achterwaarts gaan leren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wienn

Re: achterwaarts gaan leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:45

Ik heb het mijn paard geleerd met stem comando! eerst iets extra druk op mn teugels, dan terug zeggen, wanneer ze het doet meteen de teugels ontspannen! al is het maar 1 stap dat ze doet, meteen belonen, en zo op bouwen!

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:17

Een goede manier om een paard achterwaarts aan te leren zodat ze diogornaals en in takt achter waarts gaan is door het paard niet na het stilstaan naar achteren te dieuwe maar opzij.
hierbij alleen de kont, eerst links, dan rechts weer links rests, links, enzo voorts steed minder passen eigenlijk 1 pas opzij. Waarna ze ineens naar achteren gaan en dan belonen. Dit is langzaam op te bouwen en werkt eigenlijk altijd mar bij het ene paard sneller dna de andere.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:30

Al die reacties Sigaar
maar geen 1 werkt Tong uitsteken Tong uitsteken

Als ik mijn pony gewoon 1 pasje op zij/achterwaarts vraag is dat geen probleem. Pling
Maar zodra ze door heeft dat het echt achterwaarts lopen is Verdrietig Staat ze helemaal stil en doet ze iks meer wat je vraagt echt helemaal niks !!
ALs je haar voorwaarts probeert te krijgen, of juist verder achter waarts gaat ze duwen of hangen Duivel

TogG bedankt Ach gut en jij nog succes met je hafjé
Cool