Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook schijnen ze dik te worden van 'de lucht' .Ticcie schreef:Voor de meesten: bedankt voor het bericht, over de te strenge binnenhand, dat weet ik, en dit kwam vooral door de weersomstandigheden want normaal ben ik niet zo streng en niet zo kort.Daar dus gelieve geen commentaar meer over..
Over zijn buikje: Tjah.. Hij komt van 540 kilo en weegt er nu ongeveer 470.
Er mag nog wat af, maar da's erg moeilijk hoor! Ik kan moeilijk al zijn eten en al het gras afnemen hé.
Wel iedereen bedankt!
daantjuhhh schreef:Maar das natuurlijk geen excuus..
Ik snap dat je dan sneller je binnenhandje pakt, maar dat is niet de oplossing.
Verder ziet het er netjes uit hoor.
En het is echt opbouwend bedoeld, absoluut niet om je aan te vallen.
Ik denk dat z'n 90% van de ruiters met dit probleem kampt.. (inclusief ik zelf)
Als je het zelf maar weet (en dat weet je) en er aan werkt dan komt dat wel goed.

Kimonoo schreef:Vind het er een beetje gedwonge uit zien, maar wel hele mooie pony, loopt ook mooi

tamlin schreef:Sorry hoor maar ik vind dat het nu wel duidelijk is dat ze een 'strenge' binnenhand heeft en dat daar geen excuus voor is.
Ticcie schreef:tamlin schreef:Sorry hoor maar ik vind dat het nu wel duidelijk is dat ze een 'strenge' binnenhand heeft en dat daar geen excuus voor is.
Kijk naar de commentaar bij mijn beginbericht: ik weet dat!
Daar wordt aan gewerkt.
Ik had de foto's misschien beter niet geplaatst zo te lezen, maar ik probeer hem goed te rijden, maar probeer het eens zelf met een Haflinger die 10 dagen heeft stilgestaan en in alles zin heeft behalve eens normaal lopen.Ik heb een strenge binnenhand en ik probeer daar aan te werken, momenteel voel ik me niet zo prettig, bijna onzeker over mijn rijden..
Voor degene die mij wat positief beoordelen, die ben ik dankbaar, want ik ben nog geen topruiter en mijn Haf zal nooit een toppaard worden. (Wat ie wel is voor mij als ik zie waarvan we komen! Hij rijdt nog maar 9 maanden dressuur en nog maar 5 maand met een trensje.)
daantjuhhh schreef:Ticcie schreef:Kijk naar de commentaar bij mijn beginbericht: ik weet dat!
Daar wordt aan gewerkt.
Ik had de foto's misschien beter niet geplaatst zo te lezen, maar ik probeer hem goed te rijden, maar probeer het eens zelf met een Haflinger die 10 dagen heeft stilgestaan en in alles zin heeft behalve eens normaal lopen.Ik heb een strenge binnenhand en ik probeer daar aan te werken, momenteel voel ik me niet zo prettig, bijna onzeker over mijn rijden..
Voor degene die mij wat positief beoordelen, die ben ik dankbaar, want ik ben nog geen topruiter en mijn Haf zal nooit een toppaard worden. (Wat ie wel is voor mij als ik zie waarvan we komen! Hij rijdt nog maar 9 maanden dressuur en nog maar 5 maand met een trensje.)
Dat dik gedrukte stukje is dus weer een excuus..
Je blijft het zelf doen, daarom word het herhaald door de meeste mensen.
Laat het dan gewoon bij, ja ik moet werken aan mijn binnenhand..
Want weer of wat dan ook is geen excuus....
Nogmaals ziet het er daarop na echt niet verkeerd uit..Maar blijkbaar lees jij liever alleen het commentaar wat je zelf niet echt aanstaat!
Komop meid, je moet het niet zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.
Niet als je om je heen kijkt en 90% het zelfde ziet doen.
Je binnehand pakken lijkt op heel veel momenten het beste en logishe wat je moet doen, daarom doet iedereen het ook!
Ticcie schreef:Ik wil niet terugvallen op een excuus ofzo, er staat ook bij dat ik een te strenge/sterke binnehand heb en ik probeer eraan te werken, maar 't lijkt gewoon zo simpel en dat is het dus blijkbaar niet.
Ik loop momenteel gewoon beetje depri en probeer alles goed te zien, is moeilijk.
Ik hoop binnenkort foto's te hebben van een les om te laten zien dat hij nu al meer ontspannen loopt nu hij het weer wat gewoon is..
En die binnenhand, ik werk er echt aan, want het was beter en na die 10 dagen rust weer verergerd zo te zien..
Wel bedankt, het beurt me een beetje op.. (Alles gaat nogal de verkeerde kant uit nu..)
.
.
Ticcie schreef:Angs16 schreef:Leuke pony!
Ligt het bit nou scheef in zijn mond? Of zie ik dat verkeerd.
Vooral op die foto's met zijn mond open valt het op.
Zijn denk ik momentopnames. Wanneer ik hem terug opneem, en hij loop een beetje ambetant (zoals vandaag met die nogal koude en harde wind), dan durft ie hem wat zwaarder maken en is het moeilijk hem op te nemen waardoor het bit soms scheef zit.. Is niet constant zo hoor. Zie het nu pas op de foto's, tijdens het rijden zie ik dat niet, maar 'k ga dat proberen vermijden.

Het weer of stilstaan is geen excuus, je hoort je paard niet te trekken, in alle omstandigheden moet je houding goed zijn. Wij hebben ook een Haflinger, een ouderwetse, eigenwijze. Nou, als die een tijd stil staat en je doet zelf niets speciaals gebeurd er ook niets wat fout is. Gewoon op jezelf letten, dan komt de rest ook 
Iedereen geeft goedbedoelde tips, da's de bedoeling van HAW he.
Misschien komt het soms wat hard aan, maar je kan er enkel wat van bijleren! En da's toch wat iedereen wilt, iets bijleren?
Ik weet dat je je best doet en het allemaal goed bedoelt, dus probeer deze tips mee te nemen in de training. Als je zelf wat meer van achter naar voren gaat rijden, en je wat minder zorgen gaat maken of dat hoofdje wel op z'n plaats zit, gaat alles een stuk ontspannener gaan. Niemand heeft ooit beweert dat dat gemakkelijk is, is het ook niet. Maar jullie kunnen enkel proberen er samen het beste van te maken, toch??
Komt allemaal goed meid, tot gauw!daantjuhhh schreef:Dat dik gedrukte stukje is dus weer een excuus..
Je blijft het zelf doen, daarom word het herhaald door de meeste mensen.
Laat het dan gewoon bij, ja ik moet werken aan mijn binnenhand..
Want weer of wat dan ook is geen excuus....
Nogmaals ziet het er daarop na echt niet verkeerd uit..Maar blijkbaar lees jij liever alleen het commentaar wat je zelf niet echt aanstaat!
Komop meid, je moet het niet zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.
Niet als je om je heen kijkt en 90% het zelfde ziet doen.
Je binnehand pakken lijkt op heel veel momenten het beste en logishe wat je moet doen, daarom doet iedereen het ook!
Ticcie schreef:Ik wil niet terugvallen op een excuus ofzo, er staat ook bij dat ik een te strenge/sterke binnehand heb en ik probeer eraan te werken, maar 't lijkt gewoon zo simpel en dat is het dus blijkbaar niet.
Ik loop momenteel gewoon beetje depri en probeer alles goed te zien, is moeilijk.
Ik hoop binnenkort foto's te hebben van een les om te laten zien dat hij nu al meer ontspannen loopt nu hij het weer wat gewoon is..
En die binnenhand, ik werk er echt aan, want het was beter en na die 10 dagen rust weer verergerd zo te zien..
Wel bedankt, het beurt me een beetje op.. (Alles gaat nogal de verkeerde kant uit nu..)

)