Niet mij best doen als ik het paard niet leuk vind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:47

op paarde ndie je ecth moet schoppen en slaan kun je zelfs je houding niet echt verbeteren. Ik snap je probleem wel. Als het paard eenmaal loopt kun je zonder beugels gaan rijden. Laat die instructrice je paard dan maar in beweging houden, doet ze tenminste nog iets.

Zelf zou ik toch echt weg gaan daar, slechte paarden en slecht les.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:50

Hoi,
Ik vind persoonlijk als je paardrijden echt leuk vind dat het niet uitmaakt waar je opzit.
Het is een uitdaging voor mij om elke paard zo te laten lopen hoe ik dat wil op een vriendelijke manier.
Als je alleen maar op een leuk paard je best doet is paardrijden meer een tijdsdooier dan een echte hobbie.
Doe gewoon je best op elk paard en laat zien wat je kan.
gr

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:42

Ik rijd op een pony, die erg snel is e nwaar je echt ontspannen mee bezig moet zijn, en die rust houden in haar..
Op haar rijden gelukkig geen beginners omdat ze daar gewoon te snel voor is. Wel reed ik pas nog op een pony die echt helemaal verkloot is. Stalen bek, reageerd nergens op enz.
Kijk en bij zoiets heb ik ook van ja raar paard loop door, maar als je nadenkt dat het niet die pony haar schuld is.

Maargoed, een moeilijk paard aan het lopen krijgen, en heerlijk ontspannen, goed rijden, vind ik hardstikke leuk om te doen!

Net als de pony waar ik op rijd, het is absoluut geen verpeste pony, maar je moet dus die rust erin houden. Als dat je lukt loopt ze de sterren van de hemel. En dát vind ik nou de kunst van het rijden. En ja op een makkelijke rustige pony kun je ook lekker rijden, maar dat vind ik juist hardstikke saai als die pony alles al uit z'n hoofd kent.
Natuurlijk zeg ik niet dat dit domme pony's zijn, integendeel..
Maar ik vind een moeilijk beestje een uitdaging, en het gaat mij dan ook niet om uiterlijk..