Wilgje (Fries) @ work aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Re: Wilgje (Fries) @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:26

Ooooow wat blijft het toch een lieverd!!! *TROTS*!!!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:17

Leuke foto's, alleen jammer dat ze zo wegvalt. Bedoel dat je een grote zwarte vlek ziet als het ware en niet echt de details van haar lijf op sommige foto's. Weet ook niet of dat te voorkomen is.

Die waar ze die opwaartse beweging maakt ziet er misschien wel van voor leuk uit, maar de rug gebruikt ze er niet goed bij.

Ben zelf ook geen bijzetfan. Ik ga helemaal voor de gogue, slof kan ook wel maar dat is zo lastig elke keer op maat te houden en zetten. Je kan ook denken aan dubbele lijnen, is alleen wel met een paard wat zich erg opkrult lastig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:37

ok, heb al tips gehad van andere mensen ook inderdaad.. maar ik vind het werken met de bijzet wel errug handig, dus mits ik ineens iets zie wat naar mijn mening fantastisch werkt (en betaalbaar is Knipoog) gebruik ik nog gewoon de bijzet.. ze kan daarmee ook goed ontspannen hoor..! *LOL* en inderdaad die dubbele lijnen ben ik ook al een beetje mee begonnen, maar dat vond ze vreselijk eng, dus dat gaan we heel langzaam opbouwen, omdat Wilgje al totaal geen vertrouwen in mensen heeft wil ik dit niet nog erger maken natuurlijk Knipoog

maar bedankt voor de tips, ik zal ernaar uitkijken..

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:47

heey
ziet er goed uit hoor, word echt een mooi paard, zou liever zelf ook een andere manier doen, dubbele longe of gogue, wekrt veel beter bij een jong paard....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:51

ze is 'al' 6 hea Knipoog dus niet écht meer een jong paard, maar zo'n gogue hoeveel moet je daar ong voor betalen eigenlijk? want ik ben niet van plan om veel uit te geven aan dit paardje, alle (dure) spullen die ik al had gebruik ik wel gewoon, maar zo'n gogue zou ik dan speciaal voor haar moeten kopen.. Schijnheilig hihi en dankje *LOL* ben zelf ook heel trots op haar, hoe ze er nu uit ziet!!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:53

Hee die ken ik geloof ik (of er zijn 2 Friezen in de omgeving van Spijk die Wilgje heten Clown)! Heeft ze vorig jaar op een boerderij langs het Spui gestaan?

Erg lief paardje was (en is wss Knipoog) dat Lovers

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:08

xXutopiaXx schreef:
ze is 'al' 6 hea Knipoog dus niet écht meer een jong paard, maar zo'n gogue hoeveel moet je daar ong voor betalen eigenlijk? want ik ben niet van plan om veel uit te geven aan dit paardje, alle (dure) spullen die ik al had gebruik ik wel gewoon, maar zo'n gogue zou ik dan speciaal voor haar moeten kopen.. Schijnheilig hihi en dankje *LOL* ben zelf ook heel trots op haar, hoe ze er nu uit ziet!!

geen iddee, aman heeft een dubbele longe voor geloof ik 25 euro gekocht, die gogue weet ik echt niet... ik vind d´r nog redelijk jong, tis geen ouwe trut iniedergeval Tong uitsteken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:37

wsundayl schreef:
Leuke foto's, alleen jammer dat ze zo wegvalt. Bedoel dat je een grote zwarte vlek ziet als het ware en niet echt de details van haar lijf op sommige foto's. Weet ook niet of dat te voorkomen is.

Die waar ze die opwaartse beweging maakt ziet er misschien wel van voor leuk uit, maar de rug gebruikt ze er niet goed bij.

Ben zelf ook geen bijzetfan. Ik ga helemaal voor de gogue, slof kan ook wel maar dat is zo lastig elke keer op maat te houden en zetten. Je kan ook denken aan dubbele lijnen, is alleen wel met een paard wat zich erg opkrult lastig.

pff ben blij dat iemand de gogue nog noemt!!
veel beter dan touwtjes, elastiek en dergelijke, daar gaan ze alleen maar op hangen of opkrullen.
ikzelf heb mijn fries ook met gogue laten werken aan de longe en dat werpt zijn vruchten af! spiek maar even in mijn profiel als je wilt.
mooi paard, alleen jammer van de hoeven en vervelend voor jou dat de eigenaar zich niet wat meer bekommert over het paard! veel succes ermee!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:53

ok.. nou dankjewel allemaal *LOL* ga er nu zeker naar op zoek!! hihi na het zien van Djokke Knipoog haha intresse in een fotoshoot?! Knipoog hihi prachtig beest zeg!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:01

hihi, dank je!!

fotoshoot????? kost dat?? Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:16

Ze is niet jong maar wel nog groen, dat bedoelen ze als ze zeggen dat een bijzet daar niet altijd super voor is. Zeker bij Friezen zou ik voor een andere hulpteugel opteren, die krullen zich zo snel op.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:28

ik heb al gezegd dat ik voor een gogue ga kijken..

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:07

Dacht dat een gogue iets van 20 of 25 euro was. Je kan anders die van mij wel is lenen om te kijken of het wat is. Laat het me maar weten via pb. Het is dat ik hem zelf veel gebruik anders had je hem wel over kunnen nemen.

@klomp, hoop dat ie bij Nusca ook zoveel effect zal hebben.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:52

Mooi paard maar wat ontzettend jammer van die hoeven, ik zit nou 2 jaar in de paarden en kom het al vaker tegen dat de hoeven slecht worden onderhouden.. en dat kan een hoop schade aanrichten.
Terwijl de eigenaar zelf veearts is??? die ozu dan toch beter moeten weten.. zou hem dus niet als veearts willen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:55

Mooi paard hoor, loopt goed! Je hebt de neusriem wel verkeerd zitten. Knipoog

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:57

Mooie fries hoor! Ik longeer mijn fries vaak met een pessoa en ben daar erg tevreden over. zo leren ze laag en van achteruit te lopen en zich niet op te duwen..succes ermee.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 22:27

dankje!

en Lara_Silver.. dat hadden we al hiervoor besproken Lachen

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:31

Nog een tip voor de foto's: Probeer je horizon recht te houden en misschien nog een tip voor het bewerken van je foto's, ik denk dat het mooier is als je het onderwerp dmv croppen naar voren kan halen. Dan heb je niet zo'n groot groen grasveld en maar een klein beetje paard Knipoog

Ik longeer mijn friesje zelf met touwtjes, werkt voor die van mij erg fijn, krult zich ook niet op (Maar misschien is die van mij daar gewoon makkelijk in Knipoog )
Leuk friesje verder! Lachen