Met Tops in de wei rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Met Tops in de wei rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:29

Mogen jullie niet even sparen voor een nieuw zadel? Zeker wel maar ga dan zonder zadel en dan niet met dit zadel. Of je moet ook nog willen sparen voor dure dierenarts kosten..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:29

Leuke pony! Zadel zou je misschien wat naar achteren kunnen leggen, in elk geval iets om aandacht aan te besteden Knipoog . Probeer er op te letten dat je niet teveel naar voren gaat zitten

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:29

NOU SORRY HOOR, WIJ HEBBEN HET ZADEL NIET BETAALD! WE HEBBEN NET EEN NIEUW HOOFDSTEL!

zaterdag rijden we zonder zadel, ook nog foto's dáárvan zien?
Al weet ik dat nog niet of ik die foto's wel wil laten zien :S als jullie alleen maar dít commentaar geven!
1x zeggen is wel gnoeg hoor....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:31

Je wilde toch commentaar.. En je kan verwachten dat je dat krijgt als je met dit zadel rijd.

Ik bedoel het niet kwaad hoor maar weet je hoeveel last je paard hierdoor van zijn rug krijgt? (wat ook wel te zien is op de fotos aangezien hij afentoe zijn rug wegdrukt)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:32

Oja overigens vind ik het top dat je nu zonder zadel gaat rijden Haha!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:32

Weet niet of het al gezegd is, en ik weet ook dat het de eerste keer op de wei is, maar de pony mag veel meer stelling hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:34

Het is maar hoe graag je een pony de vernieling in wilt helpen he? Jullie weten dat jullie te groot zijn, maar willen daar geen commentaar op, en gaan ondanks dat nog rijden.. Nou vind ik de grootte nogal meevallen, kan best, met een fatsoenlijk zadel en een meegaande zit. Maar over het zadel mag ook al niets gezegd worden... Als het zadel niet goed ligt, kan je inderdaad beter zonder zadel rijden. Kan je meteen werken aan je zit...

Voordat ik commentaar krijg dat ik niet moet zeuren, bedenk dan goed dat ik dit zeg omdat ik het beste voorheb met de pony. Niet om jullie af te zeiken. Maar ik neem aan dat jullie de pony ook geen rugproblemen willen bezorgen? Qua rijtechnisch commentaar heb ik gewoon niet veel te melden, omdat er IMO op deze manier niets te veranderen valt...

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:36

Laura24 schreef:
Het is maar hoe graag je een pony de vernieling in wilt helpen he? Jullie weten dat jullie te groot zijn, maar willen daar geen commentaar op, en gaan ondanks dat nog rijden.. Nou vind ik de grootte nogal meevallen, kan best, met een fatsoenlijk zadel en een meegaande zit. Maar over het zadel mag ook al niets gezegd worden... Als het zadel niet goed ligt, kan je inderdaad beter zonder zadel rijden. Kan je meteen werken aan je zit...

Voordat ik commentaar krijg dat ik niet moet zeuren, bedenk dan goed dat ik dit zeg omdat ik het beste voorheb met de pony. Niet om jullie af te zeiken. Maar ik neem aan dat jullie de pony ook geen rugproblemen willen bezorgen? Qua rijtechnisch commentaar heb ik gewoon niet veel te melden, omdat er IMO op deze manier niets te veranderen valt...

best dat ik commentaar kreeg op het zadel, maar als iedereen dat begint te doen... Dat zou jóuw toch ook uit je strot lopen? na 1 x weet je het toch wel?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:37

Zo is bokt nu eenmaal wen er maar aan zou ik zeggen.

Martinefiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:38

Soet schreef:
Dit zadel ligt totaal niet goed op de pony!
En verder is borstelen op de zadelplek echt noodzakelijk! Anders krijg je schuurplekken.
Ik vind persoon 1 eigenlijk wat te zwaar voor deze pony, aan de standfoto te zien, lijkt Tops geen sterke rug te hebben, en nogal rank te zijn. Zelf geef je genoeg commentaar lijkt me.

Welke standfoto?

Laura82

Dat is waar, maar daarentegen begin je meteen al van: zeur niet zo... Als wat anders reageert, zoals bijvoorbeeld: "bedankt voor de tip, ik weet dat het zadel niet goed ligt en ik ga hier iets mee doen" houdt het gezeur ook eerder op Knipoog Nu lijkt het net alsof het je helemaal niets kan schelen dat je pony hier last van heeft...

VeerenAshley

Laura24 schreef:
Voordat ik commentaar krijg dat ik niet moet zeuren, bedenk dan goed dat ik dit zeg omdat ik het beste voorheb met de pony. Niet om jullie af te zeiken. Maar ik neem aan dat jullie de pony ook geen rugproblemen willen bezorgen? .

Precies! Dacht je dat ik dat over het zadel zei om je te pesten? Natuurlijk niet! Maar je wilt toch niet dat je pony pijn heeft omdat jij op d'r rug moet zitten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:39

Martinefiona schreef:
Soet schreef:
Dit zadel ligt totaal niet goed op de pony!
En verder is borstelen op de zadelplek echt noodzakelijk! Anders krijg je schuurplekken.
Ik vind persoon 1 eigenlijk wat te zwaar voor deze pony, aan de standfoto te zien, lijkt Tops geen sterke rug te hebben, en nogal rank te zijn. Zelf geef je genoeg commentaar lijkt me.

Welke standfoto?

Volgens mij bedoelt ze de laatste foto Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:39

x__Ellis schreef:
NOU SORRY HOOR, WIJ HEBBEN HET ZADEL NIET BETAALD! WE HEBBEN NET EEN NIEUW HOOFDSTEL!

zaterdag rijden we zonder zadel, ook nog foto's dáárvan zien?
Al weet ik dat nog niet of ik die foto's wel wil laten zien :S als jullie alleen maar dít commentaar geven!
1x zeggen is wel gnoeg hoor....

Scheve mond

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:40

Ach iedereen wil zijn punt kwijt, en zolang het op een aardige manier gebracht wordt (als tips) (zoals nu/hier) moet je er gewoon tegen kunnen.. óf je voelt je aangevallen omdat je dondersgoed weet dat ze gelijk hebben Knipoog
Van mij dus hetzelfde commentaar. Wel een leuk diertje Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:41

Ik denk dat je de pony een enorm plezier doet door er niet meer op te gaan zitten.. Niet met dat verrotte zadel maar zeker ook niet zonder! Pony kijkt echt heel triest, foto na foto... Die rug is echt te érg! Dat kan echt niet!

Ga deze pony lekker poetsen en misschien wat longeren maar ga er alsjeblieft nooit meer op zitten...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:42

Misschien is deze pony toe aan een hele goede oude dag.. Zonder te zware mensen op zijn rug, met een te beroerd liggend zadel!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:44

OoappeloO schreef:
Ach iedereen wil zijn punt kwijt, en zolang het op een aardige manier gebracht wordt (als tips) (zoals nu/hier) moet je er gewoon tegen kunnen.. óf je voelt je aangevallen omdat je dondersgoed weet dat ze gelijk hebben Knipoog
Van mij dus hetzelfde commentaar. Wel een leuk diertje Lachen

het word er anders niet altijd aardig uitgebracht...

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:45

CarpeDiem schreef:
Misschien is deze pony toe aan een hele goede oude dag.. Zonder te zware mensen op zijn rug, met een te beroerd liggend zadel!

kom op zeg, een pony word minsten 35. deze is nog niet eens 10 jaar jonger. waarom nu al een oude dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:45

Dat mag idd ook wel anders Knipoog Ik denk dat iedereen het je gewoon goed duidelijk wil maken .. Niet op een slechte manier ! Maar dat je die pony nog lang kan verzorgen Lachen En er mee door kan gaan.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:46

Heey, leuke pony hoor! Ziet er ook leuk uit.
Kan het wel gaan herhalen maar denk dat je er nu wel zeker van bent hoe we er over denken Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:46

OoappeloO schreef:
Ach iedereen wil zijn punt kwijt, en zolang het op een aardige manier gebracht wordt (als tips) (zoals nu/hier) moet je er gewoon tegen kunnen.. óf je voelt je aangevallen omdat je dondersgoed weet dat ze gelijk hebben KnipoogVan mij dus hetzelfde commentaar. Wel een leuk diertje Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:47

x__Ellis schreef:
CarpeDiem schreef:

kom op zeg, een pony word minsten 35. deze is nog niet eens 10 jaar jonger. waarom nu al een oude dag?

Omdat de pony eruit ziet of ie de ziekte van Cushing heeft en bijna doormidden breekt zo slecht is zijn rug?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:48

Ja sommige ponys worden 35! Deze niet als jullie zo doorrijden!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:49

Pfoe pfoe, zet een topic op haw, maar commentaar mag niet.
En dan kan je wel heel eigenwijs gaan zitten roepen; geen commentaar over lengte, geen commentaar over leeftijd, geen commentaar op het zadel, maar wél rijtechnisch. Ik meen me toch te herinneren dat mij altijd werd verteld dat je een paard over de rug moet rijden, nee, dat gaat hoor, met zon zadel en zon lange ruiter!

Als je hier fotos neerzet kan je commentaar verwachten, en daar hoeft dan niet op deze manier op gereageerd te worden.

Kijk nou 's goed. denk je nou echt, dat een te groot meisje, met een te klein slecht passend zadel fijn is voor die pony? Verbeter eerst die dingen maar 's voor je denkt aan rijtechnische dingen, of uberhaupt aan rijden!