Ronald@Westrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_E_ssie

Re: Ronald@Westrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:12

Dancie schreef:
je ziet hier al dat zij er niet aan zit te prutsen. Ik denk zelf dat de manege er wel oplet. Met een hackmore kan je toch ook de neus vaan je paard breken.

Dankje voor het compliment(a)

_E_ssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:14

Pollewoppy schreef:
Ik heb er op zich niks op tegen dat een manege een hackemore gebruikt, maar dan moet het wel goed hangen. Deze hangt toch echt te laag...

whaha dankje:) tis ook een lieverd:)

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:21

Giorgio_x schreef:
I_Moondance schreef:
Ik wil niet bot overkomen.. maar ik vind het een beetje raar dat een manege paard een hackamore inheeft.

ik vind het juist wel goed eigelijk, kunnen er ook geen kleine kinderen in zijn mond gaan hangen, of zagen ofzo

Inderdaad!
Alleen vind ik hem ook te laag zitten Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:22

Dancie schreef:
je ziet hier al dat zij er niet aan zit te prutsen. Ik denk zelf dat de manege er wel oplet. Met een hackmore kan je toch ook de neus vaan je paard breken.

Nou ik vind toch dat er zo teveel (ookal foto's moment opnamen) druk op staar de scharen zijn helemaal naar achteren gesteld waardoor een volle hefboom werking in gang is. Maarja ieder zijn mening Knipoog

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:32

Maysie schreef:
Dancie schreef:

Nou ik vind toch dat er zo teveel (ookal foto's moment opnamen) druk op staar de scharen zijn helemaal naar achteren gesteld waardoor een volle hefboom werking in gang is. Maarja ieder zijn mening Knipoog

dat vind ik ook, die hackamore staat constant onder druk, de scharen horen echt wel naar beneden te wijzen
ook word een hackmore ingestopt omdat het veel scherper werkt dan een bit waardoor je dus met minder druk(ruiter) meer druk creert bij het paard
en wat is de fout bij veel manegeruiters, veel te veel druk van de ruiter naar het paard, zelfs met een gewoon bit, dus dan moet je die druk x2 doen als je wilt weten hoe dit aanvoelt voor het beestje, ik kan er natuurlijk wel inkomen dat het beestje geen bit kan verdragen, maar dan moet de lesgever erop na zien dat de leerlingen het correct gebruiken...

ik vind wel dat het mss wel goed kan zijn om op een manege ermee leren te rijden, dan kun je je lessers mooi zelfstandig leren rijden zonder in die mond te sleuren...

en hij moet idd iets hoger(maar met dat bontje erom kan ik het niet echt goed zien, hij zit mss net hoog genoeg, maar het lijkt mss gezichtsbedrog met dat bontje)

ik vind voor de rest dat je proper zit hoor,
je zit mooi recht en je kijkt goed naar waar je gaat(behalve de eerste) Vork

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:47

Maysie schreef:
Dancie schreef:

ben ik het mee eens, maar je kunt zien hoe laag en los hij hangt, dan wijzen de scharen al snel te ver naar achteren. dat neemt niet weg dat het niet zo hoort natuurlijk!

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:11

Er is al veel gezegd over de hackamore.
Of hij echt te laag hangt kan ik dus niet zo goed zien omdat dat grote bontje ervoor hangt. Maar hij zou eingelijk recht naar voren moeten hangen, hij neigt wat naar beneden te wijzen, snap je hem?

Hij mag niet op het dunne botje van de neus komen.

Met rijden is het wel noodzadelijk om te weten hoe je met zo'n ding moet rijden. D.w.z geen druk op de neus, dus de scharen moeten naar beneden wijzen ten aller tijde tot er een lichte minimale correctie komt en deze mag nietmeer bevatten dan hele lichte schaardruk.

Een hackemore is voor vele paarden veel fijner om te rijden mits je wel weet wat je doet. Kijk! je foto's zijn moment opnames.
Probeer erop te letten dat je hack niet te laag zit, ik denk dat je het riempje op de neus iets strakker moet doen om hem rechter te laten zitten, dus hoger komt. En zoals hij in rust staat met de scharen naar beneden, probeer ook zo te rijden.

Wat je ook kan doen is met hem meelopen, je stopt een vinger tussen de neus en de hack en je neemt de teugels aan, zo kun je voelen dat de hack toch echt meer inwerking heeft dan een bit in de mond van je paard waardoor je misschien toch anders gaat rijden [voorzichtiger]

Volgens mij heb ik wel opbeurende kritiek gegeven Tong uitsteken