Ik zie dat je vrijwel aldoor je tenen erg naar buiten draait en benen net niet genoeg naar achter brengt. Je tenen is een kwesti van oefenen, draai je been vanuit je heup naar binnen (desnoods paar keer naar binnen/naar buiten draaien en zo goede punt opzoeken). Zorg dat je knie netjes tegen het zadel aan komt te liggen. Probeer ook vanuit je heup je benen iets naar achter te brengen en/of iets meer voor in het zadel te blijven. Als je je benen naar voren houd raak je zelf uit evenwicht. Op de grond staan met je benen voor je lichaam gaat immers ook niet, weg evenwicht en je valt achterover. Op het paard dus ook. Je wordt omhoog gewipt door het paard (anders zou gaan staan ook vrij moeilijk zijn) en daarna met zitten plof je terug omdat je jezelf niet kan opvangen. Vaak ga je dat ook iets voorover om het een beetje op te vangen.
Nu doe jij het maar is mindere maten hoor
Ook valt me op dat als je je hakken uitdrukt je je benen afsteekt, en als je ze niet uitdrukt je regelmatig met je hele voet in de beugel zit (springen). Probeer met springen anders je beugels iets korter. Om je hakken meer uit te drukken kun je je voorstellen dat als je je benen op de juiste positie hebt je op de grond staat met je vlakke voet. Dan liggen je benen ook gelijk stiller omdat je zelf een beetje het gevoel hebt dat je geaard bent. Probeer dan ook te drijven met je kuit, en als dat niet werkt zou je kunnen bij tikken met je zweepje, ook een fjord voelt immers een vlieg zitten op zijn huid en zou dus ook gewoon op een kuithulp(je) kunnen reageren.
Waarschijnlijk zit je zo zelf al iets meer in evenwicht en zal het dus ook voor je fjordje makkelijker zijn in evenwicht te lopen, hij hoeft immers jou minder te compenseren.
Dan je handen en je rug.
Probeer je rug recht maar wel bewegelijk te houden. Zitten op je zitbeenknobbels en in je onderrug/heupen meer kunnen bewegen met de bewegingen. Lukt het niet je rug recht te maken maak hem dan hol/bol/hol/bol en zoek het midden.Dit geld zowel voor onder als bovenkant van je rug. Is deze recht en dus stevig gestapeld, dan kun je je schouders laten afhangen met je bovenarmen langs je lichaam. Je onderarmen en handen moeten een soort van drijven op water en kunnen meebewegen. Denk ook aan de rechte lijn van elleboog naar bitring. Let ook op dat je handen rechtop gehouden worden maar je handen en armen houd je zelf al erh netjes.
Probeer ook in de middendraf rechtop te blijven zitten.
Bij het stijgeren zou je misschien ook iets meer kunnen blijven zitten. Ht ziet er namelijk uit alsof hij helemaal rechtop gaat (zo hou je je vast) maar dat doet hij op de foto nog niet.
Verder denk ik dat het een leuke fjord is die nog een aardig dressuurproefje zou kunnen lopen en ook zeker niet misstaat tijdens het springen. Ik denk zelf dat als jij wat kleine dingen aan je houding verbeterd hij ook al beter zal gaan lopen en jullie dus ook betere punten zullen halen. Daarnaast zal het kunnen helpen om hem vanuit je binnenbeen naar je buitenhand te rijden zodat hij betere lengtebuiging heeft en makkelijker nagevelijk komt. Dit kun je heel gemakkelijk naast je paard oefenen, pm me hier maar over.
succes en plaats je ook een keer foto's van tijdens een wedstrijd?

en foto's over de kunstjes alleen over oordelen als je opbouwend/nuttig commentaar geeft en niet alleen zeggen "niet vriendelijk omdat, " maar ook erbij zetten hoe het dan volgens jou beter zou kunnen"
maar mischien ken ik je van gezicht