Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maaikemuis schreef:Het grote gevaar van de Thiedemann is eigenlijk dat het paard op de voorhand komt te lopen en de achterhand er steeds verder achter komt te hangen(bij ondeskundig gebruik). Het is met deze teugel haast niet meer te voelen of het paard nu ontspant op jouw hulpen, of dat het zich op de teugel opkropt. In mijn ogen is een Thiedemann-teugel een slof voor beginners. Haal dat ding er gewoon af en ga lekker rijden.
maaikemuis schreef:Het grote gevaar van de Thiedemann is eigenlijk dat het paard op de voorhand komt te lopen en de achterhand er steeds verder achter komt te hangen(bij ondeskundig gebruik). Het is met deze teugel haast niet meer te voelen of het paard nu ontspant op jouw hulpen, of dat het zich op de teugel opkropt. In mijn ogen is een Thiedemann-teugel een slof voor beginners. Haal dat ding er gewoon af en ga lekker rijden.
Honesty schreef:Jullie weten echt niet hoe dit paard in elkaar zit. Ze is onwijs sterk alleen buiten. Ik haal hem er altijd af als we echt in de bak gaan.
Alsjeblieft hou op over die thiedeman, want dit is al duizend keer gezegd!
steinstein schreef:Hè Andrea,
Hoe gaat met jullie.
Tot de rest: Ik ken dit paard persoonlijk en het is absoluut niet de makkelijkste en zeker niet om rond /nageefelijk te rijden.
Succes met je wedstrijd.
Waar ga je starten en wanneer??
Wij (Sendy en Soraya) starten morgen in Dordrecht komen jullie kijken??
Honesty schreef:1manier2 schreef:haai, ik ben het eens met Paljassofie, je kunt ontspanning niet afdwingen, je houd dan spanning over en misschien een blijde rijter, maar een ongelukkig paard...
Ongelukkig is ze zeker niet, ik vind dit persoonlijk een overdreven reactie.
Honesty schreef:Als jullie ook lezen, dat ik de thiedeman alleen buiten heb.
Vandaag heb ik zonder thiedeman in de bak gereden en het ging super, bedankt voor jullie tips!
_Charlotte_ schreef:en moest met slof (ja niet 1 keertje maar elke keer) mn pony is er hard van geworden in de mon en heeft zn rug verkeerd gebruikt.. na een dik jaar is hij fijn geworden in de mond en rug.. en toenw erdt ie verkocht omdat hij te klein was ;')
Lys schreef:Honesty schreef:Jullie weten echt niet hoe dit paard in elkaar zit. Ze is onwijs sterk alleen buiten. Ik haal hem er altijd af als we echt in de bak gaan.
Alsjeblieft hou op over die thiedeman, want dit is al duizend keer gezegd!
ik vind dat 'gezeur' over hulpteugels vrij irritand.
ik weet dat het bedoeld is om te helpen en aan te geven dat het zonder moet,
maar het gaat meestal nergens anders meer over.
geef dan voorbeelden hoe ze het paard nagevelijk moet rijden.
ik vind dat de je zelf je eigen paard het beste kent en in kan schatten.
dus als jij vind dat je beter met tiedeman kan rijden op dat moment,
zou ik het doen. Zolang je maar weet hoe je ermee moet rijden natuurlijk.
en niet altijd ermee rijden, maar als hij buiten erg sterk is, geen gevaar opzoeken.