tuigpaarden toch kunnen berijden ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Merarie

Re: tuigpaarden toch kunnen berijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:56

tirsa schreef:
hallo,

ik heb samen met een vriendin 4 tuigpaarden die we gaan verzorgen en ook willen brijden.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad om tuigpaarden te gaan rijden????
Ze zijn al onder het zadel geweest en er is al een paar keer op gereden.
heeft iemand tips of dergelijke voor ons.

alvast bedankt voor elke reactie !!!!

groetjes

ik heb een hele lange tijd tuigpaarden gereden, dat ging super goed, het is meestal ff wennen want ze gooien hoger op, maar verder kan het gewoon!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:18

op marktplaats etc. staan trouwens ook heel veel tuigpaarden te koop die ook gereden zijn! Dus het kan gewoon ! Knipoog En heb het zelf ook altijd gedaan! Haha!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:06

Het ligt er ook aan WAT voor tuigpaard. In die zin: Hoe tuigtypisch is het dier.
Elke tuiger is te rijden, maar hoe geschikt ze zijn als dressuurpaard hangt sterk af van hun bouw.

Mijn merrie bijvoorbeeld heeft heel hoog in de tuigpaard sport gelopen. Heeft van nature een erg tuigtypsche gang en toch een beetje plat kruis, zoals veel tuigpaarden. Ook de halsinzet is bij goede tuigpaarden toch wat "verticaler". Dat maakt het moeilijker om echt hogere dressuur te rijden.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:07

ja hoor dat kan gewoon ik heb ook 3 jaar op een tuigpaard gelest..

katel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:58

Tuurlijk, gewoon proberen als ze al vaker onder het zadel heeft gelopen. Tuurlijk altijd wat voorzichtig met de 1e keer als je niet weet hoe ze reageren. Ik hbe hele tijd op verzorgpaard gereden dat nooit echt onder het zadel was ingereden en ik deed veel met mijn stem, mss een tip?

ConAmoreX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:19

Hoi
ligt eraan wat voor type tuigpaard het is. Wij hebben thuis veel tuigpaarden. 1 daarvan is beleerd onder het zadel. Kwa type vind ik het niet echt zo.

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:12

Heeeey

Ik rij nu ook net op een Tuiger.
Die loopt alsnog voor de kar wedstrijden maar af en toe er een zadel op doen is best wel leuk!
De zit is natuurlijk wel anders als andere paarden maar ze zijn echt wel geschikt voor de Dressuur. Je ziet ze steeds vaker namelijk onder het zadel.

Groetjess