, daar kreeg hij wondjes van aan de mond, met dit niet.. Ik zie wel hoe het vorderd.

Ik les elke zaterdag (groep) want zoals hierboven gemeld: ik betaal alles zelf voor hem, dus kostelijk boeltje..
Ik hoop snel nog eens foto's te kunnen plaatsen.
x, Ticcie.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:35

Kimonoo schreef:
Vind het er een beetje gedwonge uit zien, maar wel hele mooie pony, loopt ook mooi Lachen

Beetje tegengestelde reactie, vind je niet? je vind het er mooi uitzien ondanks dat je het ook gedwongen vindt...?

Maargoed, het ziet er af en toe inderdaad wat 'getrokken' uit van jou kant, dit misschien omdat de pony erg sterk is?
verder leuke haf Lachen

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:39

Het is een mooie haflinger om te zien, maar het beeld vind ik absoluut niet prettig om te zien. Op de foto's lijkt het echt of je aan de teugels hangt. Daar hebben de weersomstandigheden natuurlijk niets mee te maken!
Probeer rechtop te gaan zitten (soms zit je een beetje achterover op de foto's, bijvoorbeeld foto 8 en 10) en wel contact te houden met je paard via de teugels, maar ook wel iets toe te laten. Foto 1 ziet er wel heel netjes uit vind ik! Succes ermee Lachen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:54

Sorry hoor maar ik vind dat het nu wel duidelijk is dat ze een 'strenge' binnenhand heeft en dat daar geen excuus voor is.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:17

tamlin schreef:
Sorry hoor maar ik vind dat het nu wel duidelijk is dat ze een 'strenge' binnenhand heeft en dat daar geen excuus voor is.

Kijk naar de commentaar bij mijn beginbericht: ik weet dat!
Daar wordt aan gewerkt.
Ik had de foto's misschien beter niet geplaatst zo te lezen, maar ik probeer hem goed te rijden, maar probeer het eens zelf met een Haflinger die 10 dagen heeft stilgestaan en in alles zin heeft behalve eens normaal lopen.
Ik heb een strenge binnenhand en ik probeer daar aan te werken, momenteel voel ik me niet zo prettig, bijna onzeker over mijn rijden..
Voor degene die mij wat positief beoordelen, die ben ik dankbaar, want ik ben nog geen topruiter en mijn Haf zal nooit een toppaard worden. (Wat ie wel is voor mij als ik zie waarvan we komen! Hij rijdt nog maar 9 maanden dressuur en nog maar 5 maand met een trensje.)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:23

Ticcie schreef:
tamlin schreef:

Daar wordt aan gewerkt.
Ik had de foto's misschien beter niet geplaatst zo te lezen, maar ik probeer hem goed te rijden, maar probeer het eens zelf met een Haflinger die 10 dagen heeft stilgestaan en in alles zin heeft behalve eens normaal lopen.Ik heb een strenge binnenhand en ik probeer daar aan te werken, momenteel voel ik me niet zo prettig, bijna onzeker over mijn rijden..
Voor degene die mij wat positief beoordelen, die ben ik dankbaar, want ik ben nog geen topruiter en mijn Haf zal nooit een toppaard worden. (Wat ie wel is voor mij als ik zie waarvan we komen! Hij rijdt nog maar 9 maanden dressuur en nog maar 5 maand met een trensje.)

Dat dik gedrukte stukje is dus weer een excuus..
Je blijft het zelf doen, daarom word het herhaald door de meeste mensen.
Laat het dan gewoon bij, ja ik moet werken aan mijn binnenhand..
Want weer of wat dan ook is geen excuus....

Nogmaals ziet het er daarop na echt niet verkeerd uit..Maar blijkbaar lees jij liever alleen het commentaar wat je zelf niet echt aanstaat!

Komop meid, je moet het niet zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.
Niet als je om je heen kijkt en 90% het zelfde ziet doen.
Je binnehand pakken lijkt op heel veel momenten het beste en logishe wat je moet doen, daarom doet iedereen het ook!

EDIT: kan je zo aardig wat foto's opsturen van wat goede ruiters met goede paarden die het zelfde doen!
Dus zo gek is het niet en zo kwaad is het niet bedoeld.
Je doet op dat moment want je instinct je zegt

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:26

daantjuhhh schreef:
Ticcie schreef:
Daar wordt aan gewerkt.
Ik had de foto's misschien beter niet geplaatst zo te lezen, maar ik probeer hem goed te rijden, maar probeer het eens zelf met een Haflinger die 10 dagen heeft stilgestaan en in alles zin heeft behalve eens normaal lopen.Ik heb een strenge binnenhand en ik probeer daar aan te werken, momenteel voel ik me niet zo prettig, bijna onzeker over mijn rijden..

Nogmaals ziet het er daarop na echt niet verkeerd uit..Maar blijkbaar lees jij liever alleen het commentaar wat je zelf niet echt aanstaat!

Je binnehand pakken lijkt op heel veel momenten het beste en logishe wat je moet doen, daarom doet iedereen het ook!

Ik wil niet terugvallen op een excuus ofzo, er staat ook bij dat ik een te strenge/sterke binnehand heb en ik probeer eraan te werken, maar 't lijkt gewoon zo simpel en dat is het dus blijkbaar niet.
Ik loop momenteel gewoon beetje depri en probeer alles goed te zien, is moeilijk.
Ik hoop binnenkort foto's te hebben van een les om te laten zien dat hij nu al meer ontspannen loopt nu hij het weer wat gewoon is..
En die binnenhand, ik werk er echt aan, want het was beter en na die 10 dagen rust weer verergerd zo te zien..
Wel bedankt, het beurt me een beetje op.. (Alles gaat nogal de verkeerde kant uit nu..)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:31

Ticcie schreef:
Ik wil niet terugvallen op een excuus ofzo, er staat ook bij dat ik een te strenge/sterke binnehand heb en ik probeer eraan te werken, maar 't lijkt gewoon zo simpel en dat is het dus blijkbaar niet.
Ik loop momenteel gewoon beetje depri en probeer alles goed te zien, is moeilijk.
Ik hoop binnenkort foto's te hebben van een les om te laten zien dat hij nu al meer ontspannen loopt nu hij het weer wat gewoon is..
En die binnenhand, ik werk er echt aan, want het was beter en na die 10 dagen rust weer verergerd zo te zien..
Wel bedankt, het beurt me een beetje op.. (Alles gaat nogal de verkeerde kant uit nu..)

Het is ook niet simpel.. dat zal het ook niet worden.
Je hoeft er ook echt niet depri van te worden, dat is nergens voor nodig...
Het grootste gros maakt de zelfde fout of heeft hem gemaakt..
Je hoeft je er ook echt niet voor te schamen.
Ik heb er ook een handje van hoor!
het is gewoon erg moeilijk en ja met een sterker paard is het nog wel wat moeilijker...
Gewoon door blijven gaan.. zelf goed opletten en vooral niet depri worden want dat voeld je pony ook aan en daar zal hij ook niet vrolijker van worden.
Ga met goede moed aan de slag dan komt het echt wel goed!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:32

Lachen.
Niet iedereen doet alles in 1x perfect.
En daarom les je toch ook? Om dingen te verbeteren.
En of dat nu elke dag is, of 1x in de week..
Volgens mij gaat het wel goed komen met jullie!

Je hebt namelijk echt een ge-weldige haf Lovers.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:09

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je je depri gaat voelen.. Ik zeg je wat ik zie, en ik hoop dat je daarmee aan de slag gaat. Maar dat denk ik wel als ik je berichten lees.
HAW is bedoeld voor tips ten aanzien van de foto's. Probeer niet depri of onzeker te worden, maar er je voordeel uit te halen. Vanuit mij is het in ieder geval met goede bedoelingen! Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:32

Ook ik vind het er behoorlijk gedwongen uitzien, maar als ik het me goed herinner zag ik je vroeger IRL met pessoabit rijden, kan dit? Dan vind ik dit toch echt al een stuk beter Ja
Probeer bij dit weer gewoon het omgekeerde te doen van Atlantic... reageert hij gespannen, ontspan dan zelf en leidt hem wat af met veel figuren en overgangen. Zonder te proberen hem korter te rijden, wat natuurlijk een logische reactie lijkt...

Sta je op pension op Graevenhof?

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:52

Ticcie schreef:
Angs16 schreef:
Leuke pony!
Ligt het bit nou scheef in zijn mond? Of zie ik dat verkeerd.
Vooral op die foto's met zijn mond open valt het op.

Zijn denk ik momentopnames. Wanneer ik hem terug opneem, en hij loop een beetje ambetant (zoals vandaag met die nogal koude en harde wind), dan durft ie hem wat zwaarder maken en is het moeilijk hem op te nemen waardoor het bit soms scheef zit.. Is niet constant zo hoor. Zie het nu pas op de foto's, tijdens het rijden zie ik dat niet, maar 'k ga dat proberen vermijden.

Volgens mij kan het bit niet eens de heletijd scheef zijn? Rolleyes

Leuk stel! Lachen
Vind de meeste haflingers echt niet mooi!
Deze is echt geweldig! Lachen

Veel plezier er nog mee verder Kusje

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:00

Volgens mij deden niet alleen de kiezen pijn

Ik dacht echt van 'Wauw, ziet er goed uit.', totdat me opviel hoe erg je trok. Je zet je binnenhand vast op je been en steekt je tenen [beetje overdreven] in zijn neus. Hang niet te veel naar achteren, ga lekker rechtop zitten. Hij lijkt op de foto's ook zijn mond te openen [en nee, da's niet alleen zijn hanglip]

Als je hem actief wil rijden en mooi afgebogen kan je het beste gewoon van zijn mond afblijven, voorál niet hangen. Zorg er eerst voor dat je rechtop zit, middenin het zadel en goed met de bewegingen mee zit. Rijd veel [schijn]overgangen met je kuithulpen en op je zit. Als je pony goed op je kuit en zit is begin je met het afbuigen. Draag je handen [houdt ze gelijk], zorg dat hij actief is, kneed dan zachtjes met je binnenhand zodat hij hol wordt daar. Als je paard afbuigt stop je met kneden, als hij dan weer omhoog komt kneed je weer etc. Het belangrijkste is dat je pony ontspannen loopt van achteruit, dan komt het afbuigen vanzelf wel!

[EDIT]Je excussen halen niets uit Lachen Het weer of stilstaan is geen excuus, je hoort je paard niet te trekken, in alle omstandigheden moet je houding goed zijn. Wij hebben ook een Haflinger, een ouderwetse, eigenwijze. Nou, als die een tijd stil staat en je doet zelf niets speciaals gebeurd er ook niets wat fout is. Gewoon op jezelf letten, dan komt de rest ook Knipoog

En trouwens, streng met je binnenhand af en toe zijn is niet erg, als je dan maar ontspant en het nút heeft. Maar helaas zie ik dat op elke foto terug, niets bit scheef, niets 'omstandigheden'.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:40

Hej Xeen, probeer je niet zo aangevallen te voelen meid.. Lachen Iedereen geeft goedbedoelde tips, da's de bedoeling van HAW he. Lachen Misschien komt het soms wat hard aan, maar je kan er enkel wat van bijleren! En da's toch wat iedereen wilt, iets bijleren? Lachen Ik weet dat je je best doet en het allemaal goed bedoelt, dus probeer deze tips mee te nemen in de training. Als je zelf wat meer van achter naar voren gaat rijden, en je wat minder zorgen gaat maken of dat hoofdje wel op z'n plaats zit, gaat alles een stuk ontspannener gaan. Niemand heeft ooit beweert dat dat gemakkelijk is, is het ook niet. Maar jullie kunnen enkel proberen er samen het beste van te maken, toch?? Haha! Komt allemaal goed meid, tot gauw!
X, Céline

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:25

daantjuhhh schreef:

Ticcie schreef:

Paardrijden is nou eenmaal niet simpel..
en als iedereen zich aan zo sluiten bij jouw excuses, zou je nooit vooruitgang boeken..
en daar zijn deze topic toch juist voor bedoeld?
(met les hoop je toch ook niet alleen maar op goed zo goed zo? dan zou je niks te verbeteren hebben)

En nogmaals..het commentaar is het rijden op de foto's op dat moment..
niet op jouw als persoon!! en niet op je motivatie of hoe goed je je best doet..
wij beoordelen alleen op wat we zien..vandaar Knipoog

En sowieso een haflinger is gewoon over het algemeen wat moeilijker te rijden..
(klein excuusje voor een goed doel Knipoog )

Wat ik gewoon wil zeggen:
haal je voordeel uit de tips en trek ze niet op jezelf als persoon aan!
Jullie zijn een leuke combi..en jij denkt goed na over de tips en ben je bewust van je fouten en wil graag jezelf verbeteren..dat is toch al heel wat!! Haha!

en idd paarden zijn nou eenmaal bery expensive..helaas.. Knipoog