Quike @ work (dressuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Re: Quike @ work (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 15:03

BrittKitt schreef:
Toch leuk dat mensen zichzelf niet meer als beginner zien wanneer ze langer rijden, naar mijn mening heeft dat er niks mee te maken Tong uitsteken
Het ziet er best leuk uit maar ook ik denk dat je je beugels langer moet doen en zeker weten les moet nemen.
Je zit is niet bepaald goed en je handen moet je netjes boven de schoft houden ipv op je knie leggen.

Naar mijn mening kun je niet vanaf een foto zien of iemand een beginner is. Maargoed, laten we daar nu over ophouden. Over dat les geven (voor de zoveelste keer): ik HEB 2 keer in de week les.
dat 'hand op de knie leggen' doe ik inderdaad. Daar probeer ik ook op te letten

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:05

Je kiest er zelf voor als je foto's op bokt zet kun je op commentaar rekenen. En soms word het zelfde wat vaker gezegd omdat sommige mensen niet alle posts lezen hé.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:05

BrittKitt schreef:
Toch leuk dat mensen zichzelf niet meer als beginner zien wanneer ze langer rijden, naar mijn mening heeft dat er niks mee te maken Tong uitsteken
Het ziet er best leuk uit maar ook ik denk dat je je beugels langer moet doen en zeker weten les moet nemen.
Je zit is niet bepaald goed en je handen moet je netjes boven de schoft houden ipv op je knie leggen.

Nouja..als je al wat langer rijdt ben je in ieder geval geen beginner Nagelbijten / Gniffelen
Of je goed kan rijden als je een poosje rijdt is een andere vraag. Sigaar

Citaat:
Naar mijn mening kun je niet vanaf een foto zien of iemand een beginner is.

Of iemand beginner is is inderdaad niet te zien, maar er zijn zeker wel verbeterpuntjes zichtbaar.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:36

Meisjes van 12 jaar denken al heel snel dat ze Anky zijn!
Aan je houding te zien heb je voor deze verzorgfries alleen maar op manege's gereden? Of heb ik het mis? Dat geeft natuurlijk niets, maar het maakt je zeker geen gevorderde ruiter, eerder half gevorderd. Je kan op een paard zitten, weet een klein beetje waar de hulpen zitten, en valt er niet af. Een eigen paard, of in jou geval een verzorgpaard, is denk ik toch iets anders dan een manege paard ( ook niet ALLE manegepaarden natuurlijk!) Ga lekker door met je privelessen en dan komt het allemaal vanzelf wel!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:30

Oh ik zeg ook echt niet dat zij een beginner is, ik zeg alleen maar dat je niet kan bepalen of je een beginner bent alleen maar naar de lengte van je rijperiode Lachen Er zijn mensen die na 20 jaar nog niks zijn opgeschoten, zijn die dan opeens vergevorderd alleen maar omdat ze al 20 jaar rondhobbelen? Tong uitsteken
Ik zeg wél dat er een hele hoop te verbeteren valt

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:40

peehtje schreef:
Ik weet het niet zeker of het lijkt maar zo , maar zijn die bandage`s niet vreselijk afgezakt??

Hmm.. een niet beginner zou toch moeten weten hoe hij/zij zou moeten bandageren?

Citaat:
Oh ik zeg ook echt niet dat zij een beginner is, ik zeg alleen maar dat je niet kan bepalen of je een beginner bent alleen maar naar de lengte van je rijperiode Er zijn mensen die na 20 jaar nog niks zijn opgeschoten, zijn die dan opeens vergevorderd alleen maar omdat ze al 20 jaar rondhobbelen?

Inderdaad. Ja

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:41

BrittKitt schreef:
Oh ik zeg ook echt niet dat zij een beginner is, ik zeg alleen maar dat je niet kan bepalen of je een beginner bent alleen maar naar de lengte van je rijperiode Lachen Er zijn mensen die na 20 jaar nog niks zijn opgeschoten, zijn die dan opeens vergevorderd alleen maar omdat ze al 20 jaar rondhobbelen? Tong uitsteken

maar je kunt die mensen ook moeilijk 'beginner' noemen. Na beginner, komt in mijn boekje gewoon gevordert, dat is meestal dat je met alle noem het maar omstandigheden om weet te gaan, maar dat betekend niet dat je ook meteen Goed bent.

Maargoed, verder ben ik het eens met de tips die al gegeven zijn, heb de vorige foto's niet gezien dus over vooruitgang kan ik niks zeggen. Maar blijf vooral lekker oefenen en lessen (en vooral luisteren naar je instructeur, want die is erbij en bokt niet Knipoog )

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:16

hai hai,

mooi paardje heb je. het eerste dat mij opviel was die korte beugels. veel te kort eigenlijk en ook je voeten een eindje in de beugels. ik zou ze echt een gaatje of 2 langer doen.
De draf fotos zijn hierdoor niet zo mooi vind ik. Ik vind je leuk staan op hem maar ik zou persoonlijk de beugels toch iets korter doen.

en wat ik ook even wil zeggen. je zegt dat je 6 jaar rijd en geen beginner meer bent. ik rijd nu iets meer dan 11 jaar paard maar zie me nog als beginner. ik heb geen L/M dressuur of springen. heb altijd recreatief gereden en gehoopt dat ik verder kwam maar als je afhankelijk bent van eigenaren zit het je niet altijd mee (behalve bij pellie Haha! )
dus ik vind het een beetje een rare opmerking. wie weet had ook niemand gezegt dat je een beginner bent. het gaat er neit om hoelang je rijd maar HOE je rijd.
ik bedoel dit niet als aanval op je opmerking, maar geef hier mijn mening over Knipoog

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:27

Ik vind het er keurig uitzien hoor, ik zie een heel ontspannen en prettig paard. Dat de hoofdhalshouding op de 2e foto wat te diep en rond is helemaal niet erg, ter afwisseling doe ik dat ook wel eens een paar passen. Zo kan je controleren of het paardje een goed ruggebruik heeft. Ik vind dat je keurig rijdt en dat je je beugels pas langer moet doen wanneer je de steun van beugels niet meer nodig hebt en zelf een goede balans hebt ontwikkeld. Misschien is het leuk om tijdens je les eens een kwartier zitles in te lassen, even zonder beugels rijden en balansoefeningen doen. Leuk om te doen en je zit wordt er onafhankelijker van. Veel plezier en succes met dit leuke paard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:52

Dan zie jij toch HELE andere dingen dan ik ( en meerdere met mij ) zie Jeskoo!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:00

aerdenhout1 schreef:
Meisjes van 12 jaar denken al heel snel dat ze Anky zijn!
Aan je houding te zien heb je voor deze verzorgfries alleen maar op manege's gereden? Of heb ik het mis? Dat geeft natuurlijk niets, maar het maakt je zeker geen gevorderde ruiter, eerder half gevorderd. Je kan op een paard zitten, weet een klein beetje waar de hulpen zitten, en valt er niet af. Een eigen paard, of in jou geval een verzorgpaard, is denk ik toch iets anders dan een manege paard ( ook niet ALLE manegepaarden natuurlijk!) Ga lekker door met je privelessen en dan komt het allemaal vanzelf wel!

bedankt, maar ik denk écht niet dat ik Anky ben hoor. Ik weet goed dat er verbeterpunten zichtbaar zijn, en die zit, dat komt omdat ik er daar niet op let. Bovendien, je rijd paard om er van te leren. Als ik alles al perfect kon, reed ik echt niet meer op een verzorgpaard (dan had ik allang een miljoen verdient Tong uitsteken)
maar het is ook helemaal niet verkeerd dat er aandachtspunten zijn. Ook Anky heeft ze. Als je ze van jezelf weet is er teminste iets waar je voor kunt gaan, wat je graag wilt verbeteren/veranderen.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:01

Hoi Lieke,
Ik vind dat het steets beter en netter gaat! Pling
Zoals jezelf en vele anderen al gezegt hebben mischien je beugels wat gaatjes langer.
Ik vind dat het er steeds beter uit begint te zien en dat je een heel fijn paardje hebt! Haha!
Ziet er leuk uit!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:04

Jeskoo schreef:
Ik vind het er keurig uitzien hoor, ik zie een heel ontspannen en prettig paard. Dat de hoofdhalshouding op de 2e foto wat te diep en rond is helemaal niet erg, ter afwisseling doe ik dat ook wel eens een paar passen. Zo kan je controleren of het paardje een goed ruggebruik heeft. Ik vind dat je keurig rijdt en dat je je beugels pas langer moet doen wanneer je de steun van beugels niet meer nodig hebt en zelf een goede balans hebt ontwikkeld. Misschien is het leuk om tijdens je les eens een kwartier zitles in te lassen, even zonder beugels rijden en balansoefeningen doen. Leuk om te doen en je zit wordt er onafhankelijker van. Veel plezier en succes met dit leuke paard.

even over dat zonder beugels. Dat is inderdaag erg goed om te doen. Ik rijd ook vaak zonder beugels en maak ook wel eens een sprongetje zonder beugels. Ik merk wel dat het op een fries moeilijker is dan op een ander paard Tong uitsteken. haha. Maar dat is logisch.
-xxx- Lieke

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:06

Leuk setje dat rode bij zn Fries Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:08

Hoi, mag ik vragen wáárom je meteen in ej begin post zet dat je geen beginner bent? Ik vidn het opmerkelijk dat je namelijk dat al neerzet, en dus hezelf al gaat verdedingen, vóórdat er überhaupt ene opmerking is gemaakt over je rijnivo Verward

Maargoed, ik vidn het er best aardig uitzien. Alleen op de foto waar staat dat je in draf zit vind ik lijken dat je wat aan de teugels hangt. (lijkt trouwens meer op een galopfoto, gezien de stand van de voorbenen van het paard en jouw houding, het is namelijk niet logisch om in draf zo achterover te hellen)
Ik vidn ook dat je je handen wat hoger mag houden en war minder ver van elkaar.
Het paard loopt best netjes, als jij nou aan je houding gaat werken wordt het vast een heel prettig plaatje om naar te kijken!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:09

hoi allemaal,
toch denk ik over dat beginnerzijnde dit:
je kunt het niet vanaf een paar foto's zien.
Dit kun je eigenlijk alleen zien als je terplekke de ruiter bekijkt.
Verder vind ik het een goed idee er nu over op te houden.
Ik weet nu hoe iedereen er over denkt en dat snap ik al na
1 keer. Dat hoef je niet 100x te zeggen.
Misschien hebben jullie gelijk. Ik denk het eigenlijk van niet.
Er zijn genoeg ruiters die bijv. niet zonder zadel kunnen springen.
Maar ik denk dat je dat vanaf een paar foto's niet kunt zien.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:09

Zucht.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:12

Ik wil toch nog graag wel antwoordt op mijn vraag Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:13

Blueberry schreef:
Hoi, mag ik vragen wáárom je meteen in ej begin post zet dat je geen beginner bent? Ik vidn het opmerkelijk dat je namelijk dat al neerzet, en dus hezelf al gaat verdedingen, vóórdat er überhaupt ene opmerking is gemaakt over je rijnivo Verward

Maargoed, ik vidn het er best aardig uitzien. Alleen op de foto waar staat dat je in draf zit vind ik lijken dat je wat aan de teugels hangt. (lijkt trouwens meer op een galopfoto, gezien de stand van de voorbenen van het paard en jouw houding, het is namelijk niet logisch om in draf zo achterover te hellen)
Ik vidn ook dat je je handen wat hoger mag houden en war minder ver van elkaar.
Het paard loopt best netjes, als jij nou aan je houding gaat werken wordt het vast een heel prettig plaatje om naar te kijken!

Ik heb het niet vantevoren er al bijgezet, ik heb het bewerkt nadat iedereen daar over begon te zeuren.
-xxx- Lieke

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:20

Mmmm, dat is apart. Als je iets verandert in je oorspronkelijke post komt er altijd 'edit' onder te staan............

Al is de leugen nog zo snel, de ..............

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:21

Er staat niet bij dat het ge-edit is? Sigaar

En je kunt zeker wel fouten zien op de foto's.
Je gaat me toch zeker niet vertellen dat je van een paar foto's geen beeld kunt krijgen van hoe een ruiter rijdt?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:24

Mag ik ook even HEEL diep zuchten???
Sorrie meid, maar je hebt wel een hele hoge eigen dunk!
Met je 12 jaar kom je net kijken in het paardenwereldje. Probeer zoveel mogelijk te leren van mensen die er al veel langer mee bezig zijn! En ik kan op deze foto's toch een hele hoop zien, daar hoef je eigenlijk niet eens veel kennis voor te hebben.
Geeft ook allemaal niets, je bent nog heel jong, maar als je nu al denkt het beter te weten dan de ervaren mensen kom je niet ver!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:14

Dat heb je dus echt niet bewerkt van dat die beginner erin gezet te hebben, want iedereen reageerd daar in het begin al op weiffie. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:19

Off topic reactie verwijderd.