Karice (kwnp) @ training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Karice (kwnp) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:52

Het grote gevaar van de Thiedemann is eigenlijk dat het paard op de voorhand komt te lopen en de achterhand er steeds verder achter komt te hangen(bij ondeskundig gebruik). Het is met deze teugel haast niet meer te voelen of het paard nu ontspant op jouw hulpen, of dat het zich op de teugel opkropt. In mijn ogen is een Thiedemann-teugel een slof voor beginners. Haal dat ding er gewoon af en ga lekker rijden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:53

Ik denk dat rijtechnisch nog heel veel moet gebeuren aan dit paard! Begin met haar op dr eigen benen te leren lopen, gewoon je handen los, en rijden, rijden en rijden!
Zonder motor kun je een paard niet aan de teugel of nageeflijk rijden!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:54

maaikemuis schreef:
Het grote gevaar van de Thiedemann is eigenlijk dat het paard op de voorhand komt te lopen en de achterhand er steeds verder achter komt te hangen(bij ondeskundig gebruik). Het is met deze teugel haast niet meer te voelen of het paard nu ontspant op jouw hulpen, of dat het zich op de teugel opkropt. In mijn ogen is een Thiedemann-teugel een slof voor beginners. Haal dat ding er gewoon af en ga lekker rijden.

Le demonstration le gevaar Clown
Je ziet hier dus precies dat dat dus ook gebeurd.
En inderdaad, haal die dwangbuis er vanaf, en ga eens echt rijden.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:43

Jullie weten echt niet hoe dit paard in elkaar zit. Ze is onwijs sterk alleen buiten. Ik haal hem er altijd af als we echt in de bak gaan.

Alsjeblieft hou op over die thiedeman, want dit is al duizend keer gezegd!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:48

maaikemuis schreef:

Dankje. Lachen

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:52

leuk paardje!!
mag idd. wat meer ontspannen.
maar verder vind ik het er goed uitzien.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:58

Honesty schreef:
Jullie weten echt niet hoe dit paard in elkaar zit. Ze is onwijs sterk alleen buiten. Ik haal hem er altijd af als we echt in de bak gaan.

ik vind dat 'gezeur' over hulpteugels vrij irritand.
ik weet dat het bedoeld is om te helpen en aan te geven dat het zonder moet,
maar het gaat meestal nergens anders meer over.
geef dan voorbeelden hoe ze het paard nagevelijk moet rijden.
ik vind dat de je zelf je eigen paard het beste kent en in kan schatten.
dus als jij vind dat je beter met tiedeman kan rijden op dat moment,
zou ik het doen. Zolang je maar weet hoe je ermee moet rijden natuurlijk.
en niet altijd ermee rijden, maar als hij buiten erg sterk is, geen gevaar opzoeken.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:00

leuk paard trouwens en heel veel succes op wedstrijd.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:52

Hè Andrea,
Hoe gaat met jullie.

Tot de rest: Ik ken dit paard persoonlijk en het is absoluut niet de makkelijkste en zeker niet om rond /nageefelijk te rijden.
Succes met je wedstrijd.
Waar ga je starten en wanneer??
Wij (Sendy en Soraya) starten morgen in Dordrecht komen jullie kijken??

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:47

mijn paard maakt zich ook sterk, en dramt ook door. Dit los ik op door te blijven rijden. en vooral VEEl te rijden. veel overgangen maken. leren terugkomen en versnellen op zowat niets.
Niet door een thiedeman eraan te hangen, waar ze nog lekkerder in kunnen gaan hangen, en ze dus nog sterker worden *en nog meer onderhals kweken* en nog harder op de voorhand gaan lopen.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 19:44

steinstein schreef:
Hè Andrea,
Hoe gaat met jullie.

Tot de rest: Ik ken dit paard persoonlijk en het is absoluut niet de makkelijkste en zeker niet om rond /nageefelijk te rijden.
Succes met je wedstrijd.
Waar ga je starten en wanneer??
Wij (Sendy en Soraya) starten morgen in Dordrecht komen jullie kijken??

Ja, als ik weet waar het is wel. Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:40

vind het heel erg jammer dat het goede, bruikbare en onderbouwde commentaar gewoon word genegeerd door de ts. Als je goed leest, zitten er heel veel nuttige tips tussen.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:31

Als jullie ook lezen, dat ik de thiedeman alleen buiten heb. Lachen
Vandaag heb ik zonder thiedeman in de bak gereden en het ging super, bedankt voor jullie tips! Lachen

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:43

Nog meer mensen? Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:26

Vind het een leuk paard om te zien met een fraaie bouw, op deze foto's komt hij niet helemaal tot z'n recht, maar dat ter zijde.

Ik ken jou en je paard veder niet en fotos zijn natuurijk moment opnames en best moeilijk om aan de hand daarvan tips te geven.

Wel lijkt het alsof dit een paard is wat 'echt' gereden moet worden, je zult dan meer aan jezelf moeten gaan werken dan aan het paard, in eerste instantie tenminste.
De thiedeman kan een hulpmiddel zijn om bepaalde reacties van het paard te verminderen maar het lost in dit geval denk ik niks op.

De postieve reactie van je paard moet geheel van jou manier van rijden komen en dat is moeilijk, het paard is een spiegel dat vind ik bij jullie overduidelijk.
Een eerlijk paard lijkt me die met een eerlijke en gemotiveerde ruiter best wat in zn mars heeft.

Wedtr, zou ik persoonlijk nog even laten voor wat het is, werk meer aan jezelf en je manier van rijden, dat gaat haast niet zonder goed les te nemen.

*rijd veel overgangen, schakelen
*Veel figuurtjes, voltes, slangevoltes, gebroken lijntjes gewoon de simpele basis oefeningen.
*Probeer je zit recht boven je paard te laten blijven en rjd meer voorwaardts vanuit je bekken/heup en minder met je been
*houd het contact met de mond constant maar zonder druk, als hij iets goed gedaan heeft meer ontspanning bieden voordat je verder gaat
*houd hem ten alle tijden voorwaardts

Succes!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:09

Dankjewel, kijk hier heb ik wat aan! Lachen Dankjewel.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:36

Nog iemand?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:00

Honesty schreef:
1manier2 schreef:
haai, ik ben het eens met Paljassofie, je kunt ontspanning niet afdwingen, je houd dan spanning over en misschien een blijde rijter, maar een ongelukkig paard...

Ongelukkig is ze zeker niet, ik vind dit persoonlijk een overdreven reactie. Knipoog

nee idd nog niet Knipoog

jammer van die tiedeman... hij wordt er aleen maar sterker van hoor! kan ook verkeerd zn rug gaan gebruiken en je hebt het begin van een lange vervelende ongelukkige weg gemaakt Knipoog en weet het uit ervaring Knipoog had vroeger ook les (ja nu nog steeds Tong uitsteken maar goed dacht dat ze goed was maar dus niet he ! ze vond en vind zichzelf veel beter dan anderen! en weet het altijd beter Clown )en moest met slof (ja niet 1 keertje maar elke keer) mn pony is er hard van geworden in de mon en heeft zn rug verkeerd gebruikt Knipoog .. na een dik jaar is hij fijn geworden in de mond en rug.. en toenw erdt ie verkocht omdat hij te klein was ;')
kijk als je een thiedeman gebruikt oke.. maar wel met iemand er bij die kan je namelijk ook aanwijzingen geven en ziet wanneer je paardje wel of niet goed de rug gebruikt (maar dat voel je ook wel Clown ) verder vind ik het een leuk paardje Haha! ! en jij weet natuurlij wat het best is voor je paard Knipoog

je kunt trouwens veel overgangen gaan rijden, voltes, je kunt voltes bij iedere letter maken..! rechtuit rijden en stelling naar links en stelling naar recht om zn hals losser te maken! en dat helpt echt!! en ben het eens met de reactie hierboven!
en eerst aan je eigen houding werken.. rijdt je paard bijv met een loser teugeltje zodat hij op eigen benen loopt, of gewoon op maat maar niet teveel aan die mond zitten vooral aan je eigen houding werken! want dat lost ook veel op!
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 23-05-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:07

Honesty schreef:
Als jullie ook lezen, dat ik de thiedeman alleen buiten heb. Lachen
Vandaag heb ik zonder thiedeman in de bak gereden en het ging super, bedankt voor jullie tips! Lachen

dan is mij reactie van de thiedeman overbodig..! fijn dat het goed ging Haha! !!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:25

heej,
leuk paardje. Hij loopt mooi.
tip: misschien kun je proberen hem iets meer rond te rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:11

_Charlotte_ schreef:
en moest met slof (ja niet 1 keertje maar elke keer) mn pony is er hard van geworden in de mon en heeft zn rug verkeerd gebruikt Knipoog .. na een dik jaar is hij fijn geworden in de mond en rug.. en toenw erdt ie verkocht omdat hij te klein was ;')

Beetje jammer dat de schuld wordt gegeven aan de slof en niet aan het verkeerd gebruiken van de slof.
Dat het paard z'n rug verkeerd heeft gebruikt, ligt ook aan de ruiter en niet aan de slof.

Voor de ts:
Het ziet er vriendelijk uit en over de thiedeman nogal overdreven reacties. Je zegt 'm niet vaak te gebruiken, dus dan zie ik er geen probleem in. Wel denk ik dat de reden waarvoor je 'm gebruikt, niet de goede is.
Schrijf eerst op voor jezelf, wat er mis gaat bij het buitenrijden.
dan moet je kijken, wat je daar aan kunt doen en als laatste welke hulpteugel jou het beste kan helpen.

Voor een wedstrijdje vind ik het nog wat vroeg.
Gewoon lekker blijven oefenen en dan leer je vanzelf om dit paard wat meer bij elkaar te rijden.

Over een sterk paard, dat maakt de ruiter uit. Wanneer het paard gaat rtrekken, moet je nooit terug gaan trekken, want dat verlies je Knipoog

Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:20

Lys schreef:
Honesty schreef:

ik vind dat 'gezeur' over hulpteugels vrij irritand.
ik weet dat het bedoeld is om te helpen en aan te geven dat het zonder moet,
maar het gaat meestal nergens anders meer over.
geef dan voorbeelden hoe ze het paard nagevelijk moet rijden.
ik vind dat de je zelf je eigen paard het beste kent en in kan schatten.
dus als jij vind dat je beter met tiedeman kan rijden op dat moment,
zou ik het doen. Zolang je maar weet hoe je ermee moet rijden natuurlijk.
en niet altijd ermee rijden, maar als hij buiten erg sterk is, geen gevaar opzoeken.

uhu, maar aan die voorwaarde word hier imo niet voldaan Knipoog

Een sterk paard word gecreëerd door een sterke ruiter. Als het paard sterk is, is dat jouw eigen schuld.

Een ontspannen paard krijg je niet door haar naar onder te dwingen. Dat krijg je door haar zélf daar naar toe te rijden.

_Charlotte_ Ik heb mijn paard ook een aantal dagen met slof gereden. Bij goed gebruik is die hulpteugel NIET slecht! Maar natuurlijk is de fout van de ruiter de hulpteugel zijn schuld, en anders wel de schuld van het paard Knipoog Veel ruiters zouden eens in de spiegel moeten kijken! Het is jammer voor de paardjes die ze rijden dat ze zo kortzichtig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:23

Hee Andrea!

Karice ziet er goed uit zeg! Beetje naar je zin in Dordt? Rijden gaat al steeds beter he? Als je maar trouw blijft lessen en eerlijk tegenover je paard moet het allemaal goedkomen..

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:15

Ik vind jouw houding echt niet bagger hoor! Die van je paard wel. Ik zou hem 10x zo allert op het been (en trouwens ook op je zit) maken en door veel wendingen en overgangen hem wat korter in de hals rijden zonder teveel aanleuning te creeren, dan krijg je inneens een veel wendbaarder paard. Denk dat dan het plaatje compleet is Knipoog Maar ik geloof wel in jullie hoor.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:59

Heb me ff door 2 pagina's heen geworsteld. Iedereen gaat idd steeds maar over tzelfde door...
Op die foto's geeft deze combinatie zeker een niet zo'n goed beeld en kan ik me ook echt niet voorstellen dat 'bartels' hierover heeft gezegd dat ze het dr goed vond uitzien. Maar wil niet zeggen dat het beeld helemaal representatief is voor hoe de combinatie normaal rijdt. Graag zou ik nog wat meer foto's zien, zonder hulpteugel, om me een beter beeld te vormen en zo ook betere tips te kunnen geven.