BRIT mijn toppertje @ dressuur + standfoto's enzo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re: BRIT mijn toppertje @ dressuur + standfoto's enzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:44

Ik zie dat ze pas een halfjaartje ohz is, dan heb je d'r echt goed aan het lopen! Lachen Volgens mij is het best een pittige pony nog, lekker voorwaarts zo te zien! Maar je moet inderdaad wel opletten dat z niet zo ver achter de loodlijn kruipt, de enige foto waar ze echt goed loopt, is de foto die jij als 'slecht voorbeeld' hebt geplaatst, zeg maar. Daar is ze misschien niet zo ontspannen door haar mond, maar haar hoofd- en halshouding is daar juist wél goed Lachen
Vind dat je echt een ontzettende leuke pony hebt!

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 21:19

bedankt! ,, toen ik voor het eerst de foto's bekeek vond ik dat ze meer los moest laten.. Dus zette ik in het topic dat ze ronder moest maar dat bedoel ik eigenlijk verkeerd Tong uitsteken want heb ze nog eens goed bekeken en vind juist dat ze wel wat opgerichter kan maar wel 'losser'.
@Myukii: ze is inderdaad erg pittig Haha! heb trouwenss 9 juni 1e wedstrijd met haar Haha! (tis meteen al een selectie maar daar gaat t niet om Knipoog )

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:24

Wat ronder? Meid je mag dr juist wat meer met dr neusje druit rijden. Ziet er verder erg netjes uit! Veel succes met je wedstrijd!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:09

Heee Jose!

Wat een heerlijk beestje zeg, jullie passen goed bij elkaar. Ik vind dat je haar heel goed rijdt, gezien ze zo jong is, je ondersteunt haar goed. En met jouw talent gaan jullie het ver schoppen, jij gaat het sowieso ver schoppen in de dressuur Knipoog

Lekker zo doorrijden, wie weer komen we elkaar nog eens tegen op een groot concours Lachen

Xx Noor

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:30

Dankje Noor Haha!

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:41

nog tips ofzo? Lachen

janyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:57

nou ik zou niet proberen haar nog ronder te rijden, zou het juist iets meer oppakken, verder leuk paardje Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:59

Opgerichter is ook niet wat de bedoeling is bij een pony die pas 1/2 jaar onder het zadel is. Die foto die jij niet goed vindt, die geeft echt het beeld wat je pony hoort te hebben.

En als er staat niet ontspannen. Bedoel je dan echt hangen of gewoon gewicht? Je hoort namelijk bij een paard wat netjes in aanleuning loopt wel wat gewicht te hebben. Heb je niets in je handen, is er helemaal geen ontspanning, dan is dat onttrekken aan hulpen.

De tip is goed drijven en af en toe proberen wat er gebeurd als je je handen iets naar voren doet. Gaat de pony dan mee met je hand (zonder te duiken) dan draagt de pony zichzelf goed en volgt ze je hand. ALs je pony blijft hangen of duikt is dat een teken dat je pony niet op de eigen benen loopt, of zich opkropt. Beide dan dingen waar je aan kan gaan werken.

Moet zeggen dat ik het wel een hele leuke pony vind!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:06

ontzettend lekker ding hoor !! Vingers aflikken
Ik vond haar juist al wat te diep lopen op de meeste foto's, behalve dus de foto die jij zelf niet goed vond..Maar ja, dat is al gezegd Knipoog Ik denk dat je daar wel wat mee moet doen Lachen
Ik vind het een mooie koffievos en ze heeft ook aparte manen! ik heb daar wel eens wat over gelezen, het schijnt dat mensen die allergisch zijn voor paarden, veel minder allergisch zijn voor dit soort manen ! leuk weetje Knipoog
Veel plezier nog en hou de tips in je achterhoofd Lachen

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:12

Leuk pony hoor Haha! kan mooi lopen Haha! succes verder !

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:10

Bedankt Lachen ik heb trouwens net les gehad en ging super Haha! voor mijn gevoel liep ze op eigen benen enzoo maar miss wel wat te diep... Maar zoals ik al zei ik bedoelde niet dat ze ronder moest maar anders.. Alleen zei ik het een beetje verkeerd Tong uitsteken (ik ga er heel goed mee oefenen en als ik zin heb zet ik over een maandje ofzo hier wel weer wat foto's neer Haha!! )

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:59

Dat te diep vind ik echt niet erg bij een jong ding, zolang het niet TE wordt. Tips? Ik zou tijdens het rijden veel overgangen en tempowisselingen rijden en hem zo lekker aan de hulpen zetten. Niet te veel concentreren op de voorkant, dat komt namelijk vanzelf alsie lekker aan de hulpen is. Ook zou ik niet veel (kleine) wendingen rijden, af en toe doorbuigen kan natuurlijk wel.
En van galopperen krijgtie een lekker sterke achterhand en een goede conditie. Dus dat zou ik veel doen, en dan het liefst niet in de bak, maar op een lang recht eind, waar je lekker tempowisselingen kan rijden in de galop.

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:46

dankje voor je tips noor! Haha! zal het ff uitproberen! Lachen