paard meteen aan de teugel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 14:18

enid schreef:
ik rijd op een fries en als je die nie aan de teugel rijd dan lopen ze zo met hun nek in de lucht en dan zit ik tegen 2 oren aan te kijken dus ik ga vanaf het begin al aan de teugel rijden

Dat ken ik. Lucien moet daarom dus meteen rond en laag. Voordat ie bedenkt dat ie die dikke onderhals van hem ook wel eens kan gaan gebruiken.
Laatst bijgewerkt door eveline_B op 03-10-02 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 14:40

De friezen die ik rijd of gereden heb die lopen van zichzelf al in een krulletje, daar is het juist moelijk bij om ze aan het bit voor de loodlijn te krijgen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 14:50

Ja, dat krulletje ken ik ook. Dat doet Oege dus. Afknikken zonder de hals te gebruiken. 't Ziet er mooi uit, maar je hebt er geen bal aan. Oege rijd ik dus ook eerst rond en laag.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:15

Ligt aan de stemming van het paard. Soms stap ik er op en steekt ze gelijk dr kop omhoog. Dan weet ik dat ze weer manisch is en dan pak ik dr wel gelijk op. Als ze wel lekker relaxt blijft rijd ik dr vooral laag over de rug. Maar dan zakt haar neus niet verder dan tussen boeg en knie. Overigens rijd ik haar ALTIJD naar beneden en wil ik het niet hebben dat ze wat om zich loopt te koekeloeren. Alleen bij het uitstappen neem ik het niet zo nauw. Maar als ik haar wat met dr neusje in de lucht laat lopen dan neemt ze er gebruik van.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:19

ik heb een dag op zo'n stal gewerkt waar ze dat deden. op stappen hub paard in de krul trekken. nou de volgende dag was ik weg, met spierpijn.

Yvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:45

toen ik nog reed stapte ik altijd eerst los aan de lange teugel, en dan ging ik zelfs nog losdraven aan de lange teugel. Dan pas nam ik 'm op.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:18

Licht helemal aan het paard, wild paard of jong paard pak ik liever gelijk op, je weet maar nooit..
Bij mij gaan ze dus na een paar ronde's stappen lekker intensief stappen, en probeer ik hem/haar vwnw te rijden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:40

Ik stap eerst 2 of 3 rondjes aan lange teugel en dan pak ik hem op en stap zowieso 5 minuten op elke hand en rij figuren, enz. Dan begin ik te draven en ik rijd ook vrij veel overgangen...
Dus tsja Ewald loopt zowieso aan de teugel als ik de teugels op pak, hij zoekt het allemaal zelf op ik vraag hem in de stap eigenlijks niks...