sportfjord nimco@work [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: sportfjord nimco@work [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:11

Zo nu even over de foto's.
Ik zie dat je vrijwel aldoor je tenen erg naar buiten draait en benen net niet genoeg naar achter brengt. Je tenen is een kwesti van oefenen, draai je been vanuit je heup naar binnen (desnoods paar keer naar binnen/naar buiten draaien en zo goede punt opzoeken). Zorg dat je knie netjes tegen het zadel aan komt te liggen. Probeer ook vanuit je heup je benen iets naar achter te brengen en/of iets meer voor in het zadel te blijven. Als je je benen naar voren houd raak je zelf uit evenwicht. Op de grond staan met je benen voor je lichaam gaat immers ook niet, weg evenwicht en je valt achterover. Op het paard dus ook. Je wordt omhoog gewipt door het paard (anders zou gaan staan ook vrij moeilijk zijn) en daarna met zitten plof je terug omdat je jezelf niet kan opvangen. Vaak ga je dat ook iets voorover om het een beetje op te vangen.
Nu doe jij het maar is mindere maten hoor Knipoog
Ook valt me op dat als je je hakken uitdrukt je je benen afsteekt, en als je ze niet uitdrukt je regelmatig met je hele voet in de beugel zit (springen). Probeer met springen anders je beugels iets korter. Om je hakken meer uit te drukken kun je je voorstellen dat als je je benen op de juiste positie hebt je op de grond staat met je vlakke voet. Dan liggen je benen ook gelijk stiller omdat je zelf een beetje het gevoel hebt dat je geaard bent. Probeer dan ook te drijven met je kuit, en als dat niet werkt zou je kunnen bij tikken met je zweepje, ook een fjord voelt immers een vlieg zitten op zijn huid en zou dus ook gewoon op een kuithulp(je) kunnen reageren.
Waarschijnlijk zit je zo zelf al iets meer in evenwicht en zal het dus ook voor je fjordje makkelijker zijn in evenwicht te lopen, hij hoeft immers jou minder te compenseren.
Dan je handen en je rug.
Probeer je rug recht maar wel bewegelijk te houden. Zitten op je zitbeenknobbels en in je onderrug/heupen meer kunnen bewegen met de bewegingen. Lukt het niet je rug recht te maken maak hem dan hol/bol/hol/bol en zoek het midden.Dit geld zowel voor onder als bovenkant van je rug. Is deze recht en dus stevig gestapeld, dan kun je je schouders laten afhangen met je bovenarmen langs je lichaam. Je onderarmen en handen moeten een soort van drijven op water en kunnen meebewegen. Denk ook aan de rechte lijn van elleboog naar bitring. Let ook op dat je handen rechtop gehouden worden maar je handen en armen houd je zelf al erh netjes.
Probeer ook in de middendraf rechtop te blijven zitten.
Bij het stijgeren zou je misschien ook iets meer kunnen blijven zitten. Ht ziet er namelijk uit alsof hij helemaal rechtop gaat (zo hou je je vast) maar dat doet hij op de foto nog niet.
Verder denk ik dat het een leuke fjord is die nog een aardig dressuurproefje zou kunnen lopen en ook zeker niet misstaat tijdens het springen. Ik denk zelf dat als jij wat kleine dingen aan je houding verbeterd hij ook al beter zal gaan lopen en jullie dus ook betere punten zullen halen. Daarnaast zal het kunnen helpen om hem vanuit je binnenbeen naar je buitenhand te rijden zodat hij betere lengtebuiging heeft en makkelijker nagevelijk komt. Dit kun je heel gemakkelijk naast je paard oefenen, pm me hier maar over.

succes en plaats je ook een keer foto's van tijdens een wedstrijd?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:12

Allereerst; wat een leuke fjord heb je Lachen
Het rijden ziet er niet super uit, maar aan alles moet gewerkt worden. Of jullie L-waardi zijn spreek ik mij niet over uit, dit is enkel een training, en dan moet je niet altijd voor het hoogst te bereiken gaan Lachen

De stijgerfoto's vind ik nog het ergste van al Nagelbijten / Gniffelen
Als ik zo de foto's bekijk en ik zou niet lezen dat hij dit p commando doet zou ik haast gaan denken dat hij in protest gaat. Op geen enkele foto kijkt hij vrolijk, oren plat en je ziet het wit van z'n ogen... Maak je mij niet wijs dat hij dan op jou let Haha!

elizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:37

Ik vind het wel leuke foto's en ben het eens met casperrr
Over het stijgeren, als je je paard goed onder controle hebt, consequent bent
en goede hulpen geeft, kan er weinig gebeuren..

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:38

Gaaf beesie hoor,ziet er goed uit.Veel succes er verder mee.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:57

Leuke foto's. Ik kan niet teveel oordelen, maar waarom zouden wij dat hier doen????? Er is een jury die elke wedstrijd jureert!! Als jij in de L2 rijdt heb je dat dus gewoon moeten verdienen, net als iedereen! Dit gaat niet in 1 keer, je hebt toch je winstpunten nodig. Dus gewoon eerlijk verdiend!!

Leuk dat je naast de dressuur ook andere dingen doet, waar de fjord erg veel plezier in lijkt te hebben. En mooie foto's, de eerste met de nieuwe camera Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:00

wat voor ras je ook rijd, voor een b proef wordt al aanleuning gevraagd, hiervoor moet hij eerst nageeflijk zijn.. dit is dus de basis voor alles ...

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:06

crossmonster schreef:
ik ben het wel met de reacties eens,
hij ziet er niet L2 klaar uit,
omdat hij niet ontspant in nek en kaakgewricht, is er ook geen goede aanleuing,
ook kun je duidelijk zien dat de zijgangen verre van optimaal zijn, doordat er nog geen ontspanning over de rug is,
op de foto´s zie je dat hij erg verkort in de gangen als er een zijgang gereden wordt,
dit komt dus doordat hij meer over de rug moet lopen ,
als de TS hem wat ronder gaat rijden(op de laatste foto is ook geen aanleuning,maar gewoon een krul, teugels hangen los )
en dan van achteren gaat activeren, dan zullen ook de zijgangen een stuk beter gaan.

en ook aan de ts , als je foto's plaatst op HAW, dan wil je graag tips en commentaar, daar is namelijk HAW voor.
wil je alleen oh wat mooi tips, dan zit je hier verkeerd.

ik kan best tegen commentaar ben het bijvoorbeeld harstikke een met dat hij ronder moet en dat er meer aanleuning moet komen, ik ben het alleen niet eens met de reacties van niet L2-waardig,dat vind ik dus gewoon geen opbouwend commentaar, je kan niet van 14/15 foto's zien of hij wel of niet b-l-m of z rijd, en ik heb dus ook gewoon niks aan dit commentaar, ik bedoel wat moet ik dan doen??terug naar de B of helemaal stoppen???dacht het niet, ik heb ook gewoon mijn winstpunten moeten verdien met tegenslagen maar ook veel goede punten en prijzen. ik heb trouwens nog nooit op mijn staatje gezien dat er niet rond of niet nageeflijk of geen aanleuning of verzet staat. wel heb ik veel aan commentaar over me houding, HOE ik dan wel zou moeten rond rijden of verzin maar wat.
over de vrijheidsdressuur zijn volgens mij de meningen over verdeeld..de een vind het super gaaf en de ander vind het dierenmishandeling ofzo, ik weet iig dat mijn paard het leuk vind en ik ook, anders zou ik er niet glimlachend opzitten als mijn paard zou steigeren en zou ik geen normaal proefje kunnen rijden. maar voor de rest bedankt iedereen voor het nuttige commentaar en ik ga er zeker wat mee doen..woensdag heb ik weer wedstrijd en ik zal vragen of mijn vader weer foto's wil maken en hopelijk zullen sommige mensen dan zien dat het er wel L2 waardig uitziet.

heel lang verhaal Knipoog maar voor de rest ben ik niet pissig ofzo op iemand en het is niet aanvallend bedoeld. wat ik hiermee wil zeggen is dat je van 15 foto's niet kan oordelen en datdat ook gewoon heel moeilijk is. ik snap ook dan sommige mensen zich vergissen. maar de mensen die mij echt kennen in mijn rijden weten dat ook Knipoog ik zal zeker wedstrijd foto's plaatsen enzo en ik zal aan jullie commentaar werken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:19

Je hebt een erg leuke fjord.
Je benen storen mij toch behoorlijk maar daar zul je we aan werken of niet? Lachen Of je L-waardig bdnt spreek ook ik me niet over uit want dat kun je niet beoordelen met foto's.

Het steigeren vind ik er niet lekker uit zien. Je hangt behoorlijk om zijn nek en dat vindt hij niet echt plezierig geloof ik.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:23

Ik vind het er persoonlijk goed uitzien en ben het met je eens dat je niet kan oordelen of hij nagevelijk loopt op een foto. Het zijn momentopnames. En daarbuiten kan hij ook een slechte dag hebben, maar het ziet er wel erg leuk uit en ik vind dat van dat stijgeren helemaal geen dierenmishandeling.. Ik vraag me wel af hoe je hem dat geleerd hebt.. Ik ben ook wel eens bezig geweest met mijn pony om haar wat kunstjes te leren, maar dat is meer in de zin van met de voorbenen ergens op gaan staan. Ik heb een keer een show gezien waarbij ze dit ook deden en heb nog nooit een paard gezien die er geen plezier in heeft (Mits het heel onvriendelijk geleerd wordt natuurlijk). Ik vind het zo apart, mensen zeuren altijd over afwisseling in de training, nu doet iemand buiten de normale training dit soort dingen en dan gaan ze ook zeuren. Dan is het natuurlijk ook nooit goed!! Nou in ieder geval wens ik je heel veel succes met dit dier en ik zou er als ik jou was gewoon mee doorgaan..Knipoog kan je me ook vertellen hoe je hem die dingen leert? Ben namelijk heel benieuwd, want ik wil mijn pony dat soort dingen ook graag leren en ze vind grondwerk e.d. ook heel leuk, maar ik zou niet weten hoe je het je pony moet leren.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:26

Leuke foto's! Volgens mij heb ik je een keer zien rijden bij de braanjenhoek tijdens een wedstrijd. We waren tegelijk aan het losrijden.
En euh.. als jij gewoon je punten hebt behaald om naar de L2 te kunnen ben je gewoon L2 waardig. Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:27

WiskyBokjes schreef:
Ziet er gaaf uit!!
Vet gaaf hoofdstel!! Pling
Princess: Vinden ze leuk en ik vind het ook leuk, lekker spectaculair en je ziet het eigenlijk leuk uit!
En de meeste paarden maken er GEEn misbruik van!

Succes met je gave fjord!

Het zal wel omgekeerd zijn hoor Nagelbijten / Gniffelen

Verder vind ik je op sommige foto's wat in de mond trekken, kunnen ook moment opnames zijn natuurlijk.

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:30

KsVrPy schreef:
Je hebt een erg leuke fjord.
Je benen storen mij toch behoorlijk maar daar zul je we aan werken of niet? Lachen Of je L-waardig bdnt spreek ook ik me niet over uit want dat kun je niet beoordelen met foto's.

Het steigeren vind ik er niet lekker uit zien. Je hangt behoorlijk om zijn nek en dat vindt hij niet echt plezierig geloof ik.

nja..zoals ik al zei met de kunstjes zijn de meningen erover verdeeld.
voor de rest, idd ik ben heel hard aan het trainen op mijn benen, en bedankt dat je toch zegt dat je van foto's niet kan ordelen Tong uitsteken

voor de rest even voor iedereen: foto's van wedstrijd komen nog en dan kunnen jullie mischien wat beter oordelen omdat hij dan op wedstrijd is, en zal ook heel hard aan mijn benen denken Clown en foto's over de kunstjes alleen over oordelen als je opbouwend/nuttig commentaar geeft en niet alleen zeggen "niet vriendelijk omdat, " maar ook erbij zetten hoe het dan volgens jou beter zou kunnen" voor de rest nogmaals bedankt voor het commentaar

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:33

Yvet_90 schreef:
Ik vind het er persoonlijk goed uitzien en ben het met je eens dat je niet kan oordelen of hij nagevelijk loopt op een foto. Het zijn momentopnames. En daarbuiten kan hij ook een slechte dag hebben, maar het ziet er wel erg leuk uit en ik vind dat van dat stijgeren helemaal geen dierenmishandeling.. Ik vraag me wel af hoe je hem dat geleerd hebt.. Ik ben ook wel eens bezig geweest met mijn pony om haar wat kunstjes te leren, maar dat is meer in de zin van met de voorbenen ergens op gaan staan. Ik heb een keer een show gezien waarbij ze dit ook deden en heb nog nooit een paard gezien die er geen plezier in heeft (Mits het heel onvriendelijk geleerd wordt natuurlijk). Ik vind het zo apart, mensen zeuren altijd over afwisseling in de training, nu doet iemand buiten de normale training dit soort dingen en dan gaan ze ook zeuren. Dan is het natuurlijk ook nooit goed!! Nou in ieder geval wens ik je heel veel succes met dit dier en ik zou er als ik jou was gewoon mee doorgaan..Knipoog kan je me ook vertellen hoe je hem die dingen leert? Ben namelijk heel benieuwd, want ik wil mijn pony dat soort dingen ook graag leren en ze vind grondwerk e.d. ook heel leuk, maar ik zou niet weten hoe je het je pony moet leren.

hey, bedankt Haha!
ik pb je wel even over de kunstjes e.d. (vanavond want nu moet ik gaan lessen)
Tong uitsteken Tong uitsteken

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:33

supertammy schreef:
Leuke foto's! Volgens mij heb ik je een keer zien rijden bij de braanjenhoek tijdens een wedstrijd. We waren tegelijk aan het losrijden.
En euh.. als jij gewoon je punten hebt behaald om naar de L2 te kunnen ben je gewoon L2 waardig. Knipoog

ow ja dat zou best kunnen Knipoog hoe heet je met je gewone naam dan?? mischienken iik jou dan ook Knipoog

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:37

Mooi paard! Wat cool dat jou fjord die kunstjes kan.
Mijn paard kan nog niet eens wijken in draf Clown
( met behoorlijk haar kont meenemen dan he Tong uitsteken )

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:38

mooie fjord
ik vind het er best netjes uit zien de puntjes waar je op moet letten zijn al gezecht en over het steigere dat doe ik ook
ik heb er plezier in en het paardje ook
net zo als bij jouw ik vindt het steigeren jeust wel netjes je hangt helemaal niet Ach gut

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:55

M_nimco_ schreef:
ow ja dat zou best kunnen Knipoog hoe heet je met je gewone naam dan?? mischienken iik jou dan ook Knipoog

Elizabeth Roelse en mijn pony heet Tammy. Ik reed toen L2 tussen de paarden.

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:26

supertammy schreef:
M_nimco_ schreef:

Elizabeth Roelse en mijn pony heet Tammy. Ik reed toen L2 tussen de paarden.

hmm nee sorry je naam komt me niet bekend voor maar mischien ken ik je van gezicht Knipoog

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:57

Ik ben benieuwd naar hoe je het doet..Lachen Ik wacht je reactie wel even af;)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:01

He morindy! leuk je hier eens te zien en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat jullie erg vooruit zijn gegaan sinds ik jullie voor het laatst heb zien rijden..enne in de L2 kom je niet zomaar, je punten krijg je echt niet omdat je leuk kunt glimlachen ofzo..
De foto's zijn toch een moment opname, okay op sommige foto's zou hij iets ronder mogen lopen, en zijn kaken wat meer mogen ontspannen maar op zo een veld gaat dit misschien ook moeilijker als dat je in de bak rijdt..en dat springen:gaaf..maar we wisten al dat hij dit goed doet, misschien ook eens een parkoers springen?
doe je de groeten thuis? p.s hij ziet er goed uit!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:06

leuke fjord en je rijdt overigs goed.
alleen dat steigeren kan je paard alleen maar tegen je gaan gebruiken..
maarja ieder doet wat ie wil met zijn/haar paard Pling

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:06

heey,
ik had beloofd dat ik foto's van me wedstrijd gister zou plaatsen, maar dat is vanwege omstandigdheden niet gelukt. maar ik wilde toch heel even de uitslag melden voor degen die niet vonden dat hij L2 klaar was Knipoog uitslag: 2e van de 6 met 185 punten, dus weer een winstpuntje erbij. en mij maak je niet wijs dat ik gewoon 2 keer geluk heb gehad me de jury. Clown
@ viv 77, hey vivian leuk dat je ook reageert! lang niet gesproken. Knipoog en ik ga in juli landelijk starten met springen Haha!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:41

WAUW ziet er stoer uit!!! kan ook zo leuk steigeren, weer een super allround fjord, kan ook netjes springen Haha! Leuk om te zien!!!!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:37

karlijnd schreef:
probeer wel recht op te blijven zitten en met de spaanse pas heeft hij zijn hoofd helemaal scheef door de druk op de teugel volgens mij. kan het ook mis hebben natuurlijk.

bijna alle paarden (in ieder geval heel veel) houden hun hoofd scheef als ze de spaanse pas doen Tong uitsteken
Ik vind het rijden er goed uitzien hoor Lachen
Superleuke fjord Haha! !

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:16

ten eerste; Super gave mooie leuke Fjord heb je zeg Haha!!

wat maakt het uit hoe die er uit ziet hij doet de L2 toch zo maar even en daar gaat het om hij doet het ookal zeggen mensen van niet die kunnen zeuren wat ze willen maar je zit er toch al in ..
tsss vond het erg banketstaaf over komen vooor jou ..

veel plezier/succes met je Super gave mooie leuke Fjord Haha!!